طراحی دکوراسیون داخلی

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی چیست؟ (0 تا 100 اصول سبک بوهو در خانه)

سبک بوهو در دکوراسیون که با نام های دیگری همچون دکوراسیون بوهمین یا بوهمیان نیز شناخته شده می باشد، یکی از سبک های خلاقانه و هنری به شمار می رود. در این سبک فرهنگ و هنر نقش مهمی داشته و نشانه هایی از اصالت و بومی گرایی در آن به چشم میخورد. گلدان هایی با گل های برگ پهن، آویزهای مکرومه بافی بر روی دیوار، شال و پارچه های تزئینی با طرح های شبیه به گلیم و جاجیم از نشانه های سبک بوهو در خانه به شمار می روند. در این بخش از مطالب دکوراسیون داخلی دکونیوز رنگ بندی، اصول دکوراسیون منزل به سبک بوهو مدرن و کلاسیک را به همراه عکس و مدل های متنوع ارائه خواهد داد. اگر به دنبال این هستید که سبک بوهو چیست در ادامه با ما همراه باشید.

بوهو در دکوراسیون

سبک بوهو در دکوراسیون چیست؟

در میان تنوع بسیار بالای سبک های دکوراسیون داخلی، بوهو یا بوهمیان (Bohemian) که برخی با آن بوهمین نیز می گویند، طرفدار ویژه ای دارد. این سبک به دلیل استفاده از وسایل تزئینی و دکوراتیو متعلق به فرهنگ های مختلف بسیار سرزنده می باشد و روح زندگی را به خوبی می توان در آن احساس کرد. بوهمیان قبیله ای در جمهوری چک می باشند که از سبک های مدرن فاصله گرفته و بیشتر به تلفیق هنر و فرهنگ در زندگی گرایش دارند.

تعریف بوهو✅ سبک الهام گرفته شده از زندگی قبیله بوهمیان جمهوری چک با تلفیق فرهنگ های مختلف
رنگبندی✅ رنگ قهوه ای روشن و تیره، سبز، آبی فیروزه ای و سفید
اکسسوری و وسایل تزئینی✅ تابلوهای نقاشی، آویزهای مکرومه بافی، بشقاب های رنگی، کلاه های حصیری
گیاهان کاربردی در بوهو✅ بامبو، یوکا، سرخسی، کالاتا، پتوس، برگ انجیری

دکوراسیون منزل بوهمیان

گلدان هایی با گل های برگ پهن، آویزهای مکرومه بافی بر روی دیوار، شال و پارچه های تزئینی با طرح های شبیه به گلیم و جاجیم، لوسترهای چوبی و مبلمان های راحتی همگی از مهم ترین ویژگی های دیزاین بوهمین می باشند. پس اگر به دنبال پاسخ برای این سوال بودید که سبک دکوراسیون بوهو چیست، باید بدانید که در این سبک آزاد هستید از وسایل تزئینی متعلق به هر فرهنگ استفاده کنید و شلوغ و پیچیده یا خلوت بودن فضا کاملا سلیقه ای است. چون این سبک متعلق به فرهنگ خاصی نیست و در چیدمان آن کاملا آزاد هستید، حس بهتری از نتیجه کار خواهید دید.

سبک دکوراسیون شابی شیک چیست؟

دکوراسیون منزل بوهمین

6 تفاوت سبک بوهو و اسکاندیناوی

سبک بوهو مدرن چیست؟

با توجه به اینکه خانه های بوهمیانی کمی شلوغ می باشند، به همین دلیل ممکن است با سلیقه برخی از افراد سازگار نباشد. اما سرزندگی و روح زندگی که در این سبک وجود دارد چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. سبک بوهو مدرن یکی از گرایش های این سبک می باشد که با کمی تغییر شرایط را برای استفاده از این سبک در خانه های امروزی فراهم نموده است. استفاده از رنگ های خنثی برای دیوار و سایر وسایل باعث میشود تا نشانه هایی از خانه های مدرن در آن ها دیده شود. در سبک بوهو مدرن شلوغی کمتر شده و فضا خلوت اما در هین حال ازاد و پویا طراحی میشود.

سبک بوهو مدرن

سبک بوهمیان مدرن

اصول دکوراسیون منزل به سبک بوهو چیست؟

در چیدمان سبک بوهو در خانه چند اصل مهم وجود دارد که در نظر گرفتن آنها باعث میشود تا بهتر و راحت تر برای انتخاب و اجرای آن تصمیم گیری کنید. از مهم ترین و اصلی ترین اصول بوهمیان در دکوراسیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ بندی دکوراسیون بوهمیان

تفاوتی ندارد که بخواهید خانه ای با سبک مونوکروم داشته باشید یا بوهمین، در هر صورت رنگ اهمیت زیادی دارد و باید بتوانید ترکیب متناسب با آن را برای وسایلتان انتخاب کنید. با توجه به اینکه در خانه سبک بوهو بیشتر به سمت فرهنگ و اصالت گرایش پیدا شده است، به همین دلیل نشانه هایی از طبیعت را می توان در آن مشاهده کرد. رنگ قهوه ای روشن و تیره، سبز، آبی فیروزه ای و سفید از جمله نمونه رنگ های سبک بوهو در دکوراسیون منزل می باشند که می توانید انتخاب کنید. در تصاویر زیر چند نمونه ترکیب رنگ بسیار عالی و پرطرفدار برای سبک بوهمیان نمایش داده شده است.

رنگ بندی بوهو استایل

رنگ بندی بوهو

رنگ بندی سبک بوهو

رنگ در سبک بوهمین

رنگ در سبک بوهمیان

نورپردازی در دکوراسیون بوهمین

در حالت کلی برای اتاق بوهمیانی تلاش میشود تا فضایی کاملا آرامش بخش و رمانتیک طراحی شود. در این سبک خبری از لوسترهای کریستالی بزرگ و آویز یا لامپ های ال ای دی بزرگ و کوچک روی دیوار و سقف نیست. در عوض می توان لوسترهای کوچک چوبی یا فلزی با حداقل کریستال و همچنین شمع هایی که در گوشه و کنار قرار گرفته اند استفاده کرد. از نمونه وسایل مناسب برای نورپردازی خانه های سبک بوهو می توان به آباژورهای قدیمی ساده یا طرحدار اشاره کرد.

کلیک کنید و با دکوراسیون سبک فرانسوی آشنا شوید.

نورپردازی سبک بوهو

وسایل تزئینی و اکسسوری دکوراسیون بوهو

خانه های بوهمیان شبیه به سبک زندگی کولی ها تزئین میشود و نشانه هایی از فرهنگ های مختلف را می توان بر روی در و دیوار آنها دید. به همین دلیل وسایل تزئینی و دکوراتیو بوهمی اهمیت زیادی دارند و البته دقت داشته باشید که استفاده زیاد از آنها می تواند فضا را شلوغ کند. متناسب با متراژ اتاق و دیوارها می توانید مانند تصویر زیر از تابلوهای نقاشی استفاده کنید.

تزئین خانه بوهو استایل

از دیگر وسایل تزئینی بسیار کاربردی برای سبک بوهمیانی می توان به آویزهای مکرومه بافی اشاره کرد که به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند. این آویزهای نخی اغلب به رنگ های سفید و کرم و قهوه ای روشن بافته میشوند و می توان در اتاق خواب و دیوار اتاق نشیمن و سالن پذیرایی از آنها استفاده کرد.

پیشنهاد می کنیم ویدئو ساخت وسایل تزئینی سبک بوهو را مشاهده کنید.

وسایل تزئینی سبک بوهمیان

وسایل تزئینی سبک دکوراسیون بوهمیان

در ابن سبک تزئین دیوار اهمیت زیادی دارد و کاملا آزاد هستید که از هر فرهنگ نشانه هایی را در آن به کار ببرید. سبدهای چوبی، کلاه های حصیری، بشقاب های رنگی و تزئین شده، تابلوهای برگ انجیری از جمله ایده ها برای اجرا و دیزاین خانه به سبک بوهو می باشند.

تزئین سبک بوهمین

تزئین سبک بوهمین

30 مدل جذاب کافه و رستوران سبک بوهو

جاشمعی هایی به شکل فانوس در این دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. این فانوس های فلزی که اغلب به رنگ نقره ای هستند،اصالتا مراکشی می باشند. لوسترهایی با تزیین مهره های چوبی دکوراسیون بوهمیانی را کامل می کنند. یکی از اکسسوری های بوهمیایی سبدهای حصیری و بافت گیاهی هستند که در زمینه های مختلف از جمله باکسی لباس، باکسی برای قرار دادن گلدان و گل ها و وسایل آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند.

مکرومه ها تکنیکی از نخ و گره هستند که نقش و پارچه هایی را بوجود می آورند. این آویزهای دیواری خیره کننده که در طرح هایی مثل پر و یا رشته هایی آویزان می باشند، اغلب به رنگ های کرم و روشن بوده اما گاه نیز به رنگ های مختلف مشاهده می شوند.

اکسسوری بوهو

سبک دکوراسیون آرت دکو را برای داشتن خانه ای لوکس و شیک بیشتر بشناسید

مبلمان بوهو

در دکوراسیون منزل به سبک بوهو می توانید از مبلمان استفاده نکنید و تاکید زیادی روی این مساله نیست. اما مبلمان های استیل با تاج های بزرگ و کنده کاری های هنرمندانه در این سبک هیچ جایگاهی ندارند. در عوض می توانید از مبلمان های راحتی با انواع پارچه رومبلی ساده استفاده کنید تا تجملات از فضا دور شوند. شال مبل با طرح های سوزن دوزی یا مکرومه بافی در این سبک کاربرد زیادی دارند.

دکوراسیون بوهمیان

برای تزئین مبلمان در سبک بوهو می توان از کوسن های رنگی به تعداد زیاد استفاده کرد. این کوسن ها با پارچه های رنگی و گلدوزی شده در اندازه های مختلف وقتی روی مبل قرار میگیرند، فضا را بسیار شاد می کنند.

دکوراسیون منزل به سبک بوهو

صندلی های تابی حصیری نیز در این سبک محبوبیت زیادی دارند. صندلی های راحتی خیزران، مبل های پروانه ای ، صندلی های چوبی و فلزی طاووس و پاف های چرمی مراکشی مناسب سبک بوهمین بوده و به وفور به چشم می خورد.از دیگر وسایلی که در زمان نشستن و معاشرت یا استراحت مورد استفاده قرار می گیرد، تاتامی های نرم و رنگارنگ و ننوها هستند.

مبل بوهو

فرش در دکوراسیون سبک بوهو

در اغلب اتاق های بوهمی به جای پارکت از فرش استفاده میشود. فرش های دستبافف گلیم و جاجیم و قالیچه های رنگی همگی انتخاب های ایده آلی برای این سبک می باشند. اگر از کفپوش پارکت و غیره برای خانه خود استفاده می کنید، می توانید قالیچه های طرح دار را در وسط اتاق قرار دهید تا با این سبک سازگاری داشته باشند.

فرش در سبک بوهو

فرش سبک بوهمیان

فرش های بنی اورین، فرش های سفید با خطوط و طرح های مشکی می باشند که سبک بوهو در دکوراسیون بسیار محبوب بوده و بیشترین استفاده را دارند.

فرش سبک بوهو

گیاهان در سبک بوهو

در سبک بوهو گیاهان جایگاه ویژه ای دارند. استفاده از گلدان های بزرگ و کوچک و سرسبز به وفور در تمام نقاط خانه های تم بوهو به چشم می خورد. اغلب گیاهانی که در ان سبک مورد استفاده قرار می گیرند گیاهانی با برگ های بسیار بزرگ و آویز هستند. از جمله گیاهان متناسب با بوهو دیزاین می توان به برگ انجیری، پتوس، انواع سرخس، کالاتا، آلوکازیا، بامبو و یوکا اشاره کرد.

گیاهان در سبک بوهو

گیاهان برای سبک بوهو

استفاده از آینه در سبک بوهو

وقتی از سبک بوهمی صحبت می شود، طرح های عجیب غریب و مواد طبیعی و رنگ های روشن در ذهن تداعی می شود. به همین خاطر برای آینه ها و تزیین آنها در این سبک استفاده از مواد طبیعی به چشم می خورد. قاب حصیری به عنوان عنصری از طبیعت در اطراف آینه ها نور و گرما را به فضای منزل تزریق می کند.

کوسن و بالش های رنگارنگ

کوسن های حاشیه دار، منگوله دار، بافتنی برای تزیین مبل و تخت در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد.

کوسن سبک بوهو

روتختی در دکوراسیون بوهو

بالش و روتختی های گلدوزی شده با رنگ های شاد و ملحفه هایی از الیاف طبیعی تختی راحت و زیبا را در اتاق خواب بوهمیایی به نمایش می گذارند.

روتختی در سبک بوهو

دیوارکوب های حصیری

سبدهای حصیری گرد در سایزهای مختلف روی دیوارها نصب شده و دیوارهای خالی را به زیبایی تزیین می کنند.

سبک دکوراسیون مینیمال چیست؟

جنس وسایل بوهمیان چیست؟

در این سبک به شدت توجه به پارچه زیاد می باشد و اغلب وسایل تزئینی آنها از قبیل دیوارکوب ها و کوسن و شال مبل پارچه می باشند. خوشبختانه در بازار ایران دسترسی به این سبک پارچه ها آسان می باشد و می توانید از هنر جاجیم بافی، گلدوزی، آینه کاری و سوزن دوزی شهرهای مختلف کشورمان برای چیدمان منزل بوهو استفاده کنید. علاوه بر پارچه، در این سبک از وسایل فلزی نیز زیاد استفاده میشود و اغلب رنگ های قهوه ای دارند.

جنس وسایل بوهمیان

بوهو و روستیک

افراد زیادی هستند که به دنبال تفاوت سبک بوهو و روستیک هستند و نمی توانند بدرستی این دو را از هم تشخیص دهند. از مهم تفاوت های میان این دو سبک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در سبک بوهو بیشتر از رنگ های حنایی، سفید، سبز، قرمز و نارنجی استفاده میشود اما در سبک روستیک بیشتر به سمت رنگ های قهوه ای روشن و تیره گرایش وجود دارد.
  • سنگ و چوب اصلی ترین متریال در روستیک بوده اما در بوهو بیشتر از پارچه های سنتی و اکسسوری های مکرومه بافی استفاده میشود
  • از دیگر تفاوت ها می توان به این مورد اشاره کرد که چیدمان در خانه های روستیک شبیه به منازل روستایی بوده و دیوارهای سنگی و میزهای چوب طبیعی در آنها کاربرد دارد. این در حالیست که در بوهو تمرکز زیادی به استفاده از فرهنگ های مختلف در چیدمان تاکید میشود.

اتاق خواب بوهمیانی

در تصاویر زیر اتاق خواب سبک بوهو را می توانید مشاهده کنید که در آنها روتختی های سفید و کرم، بالشت و کوسن های رنگی با دیوارکوب های تزئینی به خوبی دیده میشوند. در این اتاق خواب ها می توانید از ریسه های روی دیوار و شمع های قرار گرفته در شمعدان های قدیمی استفاده کنید.

اتاق خواب بوهمیانی

سبک بوهو در دکوراسیون آشپزخانه

در آشپزخانه سبک بوهو تا حد امکان از شلف به جای کابینت استفاده میشود. قرار دادن شلف و پایه های تخت چوبی روی دیوار و چیدن لیوان و ماگ با طرح های مختلف، در کنار گلدان هایی با گیاهان برگ پهن و انجیری همگی ایده هایی برای چیدمان آشپزخانه بوهمیان هستند.

آشپزخانه بوهو

آشپزخانه سبک بوهو

آشپزخانه بوهو استایل

سرویس بهداشتی و حمام بوهو

این بخش از خانه را نیز می توانید با توجه به ترکیب رنگ های و اصولی که در طول متن به آن اشاره شد دیزاین کنید. در ادامه چند نمونه از عکس های سرویس بهداشتی و حمام بوهو را می توانید مشاهده کنید.

سرویس بهداشتی سبک بوهو

سوالات متداول

سبک بوهو یعنی چه؟

این سبک از زندگی قبیله بوهمیان در جمهوری چک الهام گرفته شده و در آن وسایلی از فرهنگ های مختلف و کاملا ازادانه استفاده میشود. گل های برگ پهن، آویزهای مکرومه بافی بر روی دیوار، شال و پارچه های تزئینی در این سبک کاربرد زیادی دارند.

دکوراسیون بوهو همان روستیک است؟

خیر. رنگ های به کار رفته در خانه های بوهو اغلب حنایی و سفید و کرم است و در روستیک قهوه ای تیره و روشن بیشتر استفاده میشود. در روستیک بیشتر از سنگ و چوب و عناصر طبیعی استفاده میشود اما در بوهو وسایل تزئینی فرهنگ های مختلف به کار می رود.

منبع: boho style

نوشته های مشابه

‫26 نظرها

    1. میتونین بر حسب سلیقه از وسایل دکوراتیو کمتری استفاده کنین تا فضا شلوغ نباشه. اما در حالت کلی سبک بوهو و سایر سبک ها سلیقه ای هستن

  1. ین سبک عالیه و گلدونای بزرگ با گل بامبو و بابا آدم که برگای پهن داره فضا رو فوق العاده میکنه

  2. سلام ممنون از مطلب خوب و کاملتون. بنظرتون دیزاین خونه به سبک بوهو گرونه؟ میشه با بودجه کم این سبک رو اجرا کرد؟

    1. سلام مریم عزیز
      سبک بوهو گرون نیست و میشه با وسایل تزئینی ارزون به خوبی هزینه ها رو مدیریت کرد. چون اغلب وسایل دکوراتیو این سبک رو میتونین خودتون درست کنین. ویدئو آموزش ساخت وسایل سبک بوهو رو این سایت قبلا آپلود شده و میتونین ببینید

  3. برای سبک بوهو میشه از فرش لاکی ایرانی استفاده کنیم یا حتما باید رنگ کفپوش و فرش روشن باشه؟

    1. بله در این سبک کلا نشانه هایی از فرهنگ های مختلف باید استفاده بشه که فرش لاکی هم یکی از نشانه های فرهنگ ایرانه و برای بوهو کاربرد داره

  4. تزئین دیوار با سبد و کلاه های حصیری بوهو فوق العاده میشه و خیلی خونه رو خاص میکنه

  5. سبک بوهو در منزل خیلی قشنگه اما اجرای صحیحی باید داشته باشه در غیر این صورت شلختگی بدی توی فضا ایجاد میشه

  6. کامل ترین نوشته ای بود که در مورد سبک بوهو خوندم! خیلی ممنون و واقعا تونستم برای دیزان خونه م ازش ایده بگیرم 🙂

  7. بنظرم این سبک با فرهنگ ایران تناسب خوبی داره و میشه از پارچه و پرده های گلدوزی شده و صنایع دستی در تزئین خانه بوهو استفاده کرد

  8. یکی از بهترین سبک هاست چون از نظر رنگ و نوع وسایل محدودیت نداره و میشه مجموعه ای از فرهنگ های مختلف رو کنار هم آورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا