تبلیغات

کاربردهای پروژکتور ال ای دی در نورپردازی نمای ساختمان

همانطور که روز به روز جمعیت زمین درحال افزایش است،‌ تعداد ساختمان‌های تجاری،‌اداری و مسکونی نیز هرروز بیشتر از دیروز میگردد. این امر سبب می‌شود شهر ساختاری صنعتی گون به خود بگیرد.

یکی از راه‌‌هایی که می‌توان با استفاده از آن، به جلوه‌های بصری شهر نوا بخشید، به کارگیری متود‌های مختلف نورپردازی در نمای ساختمان‌های بلند و کوتاه سطح شهر است.

ابزار و محصولات مختلفی در روند این نورپردازی به کمک شما خواهند آمد و یکی از کار آمد ترین آن‌ها پروژکتور‌ ال ای دی است؛ که در این متن نیز به نوعی آن را بررسی کرده و در نهایت کاربرد‌های پروژکتور ال ای دی در نورپردازی ساختمان را مرور می‌کنیم.

پرژکتور ال ای دی در نورپردازی نمای ساختمان

چرا پروژکتور ال ای دی انتخابی عاقلانه است؟

پروژکتور‌ ال ای دی از هر نظر برتری‌های ملموسی به سایر محصولات قابل استفاده در فضای بیرونی دارد.

یکی از این نقات قوت را می‌توان صرفه اقتصادی و مصرفه بهینه انرژی آن دانست.

برای اثبات این ادعا می‌توان گفت، یک پروژکتور ال ای دی، به خصوص زمانی که با تکنولوژی اس ام دی ساخته شده باشد، نوری با توانایی پوشش دهی فضای گسترده‌ای را دارد.

پس، علاوه بر این که خود ال ای دی تا حد زیادی مصرف برقی که قرار بود با استفاده از چراغ‌ها و چشمه‌های نور پر مصرف، به هدر برود را کاهش می‌دهد، با پوشش دهی گسترده خود نیاز شما را به منابع نوری متعدد کمتر می‌کند.

به عنوان مثال اگر بنا بود شما از 4 پروژکتور پر مصرف قدیمی برای نورپردازی نمای ساختمان یا محوطه خود استفاده کنید. زمانی که محصول انتخابیتان، به پروژکتور ال ای دی اس ام دی تغییر یابد، تعداد آن به 1 یا 2 عدد کاهش می‌یابد.

ساختار و انواع پروژکتور‌های ال ای دی مناسب برای نورپردازی نما

پروژکتور‌های ال ای دی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه مطلب در خصوص آن‌ها به بحث می‌پردازیم. اما همه آن‌ها در ساختار خود از اجزایی تشکیل شده‌اند،‌که شامل موارد زیر است:

برد الکترونیکی

برد الکترونیکی پروژکتور انواع مختلفی دارد که به عنوان نمونه می‌توان به برد SMD و COB اشاره کرد. بر روی همه این برد الکترونیکی، قطعات برد از جمله آی سی‌ها و دیود‌های نورگسیل نصب می‌شوند.

بدنه

بیشتر پروژکتور‌ها در محیط‌های بدون سقف یا اصلاحا out door نصب می‌شود. بنا بر این بدنه‌ای ضد آب برای پروژکتور ال ای دی لازم است. از این روی بدنه‌ی بیشتر پروژکتور‌های ال ای دی مناسب برای نورپردازی نمای ساختمان از جنس آلومینیوم اکسترود یا پلیمر‌های خاص است، تا در برابر رطوبت و باران مقاوم باشد.

درایور

اگر درایور استفاده شده در یک پروژکتور ال ای دی نامرغوب باشد، راندمان خروجی، و شار نور خروجی آن تحت تاثیر قرار گرفته و دچار افت کیفیت می‌شود.

البته اگر شما پروژکتور خود را از برند معتبری مثل آریاترانور تهیه کنید، هرگز این اتفاق برای شما رخ نخواهد داد.‌

هیت سینک

هیت سینک‌ها نقش کنترل گرمای ایجاد شده در پروژکتور را دارند که اگر از نوع مرغوب و با کیفیت باشند، حتی سبب افزایش طول عمر پروژکتور‌ ال ای دی نیز می‌شود.

محبوب ترین پروژکتور‌های ال ای دی در نورپردازی نمای ساختمان:

پروژکتور ماژولار ال ای دی اس ام دی آریاترانور:

پروژکتور ماژولار ال ای دی اس ام دی تولید شده در کارخانه آریاترانور، در توان‌‌ها و شار‌های نوری متوعی از 50 وات تا 300 وات، به بازار روشنایی ارائه شده‌است، که یکی از پرطرفدار ترین محصولات برای نورپردازی عمومی در نمای ساختمان هستند.

پروژکتور ماژولار به واسطه اس ام دی بودن توانایی پخش نور گسترده خود را در نورپردازی نمای ساختمان‌هایی که از طول بسیار زیاد بهره می‌برند، نشان می‌دهند.

پروژکتور والواشر:

همه ما نمونه‌هایی از پروژکتور‌های والواشر را در قسمت پایینی ساختمان‌های غالبا مسکونی دیده‌ایم. یکی از اصلی ترین کاربرد‌های پروژکتور‌های ال ای دی والواشر، نورپردازی نواری نمای ساختمان است. نور‌های رنگی با برد‌های نسبتا بالا از این پروژکتور‌های ال ای دی خارج می‌شود و جلوه‌ای تازه به ساختمان می‌بخشد.

پروژکتور جت لایت

جت لایت‌ها نور را به صورت خطی می‌تابانند. به این منظور که اگر قرار باشد در نورپردازی نمای ساختمان المان‌هایی به وسیله خطوط نوری به وجود بیایند و نور آرایی صورت گیرد، جت لایت بهترین گزینه است.

انواع نورپردازی نمای ساختمان با پروژکتور ال ای دی

متود‌های مختلفی با به کارگیری پروژکتور‌های نام برده شده، در نورپردازی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرکدام از این متودها با توجه به کانسپت معماری ساختمان به کار می‌رود و شهر را زیبا می‌کند.

انواع نورپردازی نمای ساختمان با پروژکتور ال ای دی

متود‌های نورپردازی نمای ساختمان:

نورپردازی خشن

این نوع نورپردازی نمای ساختمان بیشتر در آپارتمان‌هایی مثل مراکز قضایی که ساختما‌هایی با ابهت دارند به کار می‌رود

اصولا ساختمان‌هایی این چنینی، دارای معماری کلاسیک هستند. در نورپردازی نمای ساختمان کلاسیک می‌توان از پروژکتور‌ ال ای دی در لایه نورپردازی عمومی و از پروژکتور‌های جت لایت و والواشر در لایه نورپردازی تاکیدی و تزئینی استفاده کرد.

متود‌های نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی یک دست

نورپردازی یک دست را بیشتر در ساختمان‌هایی با تم اداری می‌توان دید که از المان تزئینی خاصی بهرمند نیست و یک ساختمان ساده با دیوار‌های بلند است. بهترین محصول برای نورپردازی نمای ساختمان اداری یک نواخت پروژکتور ال ای دی است.

زیرا نوری یک دست و یک نواخت را به فضای دلخواه می‌تاباند و به خوبی نیاز کاربر را فراهم می‌کند.

نورپردازی از داخل و خارج

نورپردازی از داخل و خارج خود چندین دسته بندی دارد، در واقع، همانند باقی انواع نورپردازی‌های نمای ساختمان، دارای یک لایه نورپردازی عمومی و یکنواخت است که این لایه به وسیله پروژکتور‌های ال ای دی ایجاد می‌شود و در لایه دوم که نورپردازی تزئینی است، با استفاده از جت لایت‌ها خطوطی از نور ایجاد می‌شود.

البته در نورپردازی نمای ساختمان با تکنیک داخل و خارج، به جز پروژکتور‌های ال ای دی، چراغ‌های خطی نیز به کار برده می‌شود.

آریاترانور تولیدکننده به روز ترین پروژکتور‌های ال ای دی

حال که با میزان کاربرد و ساختار و اهمیت در دسترس داشتن یک پروژکتور ال ای دی با کیفیت آشنا شدید می‌توانیم از آریاترانور به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان این محصولات نام ببریم.

محصولات تولید شده در این کارخانه 0 تا 100 با در دست داشتن بروز ترین دستگاه‌ها درون کارخانه خود این برند به تولید می‌رسد و از کیفیتی تضمین شده برخوردار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا