طراحی دکوراسیون داخلی

کنار میز تلویزیون چی بذاریم؟ (ایده و مدل دکور کنار میز تلویزیون)

از دکور کنار میز تلویزیون خسته شده‌اید و دنبال روش‌های جدید برای تغییر آن هستید؟ اما اگر فکر می‌کنید برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و شیک در منزل باید زیاد هزینه کرد، تصور اشتباهی است. هزاران ایده ساده و در عین‌ حال ارزان برای دکوراسیون کنار میز تی وی وجود دارد که می‌توانید در منزل خود پیاده کنید. نکته‌ای که ممکن است کمی شما را به چالش بکشد، این است که کنار میز تلویزیون چی بذارم؟ کدام ایده با سلیقه و دکوراسیون داخلی منزل ما همخوانی دارد؟ این‌جاست که این مقاله به کارتان می‌آید.

کنار میز تلویزیون چی بزارم

ایده‌ دکور کنار میز تلویزیون

در اغلب پذیرایی‌ها، تلویزیون، عنصر قوی و مهمی در دکوراسیون به حساب می‌آید. به همین خاطر، اکثر افراد سعی می‌کنند فضایی از اطراف آن را برای قراردادن دکوری در نظر بگیرند. فرقی نمی‌کند، چه ایده‌ای را قرار است در این قسمت پیاده کنید، ایده‌هایی ساده و مینیمال یا اکسسوری‌های مجلل و باشکوه. در هر حال، این مقاله ایده‌های متنوعی را به شما معرفی می‌کند تا بتوانید به عنوان راهنما برای خلق یک دکوراسیون منحصربه‌فرد از آن‌ها بهره بگیرید.

1. استفاده از گلدان‌های طبیعی یا آپارتمانی

شکل ظاهری همه گیاهان به خودی خود، زیبا و خاص است. برای مثال می‌توان به گیاهان طبیعی اشاره کرد که ظاهر جذابی به فضای پذیرایی می‌بخشند. به خصوص زمانی که آن‌ها را در کنار میز تلویزیون قرار می‌دهیم.

استفاده از گل طبیعی کنار میز تلویزیون
برای این‌که، کنار میز تلویزیون جلوه شیک‌تری داشته باشد، لزوماً نیازی به استفاده از گلدان‌های لاکچری و گران‌قیمت ندارید. در واقع با کنارهم قراردادن گل‌های شاخه‌ای یا حتی مجموعه‌ای از گلدان‌های کوچک و ارزان‌قیمت، هم می‌توان جلوه مناسبی به کنار میز تلویزیون بخشید. گلدان‌های کوچک کاکتوس، سانسوریا و پتوس هم نمونه‌‌های مناسبی برای این فضا محسوب می‌شوند.
می‌توانید کمی ماجراجو باشید و از گیاهان خاص‌تری مثل ارکیده هم استفاده کنید. فقط حواستان به نیازهای نوری و آبیاری آن‌ها باشد. مدل های چیدمان گل طبیعی کنار میز تلویزیون را در مطالب قبل ارائه داده ایم و می توانید از آنها ایده بگیرید.

تزئین کنار میز تلویزیون

2. دکور میز تی وی با ساعت‌های قدیمی

اگر برای پاسخ به سؤال کنار میز تلویزیون چی بذارم، با خود کلنجار می‌روید، می‌توانید سری به اشیای آنتیک در چمدان‌ قدیمی مادربزرگ‌ها بزنید. این روزها، اشیا و لوازم عتیقه که در گذشته استفاده می‌شدند، ‌دوباره پرطرفدار شده‌اند. در این بین، ساعت‌های کوچک رومیزی بیشتر از سایر وسایل مورد توجه قرار گرفته‌اند.
ساعت‌های قدیمی، طرح‌ها و جنس‌های مختلفی مانند برنجی، چوبی، فلزی و سنگی دارند که می‌توانید روی میز تی وی قرار دهید و با هر بار تیک‌تاک آن، خاطرات نوستالژیک برای شما زنده شوند.

3. استفاده از قاب عکس

یکی از رایج‌ترین ایده‌ها برای دکور کنار میز تی وی، استفاده از قاب عکس‌هاست. اگر تعداد قاب عکس‌هایی که برای دکور در نظر گرفته‌اید، زیاد هستند، یکی از بهترین ایده‌ها برای چیدمان آن‌ها، این است که یک دیوار گالری بالای میز ایجاد کنید. چیدن عکس‌ها روی این دیوار به سلیقه شما و فضایی که در اختیار دارید، بستگی دارد.
ایده دیگر این است که عکس‌های تکی یا مجموعه‌ای از قاب عکس‌های خانوادگی را کنار میز تلویزیون گرد آورید. این عکس‌ها، یادآور خاطرات شیرین و لحظات شاد شما هستند. اگر آن‌ها را در محدوده تلویزیون ترجیحاً کنار میز جای دهید، با هر بار دیدن عکس‌ها، حس آرامش و تعلق‌خاطری به شما دست خواهد داد.

تزئین میز تلویزیون با قاب عکس

4. دیزاین میز تی وی با شومینه دکوری

از دیگر ایده‌های خیلی جالب برای دیزاین کنار میز تلویزیون، استفاده از شومینه‌ دکوری است. شومینه در کنار میز تی وی، زوج نابی هستند که در کنار هم، صمیمیت فضای منزل را بیشتر می‌کنند. ترکیب یک شومینه مرمرین در کنار میز تلویزیون هم، ایده‌ جذابی برای دیزاین این فضا به حساب می‌آید.

دکور میز تی وی با شومینه دکوریدکور میز تلویزیون با شومینه
برای هر چه جذاب‌ترشدن فضای منزل، خصوصاً کنار میز تی وی، از هماهنگی رنگ‌های میز و شومینه غافل نشوید. اگر دنبال این هستید که فضای نشیمن، یک فضای کلاسیکی به چشم آید، ترکیب شومینه مرمرین با میز تلویزیون چوبی را دست‌کم نگیرید. اما اگر، فضای لوکسی مدنظرتان است، دنبال میز تی وی‌های شیشه‌ای باشید. شما چه ایده‌های دیگری سراغ دارید؟

دیزاین کنار میز تلویزیون با شومینه دکوری

بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون

5. استفاده از مجسمه‌ و اکسسوری

کنار میز تنها مختص گلدان، قاب عکس و یا دیگر وسایل دکوری نیست. مجسمه‌های کوچک یا بزرگ، ایده جذاب دیگری هستند که می‌توانید روی میز و یا شومینه منزل قرار دهید. اگر فضای منزل شما بزرگ است، مجسمه‌های ایستاده نیز نمای جالبی به میز تی وی خواهند داد.

استفاده از مجسمه‌ و اکسسوری کنار میز تلویزیون

شاید دلتان بخواهد در کنار مجسمه از دیگر دکوریجات استفاده کنید. اما این را هم بدانید که اگر لوازم بیش از اندازه باشند، هیچ‌وقت دیزاینی که مدنظر شما است، ایجاد نمی‌شود. قرار نیست، چیز خاصی همیشه هسته اصلی دکور میز تی وی باشد. اگر عناصر زیادی را دوست دارید در کنار مجسمه جا بدهید، می‌توانید هر ازگاهی، جای وسایل را عوض کنید.

6. استفاده از تابلو نقاشی

تا به حال به این فکر کرده‌اید که تابلوها را کنار میز تلویزیون هم می‌شود قرار داد؟ تنها کافیست تا کمی خلاق باشید! اگر چند تابلو با طرح‌های مینیمال و ساده روی میز قرار دهید، خودتان از جذابیت آن‌ها شگفت‌زده می‌شوید.

دیزاین کنار میز تلویزیون با تابلوی نقاشی
اگر نمی‌خواهید، محدوده میز تی وی شما، سرد و بی‌روح باشد، تابلوهای نقاشی را فراموش نکنید. اما خیلی مهم است که تابلوهای ساده‌ای را انتخاب کنید. قطعاً شما هم دوست ندارید، اطراف میز تلویزیون، موزه‌ای شلوغ و پرهیاهو ایجاد شود. راه‌حل دیگر، تغییر جای تابلوهاست که کمک می‌کند، فضای متفاوتی هر چند وقت یکبار کنار میز، شکل بگیرد.

70 مدل دکور دیوار پشت تلویزیون با چوب

7. نورپردازی

برای کنار میز تلویزیون می‌توانید از آیتم نورپردازی نیز بهره ببرید. رقص نورهای مخفی یا نورهای ال ای دی اطراف میز تی وی، تماشای تلویزیون را چندین برابر برای شما لذت‌بخش می‌کند. اگر به هنگام تماشای تلویزیون به نور کمی عادت دارید، می‌توانید آباژورهای پایه‌ای را کنار میز قرار دهید.

نورپردازی کنار میز تلویزیون
برخی از افراد هم دوست دارند، سایر لوازمی که کنار میز تی وی، قرار داده شده، چشمگیر باشد. برای این منظور، لامپ‌های رومیزی گرد شاید برای ایجاد چنین فضایی مناسب باشند. با این روش نورپردازی، نور به تمام قسمت‌های دکور شما به صورت یکسان می‌تابد و آن‌ها را برجسته‌تر نمایش می‌دهد.

8. اسباب‌بازی قدیمی

اسباب‌بازی‌های قدیمی، گنجینه‌ای تمام‌عیار از خاطرات نوستالژیک هستند که در گوشه‌ای از انبارها پنهان شده‌اند. این دسته از لوازم، بهترین ایده برای کسانی است که می‌خواهند کنار میز تلویزیون خود، دکوری‌های خاصی داشته باشند. عروسکی که موهای پشمالویی دارد، ماشین‌های فلزی کوچک و رنگ‌ورورفته یا بلوک‌های چوبی، همگی بوی خاطرات کودکی ما را می‌دهند. به‌کارگیری آن‌ها در گوشه‌ای از میز تلویزیون، خاطرات کودکی را تا همیشه برای ما زنده نگه می‌دارند.
برای این‌که حس‌وحال صمیمی و نوستالژیکی به یکباره از بین نرود، لازم است، در حد اعتدال از آن‌ها استفاده کنید تا فضای اطراف میز تی وی، شلوغ به نظر نرسد.

تزئین میز تلویزیون با اسباب بازی قدیمی

9. استفاده از آئینه برای دکور میز را دست‌کم نگیرید

با ترکیبی از آئینه‌ها در ابعاد کوچک و بزرگ، هنگامی هم که در حال تماشای تلویزیون هستید، خود را در دنیایی از نور و تصاویر خواهید دید. این منظره جذاب در اثر انعکاس نوری به وجود می‌آید که در آئینه کنار میز قرار داده شده است. هر از گاهی که این آئینه‌ها دلتان را زد، از آئینه‌های تمام‌قدی و یا از چندین آئینه در کنار هم می‌توانید استفاده کنید.

استفاده از اینه کنار میز تلویزیون
انعکاس نور و تصاویر در کنار هم، حس بزرگی و وسعت فضای کنار میز را به شما القاء می‌کند. به همین دلیل، از این ایده می‌توان برای منازل کوچک و کنار میز تی وی استفاده کرد. برای اینکه ماندگاری این آئینه‌ها بیشتر شود، می‌توان آن‌ها را در قابی شیک قرار داد و گردوغبار روی آن را به طور مرتب تمیز کرد.

استفاده از اینه کنار میز تلویزیون

10. تزیین کنار میز تی وی با کتاب‌های دکوراتیو

همه ما به این موضوع معترفیم که کتاب‌ها، گنجینه‌های گرانبهایی هستند که در زندگی ما جایگاه ویژه‌ای دارند. بیایید برای یکبار هم که شده، آن‌ها را از داخل قفسه‌‌های کتابخانه بیرون بیاورید و در دکوراسیون منزلتان دخالت بدهید. پیشنهاد ما، قرار دادن آن‌ها روی شلف‌های دیوار و چیدمانشان کنار میز تلویزیون است. ایده دیگر این است که از کتاب‌های رنگی و دکوراتیو برای این کار استفاده کنید یا اینکه آن‌ها را به صورت ردیفی و پلکانی بچینید.

تزیین کنار میز تی وی با کتاب‌های دکوراتیو
چطور است این‌بار، چند عدد گلدان یا مجسمه کوچک تزیینی را هم در این تزیین سهیم کنید. شک نداریم، ظاهر شیک و جذابی به میز تلویزیون شما می‌بخشند.

تزیین کنار میز تی وی با کتاب‌های دکوراتیو

11. تزیین میز تلویزیون با انواع شمع

یکی از ایده‌های آسان و البته کم‌هزینه برای تزیین کنار میز تلویزیون، استفاده از شمع‌های مختلف با اشکالی مثل استوانه‌ای، مخروطی یا مکعبی است. حالا با کمی خلاقیت هم می‌توانید آن‌ها را از ارتفاعات مختلف روی شلف یا روی میز هم آویزان کنید.
یک ایده جذاب دیگر برای استفاده از شمع‌ها در کنار میز، استفاده از خوشبوترین آن‌ها با رایحه اسطوخودوس یا رایحه یاس است. برای اینکه، زیبایی شمع‌ها کنار میز بیشتر چشمگیر شود، می‌توان آن‌ها را در ظرف‌های شیشه‌ای یا سرامیکی قرار داد.

تزیین میز تلویزیون با انواع شمع

برای دکور کنار میز تی وی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

برای اینکه ایده‌هایی که در این مقاله برای تزیین کنار میز تلویزیون به شما معرفی کردیم، به بهترین شکل اجرا شوند لازم است چند نکته را به خاطر داشته باشید:

  • سبک دکوراسیون منزل خود را مشخص کنید: اولین قدم برای داشتن یک دکوراسیونی زیبا و چشم‌نواز کنار میز تی وی، این است که عناصری را انتخاب کنید که برای تزیین کنار میز مناسب باشد. به عنوان مثال، اگر دکوراسیون منزل شما خیلی لوکس و تجملی است، از اکسسوری‌های مجلل استفاده کنید.
  • حفظ تعادل: هرگز سعی نکنید اطراف میز تی وی را با المان‌هایی که ضروری نیستند، شلوغ کنید. همیشه میزانی از تعادل را حفظ کنید.
  • توجه به هارمونی رنگ‌ها: رنگ‌ها، مهمترین آیتم در تزیینات کنار میز هستند. سعی کنید، دکوری‌هایی استفاده کنید که از نظر رنگ و طرح، هماهنگی مناسبی با هم دارند.
  • چیدمان مرتب: چیدن منظم دکوری‌های کنار میز تلویزیون، زیباسازی فضای منزل را دوچندان می‌کند. در کنار چیدمان مناسب، هر از گاهی، گردوغبار روی دکوری‌ها و اطراف میز را هم پاک کنید.
  • سلیقه شخصی: نظر و سلیقه خود شما حرف اول را می‌زند. ایده‌هایی را به کار ببرید که حال شما را خوب می‌کند و فضای دل‌انگیزی را در منزل به وجود می‌آورد.
  • ارتفاع مشخص: برای تنوع و جذابیت بیشتر کنار میز تی وی، از المان‌هایی که ارتفاع بلندتری دارند، استفاده کنید و برای حفظ تعادل، استفاده از اشیاء با ارتفاع کوتاه تر در کنار آن‌ها.

حرف آخر

میز تلویزیون، نقطه توجه تمام افراد خانواده است. پس خیلی مهم است که بدانیم آن را کجای منزل قرار دهیم و چگونه اطراف آن را تزیین کنیم. در این نوشتار، ایده‌هایی را به شما معرفی کردیم که با به‌کاربردن آن‌ها، این نقطه از منزل را چشمگیرتر می‌کنید.
حال به نظر شما بستگی دارد که این ایده‌ها را به صورت جداگانه و یا ترکیبی به کار ببرید. در هر صورت اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید، فضایی متناسب با میل و سلیقه خود ایجاد می‌کنید. با این اوصاف، چطور است خلاقیت خود را محک بزنید و آن را در کنار میز تلویزیون به تصویر بکشید! اگر سؤالی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

برای کنار تلویزیون از چه لوازمی می‌توان استفاده کرد؟
برای دکوراسیون کنار میز تلویزیون، می‌توانید از کتاب، ساعت، شومینه دکوری، آکواریوم، قاب عکس و … استفاده کنید.
برای دکور کنار تلویزیون، باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
بهتر است به هارمونی و ایجاد تعادل در دکوراسیون منزل توجه کنید. همچنین باید رنگ‌بندی با عناصر اطراف تلویزیون کاملا هماهنگ باشد.
آیا برای تزیین کنار میز تلویزیون می‌توان از کتاب استفاده کرد؟
بله! برای دکوراسیون اطراف تلویزیون می‌توانید از قفسه‌های کتابخانه به همراه یک یاا چند گلدان کوچک کمک بگیرید.

علیرضا تبلانی

به نام عشق می‌نویسم🌱 علیرضا تبلانی هستم. با انگشتام میلیون‌ها کیلومتر اسکرول کردم تا به جایی که هستم برسم؛ همچنان این داستان ادامه داره...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا