اجزای چیدمان و دکوراسیوندکوراسیون اتاق خوابدیوارپوش

بهترین دیوارپوش اتاق خواب +مزایا، معایب و بهترین روش انتخاب

دیوارپوش اتاق خواب باید با روحیات و سلیقه صاحب اتاق هم خوانی داشته باشد. اتاق خواب به عنوان یکی از مهم ترین بخش های منزل که بیشترین استفاده را دارد، باید به گونه ای طراحی شود که شخص در آن آرامش داشته باشد. به همین دلیل در زمان انتخاب هر یک از انواع دیوارپوش اتاق خواب باید تمام جوانب و اصول دکوراسیون داخلی و استانداردها از قبیل عایق بودن در برابر صوت و حرارت و زیبایی ظاهری را باید مد نظر قرار داد. اگر انواع دیوارپوش ها آشنایی ندارید، در ادامه با ما همراه باشید. بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب مدرن و کلاسیک، مزایا و معایب و جدیدترین مدل ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

بهترین دیوارپوش اتاق خواب

راهنمای انتخاب بهترین دیوارپوش اتاق خواب

بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب باید علاوه بر زیبایی دارای یک سری ویژگی ها باشد تا از نظر اقتصادی خرید آنها توجیه داشته باشد. در دکوراسیون اتاق خواب با توجه به تردد و رفت و آمد زیاد به آن، باید توجه داشته باشید که دیوارها زود کثیف می شوند. بنابراین دیوارپوش اتاق خواب باید قابلیت شستشو داشته باشد. همچنین باید دیوارپوشی را انتخاب کرد که عایق صوت بوده تا از تبادل صداها از طریق دیوار جلوگیری کند.

عایق بودن دیوارها در برابر صدا باعث میشود فضایی بسیار ساکت و آرام برای استراحت ایجاد شود. از دیگر ویژگی های بسیار مهم در انتخاب هر یک از انواع دیوارپوش اتاق خواب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق بودن در برابر دما و حرارت
  • قابلیت جداسازی آسان و نصب در مکان جدید
  • قابلیت نصب سریع و آسان
  • طول عمر و ماندگاری بالا

در نهایت می توان با در نظر گرفتن ویژگی های فوق و سلیقه و خواسته خود، ویژگی های محیط یکی از انواع دیوارپوش برای اتاق خواب را انتخاب کرد. توجه داشته باشید که رنگ اتاق خواب باید با دیوارپوشی که انتخاب می کنید تناسب داشته باشد. در غیر این صورت با یک اشتباه کوچک ممکن است فضا کوچک و دلگیر و نامتقارن بنظر برسد.

انواع دیوارپوش اتاق خواب

دیوارپوش های مناسب برای اتاق خواب را می توان بر اساس فاکتورهای متعدد دسته بندی کرد. به عنوان مثال، بر اساس شکل ظاهری و تناسب آنها با سبک های دکوراسیون اتاق خواب می توان آنها را در دو گروه تقسیم کرد که عبارتند از:

انواع دیوارپوش اتاق خواب مدرن

اگر برای چیدمان اتاق خواب سبک های مدرن را انتخاب کرده اید، حق انتخاب بالایی برای پوشاندن دیوارهای آن دارید. به عنوان مثال، از بهترین و جدیدترین انواع دیوارپوش اتاق خواب مدرن می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

دیوارپوش ماربل شیت

ماربل شیت جدیدترین مدل دیوارپوش اتاق خواب می باشد که زیبایی و جلوه سنگ های طبیعی را با چوب و ام دی اف و غیره ب هم ترکیب نموده و ساختاری شبیه به سنگ مرمر را بوجود آورده است. این دیوارپوش ها در واقع ترکیبی از پی وی سی و سنگ طبیعی می باشند و به همین دلیل دوام و ماندگاری بالایی داشته و تنوع در طرح و رنگ آنها نیز بسیار زیاد است.
استفاده از ماربل شیت برای دیوار پشت تخت یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود و زیبایی فوق العاده ای را در محیط ایجاد می کند. قابلیت شستشوی آسان، جلوه ظاهری منحصر به فرد، براقیت سطح و تمیز شدن آسان و عایق بودن در برابر نم و رطوبت، دما و صوت همگی از دلایلی هستند که باعث میشوند آن را به عنوان بهترین دیوارپوش اتاق خواب در نظر گرفت.

دیوارپوش ماربل شیت برای اتاق خواب

کلیک کنید و با بهترین انواع دیوارپوش راهرو آشنا شوید

دیوارپوش چرمی برای اتاق خواب

اگر از لحاظ هزینه محدودیت نداشته باشید، دیوارپوش های چرم برای اتاق خواب بسیار مناسب هستند. این دیوارپوش گران قیمت به چند دلیل می توانند گزینه ای بسیار عالی برای اتاق خواب به شمار رود که عبارتند از:

  • دیوارپوش چرم مخصوصا مدل های سه بعدی عایق بسیار عالی در برابر صوت بوده و از تبادل صداها با محیط اطراف جلوگیری می کند. این ویژگی عالی می تواند اتاق خواب شما را به مکانی بسیار ساکت و آرام برای استراحت، مطالعه و کار تبدیل کند.
  • دیوارپوش چرمی اتاق خواب عایق دما بوده و از تبادل گرما و برودت بین اتاق و محیط اطراف جلوگیری می کند.
  • گرد و غبار و کثیفی های روی سطوح چرمی براحتی تمیز شده و مواد شوینده تاثیری بر رنگ و طرح و دوام و ماندگاری آنها نخواهد داشت.
  • تنوع در طرح و رنگ و مدل دیوارپوش چرم اتاق خواب بسیار بالا بوده و برای اتاق خواب با هر سبک چیدمان و متراژ و نور و روشنایی کاربرد دارد.

دیوارپوش چرمی برای اتاق خواب

دیوارپوش پی وی سی برای اتاق خواب

برای اتاق خواب می توانید به استفاده از دیوارپوش پی وی سی نیز فکر کنید. اتاق خواب باید علاوه بر زیباسازی و عایق بندی دیوار پوشی داشته باشد که دارای طول عمر آن بالا بوده و نگرانی از بابت تعمیر و تعویض در زمان های کوتاه نداشته باشید. پی وی سی دارای استحکام بالایی بوده ولی در صورت خرابی نیاز به تعویض تمام قطعات نداشته فقط کافیست همان قطعه را با پانل سالم جابجا کرد. این دیوارپوش همچنین دارای مزایای بسیاری بوده که در ادامه به بخشی از این ویژگی ها اشاره کوتاه خواهیم کرد:

  • دارای تنوع بسیاری در طرح و رنگ می باشد.
  • قیمت بسیار مناسب تر نسبت به سایر مدل های مدرن
  • دارای مقاومت و طول عمر بالا
  • عایق صوت و دما
  • قابلیت شستشو و عدم جذب رطوبت
  • نصب سریع و آسان بدون آماده سازی زیرساخت

بهترین دیوارپوش اتاق خواب +مزایا، معایب و بهترین روش انتخاب

دیوارپوش شیشه ای اتاق خواب

از دیگر انواع دیوارپوش اتاق خواب می توان به دیوارپوش شیشه ای اشاره کرد. شیشه به دلیل داشتن رنگ های جذاب فضای اتاق را بسیار زیبا و درخشان نشان خواهد داد. این دیوارپوش نور را منعکس کرده و باعث می شود اتاق روشن تر و بزرگ تر دیده شود. علاوه براین، عایق صوت و رطوبت بوده و تماس با مواد شوینده و آب منجر به تغییر رنگ و فرسودگی آنها نخواهد شد.

قابلیت شستشو و امکان تمیز کردن با دستمال مرطوب، تنوع بالا در طرح و رنگ، امکان انتخاب طرح های ساده و شفاف و مات متناسب با چیدمان اتاق از دیگر دلایل برای انتخاب دیوارپوش شیشه ای برای اتاق خواب به شمار می روند.

دیوارپوش شیشه ای اتاق خواب

دیوارپوش پذیرایی چی بخریم؟

دیوارپوش سه بعدی برای اتاق خواب

این دیوارپوش دارای تنوع در جنس، طرح و رنگ بوده و به همین دلیل از نظر قیمت نیز تفاوت زیادی در آنها وجود دارد. دیوارپوش سه بعدی از جنس فومی، چوبی، چرمی، پی وی سی و … می باشند و به همین دلیل می توان ب هر سطح بودجه برای اتاق خواب های مدرن و جدید آنها را انتخاب کرد.
البته دقت داشته باشید که برای انتخاب دیوارپوش سه بعدی اتاق خواب، ابتدا باید به جنس آن توجه داشته باشید. چون بر همین اساس قیمت و ماندگاری و دوام آنها با هم فرق دارد. چرم و چوب به نسبت فوم و پی وی سی قیمت بالاتری داشته و البته شیک تر نیز هستند.

دیوارپوش سه بعدی برای اتاق خواب

دیوارپوش آلومینیومی

در محیط های مدرن استفاده از سطوح فلزی صاف و صیقلی کاربرد زیدی دارد و به همین دلیل نمی توان از نقش آنها در پوشش دیوار چشم پوشی کرد. دیوارپوش آلومینیومی برای اتاق خواب مدرن می تواند فضا را بزرگتر نشان دهد، چون نور را بازتاب می کند. علاوه براین، این پوشش های فلزی دوام و ماندگاری بالایی داشته و براحتی نیز می توان آنها را تمیز کرد.
علیرغم زیبایی بی نظیر پنل های آلومینیومی، استفاده از آنها در اتاق خواب در حال حاضر هنوز با استقبال بالایی روبرو نشده است.

دیوارپوش آلومینیومی اتاق خواب

دیوارپوش پارچه ای

اگر به دنبال چیدمان بوهو مدرن هستید، استفاده از پوشش های پارچه ای روی دیوار را می توانید انتخاب کنید. دیوارپوش پارچه ای برای اتاق خواب با هر نوع پارچه مقاوم قابل اجرا بوده و قابلیت شستشو نیز دارند. البته لازم به ذکر است که اگر نصب آنها بدرستی انجام نشود، به مرور ممکن است روی دیوار چین و چروک ایجاد شود.

دیوارپوش پارچه ای برای اتاق خواب

دیوارپوش فومی برای اتاق خواب

یکی دیگر از انتخاب های مناسب برای زمانی که تصمیم به استفاده از دیوارپوش های قیمت پایین داریم، خرید دیوارپوش فومی اتاق خواب می باشد. چند ویژگی مهم در آنها وجود دارد که عبارتند از:

  • وزن سبک و نصب آسان دارد.
  • قابل شستشو می باشد. (با دستمال مرطوب یا کف و دستمال می توان لک و کثیفی را تمیز کرد)
  • تنوع بسیار در طرح و رنگ
  • قابلیت جابجایی و نصب مجدد
  • عایق رطوبت، صوت و دما
  • ضد ضربه بوده و دچار فرورفتگی نمی شوند

دیوارپوش فومی برای اتاق خواب

انواع دیوارپوش اتاق خواب کلاسیک

علاوه بر سبک های مدرن، برای اتاق خواب های کلاسیک و موارد مشابه نیز می توانید دیوارپوش های بسیار متنوعی را انتخاب کنید. به عنوان مثال چند مورد زیر از بهترین انواع دیوارپوش اتاق خواب برای فضاهای کلاسیک به شمار می روند:

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش کاغذی یا کاغذ دیواری را می توان از نوع ساده یا سه بعدی انتخاب کرد. این نوع دیوارپوش قیمت مناسبی داشته و دارای طرح های زیبا و رنگ های مختلف می باشد. علاوه براین، نصب آن راحت بوده و قیمت کمی دارد. باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که، این دیوارپوش نیاز به مراقبت دارد، زیرا در تماس با اشیای نوک تیز دچار پارگی شده و در برابر آتش سوزی نیز نمی تواند به خوبی مقاومت کند.

چوب؛ بهترین دیوارپوش اتاق خواب کلاسیک

چوب به عنوان عنصری از طبیعت که سرشار از انرژی مثبت می باشد، دیوارپوشی مناسب برای اتاق خواب می باشد. دیوارپوش چوبی نیز از قیمت بالاتری نسبت به بقیه برخوردار بوده اما به دلایلی که در ادامه اشاره خواهیم کرد می تواند یکی از بهترین انواع دیوارپوش اتاق خواب محسوب شود:

  • دارای تنوع بالا از نظر رنگ و طرح بوده و ب سبک های مختلف چیدمان قابل استفاده است
  • عایق خوبی در برابر صوت می باشد بنابراین می تواند آرامش و سکوت اتاق خواب شما را تضمین کند.
  • عایق خوبی در برابر تبادل دما بوده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.
  • نصب آسانی و سریعی دارد
  • نیاز به زیر سازی نداشته و بر روی دیوارهای مختلف قابلیت نصب دارند.
  • مقاومت بالایی داشته و به سرعت دچار فرسودگی نمی شود.

چوب؛ بهترین دیوارپوش اتاق خواب کلاسیک

دیوارپوش بتنی

سلیقه افراد در انتخاب دیوارپوش برای اتاق خواب متفاوت است و برخی طرح و مدل های سخت را ترجیح می دهند. دیوارپوش بتنی از گزینه هایی می بشد که می توان برای یکی از دیوارهای اتاق انتخاب کرد تا فضا دلگیر نشود. از مهم ترین مزایای بتن می توان به دوام و ماندگاری بالا و همچنین عایق بودن آنها در برابر دما، صوت و نم و رطوبت اشاره کرد.

دیوارپوش بتنی اتاق خواب

دیوارپوش آجری

آجر از پوشش های بسیار قدیمی و پرکاربرد در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها می باشد و در حال حاضر نیز توانسته است جایگاه خود را به خوبی حفظ کند. دیوارپوش های آجری یکی دیگر از انواع دیوارپوش برای اتاق خواب می باشد که به دلیل رنگ بندی بالا می توان در محیط هایی با سبک های مختلف به کار برد. به عنوان مثال، رنگ های قهوه ای و تیره آنها گزینه ای بسیار عالی برای اتاق خواب سبک دکوراسیون روستیک می باشد و رنگ های روشن را می توان برای محیط های سبک دکوراسیون مینیمال نیز استفاده کرد.

دیوارپوش آجری برای اتاق خواب

مدل دیوارپوش اتاق خواب

مدل دیوارپوش اتاق خواب مدرن

بهترین دیوارپوش اتاق خواب

عکس دیوارپوش اتاق خواب

جدیدترین دیوارپوش برای اتاق خواب

بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب شیک

انواع دیوارپوش جدید برای اتاق خواب

انواع دیوارپوش اتاق خواب جدید

دیوارپوش های اتاق خواب

 

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. دیوارپوش چوبی و کاغذ دیواری بسیار مناسب تر از بقیه هستن چون روی روحیه تاثیر مثبت بیشتری دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا