طراحی دکوراسیون داخلی

16 تا از بهترین رنگ های مینیمال در دکوراسیون (پالت رنگی مینیمال)

رنگ های مینیمال در دکوراسیون نقش بسیار مهمی دارند و می توانند فضایی ساده، زیبا و در عین حال شیک و آرامش بخش را بوجود آورند. از این رنگ ها می توان برای دیوار، کف، مبل، وسایل تزئینی و غیره استفاده کرد و در نهایت انسجام خیره کننده ای در دکوراسیون داخلی بدست می آید. در ادامه 16 پالت رنگ مینیمال از نگاه طراحان حرفه ای دنیا را معرفی خواهیم کرد.

بهترین رنگ های مینیمال از نگاه بنجامن مور

بنجامن مور یکی از کمپانی های قدرتمند آمریکایی در زمینه تولید رنگ است که نقش مهمی در انتخاب رنگ سال دارد. این کمپانی 6 رنگ خنثی بسیار جذاب را برای دکوراسیون سبک مینیمال ارائه داده است که در تصویر زیر می توانید آنها را مشاهده کنید.

بهترین رنگ های مینیمال از نگاه بنجامن مور

رنگ های مینیمال در دکوراسیون

علاوه بر رنگ های ارائه شده توسط بنجامن بور، ترکیب رنگ و پالت های دیگری نیز برای این سبک کاربرد دارند. کافیست متناسب با متراژ و نور طبیعی اتاق، سلیقه و رنگ سایر وسایل موجود در اطراف پالت مناسب را انتخاب کنید. برخی از این پالت های رنگ برای سبک مینیمال عبارتند از:

پالت رنگ ساحلی

یکی از جذاب ترین پالت های رنگی که می توانید در اتاق های سبک مینیمال استفاده کنید، رنگ های ساحلی هستند. این پالت ترکیبی از رنگ های طبیعی و ساحلی بوده و سبز پاستلی، ماسه ای و آبی در آن به خوبی نمایان هستند.
برای جذاب تر شدن محیط می توانید در کنار این رنگ ها از رنگ زرد به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید. برای انتخاب بهتر رنگ اصلی پیشنهاد می کنیم قوانین انتخاب رنگ در دکوراسیون را مطالعه کنید. از مزایای این پالت می توان به سازگاری کامل با روحیات زنانه و مردانه اشاره کرد و انتخاب مناسبی برای رنگ اتاق زن و شوهر نیز به شمار می رود.

پالت رنگ ساحلی

پالت رنگ رز گاردن

یکی دیگر از انتخاب های بسیار جذاب که می توانید برای رنگ سالن پذیرایی و اتاق خواب و سایر بخش ها استفاده کنید، پالت رز گاردن است. این پالت از باغ گل رز کلاسیک انگلیسی الهام گرفته شده و لطافت، نرمی و عشق را به خوبی القا می کند. در کنار صورتی، سبز روشن می تواند رشد و آرامش و زندگی را نشان دهد.
ویژگی خوب این پالت، عدم تاکید بر زنانه بودن آن است. چون تمام رنگ ها در تعادل هستند و بیش از اندازه به صورتی تاکید نشده و در کنار آن می توان با سایر رنگ ها از قبیل سبز و خاکستری فضا را برای تمام روحیات سازگار کرد.

پالت رنگ رز گاردن

مونوکروم خنثی

اگر ترجیم می دهید رنگ های مینیمال تنوع زیادی نداشته باشند و فضا بدور از شلوغی طراحی شود، این پالت را پیشنهاد می دهیم. در این پالت رنگ های خنثی و تیره در کنار سفید به کار رفته و فضایی شیک و مدرن را بوجود می آورند. دقت داشته باشید که بیش از اندازه از رنگ های تیره در این پالت استفاده نشود و به تعادل و انسجام دقت بیشتری داشته باشید.

مونوکروم خنثی

پالت رنگ قهوه

در این پالت رنگ های خاکی و قهوه به کار رفته و به همین دلیل در فضا آرامش بسیار خوبی را بوجود می آورند. گرمای این رنگ ها با فضای اتاق نشیمن و اتاق خواب کاملا تناسب دارد و به خوبی حس اعتماد و امنیت را در خانه القا می کند.
استفاده از رنگ های بژ، قهوه ای روشن و نارنجی با گرمای بی نظیر خود در خانه های ژاپنی کاربرد زیادی دارند.

پالت رنگ قهوه

پالت موج دریا

برای بسیاری از افراد هیچ چیز به اندازه نشستن در ساحل دریا و لذت بردن از تماشای حرکت موج ها نیست. این صحنه باعث آرام در افراد شده و افکار منفی را دور می کند. به همین دلیل یکی از پالت های رنگ مینیمال از رنگ های موج دریا بدست آمده است.
در این پالت سعی کنید خاکستری و سبز را به عنوان رنگ های پایه در نظر بگیرید و سایر گزینه ها رنگ فرعی باشند. با این ترکیب فضایی بسیار آرام، شیک، مدرن و بدور از شلوغی خواهید داشت.

پالت موج دریا

پالت چای و عسل

این پالت رنگی خوشمزه، گرما، آرامش و زیبایی را به خوبی نمایان می کند. به همین دلیل استفاده از رنگ های آن در سبک مینیمال باعث می شود احساس آرامش داشته باشید و فضا نیز روشن و بزرگتر خواهد شد.

پالت چای و عسل

پالت پاستلی؛ بهترین رنگ مینیمال

از بهترین و پرطرفدارترین انواع رنگ های مینیمال می توان به رنگ های پاستلی اشاره کرد. چون این رنگ ها آرامش بسیار خوبی داشته و به اندازه کافی روشن بوده و برای خانه های کوچک مناسب هستند. این پالت یکی از گزینه های مناسب به عنوان رنگ اتاق دخترانه به شمار می رود.

پالت پاستلی؛ بهترین رنگ مینیمال

پالت رنگ کتانی

در این پالت از رنگ های آبی متمایل به خاکستری استفاده شده و ترکیب آن با بژ فوق العاده جذاب است. با استفاده از این پالت رنگی می توانید فضایی شیک و در عین حال آرامش بخش و زیبا را بوجود آورید. این پالت گزینه مناسبی برای رنگ اتاق پسرانه به شمار می رود.

پالت رنگ کتانی

پالت رنگ صنعتی برای دکوراسیون مینیمال

اگر به سبک های صنعتی علاقه مند هستید و در عین حال مینیمال را نیز ترجیح می دهید، این پالت رنگ می تواند گزینه مناسبی باشد. از این پالت می توانید برای مبلمان ها در اتاق مینیمال استفاده کنید.

پالت رنگ صنعتی برای دکوراسیون مینیمال

پالت رنگ شیرین و زنانه

اگر ترجیح می دهید فضایی مینیمال با ظاهر زنانه داشته باشید، این پالت را پیشنهاد می دهیم. این رنگ برای اتاق نشمین و اتاق خواب مناسب است و فضایی رمانتیک و ساده را می توان با آن طراحی کرد.

پالت رنگ شیرین و زنانه

پالت مزارع اسطوخدوس

برای اینکه بتوانید زیبایی چشم نواز مزارع اسطوخدوس را در اطراف خود داشته باشید، این پالت رنگی را از دست ندهید. این پالت رنگی ملایم و الهام گرفته از طبیعت به دلیل استفاده از بنفش و سبز که مکمل هم هستند انسجام خوبی را بوجود می آورد.

پالت مزارع اسطوخدوس

پالت رنگ طلوع آفتاب

از دیگر رنگ های مینیمال می توان به پالت طلوع خورشید اشاره کرد. این پالت ترکیبی از رنگ های گرم و خنثی بوده و زرد و نارنجی در کنار خاکستری تعادل چشم نوازی را بوجود می آورد.

پالت مزارع اسطوخدوس

سخن آخر

پیدا کردن رنگ مناسب برای سبک مینیمال نیاز به دقت بالایی دارد و باید بتوانید میان رنگ سایر المان های موجود در اطراف نظم و هماهنگی ایجاد کنید. اما در نهایت شما باید محیطی را بوجود آورید که در آن احساس آرامش داشته باشید. در نتیجه با در نظر گرفتن روانشناسی رنگ ها و خواسته و سلیقه خود ترکیب مناسب رنگی بدست خواهد آمد.

منبع: quietminimal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا