طراحی دکوراسیون فروشگاهطراحی دکوراسیون محیط کار

مهم ترین اصول طراحی دکوراسیون مغازه برنج فروشی؛ عکس و مدل

دکوراسیون مغازه برنج فروشی مانند هر کسب و کار دیگری از اهمیت بالایی از نظر میزان فروش محصول و زیبایی بصری برخوردار است. برنج یکی از پر مصرف ترین خوراکی های گیاهی در کشور ما محسوب می شود. بنابراین جایگاه فروشگاه های عرضه برنج و حبوبات در کشورمان بسیار قابل توجه است و با رعایت اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه ها می توان به فروش بالایی در این زمینه دست پیدا کرد. در ادامه به معرفی باید و نبایدهای دکوراسیون برنج فروشی و مدل های متنوع چیدمان آن بپردازیم.

دکور مغازه برنج فروشی

چرا دکوراسیون مغازه برنج فروشی مهم است؟

در بخش مقدمه در مورد جایگاه محصول گیاهی برنج توضیحاتی ارائه کردیم. شکی نیست که برنج فروشی خریدارانی از همه اقشار جامعه را به خود جلب می کند. هر چند شاید به ظاهر دکور مغازه برنج فروشی چندان مهم به نظر نرسد اما نمی توان کتمان کرد که یک طراحی دکوراسیون محیط کار حرفه ای تاثیر مثبتی بر خریداران گذاشته و علاوه بر افزایش اعتبار و ارزش برند، فروش را هم افزایش می دهد.

مدل چیدمان فروشگاه برنج فروشی

اهمیت رنگ در دکوراسیون برنج فروشی

رنگ در دکوراسیون اهمیت بسیار بالایی دارد و نمی توان از تاثیر آن بر احساسات افراد چشم پوشی کرد. رنگ تاثیری عمیق بر باور و نگرش انسان می گذارد و می تواند عواطف و احساسات و حتی منطق او را تحت تاثیر بگذارد. در دکور مغازه برنج فروشی بیش از هر چیزی باید محصول برنج در مرکز توجه قررا گیرد. لذا رنگ ها نیز باید در همخوانی با رنگ برنج باشد. رنگ برنج معمولا سفید یا کرم رنگ است.

دسته بندی کیسه های برنج در مغازه

اگر چه برنج هایی خاص به رنگ هایی نظیر قهوه ای نیز در بازار وجود دارد. در نتیجه بهتر است برنج ها را در ظروف یا کیسه هایی تیره رنگ قرار دهید.

رنگ مغازه برنج فروشی
این موضوع باعث می شود تا سفیدی رنگ برنج بیشتر به چشم بیاید. اما بر عکس برای برنج هایی با رنگ های دیگر سعی کنید از کیسه یا ظروف به رنگ مکمل آن استفاده کنید. در نتیجه کرم بهترین رنگ محسوب می شود. برای طراحی دکوراسیون برنج فروشی و رنگ قفسه ها یا دیوار نیز بهتر است از رنگ هایی مانند خاکستری، کرم یا قهوه ای استفاده کنید.

9 قانون مهم انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

دسته بندی و قفسه بندی مغازه برنج فروشی

مغازه های برنج فروشی معمولا تنها برنج نمی فروشند؛ بلکه در کنار آن برخی محصولات مرتبط مثل حبوبات را نیز به فروش می رسانند. لذا قفسه بندی مغازه های برنج فروشی بسیار شبیه به مغازه های حبوبات فروشی است. شاید بسته بندی های کوچکی نیز برای برنج وجود داشته باشد اما معمولا در کشور ما برنج را به شکل فله و کیلویی خریداری می کنند. بسته بندی ها نیز به طور معمول به شکل کیسه ای است.

قفسه بندی مغازه برنج فروشی
علاوه بر کیسه از جعبه و بشکه های چوبی کوچک نیز می توان برای قراردادن برنج فله استفاده کرد. بشکه های چوبی در سایزهای کوچک در کنار قفسه های کرم و قهوه ای مملو از بسته بندی حبوبات جلوه خوبی را در مغازه ایجاد می کند.

دسته بندی و قفسه بندی مغازه برنج فروشی

مهم ترین اصول دکوراسیون مغازه مرغ فروشی

اهمیت نورپردازی در مغازه برنج فروشی

یکی از نکات مهم در دیزاین مغازه برنج فروشی توجه به نورپردازی است. در دنیای امروزی نمایش کامل محصول نقش به سزایی در افزایش فروش ایفا می کند. بنابراین حتما کمیت و کیفیت نور را در نورپردازی ها مد نظر قرار دهید. فراموش نکنید که مغازه هر چه پر نورتر باشد بزرگ و جذاب تر به نظر می رسد. شاید طراحی یک نور مخفی به رنگ هایی مثل طلایی یا مسی فضا را جذاب تر کند. یک ایده دیگر در مورد نور پردازی، استفاده از نورهای متمرکز مثل نور هالوژن بر روی برخی از برنج های خاص می باشد.

نورپردازی مغازه برنج فروشی

استفاده از برند اختصاصی

اما ایده ای دیگر طراحی نماد و نشان اختصاصی است. سعی کنید حتی اگر مغازه کوچکی دارید برند و لوگویی خاص برای مغازه برنج فروشی خود طراحی کنید . آن را بر سر در مغازه، ویترین، قفسه ها و بخش های مختلف دکور و حتی بسته بندی خاص ارائه شده به مشتری قرار دهید. سعی کنید و نام برند مرتبط با شغل شما یعنی برنج فروشی باشد. این ایده علاوه بر افزایش جایگاه تان نزد مشتریان باعث زیبایی و خاص تر دیده شدن مغازه و محصولاتتان نیز می شود.

زیباسازی دکور مغازه

البته که ما در مورد کلیات بحث می کنیم اما همیشه توجه به جزئیات در هر زمینه ای می تواند برگ برنده شما باشد. برای مثال تهیه برچسب، پوستر، استند یا هر چیز دیگری که بتوان توضیحات مختصر و مفیدی در مورد برنج ها ارائه داد بسیار بر فروش شما تاثیرگذار خواهد بود. استفاده از تصاویر جذاب غذاهایی که با استفاده از برنج تهیه شده اند نیز یک محرک خوب برای خریداران است.
علاوه براین، بهتر است به مشتری اجازه دهید با استفاده از پیمانه هایی عطر برنج را استشمام کند. پیمانه ها تنوع بالایی دارند و برای منحصر به فرد شدن دکور بهتر است کمی از مدل های رایج و معمول فاصله بگیرید.

دیزاین مغازه برنج فروشی

ایده استفاده از نمادهای ایرانی

همانطور که می دانید برنج ایرانی یکی از بهترین، با کیفیت ترین و در نتیجه پر طرفدار ترین برنج هایی است که در بازار وجود دارد. قدمت استفاده از این محصول گیاهی خوراکی به قدری بالاست که می توان آن را با فرهنگ ایرانی عجین شده دانست. لذا بهتر است در دکوراسیون مغازه برنج فروشی خود از نشان های ایرانی استفاده کنید. برای مثال می توانید از طرح های ایرانی و اسلامی یا نماد بناهای ایران باستان الگو بگیرید. استفاده از ظروف و بسته بندی های سنتی نیز می تواند مکمل خوبی برای این ایده باشد.

دکور سنتی برنج فروشی

جمع بندی

در طراحی دکوراسیون مغازه برنج فروشی عوامل متعددی از قبیل رنگ، نورپردازی، نحوه دسته بندی و قفسه بندی و چیدمان کیسه های برنج اهمیت بسیار بالایی دارد. علاوه براین، بهتر است متناسب با فرهنگ ایران نیز تصاویر و نمادهای منحصر به فرد را در تزئین مغازه به کار ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا