مبلمان و سرویس چوب

45 مدل چیدمان کوسن روی مبل سلطنتی، ال، چستر، کلاسیک و راحتی

چیدمان کوسن روی مبل به دو منظور راحتی بیشتر در هنگام نشستن و بخشیدن جلوه ی ظاهری بهتر انجام می شود. برای اینکه به رضایت کامل در مورد این دو هدف برسید باید مدل چیدمان کوسن را با توجه به قوانین و اصول انجام داده و دقت و وسواس کافی را در این مورد داشته باشید. در انتخاب و قرار دادن تعداد و نحوه گذاشتن کوسن روی مبل باید علاوه بر سایز مبلمان و کوسن به جنس و طرح پارچه آن نیز توجه کافی را داشته باشید. هر کدام از این آیتم ها به تنهایی اهمیت بسیار بالایی داشته و تاثیر به سزایی در نتیجه ی چیدمان و بهتر دیده شدن دکوراسیون داخلی دارد. در ادامه این مطلب راهنمای جامعی درباره طریقه چیدمان کوسن روی مبل سلطنتی، کلاسیک، راحتی، چستر، هفت نفره، مدرن و غیره به همراه مدل های متنوع ارائه خواهیم داد. با دکونیوز همراه باشید.

مدل چیدمان کوسن روی مبل

اصول چیدمان کوسن روی مبل

مدل چیدمان کوسن روی مبل اغلب به صورت دو، چهار و پنج تایی انجام شده و عمومیت دارد اما جسارت همیشه جذابیت و زیبایی بیشتری را به همراه خواهد داشت. وقت آن رسیده که با خلاقیت و سلیقه جلوه ای متفاوت و ظاهری بهتر را در دکوراسیون منزل به نمایش دربیاوریم. از مهم ترین اصول در این زمینه می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • سعی کنید سایز مبل و کوسن با هم تناسب داشته باشد.
  • از نظر رنگ بندی باید بتوانید میان کوسن و مبلمان همخوانی ایجاد کنید.
  • استفاده از تعداد زیاد کوسن می تواند فضا را شلوغ و بی نظم نشان دهد. لذا در محیط های کوچک بهتر است از دو تا چهار کوسن استفاده کنید.
  • برای محیط های کوچک تا حد امکان کوسن های طرح دار را انتخاب نکنید؛ مخصوصا اگر رومبلی نیز طرح دار باشد.
  • متناسب با سبک دکوراسیون بهتر است طرح و مدل کوسن را انتخاب و روی مبل قرار دهید.

مدل های چیدمان مبل هفت نفره در منزل

انواع مدل چیدمان کوسن روی مبل

طرز چیدمان کوسن روی مبل تا حد زیادی به سلیقه و فرهنگ افراد و سبک دکوراسیون بستگی دارد. به همین دلیل مدل های متنوعی در این زمینه می توان ارائه داد که برخی از آنها عبارتند از:

چیدمان متقارن کوسن

در چیدمان متقارن می توانید تعداد برابر کوسن را در دو طرف مبل قرار دهید. مثلا نسبت یک به یک یا دو به دو و حتی سه کوسن در دو طرف نیز می تواند قرار بگیرد. استفاده از دو کوسن قدیمی ترین نوع چیدمان می باشد و هنوز هم یکی از پرکاربردترین مدل ها محسوب میشود.

چیدمان متقارن کوسن

چیدمان متقارن کوسن روی مبل

کلیک کنید و 70 مدل کوسن برای مبل طوسی را ببینید

چیدمان نامتقارن

چیدمان نامتقارن یعنی تعداد کوسن ها در دو طرف مبل با هم متفاوت باشد یعنی اگر پنج کوسن دارید سه عدد در یک سمت و دو عدد دیگر در سمت مخالف یا چهار کوسن در یک طرف و یکی در طرف دیگر. وقتی یک کوسن را به تنهایی در یک سمت مبل قرار می دهید بهتر است سایز متفاوتی با بقیه داشته باشد، مثلا خیلی بزرگتر یا کوچکتر از بقیه باشد.

چیدمان متقارن کوسن

چیدمان نامتقارن کوسن روی مبل

انواع کوسن مبل چرمی

کوسن های یک شکل در اندازه های متفاوت

خلاقیت می تواند زیبایی بیافریند. تعدادی کوسن یک شکل مثلا دایره، مستطیل یا استوانه ولی در سایزهای مختلف در کنار یکدیگر جلوه ی ظاهری عالی و منحصر به فردی را به محیط می دهد. این چیدمان فضا را غیر رسمی نشان داده و صمیمیت را بیشتر می کند.

کوسن یک شکل در اندازه های متفاوت

چیدمان کوسن با شکل و سایز های متفاوت

یک مدل دیگر برای قرار دادن کوسن روی مبل ها، استفاده از کوسن هایی با سایز متفاوت در کنار هم می باشد. متقارن یا غیر متقارن مهم نیست، سایز مد نظر است که مشخص می کند مثلا سه کوسن کوچک هم شکل در یک سمت و دو عدد بزرگ با شکلی متفاوت در سمت دیگر قرار داده شود.

چیدمان کوسن با شکل و سایز های متفاوت

انواع مدل های جذاب کوسن برای مبل قهوه ای

چیدمان کوسن با رنگ های متفاوت

یکی از بهترین و خلاقانه ترین کارها برای چیدمان کوسن روی انواع مبل ها به کار بردن رنگ و طرح های متفاوت است. با انتخاب رنگ های درست می توانید مبل را به یک نقطه کانونی تبدیل کرده یا جلب توجه را از روی آن برداشته و به سمت دیگر قسمت های محیط سوق دهید.

چیدمان کوسن با رنگ های متفاوت

کوسن ساده در کنار طرح دار

یکی از انواع مدل چیدمان کوسن بر روی مبل این است که یک کوسن را بقیه متفاوت در نظر بگیرید. مثلا اگر همه کوسن ها ساده هستند یک کوسن طرح دار در کنار آنها قرار داده و یا بالعکس و با این کار محیطی متفاوت را به وجود بیاورید.

کوسن ساده در کنار طرح دار

کوسن با طرح های درشت در کنار طرح های ظریف

در این طریقه چیدمان از کوسن های طرح دار استفاده می شود به طوری که تعداد مساوی از کوسن های با طرح ظریف را در کنار طرح های درشت قرار گیرد. علاوه براین می توان یک طرح درشت را در کنار چهار یا دو کوسن طرح ظریف قرار دهیم.

کوسن با طرح های درشت در کنار طرح های ظریف

چیدمان کوسن هایی با اشکال هندسی متفاوت

این نوع چیدمان برای مبل های راحتی و مدرن مناسب می باشد و در این سبک کوسن دایره، استوانه، مربع، مستطیل و فانتزی را در کنار یکدیگر قرار داده و به مبل ها صمیمیت و راحتی بیشتر را تزریق می کنند.

چیدمان کوسن هایی با اشکال هندسی متفاوت

چیدمان کوسن روی مبل سلطنتی

کوسن مبل سلطنتی معمولا از مدل های رسمی انتخاب می شود تا با استایل و شکل اصلی مبل همخوانی داشته باشد. اما این یک قانون نیست و امکان تغییر آن نیز وجود دارد. از آنجا که مبل سلطنتی خیلی رسمی و خشک است، نشستن های طولانی مدت روی آن آزار دهنده و خسته کننده خواهد بود. برای کمتر کردن این حس خستگی باید از کوسن های بزرگ و نرم استفاده کرد تا در زمان نشستن زیر دست یا در قسمت تکیه گاه قرار داده شود.

چیدمان کوسن برای مبل سلطنتیچیدمان کوسن روی مبل سلطنتی

برای چیدمان کوسن روی مبل سلطنتی را می توان متناسب با رنگ فریم و قسمت چوبی مبل در نظر گرفت یا اینکه در تناسب با پارچه روکش انتخاب کرد. کوسن های همرنگ مبل توجه را به سمت قسمت های دیگر دکوراسیون سوق می دهند ولی با استفاده از رنگ های متفاوت و پر جلوه می تواند مبل را به نقطه کانونی تبدیل کند.

مدل چیدن کوسن روی مبل سلطنتی

طرز چیدمان کوسن برای مبل سلطنتی

چیدمان کوسن روی مبل راحتی

مبل راحتی برای نشستن در هر زمانی بسیار عالی بوده و حس خستگی ندارد اما این راحتی را می توان با استفاده از کوسن افزایش داد. یک مبل پر از کوسن های حجیم و نرم حتی در تصور هم حس بسیار خوبی را انتقال می دهد. استفاده از کوسن های مربعی شکل حجیم در تعداد چهار و بیشتر و چیدمان نامتقارن بسیار مناسب این مبل بوده و حس صمیمیت و راحتی بیشتر را خواهد داشت. در کنار این کوسن های نرم و راحت استفاده از شال مبل را از یاد نبرید.

چیدمان کوسن روی مبل راحتی

مدل چیدمان کوسن روی مبل راحتی

30 مدل کوسن برای مبل راحتی را از دست ندهید!

چیدمان کوسن روی مبل چستر

مبل های چستر را مانند مبل راحتی می توان پر از کوسن های نرم کرد تا در زمان نشستن برای مطالعه، تماشای تلویزیون و یا معاشرت تایم خوب و بدون خستگی را سپری کنید. برای چیدمان کوسن روی مبل چستر دو کوسن بزرگ در کنار بازوها قرار داده و دو کوسن کمی کوچکتر را به کوسن های قبلی تکیه دهید. سپس یک کوسن گرد یا استوانه ای نرم و حجیم را در وسط قرار دهید. برای صندلی های چستر یک کوسن بزرگ و پرحجم و بسیار نرم بهترین انتخاب می باشد.

چیدمان کوسن روی مبل چستر

مدل چیدمان کوسن روی مبل چستر

40 مدل چیدمان مبل چستر را از دست ندهید!

چیدمان کوسن روی مبل ال

مبلمان ال دارای سه نقطه برای چیدمان کوسن می باشد و باید حتما مورد توجه قرار گرفته و خالی نماند. این سه نقطه مهم در چیدمان کوسن روی مبل ال دو سر مبل و گوشه ی آن می باشد. بهترین چیدمان قرار دادن تعداد مشابه کوسن در دو سر و سه کوسن در قسمت گوشه بهترین چیدمان می باشد.

چیدمان کوسن روی مبل ال

طریق چیدمان کوسن روی مبل ال

چیدمان کوسن روی مبل کلاسیک

بهترین چیدمان کوسن برای مبل کلاسیک این است که کوسن ها را از نظر شکل، رنگ و اندازه یکسان انتخاب کرده و به صورت متقارن در دو سر مبل یعنی در کنار بازوها قرار دهید. چنانچه تمایل به قرار دادن کوسن در قسمت وسط مبل نیز دارید بهترین انتخاب قرار دادن یک کوسن گرد و کوچکتر می باشد.

مدل چیدن کوسن روی مبل کلاسیک

مدل چیدمان کوسن روی مبل کلاسیک

چیدمان کوسن روی مبل کلاسیک

چیدمان کوسن روی مبل هفت نفره

در چیدمان کوسن روی مبل هفت نفره بیشترین انتخاب به این صورت است که برای تک نفره ها یک کوسن در نظر گرفته و برای دو نفره تعداد کوسن زوج و چیدمان نامتقارن و برای سه نفره تعداد کوسن فرد با چیدمان متقارن و یکی در وسط می باشد. خلاقیت و سلیقه اولین و بهترین نظر را در چیدمان داشته و هر شخص بنا به راحتی و یا سبک مبل و دکوراسیون منزل می تواند در این چیدمان تغییر ایجاد کند.

چیدمان کوسن روی مبل هفت نفره

چیدمان کوسن برای مبل مدرن

مبل های مدرن پیرو هیچ قاعده و قانون یا محدودیتی نبوده و می توان برای آنها با توجه به سلیقه و راحتی کوسن هایی با اشکال و سایز متفاوت در نظر گرفته و استفاده کرد.

چیدمان کوسن برای مبل مدرن

مدل چیدمان کوسن روی مبل

طریقه چیدن کوسن روی مبلمان

مدل چیدن کوسن روی مبلمانروش چیدن کوسن

طرح چیدن کوسن روی مبل الطرز چیدن کوسن روی مبلمان

طرح چیدن کوسن مبل سلطنتی

مدل چیدن کوسن مبل

عکس چیدن کوسن

عکس چیدمان کوسنطرز چیدن کوسن روی مبلمان

چیدن کوسن مبل چستر

طرح ساده چیدمان کوسن مبلطرز چیدن کوسن روی مبلمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا