طراحی دکوراسیون داخلی

کامل ترین راهنمای انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی

انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی با توجه به تنوع بسیار بالایی که  از نظر طرح و جنس در آنها وجود دارد ممکن است شما را با نوعی سردرگمی همراه کند. کاغذ دیواری قابل شستشو سه بعدی بخریم یا کاغذ دیواری کاغذی؟ کدام نوع کاغذ دیواری سه بعدی برای پذیرایی، اتاق خواب و طراحی دکوراسیون اتاق کودک بهتر است؟ توجه به کدام ویژگی ها در انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی مهم هستند و ده ها سوال دیگر که در زمان انتخاب و خرید ممکن است ذهن را به خودش مشغول کند. مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز در این مطلب کامل ترین راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پوستری سه بعدی و هر آنچه که باید درباره آن بدانید را ارائه می دهد.

کاغذ دیواری سه بعدی

انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی رولی یا پوستری؟

اولین و مهم ترین گام در انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی، شناخت انواع مختلف این گروه از پوشش های دیوار می باشد. کاغذ دیواری ها بر اساس شکل و طرح کلی روی آنها به دو گروه تقسیم میشوند که عبارتند از:

کاغذ دیواری سه بعدی رولی

کاغذ دیواری سه بعدی شباهت زیادی با کاغذ دیواری های معمولی دارد و تنها تفاوت در آنها، شکل و طرح روی کاغذ می باشد که به صورت سه بعدی طراحی شده اند. به عبارت دیگر، کاغذ دیواری سه بعدی رولی دارای طرح های سه بعدی تکرار شونده می باشد که از نظر اندازه و ابعاد تفاوتی با دیگر کاغذ دیواری ها ندارد و می توان در محیط های مختلف از آنها استفاده نمود. از محبوب ترین مدل های این گروه می توان به کاغذ دیواری سه بعدی طرح چرم و کاغذ دیواری سه بعدی منظره و سنگ اشاره نمود.

کاغذ دیواری سه بعدی رولی

کاغذ دیواری پوستری سه بعدی

کاغذ دیواری پوستری سه بعدی از محبوب ترین نوع کاغذ دیواری می باشد که برای اتاق خواب، پذیرایی و اتاق کودک و محیط های کاری می توان از آن استفاده نمود. کاغذ دیواری پوستری به صورت رولی به فروش نمی رسند و تکه های جدا با اندازه های مختلف هستند که می توان با توجه به اندازه دیوار مورد نظر طرح مناسب را انتخاب نمود. در انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی پوستری لازم است بدانید که طرح روی این نوع کاغذ را می توان با توجه به سلیقه خودتان سفارش دهید تا به چاپ برسد. به عنوان مثال، برای کاغذ دیواری اتاق کودک می توان طرح های انیمیشنی با رنگ های جذاب را با توجه به شخصیت علاقه کودک انتخاب و برای چاپ سفارش داد.

  10 تفاوت سبک بوهو و روستیک؛ خانه سبک بوهمی یا روستایی؟

کاغذ دیواری پوستری سه بعدی

بهترین جنس کاغذ دیواری سه بعدی کدام است؟

از مهم ترین نکاتی که برای کاغذ دیواری سه بعدی اتاق خواب، پذیرایی و غیره باید به آن توجه داشت، جنس کاغذ می باشد، چون نه تنها در زیبایی دیوار، بلکه بر دوام کاغذ نیز اثرگذار است. به عبارت دیگر، باید بتوانید کاغذ دیواری هایی را انتخاب کنید که جلوه و زیبایی را در کنار دوام و طول عمر بالا در کنار هم به خوبی حفظ کند. جنس کاغذ دیواری شامل موارد زیر می باشد:

کاغذ دیواری سه بعدی کاغذی

همان طور که از نام این گروه مشخص است، از کاغذ بدون روکش برای این گروه از کاغذ دیواری های سه بعدی استفاده میشود. کاغذ دیواری سه بعدی کاغذی نه تنها مقاومت و دوام بالایی ندارد، بلکه قابل شستشو نمی باشند. البته لازم به ذکر است که تنوع طرح در این گروه از کاغذهای دیواری بسیار بالا می باشد و گزینه ای مناسب در میان کاغذ دیواری های سه بعدی ارزان به شمار می رود.

کاغذ دیواری سه بعدی کاغذی

کاغذ دیواری سه بعدی با پوشش ونیل

کاغذ دیواری سه بعدی پی وی سی یا ونیل از جمله انتخاب های مناسب برای طراحی دکوراسیون منزل می باشد که مقاومت و دوام بالایی دارند. با توجه به اینکه در کاغذ دیواری با پوشش ونیل یک لایه پلی ونیل کلراید استفاده میشود، در نتیجه می توان براحتی نسبت به شستشوی آنها اقدام کرد.

کاغذ دیواری سه بعدی الیافی

از دیگر گزینه هایی که می توان برای خرید کاغذ دیواری به آن فکر کرد، کاغذ دیواری الیافی یا غیر بافته شده می باشد. این نوع کاغذ دیواری از الیاف نساجی و سلولزی تولید میشوند و کاملا با محیط زیست سازگار هستند. از مهم ترین دلایلی که این گروه از کاغذ دیواری های سه بعدی طرفداران زیادی دارند، قابلیت استفاده مجدد آنها می باشد. لازم است بدانید که بخاطر جنس و متریال به کار رفته در این نوع کاغذ دیواری، تماس آن با چسب منجر به تغییر شکل آنها نشده و می توان مجدد پس از جداسازی آنها از سطح در محیط دیگری نصب و استفاده شوند.

  مهم ترین اصول طراحی سرویس بهداشتی ایرانی و عمومی

انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی قابل شستشو

با گذر زمان مانند سایر وسایل و تجهیزات مربوط به دکوراسیون داخلی، کاغذ دیواری ها نیز کثیف میشوند و رنگ و جلوه روزهای اول را نخواهند داشت. به همین خاطر است که اغلب افراد ترجیح می دهند کاغذ دیواری سه بعدی قابل شستشو را انتخاب کنند. کاغذ دیواری هایی با جنس الیاف و روکش ونیل یا همان پی وی سی قابلیت شستشو داشته و براحتی و با مواد شوینده مخصوص می توان لک و کثیفی های موجود روی آنها را تمیز کنید.

کاغذ دیواری سه بعدی قابل شستشو

بهترین رنگ کاغذ دیواری کدام است؟

استقبال بسیار زیاد از کاغذ دیواری برای طراحی دکوراسیون دفترکار و منزل باعث شده است تا تنوع بالایی از رنگ در آنها به چشم بخورد. اما سوال این است که کدام رنگ برای انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی مناسب است؟ تفاوتی ندارد که برای دیوار اتاق ها به دنبال رنگ مناسب هستید یا مبلمان و رومبلی، در هر صورت ابتدا باید به سبک کلی دکوراسیون محیط مورد نظر توجه داشته باشید. رنگ هایی را برای کاغذ دیواری انتخاب کنید که با پرده، فرش، مبل و دیوارها تناسب داشته باشد و ترکیب و هارمونی خوبی را ایجاد کند.

برای درک بهتر این مساله پیشنهاد می کنیم قوانین انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید. قانون 60، 30، 10 و بسیاری از قوانین دیگر به شما کمک می کند تا بتوانید رنگ های بسیار مناسب و کاربردی را نه تنها برای انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی، بلکه برای هر یک از وسایل محیط مورد نظر انتخاب کنید.

کاغذ دیواری سه بعدی طرح سنگ

کدام طرح کاغذ دیواری سه بعدی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین طرح چاپ شده روی کاغذ دیواری مانند انتخاب رنگ باید به سبک دکوراسیون و میزان بزرگ و کوچکی فضا توجه داشته باشید. دقت داشته باشید که طرح های شلوغ و تیره باعث میشوند تا محیط کوچکتر از اندازه واقعی جلوه کند. در نتیجه، بهتر است برای محیط های بسته و کوچک طرح های خلوت، عمودی و روشن را انتخاب کنید تا فضا بازتر بنظر برسند. البته نوع محیط نیز در انتخاب طرح تاثیر زیادی دارد. به طوریکه در انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی اتاق خواب لازم است آرامش براحتی احساس شود و حتی الامکان از انتخاب طرح های شلوغ که ذهن را به چالش میشکند خودداری کنید.

  18 سبک دکوراسیون اتاق خواب جذاب و پرطرفدار

کاغذ دیواری سه بعدی طرح منظره

طراحی کاغذ دیواری خلاقانه

یکی از بهترین و مهم ترین ویژگی هایی که در طراحی دکوراسیون باید به آن توجه داشت، خلاقیت و ایده پردازی می باشد. این مساله در انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی نیز وجود دارد. با توجه به اینکه در حال حاضر امکان سفارش طرح های سه بعدی مطابق با نظر و سلیقه و خواسته فرد وجود دارد، در نتیجه این شما هستید که از صفر تا صد طراحی کاغذ دیواری را بر عهده دارید. در نتیجه می توانید متناسب با سبک دکوراسیون محیط و سلیقه خودتان انتخاب های خوبی داشته باشید. به عنوان مثال، اگر برای طراحی دکوراسیون محیط کارهای گردشگری به دنبال گزینه های مناسب هستید، می توانید طرحی زیبا از بناهای تاریخی و ارزشمند ایرانی و خارجی را انتخاب و چاپ کنید. این تنها یک مثال بود و با کمی ایده پردازی و ترکیب و تلفیق طرح های مختلف می توان کاغذ دیواری سه بعدی کاملا منحصر به فرد را بر روی دیوار اتاق و محیط مورد نظر نصب کنید.

کاغذ دیواری سه بعدی طبیعت

کاغذ دیواری سه بعدی برای چه محیط هایی مناسب است؟

برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید به جنس کاغذ دیواری توجه کنید. آیا کاغذ دیواری که انتخاب می کنید قابل شستشو می باشد یا خیر؟ پوستری است یا رولی؟ اگر کاغذ دیواری که انتخاب کرده اید قابل شسشتو می باشد، می توانید از آنها برای محیط های مختلفی از قبیل اتاق خواب، پذیرایی، اتاق کودک، حمام و سرویس بهداشتی، سالن زیبایی، بوتیک، رستوران، هتل و مراکز خرید و سایر مکان ها کاربرد دارد.

مدل کاغذ دیواری سه بعدی جدید

کاغذ دیواری پوستری سه بعدی

کاغذ دیواری پوستری سه بعدی اتاق خواب

کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی

کاغذ دیواری سه بعدی شیک

کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون

کاغذ دیواری سه بعدی اتاق کودک

کاغذ دیواری سه بعدی طرح گل

کاغذ دیواری سه بعدی طرح طبیعت

کاغذ دیواری سه بعدی شیک اتاق خواب

کاغذ دیواری سه بعدی مدرن

کاغذ دیواری سه بعدی طرح سنگ

کاغذ دیواری سه بعدی شیک

کاغذ دیواری سه بعدی مینیمال

کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون

کاغذ دیواری سه بعدی کلاسیک

کاغذ دیواری سه بعدی مینیمال

کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی

کاغذ دیواری سه بعدی طرح گل اتاق خواب

کامل ترین راهنمای انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی و عکس و مدل های جدید در این مطلب ارائه شد. با کمی دقت و خلاقیت بدون شک می توان بهترین طرح ها را بر روی دیوار اتاق کار یا اتاق خوابتان ایجاد کنید و از لحظاتتان لذت ببرید. برای آشنایی با اصول طراحی دکوراسیون داخلی از قبیل طراحی دکوراسیون آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق کودک، مبلمان و سرویس چوب و طراحی فضای سبز و هر آنچه که به زیباتر شدن محیط اطرافتان کمک می کند، با مجله تخصصی دکوراسیون داخلی دکونیوز همراه باشید.

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا