مبلمان اداری سی رن
دکوراسیون دارای طیف گسترده ای از سبک ها ، متریال ها و مدل هاست.
شکل دکوراسیون در هر فضا متفاوت هست و بسته به نوع فضا طراحی میشود.
در دفاتر اداری ، شرکت های تجاری ، ارگان های دولتی و دیگر محیط های کاری فرم دکوراسیون متفاوت خواهد بود.
برعکس مبلمان خانگی که در تکمیل فضای خانه بکار میرود برای محیط اداری از مبلمان اداری استفاده میشود که کاملا با نوع خانگی آن تفاوت دارد.
آنچه در این مطلب خواهید آموخت:
تفاوت مبلمان اداری با مبلمان خانگی:
مدل اداری این محصول شامل چندین اقلام مختلف میشود.
انواع میز اداری مانند میز مدیریت ، میز کنفرانس ، میز کانتر ، انواع صندلی اداری ، کتابخانه ، نیم ست اداری یا همان مبل اداری ، فایلینگ ، کنسول ، پارتیشن و …
که در محیط اداری کاربرد دارند و مورد استفاده قرار میگیرند.
اما هیچکدام این ها در منازل کاربرد ندارد.
مبلمان خانگی شامل مبل راحتی یا کلاسیک چند نفره به همراه جلو مبلی ، میز نهار خوری و … هستند.
بازار مبلمان اداری و مبلمان خانگی در ایران از یکدیگر جدا هست.
برای تهیه ی اقلام اداری خیابان حسن آباد در تهران بزرگ ترین بازار مبلمان اداری هست و تنوع برند و محصول در آن زیاد هست.
همچنین این تنوع توانسته هر کاربر با هر سلیقه ای را راضی کند.
انواع سبک مبلمان اداری :
سه سبک برتر برای این محصول و همچنین دکوراسیون اداری شامل کلاسیک ، سلطنتی و مدرن هست.
البته سبک های دیگری هم وجود دارند اما برای فضای اداری کاربرد چندانی ندارند و خیلی کم به این منظور مورد استفاده قرار میگیرند.
مبلمان اداری کلاسیک به عنوان سبک فاخر و لوکس طرفدار زیاد دارد و برای شرکت های تجاری با قرارداد های سطح بالا خیلی کاربرد دارد.
زیرا ویژگی اصلی این سبک تجملات هست و بیشتر افراد به تجملات گرایش دارند.
همین امر موجب میشود دکوراسیون فضا آنها را جذب کند و عاملی شود برای شروع و یا ادامه ی همکاری با مخاطبان مجموعه .
سبک سلطنتی هم به همان اندازه که سبک کلاسیک تاثیر دارد میتواند تاثیرگذار باشد.
زیرا تجملات آن نسبت به کلاسیک بیشتر هم هست.
اما چیزی که موجب شده کمتر از این سبک برای محیط اداری استفاده شود هزینه ی بالایی هست که دارد.
مگر اینکه کاربران در سمت مدیریت و ریاست تنها برای دفتر شخصی خود آن را تهیه کنند.
سبک مدرن در مبلمان اداری نسبت به سبک های دیگر نوین تر هست و روز به روز بیشتر پیشرفت میکند.
اغلب برای بخش های پرسنلی نمونه های ساده آن استفاده میشوند.
اما برای اتاق مدیریت مبلمان اداری مدرن کمی خاص تر و لوکس تر ارائه میشود.
دکوراسیون اداری کمی متفاوت تر از میز و صندلی و کتابخانه هست.
چیز های دیگری هم هستند که در تکمیل دکوراسیون اداری نیازند.
مانند اکسسوری های اداری : ساعت ، آباژور ، جاکتی ، تابلو ها و … که نما و زیبایی اتاق را بیشتر میکنند.
یا وجود یک میز تلویزیون برای شیک تر شدن اتاق .
طراحی دیوار ها ، کف ، سقف و در ها هم از موارد حائز اهمیت دیگر در تکمیل دکوراسیون و مبلمان اداری هست.
خیلی اهمیت دارد که از طراحی های مشابه و در طیف رنگی های مرتبط در یک دکوراسیون استفاده شود.
این کار موجب ایجاد هارمونی در محیط میشود و میتواند انرژی محیط را افزایش دهد.
توجه داشته باشید که دکوراسیون محیط کار شما با ابعاد فضا و همچنین فعالیت مجموعه ارتباط داشته باشد تا بر روی مخاطبان تاثیر کافی را بگذارد.
همچنین باید در نظر داشت که چیدمان اتاق هم مناسب باشد تا کاربر بتواند بهترین شرایط دسترسی و راحتی را داشته باشد.
قرار دادن میز مدیریت ، کتابخانه ، نیم ست اداری و … باید مورد بررسی قرار بگیرد و در بهترین حالت باشد.
نورپردازی محیط اداری:
چیز دیگری که از دکوراسیون اداری جدا نیست نورپردازی هست.
با اینکه زمان ادارات اغلب هشت ساعت هستند با این حال باید نور فضا مناسب و تنظیم باشد که موجب اذیت شدن و خستگی کاربران و حتی خود محیط نشود.
استفاده از نورد زیاد و کم هر دو باعث خستگی چشم میشوند و میتوانند برای کاربر آزار دهنده باشند.
تاثیرات دیگر طراحی دکوراسیون اداری:
افزایش بهره وری ، جذب مخاطب ، تاثیرات مثبت بر روحیه ، ایجاد سازگاری بین فرد با محیط کار و … از عوامل تاثیرگذار دیگر هستند.
بهتر است فضای کار به روز و هماهنگ با آخرین طراحی های روز دنیا باشد.
اگر همچنان از دکوراسیون ده سال پیش و بیشتر از آن برای دفتر و مجموعه ی خود بهره میبرید بهتر است هر چه زودتر آن را تغییر بدهید.