دکوراسیون اتاق خوابطراحی دکوراسیون داخلی

14 تا از بدترین و بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین از نظر روانشناسی

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین موضوعی است که نباید به سادگی از آن گذشت و به تاثیر روانشناسی آن توجه داشت. امروزه اهمیت رنگ از لحاظ روانشناسی چنان مورد توجه قرار گرفته است که تبدیل به یکی از اصول مهم در طراحی دکوراسیون داخلی، دستورالعمل ها و قوانین تبدیل شده است. تا جایی که افراد برای تاثیرگذاری بر مخاطبان خود هم سعی می کنند از رنگ های خاصی استفاده کنند. رنگ اتاق خواب زن و شوهر از جمله مواردی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. در این مطلب از سایت دکونیوز قصد داریم تا بدترین و بهترین رنگ اتاق خواب زوجین از نظر روانشناسی را معرفی کنیم.

بهترین رنگ اتاق خواب زن و شوهر

روانشناسی بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

روانشناسی رنگ ها یکی از قدیمی ترین موضوعات تحقیقاتی در زمینه تاثیر رنگ بر خلق و خو و روان انسان است؛ به طوری که تاکنون کتاب های مختلفی نیز در این زمینه تالیف شده است. اما تاثیر رنگ ها جایی اهمیت بیشتری می یابد که روابط خاص انسانی نیز وجود داشته باشد. اتاق خواب زوجین یکی از همین مکان هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ خصوصا اگر این اتاق مخصوص زوج های جوان باشد. بدون شک برخی از رنگ ها تاثیر مثبتی بر روابط آنها گذاشته و برخی دیگر نیز برعکس عمل می کنند. به همین دلیل به یکی از اصول بسیار مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب تبدیل شده و قبل از خرید سرویس خواب و پرده و سایر وسایل برای اتاق باید به آن توجه داشت.

از نظر روانشناسی رنگ اتاق خواب زوجین، رنگ چیزی فراتر از جلوه ظاهری آنها است و به طور مستقیم می توانند احساسات و روحیات افراد را نشانه بگیرند. به طوریکه قرمز باعث بالا رفتن هیجان و ضربان قلب شده و آبی آرامش را به همراه دارد. استفاده زیاد از رنگ قهوه ای در اتاق زن و شوهر باعث بی حالی و سردی دو طرف میشود و در مقابل صورتی عشق و علاقه را در آنها بیشتر خواهد کرد.

رنگ سفید✅آرامش، صلح و پاکی
رنگ آبی✅آرامش، دوستی، وفاداری
رنگ سبز✅آرامش و کاهش استرس
رنگ صورتی✅عشق و دوست داشتن
رنگ نارنجی✅افزایش تمرکز و خواب راحت
رنگ یاسی✅شجاعت، تقدس و سلطنت

1- سفید بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

به طور پیش فرض معمولا رنگ اکثر اتاق های خواب سفید است. گر چه ممکن است تناژهای رنگی سفید را شاهد باشیم اما در هر صورت رنگ سفید، سفید است! سفید را باید ساده ترین و بی دردسرترین رنگ اتاق زوجین دانست. رنگ سفید خنثی بوده و نماد پاکی، صلح و آرامش شناخته می شود. این رنگ که در لباس های عروس نیز بسیار پر استفاده است به سادگی با رنگ های تیره ترکیب می شود. جالب این جا است که سفید برای دکوراسیون مینیمال هم گزینه ای مناسب محسوب می شود.

70 ترکیب رنگ اتاق خواب بزرگسالان را از دست ندهید

سفید بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

2- رنگ آبی برای اتاق زن و شوهر

آبی یکی از رنگ های مورد علاقه آقایان است. روانشناسی تایید کرده است که این رنگ آرامش، دوستی و وفاداری بین افراد را تا حدودی تقویت می کند. این رنگ به دلیل ماهیت سرد خود باعث کاهش فشار خون شده و به داشتن یک خواب راحت کمک می کند. آبی رنگ آسمان و دریاست شاید به همین دلیل است که یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق خواب زوجین محسوب می شود. این رنگ اضطراب زوجین را بعد از یک روز پر از مشغله کاهش داده و روابط آنها را بهبود می بخشد.

بهترین رنگ نور برای اتاق خواب چیست؟

رنگ آبی برای اتاق زن و شوهر

3- رنگ سبز در اتاق خواب زوج ها

اگر به دنبال بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین هستید، یکی از آنها سبز است. بسیاری از افراد سبز را به عنوان رنگ طبیعت می شناسند. سبز هم رنگی سرد محسوب می شود که استفاده از آن در اتاق خواب به خصوص برای زوج ها پر جنب و جوش و فعال مناسب است. این رنگ مدت زمان و کیفیت خواب را بهبود داده، صمیمیت بین زوجین را افزایش و استرس های روزمره را نیز کاهش می دهد.

رنگ سبز در اتاق خواب زوج ها

کلیک کنید و با 9 قانون رنگ در دکوراسیون داخلی آشنا شوید

4- سبز کله غازی؛ خاص ترین رنگ اتاق خواب زن و شوهر

سبز کله غازی را باید رنگی بین آبی و سبز دانست. به همین دلیل است که از نظر بسیاری از متخصصان ویژگی های هر دو رنگ را با هم دارد. با توجه به اینکه هر دو رنگ سبز و آبی سرد هستند، بهتر است زوج های کم انرژی کمتر از آن استفاده کنند. هر چند از نظر برخی از افراد این رنگ بهترین رنگ اتاق خواب زوج خصوصا برای استفاده در قسمت پشت تخت خواب است.

رنگ سبز کله غازی در اتاق خواب زوج ها

5- رنگ صورتی

این رنگ را هم باید رنگ مورد علاقه بسیاری از خانم ها دانست. صورتی همیشه نشانه ای از عشق و دوست داشتن شناخته شده است. استفاده از این رنگ برای اتاق خواب زوجین عشق و محبت بین آنها را افزایش داده و باعث آرامش می شود. اگر این رنگ را کافی نمی دانید می توانید از برخی از تناژهای رنگ سبز مایل به آبی یا رنگ هایی مثل طلایی، مسی، طوسی و… برای ترکیب با صورتی استفاده کنید.

رنگ صورتی در اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق مستر

6- کرم بهترین رنگ اتاق خواب زوجین

علاوه بر سفید یکی از پر استفاده ترین رنگ ها برای دیوار اتاق ها رنگ کرم است. کرم رنگی ساده و خنثی شناخته می شود. یکی از ویژگی های این رنگ امکان ترکیبش با طیف زیادی از رنگ ها است. کرم کمی پر انرژی تر از رنگ سفید محسوب می شود اما غالبا همان تاثیرات رنگ سفید را بر افراد می گذارد. هر چند برخی از افراد استفاده از این رنگ را برای اتاق خواب توصیه نمی کنند اما ترکیب آن با رنگ های دیگر مثل قهوه ای، مسی و طلایی جذابیت اتاق خواب خود را افزایش دهید.

کرم بهترین رنگ اتاق خواب زوجین

7- اتاق خواب یاسی

بهترین رنگ برای اتاق خواب از نظر روانشناسی رنگ بنفش نیست اما این رنگ را هم باید جزو بهترین رنگ ها دانست. این رنگ نماد و نشانه ای از سلطنت، تقدس، ارزش، شجاعت است. برخی تاثیرات این رنگ را شبیه به رنگ صورتی می دانند. البته در مورد تاثیر آن بر بی خوابی نیز تحقیقاتی انجام شده است. بهتر است اگر قصد استفاده از رنگ های متمایل به بنفش را دارید از تناژهای روشن آن استفاده کنید.

اتاق خواب یاسی

8- رنگ نارنجی در اتاق خواب زوجین

نارنجی ترکیبی از دو رنگ زرد و قرمز است. بنابراین باید انتظار داشت که ویژگی های هر دو رنگ را داشته باشد. این رنگ باعث ایجاد حس شادی می شود، چرا که رنگی انرژی آفرین است. نارنجی رنگ مناسب اتاق زوجین است در شرایطی که آنها از انرژی بالایی برخوردار نباشند. ترکیب این رنگ با رنگ هایی مثل آبی کم رنگ، سفید، صورتی و… می تواند فضای محیط اتاق را متعادل تر کند.

رنگ نارنجی در اتاق خواب زوجین

9- نقره ای رنگ اتاق خواب زوجین

استفاده از رنگ نقره ای چندان مرسوم نیست. با این حال بعضی معتقدند که این رنگ می تواند نور ماه را شبیه سازی کند و به این وسیله به خواب راحت افراد نیز کمک کند. این رنگ بهترین رنگ اتاق خواب زوج سرد بوده و برای درمان بیماری های روحی بسیار مناسب است. در روانشناسی رنگ نقره ای برای اتاق خواب آمده است که باعث تقویت حس برتری، خلاقیت، آگاهی، نبوغ و… در افراد می شود.

اتاق خواب نقره ای برای زن و شوهر

بهترین رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی

10- زرد و لیمویی

در انتها باید به رنگ زرد اشاره داشته باشیم. یکی از انواع بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین رنگ زرد است. زرد رنگ نور آفتاب است و برای اتاق هایی مناسب است که کمتر از نور خورشید بهره مند می شوند. زرد نزدیک به رنگ نارنجی است و می تواند در ترکیب با آن استفاده شود. این رنگ نمادی از سرگرمی، خلاقیت، اعتماد به نفس، خوش بینی بوده و انرژی آفرین است. البته توجه داشته باشید بهتر است از تناژهای تیره یا روشن رنگ زرد برای اتاق خواب زوجین استفاده کنید.

زرد و لیمویی در اتاق خواب

4 تا از بدترین رنگ ها برای اتاق خواب زوجین

با توجه به تاثیر بسیار زیاد رنگ بر خلق و خوی افراد، بهتر است بدترین رنگ ها برای اتاق خواب زن و شوهر را بشناسید. از نظر روانشناسی توصیه میشود در اتاق خواب زوج از رنگ های بنفش، قرمز، خاکستری و قهوه ای کمتر استفاده شود. این رنگ ها باید به مقدار کم در کنار سایر مواردی که در بالا به آن اشاره شد استفاده شود. چون به عنوان مثال اتاق خواب قرمز باعث افزایش ضربان قلب و تجربه خوابی بی کیفیت خواهد شد.

جمع بندی

بر اساس آنچه در طول متن اشاره شد، برای انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب زوجین ابتدا باید به شرایط روحی آنها توجه شود. سپس بر همین اساس ترکیبی از رنگ های سرد و گرم را متناسب با سبک دکوراسیون اتاق انتخاب کرد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

منبع

نوشته های مشابه

‫10 نظرها

    1. استفاده بیش از اندازه از رنگ قرمز باعث ناآرامی ذهن میشه و خواب خوبی رو تجربه نمی کنین. بهتره قرمز رو در کنار سایر رنگ ها به مقدار کم استفاده کنید

  1. سلام ممنون از مطلبتون. ترکیب سفید آبی با اکسسوری طلایی برای اتاق زو و شوهر جوان خوبه؟ اتاق نور خوبی داره و متراژ کم نیست

    1. سلام دوست عزیز. ممنون از شما. بله این ترکیب برای اتاق خیلی خوبه به شرط اینکه در استفاده از اکسسوری طلایی زیاده روی نشه

  2. سلام ترکیب زرد و سفید خوبه؟ بیشتر ترجیحم به استفاده از سفیده و در کنارش کمی زرد به کار بره

  3. اتاق خواب ما پنجره نداره و تاریکه. با نورپردازی هم مشکلش حل نمیشه. به جز سفید بنظرتون چه رنگی برای دیوار و سرویس خواب مناسبه؟ دیوارها رنگ شده ن

    1. تا حد امکان باید رنگ های روشن رو انتخاب کنید و وسایل اضافه رو از اتاق حذف کنین. روتختی و دیوارهای طوسی روشن و آبی روشن هم میتونن گزینه مناسبی باشند. البته دقت کنید که روتختی ساده انتخاب کنید و کاغذ دیواری یا دیوارپوش های طرح دار شلوغ هم گزینه مناسبی برای این قبیل اتاق ها نیستند

  4. مشکی درسته از نظر خیلیا خوب نباشه اما ما برای سرویس خواب استفاده کردیم و دیوارها رو مشکی طلایی زدیم از نتیجه ش راضی هستیم. کفپوش سرامیک سفیده برای همین خیلی تاریک نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا