تبلیغات

معرفی تایل سقفی

یکی از انواع سقف کاذب که در حال حاضر از آن استفاده زیادی می‌شود، تایل سقفی است. تایل‌های سقفی در دو نوع ساده و طرح‌دار تولید می‌شوند. شاید بتوان گفت استفاده از تایل‌های سقفی کمتر از 5 سال است که به صورت انبوه در حال استفاده است. در حال حاضر استفاده از تایل سقفی به عنوان یکی از اجزای دکوراسیون سقف کارکرد بسیار زیادی دارد.

امروزه به دلیل آن که پوشش‌های سقفی دیگر علاوه بر هزینه زیاد، زیبایی آنچنانی را به محیط نمی‌دهند استفاده از تایل‌های سقفی که نوعی از سقف‌های کاذب هستند بسیار رایج شده است. این نوع از سقف‌های کاذب در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. رایج‌ترین نوع  دسته بندی تایل‌های سقفی را می‌توان دسته بندی بر اساس شکل ظاهری در نظر گرفت. این نوع دسته بندی تایل‌ها به دو نوع تایل‌های ساده سقفی و تایل‌های طرح‌دار سقفی تقسیم بندی می‌شوند. استفاده از تایل سقفی در دکوراسیون سقف به دلیل آن که هزینه‌ کمتری را نسبت به دیگر روش‌های دکوراسیون دارد، می‌تواند یک گزینه عالی برای صرفه جویی در هزینه‌ها و همچنین داشتن یک دکوراسیون شیک و مدرن بسیار مناسب باشد.

یکی از انواع تایل‌های سقفی که بیش از دیگر انواع آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، تایل سقفی یو پی وی سی است. این نوع از تایل به دلیل آن که زیبایی خاصی را به همراه دارد و همچنین قابلیت عبور نور از آن نیز وجود دارد، به راحتی می‌توان از این نوع تایل برای ایجاد نورپردازی و ایجاد محیطی دلنشین استفاده کرد. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در رابطه با دکوراسیون سقف و این نوع از سقف‌های کاذب ارائه خواهیم داد با ما همراه باشید.

انواع تایل سقفی

تایل سقفی چیست و چه کاربردی دارد؟

تایل‌های سقفی یکی از انواع سقف پوش‌های رایج و زیبا است که در حال حاضر از آن‌ها استفاده بیشماری می‌شود. تایل سقفی را می‌توان نوعی سقف کاذب در نظر گرفت. که استفاده کردن از آن‌ها در محیط‌های خانه، فروشگاه‌ها، اداری و غیره رایج شده است.

تایل سقفی یک ویژگی بزرگ علاوه بر جلوه زیبای که به محیط می‌بخشد دارد و آن هم کاهش هزینه‌های بازسازی و مرمت در صورت خرابی خواهد بود. به دلیل آنکه فرآیند نصب و همچنین بازسازی این محصولات هزینه نسبتا کمتری دارد، در حال حاضر معماران از این سبک سقف کاذب در محیط‌های بسیاری استفاده می‌کنند.

زیبایی خیره کننده تایل‌های سقفی باعث شده است که از این محصول در محیط‌هایی که نیاز به زیبایی زیاد دارد استفاده چندین برابری شود. در ادامه در رابطه با انواع تایل سقفی اطلاعاتی را بیان خواهیم کرد.

تایل سقفی چیست

انواع دکوراسیون سقف با تایل سقفی

تایل‌های سقفی را می‌توان بر اساس موارد مختلفی دسته بندی کرد. به عنوان مثال تایل سقفی را می‌توان بر اساس شکل ظاهری، نوع جنس ساخته شده و همچنین نوع طرح آن دسته بندی کرد. در ادامه به بررسی انواع تایل سقفی اشاره خواهیم کرد.

تایل سقفی طرح‌دار یا ساده؟

گفتیم که زیبایی یکی از دلایل استفاده از این نوع سقف‌های کاذب است. در حالت کلی تایل‌های سقفی در دو نوع ساده و طرح‌ دار طراحی و تولید می‌شوند. وجود طرح‌های متنوع باعث شده است که افراد بتوانند طرح مناسب محیط خود را انتخاب کنند. به همین دلیل نیاز است قبل از خرید تایل سقفی حتما در رابطه با طرح آن و همچنین ست شدن آن با دکوراسیون محیطی که قصد استفاده از آن را دارید اطلاعات کافی داشته باشید.

 نوع دیگری از تایل‌های سقفی در بازار موجود است که با نام تایل سقفی ساده شناخته می‌شوند. این نوع سقف‌های کاذب به دلیل آن که دارای سادگی چشم نوازی هستند، عموما در محیط‌های مدرن از آن‌ها استفاده بیشتری می‌شود. راحتی در نصب و همچنین هزینه نسبتا پایین این نوع از تایل‌ها باعث شده است که این نوع سقف‌های کاذب طرفداران خاص خود را داشته باشد.

تایل آلومینیومی؛ مدرن‌ترین دکوراسیون سقف

نوع دیگری که در انواع تایل سقفی موجود است، تایل‌های آلومینیومی هستند، این نوع از تایل‌ها که با نام سقف کاذب آلومینیومی نیز شناخته می‌شوند، یکی از بهترین سقف‌های کاذب برای زینت دادن به فضاهای مدرن تلقی می‌شوند.

به دلیل آن که تایل آلومینیومی در برابر آتش سوزی مقاوم است و همچنین قابلیت شستشو نیز دارد، امروزه کاربرد زیادی در صنعت طراحی دکوراسیون داخلی دارند.

تایل سقفی

تایل آرمسترانگ

نوع دیگری از تایل‌ها که با نام تایل‌های سقفی آرمسترانگ نیز شناخته می‌شوند، از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این نوع از تایل‌ها به دلیل آن که قیمت نسبتا ارزان‌تری دارند همچنین استحکام بیشتری را نسبت به دیگر تایل‌ها دارند معمولا در مجتمع‌های مسکونی، سرویس‌ بهداشتی‌ها و همچنین محیط‌های اداری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تایل‌های آرمسترانگ را با متریال‌های مختلفی می‌سازند متریال‌هایی از قبیل پی وی سی، آلومینیوم و آکوستیک از جمله مواد اولیه‌ای هستند که در ساخت این نوع از سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تایل upvc و تایل آکوستیک پوشش مناسب دکوراسیون سقف

وجود عایق صوتی در برخی از محیط‌ها لازم و ضروری است، یکی از این محیط‌ها را می‌توان استدیوها و مکان‌هایی که نیاز به ضبط صدا وجود دارد در نظر گرفت.  استفاده از تایل‌های آکوستیک باعث می‌شود که علاوه بر اضافه شدن زیبایی به محیط، عایق صدای مناسبی در محیط مورد استفاده قرار بگیرد. اگر دقت کرده باشید عموما در آمفی تئاترها و سالن‌های سینما از این نوع سقف‌های کاذب استفاده زیادی می‌شود.

نوعی دیگر از سقف‌های کاذب در بازار وجود دارد که جنبه دکوراتیو نیز دارند. این نوع از تایل‌های سقفی با استفاده از متریال upvc (یو پی وی سی) طراحی و ساخته شده است. این نوع از سقف‌های کاذب که با نام تایل سقفی یو پی وی سی نیز شناخته می‌شوند، به دلیل متریال و همچنین کیفیت بالا نسبت به دیگر تایل‌ها دارای قیمت بالاتری هستند.

از دیگر ویژگی‌های تایل سقفی upvc می‌توان به قابلیت عبور نور از خود در نظر گرفت. این ویژگی باعث شده است که به راحتی با استفاده از سقف‌های کاذب یو پی وی سی بتوان نورپردازی مناسبی را در محیط ایجاد کرد.

سازگاری بالای این نوع متریال با محیط زیست باعث شده است که استفاده کردن از این نوع تایل سقفی هیچگونه آسیبی را نسبت به دیگر سقف‌های کاذب برای محیط زیست نداشته باشد.

** متن تبلیغاتی بوده و تیم تحریریه مجله دکوراسیون دکونیوز در تهیه آن نقشی نداشته و سلب اختیار میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا