طراحی دکوراسیون داخلی

کامل ترین اصول فنگ شویی اتاق مطالعه

فنگ شویی اتاق مطالعه یکی از اصولی است که باعث چیدمان بهتر و جذب انرژی مثبت می شود. این اصول و قواعد باعث می شود تا علاوه بر احساس حس مثبت تر، تمرکز بیشتری را نیز در حین مطالعه داشته باشید و مطالب کتاب به روح و جان شما رسوخ کند. برای کسب اطلاعات ، با دکونیوز همراه باشید تا به ارایه توضیحات بیشتر در زمینه بیشتر درباره طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق و فنگ شویی برای اتاق مطالعه بپردازیم.

اصول فنگشویی اتاق مطالعه

فنگ شویی اتاق مطالعه چیست؟

فنگ شویی در حقیقت یک فلسفه با هدف برقرار سازی تعادل و هماهنگی در زندگی انسان و دکوراسیون محل زندگی او می باشد. برای فنگ شویی اتاق مطالعه لازم است تا آرامش را در محیط برقرار کنید تا با بهترین نتیجه روبرو شوید. اشیا، لوازم، عناصر، وسایل و طرز چینش همه چیز در اتاق مطالعه باید بر طبق اصولی خاص باشد تا بتوانید بهترین مطالعه ممکن را تجربه نمایید. به این منظور همه چیز باید درتعادل باشند. شلوغی در اتاق مطالعه باعث می شود نیروی “چی” نتواند به شکل آزادانه به حرکت درآید و در نتیجه تبدیل به “شاچی” شود. چی در حقیقت نوعی انرژی است که آزاد شدن آن می تواند به شما قدرت، نیرو و انرژی مثبت بدهد.

فنگ شویی اتاق مطالعه چیست
افراد مختلفی ترجیح می دهند که یکی از اتاق های منزل خود را تبدیل به یک اتاق مطالعه کنند؛ چرا که این روزها افراد زیادی هستند که در خانه مشغول کار هستند و یا برای تکمیل کارهای خود به منزل مراجعه می کنند. اتاق کار شلوغ و به هم ریخته استرس و سردرگمی فرد را نشان می دهد و مانع موفقیت اقتصادی او می شود. مبلمان و وسایل شکسته یا آسیب دیده نمادی از ناموفق بودن ارتباطات شما هستند.

  70 ترکیب رنگ اتاق خواب بزرگسال مدرن (بهترین رنگ دیوار اتاق خواب)

فنگشویی اتاق مطالعه چیست

نکات مهم فنگ شویی اتاق مطالعه

رعایت برخی نکات در دکوراسیون اتاق مطالعه بر اساس اصول فنگ شویی ضروری است از جمله:

  • استفاده از تصویر یک کوه بر روی دیوار باعث باز شدن ذهن شما و حرکت به سمت هدف می شود.
  • درب اتاق مطالعه نباید روبروی سرویس بهداشتی قرار گرفته باشد. اگر در این زمینه محدودیتی وجود دارد از یک پارتیشن در مقابل درب سرویس بهداشتی استفاده نمایید.
  • از صندلی ارگونومیک استفاده کنید.

فنگشویی مطالعه

  • در اتاق مطالعه خود از نصب تصاویر بزرگان علم و هنر نیز غافل نشوید.
  • موسیقی های آرامبخش در داخل اتاق حین مطالعه یا قبل از آن روی عملکرد مغز شما تاثیر مثبتی گذاشته و باعث یادگیری بهتر می شود.
  • سعی کنید هرگونه وسایل قدیمی و بی استفاده را از اتاق مطالعه خود بیرون بیاندازید.
  • گرد و غبار، آلودگی و شلوغی در اتاق مطالعه حواس شما را پرت می کند و مانع از گردش انرژی مثبت در اتاق می شود.
  • رنگ دیوارهای اتاق هرچه روشن تر باشد بهتر است. به خصوص اگر از رنگ سفید استفاده کنید انرژی مثبت تری را دریافت می کنید.

نکات فنگشویی اتاق مطالعه

نور در فنگشویی اتاق مطالعه

بر طبق اصول فنگ شویی همیشه نور طبیعی به نور مصنوعی ارجحیت دارد. سعی کنید از طریق پنجره نهایت بهره برداری را برای تامین نور طبیعی و به خصوص نور خورشید داشته باشید. اما اگر امکان استفاده از نور طبیعی وجود ندارد، نورطبیعی به میزان قابل توجهی نیست و یا شب ها به مطالعه می پردازید، سعی کنید منبع نور مصنوعی را در بالا و سمت چپ میز مطالعه خود قرار دهید. این مکان منبع ثروت در فنگ شویی محسوب می شود.

  سبک بوهو در دکوراسیون داخلی چیست؟ (0 تا 100 اصول سبک بوهو در خانه)

نور در فنگشویی اتاق مطالعه

فنگشویی میز مطالعه

یکی از موارد مهم در فنگشویی میز مطالعه جهت قرار گیری آن در اتاق است. میز کار را باید به گونه ای قرار دهید که هنگام کار قادر به دیدن در ورودی اتاق باشید. اگر پشت به در بنشینید ممکن است احساس آرامش نکنید و قادر به تمرکز کردن نباشید زیرا ممکن است هنگامی که گرم کار هستید یک نفر وارد اتاق شود. میز را روبروی دیوار نیز قرار ندهید و سعی کنید در هنگام نشستن دیوار در پشت شما باشد. نشستن در روبروی دیوار باعث ایجاد حس بی قراری، اضطراب و سردرگمی می شود. صندلی را به سمت پنجره نیز قرار ندهید. سعی کنید به سمت شمال شرق اتاق بنشینید.

فنگشویی میز مطالعه

فنگشویی میز مطالعه

فنگشویی جنس و رنگ میز مطالعه

میزهای چوبی انرژی طبیعت را به شما می بخشد و باعث بالا رفتن کیفیت کار و طراوت شما می شود. میزهای شیشه ای شکننده بوده و مناسب نیستند اما میزهای فلزی توصیه می شوند چرا یکی از عناصر اصلی در فنگ شویی فلز است. استفاده از راهنمای زیر برای انتخاب رنگ، جنس و شکل میز متناسب با کار شما بسیار کمک کننده است:

  • از رنگ های قهوه ای، زرد، نارنجی و جنس چوب و کامپوزیت برای استقامت و ثبات میز مطالعه استفاده کنید.
  • رنگ سفید و خاکستری و جنس فلزی، کامپوزیت یا چوب رنگ آمیزی شده برای بهره وری بیشتر توصیه شده است.
  • رنگ مشکی و استفاده از فلز، چوب یا کامپوزیت برای کارهای شبکه سازی مناسب است.
  • رنگ سبز و آبی یا چوب و کامپوزیت رنگ شده نیز برای رشد کاری کمک کننده است.
  • رنگ قرمز و جنس چوب و کامپوزیت رنگ شده به عنوان عنصر آتش و افزایش انگیزه و اشتیاق استفاده می شود.
  • میزهای مستطیلی و L شکل گزینه های خوبی برای میز مطالعه هستند.
  • استفاده از میزهایی که در قسمت کناری و یا پشت آن دارای قفسه هستند نیز مناسب می باشد.
  60 مدل اتاق خواب سبک اسکاندیناوی؛ اتاق خواب اروپایی

فنگ شویی میز مطالعه

لوازم فنگ شویی در اتاق مطالعه

بعضی لوازم نیز به بهبود فنگ شویی در اتاق مطالعه کمک می کنند. استفاده از یک گیاه سبز،سرزنده و شاداب در یک گلدان جذاب و زیبا به تصفیه هوای محیط و تزریق انرژی و روح طبیعت به اتاق شما نقش خواهد داشت. بهتر است به این منظور از گیاهانی مثل سرخس و بامبو استفاده نمایید. یک جسم کریستالی را روی میز قرار دهید تا تمرکز و هوشمندی شما را افزایش دهد. یک ماگ سرامیکی با یک زیرلیوانی مناسب نیز به شما گرمی لذت بخش یک نوشیدنی را هدیه می دهد و انرژی خوبی را برای محل مطالعه شما فراهم می کند.

وسایل فنگشویی میز مطالعه

فنگ شویی مطالعه

شاید تعجب کنید اما برای یک مطالعه نتیجه بخش بهتر است علاوه بر رعایت نکات مهم در چیدن وسایل و محل قرارگیری اتاق مطالعه، از اصول فنگ شویی مطالعه نیز استفاده نمایید. همگان به اهمیت یادداشت برداری در حین مطالعه واقف اند. اما این یادداشت برداری باید به چه شکلی باشد تا بهترین نتیجه را برای یک مطالعه داشته باشد؟

  • برای فرمول ها یا نکات مهم بالا و گوشه سمت چپ کاغذ را برای نت برداری انتخاب کنید.
  • از رنگ زرد برای کلمات کلیدی، صورتی برای نمادها و آبی برای توصیف استفاده کنید.
  • اطلاعات مهم را در قالب یک نقشه، چارت یا دایره اطلاعاتی قرار دهید.
  • استفاده از شبکه های اجتماعی در حین مطالعه ذهن شما را آشفته و مخت می کند. توصیه می شود کامپیوتر و موبایل خود را در فاصله ای دور نسبت به محل مطالعه خود قرار دهید.

 

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. آدم دلش نمیاد تو این اتاقا مطالعه کنه تا یه مدت محو قشنگیش می مونه😁😁همه چیش عالی مخصوصا اون صندلی خاص
    مرسی از این همه اطلاعات عالی

  2. بسیار عالی به نظرم مهندسین ساختمان و معماری باید واحدهای فنگشویی و زیبایی شناسی هم پاس کنن چون اغلب این موارد در نظر نمیگیرن و در و پنجره ها جاهای خوبی نصب نمیشن

  3. چقد خوب نوشتید.اصول فنگشویی در بیشتر آپارتمانها و منازل رعایت نمیشه و ما موقع چیدمان به مشکل میخوریم چون جای خوبی برای در پنجره نورگیر تعبیه نشده و ناچاریم به شکستن قوانبن فنگشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا