طراحی دکوراسیون داخلی

7 تا از پرطرفدارترین انواع دکوراسیون مینیمال در دنیا

شاید تا امروز تصور می کردید که فقط یک نوع مینیمال وجود دارد، اما این اشتباه است. چون در دنیای دکوراسیون داخلی انواع مختلفی برای این سبک ارائه شده است. در هر یک از انواع دکوراسیون مینیمال سادگی و حذف المان های اضافه مشترک است، اما رنگ بندی ها و نحوه چیدمان در آنها با هم تفاوت دارد. در ادامه انواع طراحی دکوراسیون مینیمال که در تمام دنیا با استقبال بالایی مواجه هستند را معرفی می کنیم.

انواع دکوراسیون مینیمال

در سبک دکوراسیون مینیمال سادگی و حذف عناصر غیرضروری اهمیت بسیار زیادی دارد و تلفیق سادگی و زیبایی را در آن می توان مشاهده کرد. از این ویژگی ها می توان در سایر سبک های دکوراسیون داخلی نیز استفاده کرد تا فضایی جدید و منحصر به فرد طراحی کرد. برخی از ترکیب های مینیمال با سایر سبک های طراحی عبارتند از:

1- سبک اسکاندیناوی مینیمال

یکی از جذاب ترین انواع دکوراسیون مینیمال، اسکاندیناوی مینیمال است. این سبک با نام های دیگری از قبیل مینیمال Nordic (شمال اروپایی) نیز شناخته شده است و در آن رنگ های خنثی و پاستلی کاربرد زیادی دارد. از دیگر ویژگی های این سبک می توان به استفاده از خطوط صاف در طراحی اشاره کرد. به همین دلیل به ندرت در خانه های این سبک از خطوط منحنی استفاده می شود.

سبک اسکاندیناوی مینیمال
در سبک دکوراسیون اسکاندیناوی سردی شمال اروپا احساس می شود. اما در نوع مینیمال فضایی دنج و راحت و محیطی گرم و دلنشین خواهید داشت. علاوه براین، در این سبک نور جزء کلیدی به شمار می رود و فضای اتاق کاملا روشن است. همچنین می توانید در این سبک از گل های طبیعی و منسوجات و پارچه های دست بافت نیز استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که عناصر غیرضروری برای ایجاد زندگی بهتر در این نوع از سبک مینیمال اهمیت بالایی دارد.

2- سبک بوهو مینیمال

برخلاف سبک دکوراسیون بوهو، برای ایجاد فضایی مینیمال در این شرایط بسیاری از المان های تزئینی حذف می شوند. در واقع سادگی مینیمال با روح بوهمیایی تلفیق شده و در نهایت فضایی گرم و دلنشین دارای اصالت و ساده خواهید داشت. استفاده از مبلمان های قدیمی، گیاهان طبیعی و اکسسوری های دست ساز با متریال های طبیعی نیز در بوهمی مینیمال مشاهده می شود.

سبک بوهو مینیمال

3- سبک ژاپنی مینیمال

از دیگر انواع سبک دکوراسیون مینیمال می توان به سبک ژاپنی اشاره کرد. سبک ژاپنی مینیمال کاملا با فرهنگ آسیای شرقی تناسب دارد و عناصر طبیعی از قبیل چوب و بامبو و شالی های برنج در کنار رنگ های ملایم در آن استفاده می شود. یکی از ویژگی های مهم این سبک، تمرکز بر ایجاد فضایی مرتب برای افزایش قدرت تمرکز افراد است.
در سبک مینیمالیسم ژاپنی از مبلمان های چند منظوره برای حذف عناصر اضافه استفاه می شود. در نهایت با محیطی ساده، آرام و دارام نظم و هماهنگی در این محیط مواجه خواهید بود.

سبک ژاپنی مینیمال

4- سبک صنعتی مینیمال

یکی دیگر از انواع سبک دکوراسیون مینیمال، صنعتی است که حال و هوای سوله های کارخانه ها را به همراه دارد. در سبک صنعتی مینیمالیسم از فضاهای ساده و خام کارخانه ها و انبارها الهام گرفته شده و دیوارهای آجری، کفپوش بتنی و المان های تزئینی فلزی در آن کاربرد زیادی دارند. در این سبک از خطوط صاف، پالت های رنگ خنثی از قبیل خاکستری به وفور استفاده شده و می توان گفت ترکیبی از صنعت و مدرنیته است.

سبک صنعتی مینیمال

5- سبک ارگانیک مینیمال

در مینیمالیسم ارگانیک عناصر طبیعی نقش بسیار مهمی دارند. به همین دلیل سنگ، چوب و الیاف طبیعی در کنار پالت رنگی الهام گرفته شده از طبیعت در آن استفاده می شود. از دیگر ویژگی های مینیمالیسم ارگانیک می توان به سازگاری کامل با محیط زیست، انسجام و هماهنگی میان سایر عنصار موجود در محیط اشاره کرد.

سبک ارگانیک مینیمال

6- سبک روستیک مینیمال

از دیگر انواع دکوراسیون مینیمال می توان به ترکیب آن با سبک روستیک اشاره کرد. در دکوراسیون روستیک یا روستایی عناصر طبیعی از قبیل چوب و سنگ نقش مهمی دارد. در دیوارها اغلب از سنگ استفاده شده و کفپوش و سقف ها چوبی هستند. با حذف عناصر اضافه و وسایل تزئینی متعدد می توان در نهایت این محیط را مینیمال روستیک طراحی کرد. در این سبک بیشتر از پالت های خنثی، رنگ های سفید و گرم استفاده می شود.

سبک روستیک مینیمال

7- سبک وینتیج مینیمال

برخی از طراحان و افراد فعال در حوزه دکوراسیون در گذشته تصور می کردند که سبک دکوراسیون وینتیج با مینیمال نمی توانند تلفیق شوند. چون ترکیب ماکسیمال و مینیمال غیرقابل تصور بود و کاملا با هم در تضاد بودند. اما به مرور ثابت شد که این دو سبک می توانند دست در دست هم دهند و فضایی فوق العاده جذاب را بوجود آورند. در این سبک از وسایل قدیمی و نوستالوژیک در دکور استفاده می شود، اما تعداد آنها کمتر در نظر گرفته خواهد شد.
علاوه براین، رنگ های ملایم و خنثی و طبیعی در کنار هم در این سبک استفاده می شوند تا زیبایی و دلنشینی محیط به خوبی احساس شود.

سبک وینتیج مینیمال

جمع بندی

بسیاری از سبک های دکوراسیون را می توان با مینیمال تلفیق کرد تا از سادگی و خلوت بودن این طرح بهره مند شد. اما در زمان ترکیب سبک ها نباید اصول مهم و ویژگی های کلیدی هر دو باید حفظ شوند. مینیمال بوهو، اسکاندیناوی، صنعتی، ژاپنی، وینتیج و کژوال از نمونه های پرطرفدار در دنیا هستند که برای منازل و محیط های کاری می توان از آن استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا