طراحی دکوراسیون داخلی

60 ایده و مدل چیدمان گل طبیعی در خانه و پذیرایی (مدل تزئین دکوراسیون با گل)

چیدمان گل طبیعی در خانه و دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار زیادی داشته و نه تنها به شدت بر زیبایی محیط تاثیرگذار است، بلکه می تواند از نظر روحی و روانی نیز شرایط ایده الی را فراهم کند. چیدمان گل طبیعی در پذیرایی و خانه چند مزیت مهم به همراه دارد که از مهم ترین آنها می توان به کاهش هزینه های اقتصادی دکوراسیون داخلی با خلاقیت و ایده پردازی استفاده از گل در دکور خانه اشاره کرد. مجله دکوراسیون دکونیوز در ادامه بیش از 50 مدل چیدمان گل در خانه و پذیرایی و گلهایی که با سلیقه چیده شده و تزئین شده اند را ارائه خواهد داد.

مدل چیدن گل روی دیوار خانه

دلایل اهمیت چیدمان گل در خانه

تزئین خانه با گل طبیعی در تمام فرهنگ ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دلیل اصلی آن، تاثیراتی می باشد که هر یک از گل ها در محیط ایجاد می کنند. در حالت کلی می توان از مهم ترین دلایل در تزئین دکور منزل با گل و گیاه به موارد زیر اشاره نمود:

27 گیاه مناسب برای آپارتمان کم نور

ایجاد نقطه کانونی با چیدمان گل طبیعی در خانه

یکی از بهترین راهکارها در دکوراسیون منزل برای پوشاندن نواقص موجود در محیط، ایجاد نقطه کانونی در سایر بخش ها می باشد. با این کار حواس بیننده از توجه به نواقص موجود در محیط پرت شده و ناخوادآگاه نگاه ها به نقطه کانونی جلب خواهد شد. در تزئین خانه با گل می توان نقاط کانونی را در پذیرایی و سایر بخش ها ایجاد کرد. البته لازم به ذکر است که نوع گل به کار رفته و همچنین نحوه چیدمان و گلدان و غیره همگی می توانند موفقیت در ایجاد نقطه کانونی را تحت تاثیر قرار دهند.

چیدمان گل در خانه

ایجاد انرژی مثبت با استفاده از گل در دکوراسیون

یکی از موارد بسیار مهم برای فنگشویی در دکوراسیون، تلاش برای افزایش انرژی مثبت در محیط و تبادل آن در محیط می باشد. برای این منظور می توان از گل و گیاه طبیعی در خانه استفاده کرد. سرسبز و سرحال بودن گل ها و همچنین رشد آنها باعث میشود تا انرژی مثبت در محیط ایجاد شده و حس و حال خوبی را در افراد القا کنند.

ایجاد انرژی مثبت با استفاده از گل در دکوراسیون

کاربرد گل در دکوراسیون

 

30 مدل چیدمان گل طبیعی کنار تلویزیون

جلوگیری از انعکاس صدا با گل و گیاه در خانه

علاوه بر زیباتر شدن محیط و کمک به جلوه ظاهری دیوار و سقف و کف منزل، با استفاده از گلدان های قرار گرفته در بخش های مختلف منزل می توان تا حد زیادی از انعکاس صدا جلوگیری نمود. به منظور جلوگیری از انعکاس صدا در محیط بهتر است از گل های برگ پهن استفاده شود تا تاثیر بهتری داشته باشند.

جلوگیری از انعکاس صدا با گل و گیاه در خانه

از دیگر مزایای استفاده از گل و تزئین دکوراسیون منزل با گل های طبیعی و گلدان های ریز و درشت می توان به زیباتر شدن محیط، پاکسازی هوا، ایجاد تعادل در محیط هایی با سقف های بلند اشاره نمود.

پیشنهاد می کنیم ویدئو آموزش ساخت گلدان با سیمان و کارتن را از دست ندهید.

چیدمان گل و گیاه در منزل

مدل چیدمان گل طبیعی در پذیرایی

برای چیدمان گل طبیعی در پذیرایی بهتر است تا حد امکان گلدان و گل های بزرگ را انتخاب و اطراف مبلمان آنها را قرار دهید. فضای خالی بین مبلمان و گوشه های دیوار شرایط مناسبی برای چیدن گلدان دارد، به شرط اینکه بیش از اندازه فضا شلوغ نشود. در ادامه چند مدل چیدمان گلدان اطراف مبل در پذیرایی را می توانید مشاهده کنید.

گل در پذیرایی

گلدان بزرگ در پذیرایی لوکس

چیدمان گل طبیعی در پذیرایی شیک

چیدمان گل در پذیرایی

چیدن گلدان اطراف مبل پذیرایی

مدل چیدمان گل طبیعی روی دیوار

یکی از مهم ترین بخش ها در دکوراسیون و چیدمان منزل، دیوار و استفاده بهینه از فضای خالی آنها می باشد. دیوار نه تنها می تواند به محیطی برای چیدمان وسایل تبدیل شود، بلکه با قرار گرفتن گلدان های زیبا و جذاب کمک زیادی به زیباتر شدن محیط خواهد کرد. همان طور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، برای طراحی دیوار با گل می توان از شلف های کاملا خلاقانه و حرفه ای استفاده نمود یا از وسایل بسیار ساده و حتی تکه های چوب را برای منظور به کار برد.

تزئین دیوار با گل

گل و گیاه در دیوار

مدل گل روی دیوار

چیدمان گل و گیاه در دکوراسیون داخلی

40 مدل چیدمان گل طبیعی در آشپزخانه

مدل چیدمان گل طبیعی در پذیرایی روی شلف

به منظور ایجاد نظم بیشتر و ایده پردازی برای چیدمان گل طبیعی روی دیوار می توان از شلف و باکس استفاده نمود. خلاقیت و تنوع در شلف ها بسیار زیاد بوده و علاوه بر نمونه های آماده موجود در بازار می توان با کمترین هزینه، مدل های ساده و شیک را به آسانی ساخت. این شلف ها اغلب چوبی و چند ضلعی می باشند و می توان متناسب با اندازه گلدان ها آنها را در ابعاد مختلفی تهیه کرد. در ادامه چند مدل جذاب از کاربرد شلف برای چیدمان گل و گیاه در دکوراسیون خانه را مشاهده می کنید.

مدل تزئین دیوار با گل و شلف

مدل چیدمان گل روی شلف

چیدن گل در شلف

مدل خلاقانه گل روی شلف

مدل چیدن گل در دیوار خانه با شلف

مدل تزئین دیوار خانه با گل و باکس

مدل گل روی شلف

چیدمان گل طبیعی روی کف پذیرایی

از فضای خالی گوشه های دیوار و کف سالن پذیرایی و اتاق ها نیز می توانید برای چیدن گل استفاده کنید. بهتر است تا حد امکان گلدان ها را روی پایه و استند قرار دهید تا نظم بهتری در محیط بوجود آید. در ادامه چند مدل را می توانید مشاهده کنید و ایده بگیرید.

چیدن گل روی زمین در خانه

چیدن گل روی پایه در پذیرایی

گل طبیعی روی کف پذیرایی

چیدمان گل طبیعی روی کف پذیرایی

آویز کردن گل طبیعی در پذیرایی

با توجه به کمبود فضا در خانه های آپارتمانی، برای چیدمان گل در خانه به آویز کردن گلدان ها از سقف توجه زیادی میشود. گل هایی که برای این منظور استفاده میشوند اغلب دارای ساقه های بلند بوده و آویز هستند و از آنها می توان در کنار پنجره ها و همچنین فضای وسط اتاق و غیره استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که در تزئین پذیرایی با گل طبیعی خلاقیت اهمیت بسیار زیادی دارد که نباید از آن غافل شد. نمونه مدل های چیدمان و آویز کردن گل از سقف در ادامه می توانند شرایط را برای ایده پردازی ذهن شما فراهم کنند.

آویز کردن گل طبیعی در پذیرایی

مدل گلدان آویز در خانه

مدل تزئین خانه با گلدان آویز

مدل آویز گل در خانه

مدل گلدان آویز در دکور خانه

اجرای دیوار سبز با گل طبیعی در پذیرایی

در چند سال اخیر بسیاری از افراد برای رهایی از استرس موجود در محیط کار و تنش های موجود در اطراف، به کاربرد گل در دکوراسیون خانه اهمیت زیادی می دهند. به طوریکه دیوارها را به فضای سبز کوچکی تبدیل نموده و بخشی از طبیعت را به منزل خود دعوت می کنند. برای این منظور لازم است فضای داخلی قاب ها را با گل های مختلف پر کنید. توجه داشته باشید که در این روش تزئین خانه با گل می توان از ترکیب گل های طبیعی و مصنوعی استفاده نمود که خروجی بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

مدل دیوار سبز در خانه

تزئین با دیوار سبز

مدل چیدمان گل در دیوار سبز

 

مدل گل هایی که با سلیقه چیده شده و تزئین شده

همیشه نیاز به پرداخت هزینه های هنگفت برای زیباتر کردن محیط نمی باشد، بلکه باید بتوانید از وسایل ساده و بلا استفاده بهترین طراحی ها را خلق کنید. به عنوان مثال استفاده از حباب های لامپ های رشته ای برای قرار دادن شاخه های گل در آن، استفاده از صدف های بزرگ دریایی به عنوان گلدان پرورش کاکتوس و ساخت قاب های خلاقانه با نگهداری و چیدمان گل در دیوار همگی می توانند نتیجه خوبی را به همراه داشته باشند. در ادامه چند مدل جذاب و خلاقانه را برای استفاده از گل در چیدمان منزل را ارائه خواهیم داد.

مدل خلاقانه چیدمان گل روی دیوار

ایده برای چیدن گل روی دیوار

تزئین دیوار با گل و گیاه

مدل شیک تزئین دیوار با گل

مدل تزئین دیوار با گل آویز

مدل چیدمان گلدان روی دیوار

مدل گل در صدف طبیعی

تزئین خانه با گل و گلدان حبابی

تزئین دیوار خانه با گل و گیاه

تزئین دیوار خانه با گل

تزئین خانه با آویز گل مکرومه

تزئین خلاقانه دیوار خانه با برگ

مدل گل روی باکس چوبی

تزئین خانه با گل

مدل چیدمان گل در خانه روی استند

تزئین خانه با گل روی شلف چوبی

مدل چیدمان گل روی آویز مکرومه

مدل چیدمان گل روی آویز مکرومه

تزئین خانه با گل و لوله پلاستیکی

چیدمان گل روی دیوار خانه

مدل گل در دکوراسیون داخلی

مدل گل در دکوراسیون منزل

مدل چیدمان گل در دکوراسیون منزل

 

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. ایده هایی که قرار دادین بیشتر برای نگهداری از کاکتوس و گل های کوچیک کاربرد دارن. اگه امکانش هست برای نگهداری و چیدمان گل های آپارتمان مثل سانسوریا، پتوس و گل های درختچه ای برای خونه های کوچیک چن نمونه عکس بزارین. مرسی

  2. این همه ایده واسه گل ارایی و نگهداری گل در منزل هست اونوقت من🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️مرسی اینا خیلی خوبن
    نگهداری گل و چیدمان گل و گلدون خیلی مهمه و ایده های شما بسیار عالی

  3. فوق العاده س گل های چیده شده با سلیقه میتونه فضای کوچیک خونه رو با هزینه خیلی کم زیبا کنه. مرسی از ایده هاتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا