طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمامطراحی دکوراسیون داخلی

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام (20 رنگ کاشی دیوار و کف حمام)

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام از جمله موارد بسیار مهمی می باشند که نه تنها بر زیبایی محیط، بلکه در بهداشت و سلامت جسمی افراد نیز تاثیرگذار است. رنگ های استفاده شده برای کاشی های دیوار و کف، کابینت ها و وسایل موجود در سرویس بهداشتی و توالت باید با توجه به میزان بزرگی یا کوچکی فضا انتخاب شود. علاوه براین، هر یک از رنگ ها از نظر روانشناسی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که نباید از آن غافل شد. مجله دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام دکونیوز در ادامه 40 مورد از بهترین رنگ کاشی سرویس بهداشتی کوچک و بزرگ و رنگ سرامیک و کاشی حمام و دستشویی را به همراه عکس و مدل ارائه خواهد داد.

رنگ سرویس بهداشتی

آنچه در این مطلب خواهید آموخت:

اصول مهم در انتخاب بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

با توجه به تاثیراتی که رنگ ها بر احساسات افراد و همچنین میزان نور و روشنایی محیط دارند، به همین دلیل باید در انتخاب آنها دقت داشت. اگر به دنبال بهترین رنگ کاشی سرویس بهداشتی هستید، لازم است چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید:

  • رنگ انتخابی باید با متراژ و اندازه و ابعاد حمام و سرویس بهداشتی تناسب داشته باشد. در حمام های کوچک کاشی های روشن بهترین گزینه هستند. این مساله در دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • بر اساس میزان نور و روشنایی محیط باید رنگ کاشی انتخاب شود. اگر نور حمام بیش از اندازه کم است و فضا تاریک است، کاشی سفید را انتخاب نکنید. این یک تصور اشتباه است که رنگ سفید برای محیط های تاریک مناسب است. چون کاشی های سفید نور را بازتاب می کنند و در شرایطی که نور وجود ندارد چیزی برای بازتاب نیست و به همین دلیل فضا بسیار تاریک میشود. رنگ های کرم و زرد و طوسی روشن می توانند انتخاب های خوبی در این شرایط باشند.
  • تا حد امکان چند رنگ را به صورت ترکیبی برای کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم قوانین رنگ در دکوراسیون را مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. به عنوان مثال می توانید قانون 60، 30، 10 را به کار ببرید؛ 60 درصد از محیط با رنگ اصلی، 30 درصد رنگ دوم و 10 درصد رنگ سوم!

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک

در اغلب ساختمان ها به سرویس بهداشتی و حمام فضای کمی اختصاص داده میشود. علاوه بر انتخاب وسایل مناسب و کمجا، استفاده از کاشی با رنگ مناسب می تواند کم بودن فضا را تا حد مطلوبی پنهان کرد. بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک شامل رنگ های روشن و خنثی را شامل میشود که اصلی ترین آنها عبارتند سفید، آبی روشن، طوسی، زرد روشن، سبز نعنایی هستند.
رنگ های پاستلی روشن از دیگر انتخاب های عالی برای کاشی سرویس بهداشتی کوچک هستند که فضا را بزرگتر نشان می دهند. این رنگ ها بسیار ملیح بوده و جلوه فوق العاده جذابی را در حمام و سرویس بهداشتی ایجاد می کند.

سفید و کرم؛ بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

با توجه به اینکه در اغلب مواقع فضا کمی را در آپارتمان ها به حمام و سرویس بهداشتی اختصاص داده میشود، به همین دلیل بهتر است تا حد امکان رنگ های روشن را برای آنها استفاده کنید. یکی از مناسب ترین رنگ ها برای کاشی و وسایل موجود در حمام و توالت، سفید و کرم می باشد. این رنگ ها فضا را بزرگتر و روشن تر نشان می دهند و در حمام های سنتی نیز به شدت کاربرد دارند.

از دیگر مزایای این رنگ ها در دکوراسیون حمام و دستشویی می توان به دیده شدن لک و کثیفی بر روی کاشی و سرامیک سفید و کرم اشاره کرد! این یک مزیت بزرگ برای این ترکیب رنگ می باشد، چون باعث میشود تا نظافت همیشگی سرویس بهداشتی جدی گرفته شود تا سلامت افراد حفظ گردد. در تصاویر زیر مدل حمام و سرویس بهداشتی سفید و کرم را می توانید مشاهده کنید.

حمام و سرویس بهداشتی سفید و کرم

قرمز و سفید؛ ترکیب رنگ متفاوت برای کاشی حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از رنگ قرمز در سرویس بهداشتی و حمام های ایرانی زیاد رایج نیست، اما می تواند ترکیبی متفاوت و البته جذاب را بوجود آورد. توجه داشته باشید که در این ترکیب رنگ از قرمز کم استفاده شود و بهتر است به صورت راه های عمودی باریک روی دیوار به کار رود. در این ترکیب تمرکز اصلی بر روی سفید است و می توانید برای درب کابینت، پادری، حوله یا سرویس سطل زباله و مایع دستشویی از قرمز استفاده کنید.

حمام و سرویس بهداشتی قرمز و سفید

ترکیب رنگ آمارانت و سفید برای حمام

آمارانت یا تاج خروس نوعی رنگ قرمز است که تلفیقی از صورتی و قرمز می توان در نظر گرفت. این رنگ در کنار سفید ترکیب خوبی برای رنگ سرامیک سرویس بهداشتی و حمام و توالت بوجود می آورد. به عنوان مثال می توانید پرده دوش و کابینت و دیوارها را آمارانت انتخاب کنید و برای کاشی های کف از سفید استفاده شود.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام (20 رنگ کاشی دیوار و کف حمام)

حمام و سرویس بهداشتی سبز نعنایی و سفید

استفاده از رنگ سبز نعنایی و سفید در کنار هم طراوات و شادابی را بوجود می آورد و یک انتخاب دوست داشتنی خواهد بود. اگر بدنبال بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک هستید، شک نکنید که ترکیب سبز نعنایی و سفید عالی خواهد بود.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام (20 رنگ کاشی دیوار و کف حمام)

آبی بهترین رنگ کاشی سرویس بهداشتی

این ترکیب رنگ از گذشته تا امروز برای کاشی حمام و سرویس بهداشتی کاربرد بسیار زیادی داشته و آرامش فوق العاده ای را در محیط بوجود می آورد. این ترکیب رنگ مخصوصا برای حمام هایی که پنجره دارند و نور طبیعی به داخل تابیده میشود بسیار مناسب است.

سرویس بهداشتی آبی روشن و سفید

ترکیب رنگ آبی ساحلی و سفید برای حمام

آبی ساحلی یا Coastal blue در کنار سفید ترکیبی بسیار زیبا را برای فضای داخل حمام بوجود می آورد و باعث روشنی و درخشندگی بیشتر آن میشود. از این آبی بهتر است برای دیوارها و وان استفاده شود و برای کف و سایر وسایل سفید را انتخاب کنید.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام (20 رنگ کاشی دیوار و کف حمام)

آبی کلاسیک و سفید؛ رنگ لاکچری برای کاشی سرویس بهداشتی

اگر ترجیح می دهید تضاد زیادی در رنگ های حمام و سرویس بهداشتی داشته باشید، بهتر است از آبی روشن کمی فاصله بگیرید و آبی نیمه شب را انتخاب کنید. البته دقت داشته باشید که اگر فضا حمام کوچک می باشد و روشنایی آن کم است، تا حد امکان آبی نیمه شب را کمتر به کار ببرید و بیشتر تمرکز بر روی سفید باشد.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام (20 رنگ کاشی دیوار و کف حمام)

رنگ سفید و مشکی حمام و سرویس بهداشتی

این ترکیب رنگ کلاسیک از آن گروه رنگ ها می باشد که همیشه از گذشته تا امروز در دکوراسیون کاربرد زیادی داشته است. اما توجه داشته باشید که مانند سایر ترکیب رنگ های تیره، تمرکز اصلی بر روی رنگ روشن باشد تا فضای لوکس به اشتباه به تیره و دلگیر تبدیل نشود.

رنگ سفید و مشکی حمام و سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی سفید سیاه

آبی خاکستری و کرم برای کاشی حمام

برای اینکه بتوانید آبی خاکستری را در حمام به گونه ای به کار ببرید که در نهایت فضایی گرم داشته باشید، بهتر است از رنگ های متضاد و جذاب استفاده کنید. به عنوان مثال، یک گلدان یا وسیله نارنجی در کنار کرم و آبی و آینه های برنجی می تواند انتخاب فوق العاده زیبایی باشد.

آبی خاکستری و کرم برای حمام

بنفش اسطخدوس و سفید برای رنگ کاشی سرویس بهداشتی

برای اینکه بتوانید سرویس بهداشتی و حمام شیک و مدرن داشته باشید، بهتر است بنفش اسطخدوسی را در کنار سفید از دست ندهید. این رنگ ها در کنار هم باعث میشوند تا فضایی یکدست و منسجم و بزرگ و روشن داشته باشید.

بنفش اسطخدوس و سفید برای کاشی سرویس بهداشتی

حمام و سرویس بهداشتی صورتی و سفید

صورتی دارای طیف گسترده ای می باشد و انواع روشن و تیره آن را می توانید در کنار سفید استفاده کنید. یکی از بهترین ترکیب رنگ ها کاشی  صورتی گل رز در کنار سفید عاجی می باشد که باعث میشود تا فضایی کاملا روشن و آرام داشته باشید. این ترکیب رنگ از نظر بهداشت هم می تواند انتخاب خوبی باشد و بر حسب سلیقه می توانید بر روی صورتی یا سفید تمرکز داشته باشید یا به اندازه و مساوی از هر دو استفاده کنید.

حمام و سرویس بهداشتی صورتی و سفید

کرم و شکلاتی؛ رنگ لاکچری برای کاشی سرویس بهداشتی

شکلاتی تیره و روشن در کنار کرم باعث میشود تا فضایی گرم و لوکس و دنج را در حمام ایجاد کنید. در این ترکیب رنگ می توانید از کفپوش هایی با طرح های هندسی استفاده کنید و البته یک گلدان گل می تواند این ترکیب را بی نظیر کند.

ترکیب رنگ کرم و شکلاتی سرویس بهداشتی

رنگ فیروزه ای، صورتی، طلایی برای حمام

در قوانین رنگ در دکوراسیون تاکید میشود که همیشه نباید تمام رنگ ها به یک نسبت در محیط استفاده شوند و به عنوان مثال قانون 60، 30، 10 را می توانید استفاده کنید. در استفاده از رنگ فیروزه ای، صورتی و طلایی نیز می توانید بر حسب سلیقه رنگ اصلی را به عنوان مثال فیروزه ای در نظر بگیرید و به مقدار کم صورتی و طلایی در وسایل و دیوار و غیره به کار رود.

فیروزه ای، صورتی، طلایی برای حمام

رنگ قرمز آجری و سبز جنگلی

اگر به دنبال این هستید که سبک روستیک را در دکوراسیون پیاده سازی کنید، بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی و جمام قرمز آجزی و سبز جنگلی می تواند انتخابی عالی باشد. در این ترکیب بهتر است برای کاشی از قرمز آجری استفاده شود و پرده ها و در و پنجره را سبز انتخاب کنید.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام (20 رنگ کاشی دیوار و کف حمام)

حمام و سرویس بهداشتی کرم و طلایی

یکی از لوکس ترین و تجملاتی ترین ترکیب رنگ های مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی، کرم طلایی و سفید طلایی می باشد. این رنگ ها برای حمام های کوچک و بزرگ با هر نوع نورپردازی بسیار مناسب است و فضا را تمیز و روشن و بزرگ نشان می دهد. اگر دوست دارید طلایی و ترکیب رنگی هایی که می توان در کنار آن برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام طلایی

حمام و سرویس بهداشتی کرم و طلایی

علاوه بر ترکیب رنگ های فوق، از سایر رنگ ها مانند بژ، نارنجی، طوسی، سبز لیمویی و غیره می توان برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد. در ادامه برای هر یک از این ترکیب رنگ ها عکس و مدل های متنوع ارائه می دهیم.

حمام و سرویس بهداشتی طوسی

45 طرح و مدل دکوراسیون سرویس بهداشتی طوسی و ترکیب آن با سایر رنگ ها را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید:

دکوراسیون سرویس بهداشتی طوسی

حمام و سرویس بهداشتی طوسی

رنگ نارنجی در کاشی سرویس بهداشتی

نارنجی رنگ گرم و پرانرژی است و ترکیب آن با سفید جلوه فوق العاده ای پیدا می کند. از رنگ نارنجی برای کاشی حمام و سرویس بهداشتی می توانید استفاده کنید تا تعادل در محیط ایجاد شود. به عنوان مثال، در تصویر زیر خطوط افقی نارنجی و سفید روی دیوار سرویس بهداشتی اجرا شده است.

رنگ نارنجی در سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی به رنگ سبز

سبز از پرطرفدارترین رنگ ها برای کاشی حمام و سرویس بهداشتی است که در تناژهای متنوع ارائه میشود. با توجه به میزان نور و روشنایی و متراژ داخلی می توان سبز تیره یا روشن را انتخاب کنید. از این رنگ می توانید در کنار قهوه ای یا کرم روشن استفاده کنید.

سرویس بهداشتی به رنگ سبز

حمام با کاشی صورتی سفید سیاه

صورتی از دیگر انتخاب های مناسب رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام کوچک و بزرگ است. صورتی رنگ فوق العاده جذاب، آرامش بخش و زیبا است و در سبک های مختلف دکوراسیون قابل استفاده است. از صورتی می توانید در کنار سفید، سیاه و طوسی استفاده کنید تا فضا خسته کننده نشود.

سرویس بهداشتی صورتی سفید سیاه

زرد؛ بهترین رنگ کاشی و سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی زرد

حمام و سرویس بهداشتی زرد

نوشته های مشابه

‫13 نظرها

  1. آبی کلاسیک برای رنگ حموم و سرویس بهداشتی در کنار نسکافه ای خیلی شیک میشه. فضا رو تاریک میکنه اما قشنگه

    1. بدون شک هر چه رنگ روشن تر باشه، فضا بزرگتر دیده میشه. استفاده از رنگ های تیره در حمام و سرویس بهداشتی های کوچیک باعث دلگیر شدن فضا میشن

  2. چه رنگ های خوبی برای سرویس بهداشتی. حس خوبی داره این سرویس بهداشتی ها. اما خیلیا هنوزم تمرکزشون روی سفید وآبی هست

  3. بنظر من توی ترکیب رنگ صورتی سفید مشکی اگه بجای صورتی از رنگ طوسی استفاده کنیم قشنگ تر میشه.

    1. تا حد امکان از رنگ های خنثی از قبیل طوسی و سفید و رنگ های سرد مانند آبی روشن در کنار نورپردازی مناسب استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا