طراحی دکوراسیون آشپزخانهطراحی دکوراسیون داخلی

13 مدل مطبخ در حیاط خلوت (آشپزخانه مخفی در حیاط خلوت)

مطبخ در حیاط خلوت یکی از انتخاب های مناسب برای استفاده بهینه از فضاهای خالی منزل است که با کمترین هزینه می توان آن را اجرا کرد. کافیست سقف حیاط خلوت را با متریال مناسب بپوشایند و سپس اجاق گاز و تعداد کمی از وسایل پخت و پز را به این مکان انتقال دهید. علاوه براینکه پخت و پز به خارج از منزل منتقل شده و بوی غذا اذیت کننده نمی شود، آشپزخانه مخفی را می توانید به مکانی دنج نیز تبدیل کنید. در ادامه چند مدل آشپزخانه مخفی در حیاط خلوت را می توانید مشاهده کنید.

مدل مطبخ در حیاط خلوت ساده

مدل مطبخ در حیاط خلوت

یکی از نکات بسیار مهم برای اجرای آشپزخانه کثیف در حیاط خلوت، پوشاندن سقف است. راه های متعددی برای این کار وجود دارد از قبیل استفاده از سقف های شیشه ای، سقف های برزنتی بسیار مقاوم که متناسب با بودجه می توانید آنها را انتخاب کنید. علاوه براین، اگر امکان پوشاندن تمام سقف حیاط خلوت را ندارید، می توانید تنها روی وسایل سقف با هزینه کمتری اجرا کنید. در تصویر زیر یک نمونه از پوشاندن سقف تجهیزات آشپزخانه را می توانید مشاهده کنید.

مدل آشپزخانه کثیف در حیاط خلوت

مطبخ لوکس در حیاط خلوت

درب آشپزخانه کثیف چی خوبه؟

دقت داشته باشید که متراژ حیاط خلوت در منازل مختلف با هم تفاوت دارد و برخی بسیار کوچک و در بعضی موارد فضای خالی زیادی به آنها اختصاص داده شده است. میزان متراژ حیاط و حیاط خلوت در اجرای مطبخ و نحوه چیدمان وسایل تاثیر زیادی ندارد. چون در حالت کلی در این مدل آشپزخانه از تعداد بسیار کم وسایل استفاده شده و نیاز به کابینت، ماشین ظرفشویی و سایر وسایل که در دکوراسیون آشپزخانه استفاده می شوند در آن نیست. کافیست یک ردیف خالی در کنار دیوار را انتخاب کنید و وسایل را بچینید.

مطبخ با دیوار چوبی در حیاط خلوت

40 مدل آشپزخانه در بالکن و تراس

مدل های ارائه شده در ادامه مطلب در حیاط خلوت های بزرگ و کوچک اجرا شده اند و می توانید از طرح های آنها ایده بگیرید.

مدل آشپزخانه مخفی در حیاط خلوت

آشپزخانه کثیف در حیاط خلوت کوچک

مطبخ در حیاط خلوت با سقف چوبی

با توجه به اینکه فضای مطبخ در حیاط خلوت کوچک است، در نتیجه باید به زیبایی آن توجه زیادی داشت تا خسته کننده نباشد. یکی از راه های زیباتر شدن این فضا، استفاده از گل و گیاه است. در تصاویر زیر می توانید نقش گل و گیاه را در زیباتر شدن این فضا درک کنید.

مطبخ با دیزاین گل و چوب در حیاط خلوت

ایده اجرای آشپزخانه مخفی در حیاط خلوت

در مدل زیر مشاهده می کنید که یک بخش از آشپزخانه تعداد کم مبل راحتی قرار گرفته و به فضایی دنج تبدیل شده است. با اجرای دیوار سبز روی یکی از دیوارها بدون شک زیبایی محیط و آرامش بخش بودن آن چند برابر می شود.

مطبخ در حیاط خلوت

در مدل زیر مشاهده می کنید که برای پوشاندن سقف مطبخ از پارچه های برزنتی مقاوم استفاده شده است. این پارچه ها دوام بسیار بالایی دارند و کاملا عایق نم و رطوبت بوده و تابش نور خورشید باعث پوسیدگی آنها نمی شود.

آشپزخانه مخفی در حیاط با سقف پارچه ای

در تمام این مدل ها استفاده از وسایل کم مهم ترین نکته در اجرای آشپزخانه است. چون مطبخ در کنار آشپزخانه اصلی کاربرد دارد و اغلب وسایل، مواد غذایی، یخچال و غیره در آن استفاده نمی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا