اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

ماربل شیت بین کابینتی چیست؟ (ویژگی ها، مزایا، معایب)

ماربل شیت بین کابینتی یکی از بهترین انواع دیوارپوش است که مقاومت بالا در برابر نم و رطوبت، حرارت و نوسانات دمایی از ویژگی های اصلی آن است. این پوشش در چند سال اخیر جایگزین سنگ مرمر طبیعی شده و در رنگ های متنوع تولید و ارائه می شوند. در ادامه ویژگی ها، مزایا و معایب ماربل شیت بین کابینتی و دلایل کاربرد گسترده آن را بررسی خواهیم کرد.

ماربل شیت بین کابینتی چیست؟

یکی از راه های زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از پوشش مناسب برای فضای خالی بین کابینت است. ماربل شیت بین کابینتی یکی از انتخاب های بسیار مناسب است که بدنه آن ترکیبی از مواد پی وی سی و پودر سنگ و رزین است. به همین دلیل به این نوع پوشش ها اصطلاحا سنگ پی وی سی بین کابینتی نیز گفته می شود.
مواد پی وی سی استفاده شده در این نوع بین کابینتی منجر به افزایش مقاومت آن در برابر نم و رطوبت می شود. در نتیجه این پوشش با نم و رطوبت موجود در آشپزخانه سازگار بوده و به مرور دچار پوسیدگی نخواهد شد. پودر سنگ به کار رفته در این صفحات نیز استقامت آنها را در برابر ضربه تا حد زیادی افزایش می دهند.

بین کابینتی ماربل شیت چیست

ویژگی های ماربل شیت بین کابینتی

در مقایسه با سایر انواع صفحات بین کابینتی، ماربل شیت با استقبال بسیار بالاتری مواجه شده است. دلیل استفاده زیاد این صفحات ویژگی های منحصر به فرد آن است که عبارتند از:

مقاومت در برابر نم و رطوبت

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب بین کابینتی، مقاومت آنها در برابر نم و رطوبت موجود در آشپزخانه است. مواد پی وی سی و پودر سنگ به ترکیب بسیار قدرتمندی در برابر رطوبت تبدیل می شود. به همین دلیل قرار گرفتن این صفحات پشت سینک ظرفشویی و سایر بخش های آشپزخانه باعث تغییر در بافت و ظاهر آنها نخواهد شد.

نصب آسان

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد ماربل شیت بین کابینتی می توان به نصب آسان و سریع آنها اشاره کرد. نحوه نصب ماربل شیت را در مطالب قبل به طور کامل و تصویری ارائه داده ایم. کافیست تایل را در ابعاد مورد نظر برش زده و با چسب روی سطح قرار دهید. برای نصب این صفحات نیاز به پرداخت هزینه به نصاب نیست و با کمی دقت براحتی می توانید آن را روی دیوار قرار دهید و محکم کنید.

وزن سبک

از دیگر ویژگی های ماربل شیت بین کابینتی می توان به وزن سبک آنها اشاره کرد. به دلیل استفاده از پودر سنگ و پی وی سی وزن این صفحات بسیار سبک تر از سنگ های طبیعی مرمر است. در نتیجه بار مرده ساختمان را کاهش داده و روی دیوار با مقاومت پایین نیز می توان آنها را نصب کرد.

تنوع بالا در طرح و رنگ

صفحات به کار رفته بین کابینت ها به شدت در جلوه ظاهری آشپزخانه تاثیرگذار است. خوشبختانه این صفحات در رنگ و طرح های بسیار متنوع ارائه شده و متناسب با کابینت و سبک دکوراسیون آشپزخانه می توانید طرح مورد نظر را انتخاب کنید.

آنتی باکتریال بودن بین کابینتی ماربل شیت

بدون شک محیط آشپزخانه تا حد امکان باید استریل و عاری از هرگونه آلودگی باشد. یکی از راه های کاهش آلودگی آشپزخانه استفاده از متریال های آنتی باکتریال است. ماربل شیت خاصیت آنتی باکتریال داشته و از رشد قارچ و کپک بین کابینت ها جلوگیری می کند.

مقاومت در برابر حرارت

با توجه به اینکه بین کابینتی پشت اجاق گاز قرار می گیرد، در نتیجه باید به میزان مقاومت آن در برابر حرارت توجه داشت. اگر سنگ پی وی سی را برای بین کابینت انتخاب کرده اید، خیالتان آسوده باشد؛ چون تست های متعددی برای سنجش میزان مقاومت آنها در برابر حرارت انجام شده و همگی نتیجه مطلوبی داشته اند.
البته توجه داشته باشید که مقاومت بالای این صفحات به معنای نسوز بودن آنها نیست. در اثر آتش سوزی این صفحات دچار حریق می شوند.

قابلیت شستشو

در فضای آشپزخانه و مخصوصا در فاصله کم با اجاق گاز ذرات روغنی زیادی وجود دارد. این ذرات به مرور روی کابینت و دیوار و سایر وسایل تجمع می کنند. ماربل شیت بین کابینتی براحتی با دستمال میکروفایبر و سایر انواع دستمال تمیز می شود. همچنین می توانید از مواد شوینده غیراسیدی برای از بین بردن لکه های روی آن استفاده کنید. نحوه تمیز کردن ماربل شیت با سایر سطوح کمی متفاوت است و باید به نوع مواد شوینده آن دقت کنید. چون مواد اسیدی باعث تغییر رنگ آنها می شوند.

بازتاب نور و سطح صیقلی

از مهم ترین ویژگی های صفحات بین کابینتی ماربل شیت می توان به سطح صاف و صیقلی آنها اشاره کرد. علاوه بر زیبایی این سطوح براق، بازتاب نور آنها نیز تاثیر زیادی بر جلوه ظاهری آشپزخانه دارد. در اشپزخانه های کوچک با نصب این بین کابینتی ها می توان نور را بازتاب کرد و فضا را بزرگتر نشان داد.

ویژگی های ماربل شیت بین کابینتی

معایب ماربل شیت بین کابینتی

علاوه بر مزایای متعدد، لازم است در زمان انتخاب و خرید این صفحات به معایب آن نیز توجه داشته باشید. مهم ترین معایب این صفحات عبارتند از:

  • تماس با مواد شوینده اسیدی و آبلیمو رنگ صفحات ممکن است تغییر کند.
  • اشیای نوک تیز باعث خراشیدگی سطح این صفحات می شوند.
  • قیمت آنها نسبت به سنگ های طبیعی بیشتر است.

ابعاد ماربل شیت بین کابینتی

ماربل شیت های مناسب برای بین کابینت در ابعاد استانداردی ارائه شده و متناسب با شرایط می توانید آنها را برش بزنید. ابعاد این صفحات 220*122 سانتی متر است. همچنین توجه داشته باشید که این صفحات در ضخامت های متنوعی ارائه می شوند. ضخامت 2.5 تا 4 میلیمتر را میان این صفحات می توانید مشاهده کنید. اگر به دنبال مقاوم ترین نوع این بین کابینتی ها هستید، بهتر است مدل های با ضخامت بیشتر را انتخاب کنید.

جمع بندی

ماربل شیت بین کابینتی نوعی سنگ مصنوعی است که در آن پودر سنگ و مواد پی وی سی به کار رفته است. این پوشش ها دارای نصب آسان، مقاومت بالا در برابر نم و رطوبت، حرارت و ضربه بوده و با مواد شوینده غیر اسیدی براحتی می توان لکه های روی آن را تمیز کرد. این صفحات در تماس با مواد اسیدی ممکن است آسیب ببینند و نسبت به سایر بین کابینتی ها قیمت بالاتری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا