تبلیغات

قیمت تیرچه در سال جدید عکس و توضیحات

با توجه به پیشرفت علم و صنعت ساخت‌وساز هزینه ساخت ویلا استفاده از تیرچه باعث شده است تا سرعت و روند ساخت‌وساز سریع‌تر شود و با کیفیت بهتری صورت بگیرد. امروزه محصولاتی همچون تیرچه باعث شده‌اند تا مقاومت سقف‌ها نسبت به گذشته بهتر شود و استحکام بیشتری داشته باشند. برای شناخت بهتر این محصول و قیمت تیرچه همچنین انواع و کاربردهای آن توصیه می‌کنیم این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تیرچه چیست

تیرچه چیست و چه کاربردی دارد؟

تیرچه قسمتی از ساختمان است که معمولاً به صورت افقی در میان ستون‌های ساختمان، تیرهای ساختمان و یا دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و استحکام سقف سازه یا کف آن را در برابر نیروهای مختلف بیش‌تر می‌کند. در حالت کلی تیرچه شکلی از تیر است که در فاصله‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جنس‌های مختلفی همچون چوب، بتن و فولاد ساخته می‌شود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.
تیرچه‌ها در یک راستا روی دیوار یا تیرها قرار می‌گیرند که توسط تکیه گاه فلزی به نام لنگرگاه یا آویز تیرچه به دیوارهای ساختمان متصل می‌شوند. در انتهای تیرچه شیارهایی وجود دارد که باعث می‌شود با کمک عناصر تحمل‌کننده وزن هم سطحی را به وجود آورد و بتواند افقی صاف را ایجاد کند.
قیمت تیرچه به صورت‌های مختلفی است و به نوع و جنس آن بستگی دارد که هر یک از آن‌ها در زمینه‌های مختلفی به کار می‌روند. به عنوان مثال تیرچه بتنی در سقف‌های مختلف اسکلت آجری، فلزی، بتن آرمه و در سازه‌هایی که بتن موجود در آن‌ها دچار کشش شده قابل استفاده است. در نوع تیرچه بتنی به دلیل استحکام و مقاومت بسیار بالایی که در برابر نیروی کششی دارد، اکثر افراد در صنعت ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌کنند که بسیار حائز اهمیت است.
طراحی ویلای دوبلکس 100 متری

انواع تیرچه

انواع تیرچه

تیرچه در انواع متفاوتی همچون تیرچه بتنی، تیرچه فلزی، تیرچه سفالی، تیرچه صنعتی و تیرچه نیازیت ساخته می‌شود که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم :

  • تیرچه بتنی

از تیرچه بتنی به صورتی استفاده می‌کنند که یک آرماتور فولادی در قسمت بالایی و دو آرماتور در قسمت پایینی و چند آرماتور به صورت زیگزاگ در قسمت‌های بالایی و پایینی آن جوش می‌دهند. قیمت این تیرچه در اندازه ۳٫۵سانتی‌متر به طور تقریبی از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۷۵ هزار تومان می‌رسد.

  • تیرچه فلزی

تیرچه فلزی یکی از انواع تیرچه‌ها محسوب می‌شود که در تولید و ساخت آن از ورقه‌های فولادی استفاده می‌کنند و به سه قسمت تحتانی، میانی و فوقانی تقسیم بندی شده است. قیمت تیرچه فلزی با توجه به اندازه ۳٫۵ تا ۵ متری به صورت تقریبی از ۸۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۱۰۰ هزار تومان هم ممکن است برسد.

  • تیرچه سفالی

تیرچه سفالی از یک آرماتور فوقانی و سه آرماتور تحتانی ساخته شده است که توسط میلگردهای خم شده به یکدیگر در حالت زیگزاگی متصل می‌شود. قیمت این ترچه جهت خرید به صورت تقریبی در اندازه ۲٫۵ متری از ۴۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۷۰ هزار تومان می‌رسد.

  • تیرچه صنعتی

این تیرچه نسبت به سایر تیرچه‌های دیگر ساختاری مقاوم دارد و در ظاهر آن هیچ گونه انحنایی دیده نمی‌شود به طوری که اجزای آن توسط لولا به یکدیگر متصل شده‌اند. قیمت این تیرچه صنعتی از ۱۳۰ هزار تومان شروع می‌شود و ممکن است اندازه ۸ متری آن به ۹۱۰ هزار تومان هم برسد.

  •  تیرچه نیازیت

این تیرچه دارای نشان استاندارد و بدون جا بتنی است که در تمامی سقف‌های ساختمان مثل سقف عرشه، سقف کامپوزیت و سایر سقف‌ها می‌توان آن را جایگزین کرد. قیمت تیرچه نیازیت با توجه به اندازه آن متغیر است که از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود وتا یک میلیون تومان هم می‌رسد.

قیمت تیرچه

عوامل موثر بر قیمت تیرچه

عوامل مختلفی همچون وزن، اندازه و میزان کیفیت بر روی قیمت تیرچه تاثیر می‌گذارند که ممکن است قیمت آن بر حسب اندازه از ۲۳ هزار تومان شروع ‌شود و به صورت حدودی تا یک میلیون تومان یا بیش‌تر ادامه پیدا کند. از دیگر فاکتورهایی که بر روی قیمت این محصول تاثیر می‌گذارند می‌توان به مواد اولیه به کار رفته در تیرچه، جنس محصول، افزایش یا کاهش نرخ دلار در بازار، میزان تقاضا و عرضه مشتری جهت استفاده در ساختمان اشاره کرد.
سازنده ویلا در کرج در نظر داشتن هر یک از این عوامل هنگام خرید به شما این امکان را می‌دهد تا تیرچه را با قیمت مناسب به صورت به صرفه و با توجه به بودجه خود خریداری کنید.

سخن پایانی

به عنوان یک فعال در زمینه‌های صنعتی و ساخت‌وساز در این مقاله با تیرچه و انواع آن به طور کلی آشنا شدید و دانستید که کاربرد تیرچه در کجاست و در چه قسمت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است اگر در زمینه‌های ساخت‌وساز به عنوان یک مهندس کاربلد فعالیت می‌کنید از تیرچه و انواع مختلف آن با توجه به نوع سازه خود استفاده کنید تا میزان استحکام و مقاومت سازه شما در برابر حوادث طبیعی و یا ضربات مختلف افزایش پیدا کند.
villatobesaz.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا