طراحی دکوراسیون داخلی

35 ایده و مدل رنگ دیوار پذیرایی طرح دار + نحوه اجرا

رنگ دیوار پذیرایی طرح دار به شیوه های مختلفی اجرا می شود و انتخاب مناسبی برای خانه های کلاسیک و مدرن به شمار می رود. تنوع در طرح های اجرا شده با رنگ روی دیوار بسیار زیاد است و با خلاقیت و ایده پردازی می توان فضایی کاملا منحصر به فرد در پذیرایی منزل ایجاد کرد. در این بخش از مطالب مجله دکوراسیون دکونیوز ایده رنگ آمیزی دیوار پذیرایی طرح دار با شابلون، غلطک، قلممو و غیره را به همراه ویدئو ارائه خواهیم داد.

رنگ دیوار پذیرایی طرح دار

رنگ‌آمیزی طرح‌دار دیوار پذیرایی یکی از روش‌های مؤثر برای افزایش جذابیت و شخصیت فضاهای داخلی است. این تکنیک با ایجاد الگوها و بافت‌های متنوع، به دکوراسیون عمق و پویایی می‌بخشد و می‌تواند نقش مهمی در تبدیل یک فضای ساده به محیطی گرم و دلپذیر ایفا کند.

رنگ آمیزی دیوار پذیرایی طرح دار
علاوه بر افزودن زیبایی بصری، رنگ‌آمیزی طرح‌دار دیوارها به شما امکان می‌دهد تا سبک و سلیقه شخصی خود را در دکوراسیون نمایان کنید. همچنین، با استفاده از رنگ‌های مناسب و طرح‌های هماهنگ، می‌توان بسیاری از نقص های موجود در محیط از قبیل کوتاه بودن ارتفاع دیوارها را پنهان کرد. به این ترتیب، رنگ‌آمیزی طرح‌دار دیوارها به عنوان یکی از گزینه‌های جذاب و کاربردی در دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود.

انواع رنگ طرح دار دیوار پذیرایی

انواع رنگ آمیزی دیوار پذیرایی طرح دار

برای اجرای طرح های مختلف روی دیوار پذیرایی با استفاده از رنگ روش های مختلفی وجود دارد. براساس طرح می توان ابزار و روش رنگ آمیزی را انتخاب کرد. از رایج ترین روش های رنگ آمیزی طرح دار دیوار پذیرایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اجرای طرح های هندسی

یکی از پرطرفدارترین طرح های برای رنگ دیوار پذیرایی می توان به استفاده از الگوهای هندسی اشاره کرد. الگوهای هندسی خلاقیت زیادی را به همراه دارند و متناسب با شرایط محیط می تان آنها را اجرا کرد.

اجرای طرح های هندسی روی دیوار پذیرایی
برای اجرای طرح اشکال هندسی روی دیوار ابتدا سطح اصلی رنگ آمیزی می شود. بعد از خشک شدن سطح اصلی، با نوارچسب های رنگ آمیزی محدوده مورد نظر برای نقاشی مشخص می شود. در نهایت می توانید با قلمو، اسپری یا غلطک رنگ آمیزی را برای هر بخش انجام دهید.
باید دقت داشته باشید که رنگ از مرز ایجاد شده با نوار چسب عبور نکند. بعد از اتمام رنگ آمیزی می توانید نوارچسب را از روی دیوار جدا کنید. در ادامه مدل های متنوع از رنگ دیوار پذیرایی طرح دار با الگو و اشکال هندسی را می توانید در خانه های مدرن مشاهده کنید.

جدیدترین تکنیک های طراحی رنگ دیوار

رنگ دیوار پذیرایی طرح هندسی

رنگ آمیزی دیوار پذیرایی طرح هندسی

دیوار پذیرایی طرح دار هندسی

رنگ دیوار پذیرایی با طرح هندسی

بهترین رنگ مناسب دیوار گچی

رنگ آمیزی دیوار پذیرایی با شابلون

از دیگر روش های اجرای رنگ دیوار پذیرایی طرح دار می توان به استفاده از شابلون اشاره کرد. شابلون های متنوعی در بازار وجود دارد و با ورق های طلق می توانید خودتان طرح مورد نظر را بسازید. شابلون‌ها قالب‌های از پیش طراحی‌شده‌ای هستند که برای ایجاد طرح‌های تکراری روی دیوار استفاده می‌شوند. این روش یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های رنگ‌آمیزی طرح‌دار است.
برای اجرای طرح مورد نظر با شابلون مراحل زیر را می توانید طی کنید:

  • روی سطح ابتدا ابتدا دیوار را تمیز کرده و سطح آن را با رنگ زمینه‌ای دلخواه بپوشانید.
  • طرحی که می‌خواهید روی دیوار ایجاد کنید را انتخاب کنید.
  • شابلون را با استفاده از نوار چسب روی دیوار ثابت کنید.
  • با استفاده از یک غلتک یا قلم‌مو، رنگ را روی شابلون اعمال کنید. توجه کنید که رنگ زیاد بر روی غلتک یا قلم‌مو نباشد تا رنگ به زیر شابلون نفوذ نکند.
  • پس از خشک شدن رنگ، شابلون را به دقت از دیوار جدا کنید.

نمونه های رنگ آمیزی طرح دار دیوار پذیرایی با شابلون را در ادامه می توانید مشاهده کنید:

رنگ آمیزی دیوار پذیرایی با شابلون

رنگ دیوار پذیرایی با شابلون

رنگ دیوار پذیرایی طرح دار با شابلون

رنگ آمیزی با غلطک طرح دار

غلطک های طرح دار در چند سال اخیر تنوع بسیار زیادی پیدا کرده اند و با آنها می توان انواع طرح های شبیه به کاغذ دیواری را اجرا کرد. در این روش ابتدا سطح اصلی رنگ آمیزی می شود. بعد از خشک شدن سطح اولیه، غلطک را به رنگ آغشته کرده و در جهت مورد نظر و با دقت حرکت دهید.
تنوع در طرح غلطک ها زیاد است، اما با خلاقیت در انتخاب رنگ ها می توان به نتیجه بهتری برای لوکس و زیباتر شدن پذیرایی دست پیدا کرد. طرح های زیر با غلطک روی دیوار پذیرایی اجرا شده اند.

رنگ آمیزی دیوار پذیرایی با غلطک طرح دار

رنگ آمیزی با غلطک طرح دار پذیرایی

رنگ آمیزی دو رنگ با غلطک و قلمو

اگر به دنبال طرح های ساده هستید، رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ یکی از بهترین انتخاب ها است. در این روش دو رنگ مورد نظر را انتخاب کرده و تقسیم بندی را روی دیوار انجام می دهید. سپس با غلطک یا قلممو رنگ آمیزی را می توانید انجام دهید. افقی یا عمودی بودن طرح رنگ آمیزی به شرایط محیط و ارتفاع دیوار و سقف و سبک کلی دکوراسیون و معماری داخلی بستگی دارد.

رنگ آمیزی دو رنگ دیوار

طرح دو رنگ دیوار

طرح ابر و باد روی دیوار پذیرایی

تکنیک ابر و باد یا Marbling شامل ایجاد طرح‌های مرمری با استفاده از چندین رنگ است. برای این کار ابتدا دیوار را با رنگ پایه رنگ‌آمیزی کنید. سپس از دو یا چند رنگ مختلف استفاده کنید. رنگ‌ها را به صورت تصادفی روی دیوار اعمال کرده و با استفاده از یک قلم‌مو یا پارچه، آن‌ها را به شکل مارپیچ یا خطوط منحنی ترکیب کنید.
طرح های اجرا شده با این تکنیک کاملا خلاقانه بوده و می توانید تنوع رنگ را در آنها بیشتر کنید.

طرح ابر و باد روی دیوار پذیرایی

رنگ طرح ابر و باد روی دیوار پذیرایی

تکنیک رنگ آمیزی اسفنجی Sponging

این روش شامل استفاده از اسفنج برای ایجاد بافت و طرح‌های منحصر به فرد روی دیوار است. با توجه به اینکه طرح مورد نظر با ضربه زدن اسفنج آغشته به رنگ روی دیوار اجرا می شود، در نتیجه بسیار ساده بوده و احتمال خطا در آن کم است.

روش رنگ آمیزی اسفنجی

مراحل اجرای طرح به صورت زیر است:

  • دیوار را با رنگ زمینه‌ای پوشانده و اجازه دهید خشک شود.
  • یک رنگ کنتراست با رنگ پایه انتخاب کنید.
  • اسفنج را به رنگ دوم آغشته کنید و به آرامی روی دیوار بزنید تا طرح اسفنجی ایجاد شود. می‌توانید این کار را به صورت تصادفی یا با الگوی خاص انجام دهید.

تکنیک رنگ آمیزی اسفنجی

رنگ دیوار پذیرایی طرح دار با اسفنج

ویدئوی مدل های رنگ آمیزی دیوار طرح دار

ایده رنگ دیوار پذیرایی طرح دار

ایده رنگ دیوار پذیرایی طرح دار 

مدل رنگ دیوار پذیرایی طرح دار 

ایده رنگ دیوار پذیرایی طرح دار ساده

رنگ دیوار پذیرایی طرح هندسی و ساده

ایده رنگ دیوار پذیرایی طرح دار راه راه

ایده رنگ دیوار پذیرایی طرح دار چند رنگ

رنگ دیوار پذیرایی راه راه عمودی ساده

طرح ساده و شیک رنگ دیوار پذیرایی

مدل رنگ دیوار پذیرایی سفید سیاه ساده

نقاشی دیوار طرح دار برای پذیرایی

نقاشی دیوار طرح دار برای پذیرایی ساده و شیک

ایده نقاشی دیوار طرح دار برای پذیرایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!