طراحی دکوراسیون اتاق کودکطراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق کودک بدون تخت؛ 30 ایده شیک و جدید

دکوراسیون اتاق کودک بدون تخت یکی از انتخاب های عالی برای خانه های کوچک می باشد که البته تاثیر زیادی بر استقلال بچه ها داشته و از نظر روانشناسی نیز این مساله به اثبات رسیده است. برای چیدمان این اتاق می توان از سبک های مختلفی استفاده نمود و زیبایی و سادگی را به خوبی در آن ایجاد کرد. اگر به دنبال ایده و مدل اتاق کودک بدون تخت هستید، در ادامه با این بخش از مطالب دکوراسیون اتاق کودک دکونیوز همراه باشید. جدیدترین عکس و مدل و ایده چیدمان اتاق های بدون تخت خواب بچگانه دخترانه و پسرانه را در ارائه خواهیم داد.

اتاق کودک بدون تخت پسرانه

جداسازی محل خواب در اتاق کودک بدون تخت

زمانی که تخت حذف شود، وجود یک تشک یا خوش خواب در گوشه ی اتاق می تواند ظاهری نامرتب و به هم ریخته به اتاق بدهد. برای رفع این مشکل می توان از دیوایدر یا پارتیشن استفاده کرد. علاوه براین، استفاده از کتابخانه و یا قرار دادن کمد در کنار خوش خواب نیز راه حل دیگری می باشد.

  44 گل و گیاه مناسب سرویس بهداشتی و دستشویی و گل حمامی

جدا کردن محل خواب در اتاق بدون تخت

بهترین محل برای قرار دادن خوش خواب در اتاق بدون تخت

بهترین مکان برای قرار دادن خوش خواب در گوشه ی اتاق می باشد. نصب یک سکو نیز می تواند جایی برای قرار دادن خوشخواب باشد. همچنین می توان برای نظم بیشتر در زیر خوشخواب یک لایه تخته شبیه به پالت های چوبی قرار داد.

اتاق کودک بدون تخت

رنگ در اتاق کودک بدون تخت

برای اینکه این فضا شلوغ نشود، از تک رنگ روشن و خنثی استفاده شده و در دکوراسیون داخلی اتاق از وسایل چوبی یا وسایلی با رنگ های کرم قهوه ای استفاده می شود. البته پیشنهاد می کنیم مطلب بهترین رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی را ابتدا مطالعه کنید تا بتوانید بر اساس روحیات فرزندتان گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

رنگ اتاق بدون تخت

حذف اختلاف ارتفاع در اتاق خواب بدون تخت

وقتی تخت خواب از اتاق حذف می شود، ارتفاع دیوارها بیشتر به چشم می آید. برای اینکه این اختلاف ارتفاع زشت و آزار دهنده نباشد، چند روش را می توان به کار برد :

  • از یک پارچه که از سقف آویزان شده استفاده کنید تا قسمت بالای تخت و اطراف بالش قرار بگیرد و تعادل در فضای اتاق ایجاد شود.

مدل اتاق بدون تخت کودک

  • نصب تابلو بر روی دیوار و حذف فضاهای خالی آن

تابلو در اتاق بدون تخت بچه

  • استفاده از لامپ و لوسترهای آویزان از سقف

اتاق بدون تخت کودک با لوستر

چادر سرخ پوستی برای اتاق بدون تخت

در اتاق کودک بدون تخت می توانید به فکر ساختن چادرهای سرخ پوستی باشید و در دکور اتاق مورد استفاده قرار دهید. داخل چادر را با تشک های کوچک برای نشستن و مقداری وسیله که مورد علاقه کودک است پر کنید. آموزش ساخت چادر بازی کودک را قبلا در بخش ویدئوهای دکونیوز قرار داده ایم و می توانید با وسایل بسیار ساده در کمترین زمان به جای تخت، برای اتاق کودک دختر یا پسر از چادر استفاده کنید.
چادر سرخپوستی برای اتاق کودک بدون تختاتاق کودک بدون تخت با چادر

  تزیین دیوار اتاق کودک با 45 ایده و مدل جذاب

اتاق کودک با تاتامی

در اتاق خواب بدون تخت می توان برای نشستن نیز از تاتامی و تشکچه های کوچک استفاده کرد. تاتامی ها در طول روز شرایط بسیار خوبی را برای نشستن بچه ها و بازی کردن و حتی استراحت برای آنها فراهم می کنند. تاتامی یکی از بهتریک کفپوش های اتاق کودک می باشد که تنوع رنگ بالایی داشته و حتی طرح های پازلی آن می تواند ذهن بچه ها را کنجکاو و خلاق تربیت کند.

مدل اتاق کودک با تاتامی و بدون تخت خواب

از مبل شنی غافل نشوید!

استفاده از مبل شنی یا صندلی های تابی در اتاق خواب کودک بدون تخت شرایط ایده آلی را برای استراحت آنها فراهم می کند. این صندلی ها برای اتاق خواب بزرگسالان و نوجوانان نیز کاربرد دارد.

مدل اتاق بدون تخت با مبل شنی

از کوسن و پشتی استفاده کنید

استفاده از کوسن های زیاد بر روی تشک یا خوشخواب می تواند یک فضای راحت برای نشستن در طول روز در اختیار کودک قرار دهد. در میان انواع مدل کوسن کودک بهتر است طرح هایی با تنوع رنگی بالا را انتخاب کنید تا فضا زیباتر جلوه کند. علاوه براین، استفاده از چند پشتی می تواند فضایی را برای هم بازی شدن والدین با کودک و نشستن در اتاق آنها فراهم کند. فراموش نکنید که کودکان علاقه بسیار زیادی به پذیرایی از مهمان در اتاق خودشان را دارند و گاهی اوقات بهتر است فرصت میزبانی را برای حتی چند دقیقه در اختیار آنها قرار دهید و خودتان نقش مهمان بگیرید.

ایده دکوراسیون اتاق کودک بدون تخت خواب

عکس اتاق کودک بدون تخت

نقش پاف در اتاق بدون تخت

استفاده از پاف و یا نیمکت چوبی در اتاق خواب بدون تخت را فراموش نکنید. پیشنهاد می کنیم ویدئو ساخت پاف حصیری را از دست ندهید. براحتی و تنها با لاستیک ماشین می توانید پاف ساده و حصیری برای اتاق خواب بدون تخت بسازید.

  16 تا از بهترین رنگ های مینیمال در دکوراسیون (پالت رنگی مینیمال)

استفاده از پاف در اتاق بدون تخت

کمد اتاق کودک بدون تخت چگونه باشد؟

برای اینکه ارتفاع تخت و کمدها متعادل شود، می توانید از کمدهای با ارتفاع کم و طبقاتی متناسب با قد کودک استفاده کنید. یعنی همان کاری که در دکوراسیون اتاق کودک به روش مونته سوری نیز به آن تاکید زیادی شده است.

کمد اتاق کودک بدون تخت

میز تحریر در اتاق کودک بدون تخت می تواند از سایزهای متناسب با قد او انتخاب شود. این میز در کنار جای خواب با ارتفاع کم دارای تناسب خواهد بود.

میز تحریر در اتاق بدون تخت

میز تحریر در اتاق بدون تخت

از دیگر ایده ها برای چیدمان اتاق بچه بدون تخت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چند تشک یا خوش خواب بر روی هم قرار دهید تا قطر و ارتفاع آن به اندازه استاندارد برسد

تشک در اتاق بدون تخت کودک

  • یک نیمکت چوبی می تواند در اتاق کودک دختر و پسر بدون تخت جای خوبی برای نشستن باشد.

استفاده از نیمکت در اتاق بدون تخت

مدل دکوراسیون اتاق کودک بدون تخت دخترانه و پسرانه

عکس اتاق کودک بدون تخت خواب

اتاق بدون تخت

تزئین اتاق کودک بدون تخت خواب

ایده اتاق کودک بدون تختخواب

عکس دکوراسیون اتاق کودک بدون تخت

چیدمان اتاق بچه بدون تخت

ایده اتاق لوکس بدون تخت

اتاق کودک دختر بدون تخت خواب

مدل دیزاین اتاق بدون تخت خواب بچگانه

اتاق بدون تخت خواب کودک ساده

تزئین اتاق کودک بدون تخت با کوسن

طراحی اتاق کودک بدون تخت

اتاق کودک بدون تخت لوکس

 

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. امروزه که بیشتر خونه ها آپارتمانی هستن و اتاق خواب ها فضای کوچیکی دارن این دکوراسیون بدون تخت خیلی مفیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا