طراحی دکوراسیون داخلی

کاربردی ترین نکات در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک در دنیای امروز که اغلب افراد به زندگی در آپارتمان گرایش پیدا کرده اند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. این مساله به اندازه ای مهم و جدی می باشد که برای بسیاری از افراد چیدمان منزل کوچک به یک معضل تبدیل شده است و خانه ها چهره ای نامناسب پیدا کرده اند. در این بخش از مطالب طراحی دکوراسیون منزل دکونیوز در ادامه ترفندهای بسیار کاربردی را برای دکوراسیون خانه های کوچک معرفی می کند.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک

با توجه به اینکه خانه های بزرگ با حیاط های وسیع و دلباز به مرور در حال حذف هستند و جای آنها را آپارتمان های کوچک گرفته اند، در نتیجه باید نوع طراحی دکوراسیون داخلی نیز تغییر کند. به عبارت دیگر، چیدمان منزل کوچک باید همگام با تغییر سبک معماری و طراحی داخلی خانه ها رنگ و چهره ای دیگر به خود بگیرد. توجه به این مساله باعث میشد تا آشفتگی از بخش های مختلف منزل از بین برود و نظم و هماهنگی ایده آلی در آن مشاهده گردد.

با رعایت نکات مهم در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی، علاوه بر نظم بخشیدن به محیط زندگی، می توان فضا را بزرگتر نشان داد. دقت داشته باشید که اگر چیدمان خانه های کوچک بدرستی صورت نگیرد، فضا کوچکتر از اندازه واقعی به نظر خواهد رسید.

طراحی دکوراسیون خانه کوچک 2020

طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

رنگ ها را با دقت انتخاب کنید

رنگ ها یکی از مهم ترین فاکتورها در دکوراسیون می باشند که در انتخاب آنها علاوه بر در نظر گرفتن تاثیرات روانشناسی، باید ابعاد محیط و خانه را مد نظر قرار داد. در دکوراسیون منزل کوچک باید توجه کنید که تا حد امکان از رنگ های خنثی و با توع رنگی کم استفاده کنید. استفاده از وسایل رنگارنگ محیط های کوچک را آشفته و کوچک تر نشان می دهند.

چیدمان منزل کوچک

تاثیر نور در دکوراسیون منزل کوچک را جدی بگیرید

نوع نورپردازی در اتاق و سایر بخش های خانه های کوچک اگر هوشمندانه صورت گرفته باشد می تواند تاثیر مثبتی بر بزرگ تر بنظر رسیدن محیط خواهد داشت. اگر منزل کوچک آپارتمانی تان از نور طبیعی خوبی برخوردار نمی باشد، سعی کنید از نورهای مصنوعی استفاده نمایید. البته در استفاده از نور در منزل باید دقت زیادی داشت، چون روشن بودن بیش از اندازه نیز احساس آرامش را کاهش می دهد. در نتیجه باید نورپردازی را حرفه ای انجام داد تا بازخورد خوبی دریافت نمایید.

دکوراسیون منزل کوچک

پیشنهاد می کنیم ویدئوی ایده های خلاقانه برای دکوراسیون منزل کوچک را مشاهده کنید

 

مبلمان های راحتی به جای استیل

نوع طراحی مبلمان های استیل به گونه ای می باشد که فضای زیادی اشغال می کنند، به همین خاطر در منازل با وسعت و متراژ بالا از این سبک مبلمان باید استفاده نمود. به همان اندازه که مبلمان استیل فضاهای بزرگ را زیبا می کند، در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک غیرکاربردی می باشد. در این شرایط بهتر است از مبلمان های راحتی استفاده کنید، چون علاوه بر اشغال فضای کم، از تنوع رنگی بیشتری برخوردار هستند و راحت تر می توانید مبلمان متناسب با شرایط محیط خریداری کنید. ایم مبلمان ها در دکوراسیون خانه های 40 متری کاربرد زیادی دارد.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

از وسایل چند منظوره استفاده کنید

در طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک به اندازه خانه های بزرگ نمی توانید از وسایل متنوع استفاده کنید. در این شرایط باید کمی هوشمندانه وسایل خانه را انتخاب و خریداری کرد و از وسایل چند منظوره غافل نشد. به عنوان مثال اگر می خواهید دکوراسیون اتاق خواب کوچک را انجام دهید، بهتر است از تخت خواب های تاشو استفاده کنید تا در طول روز فضای اتاق با تخت خواب اشغال نشود.

با توجه به اینکه آپارتمان های کوچک رو به افزایش می باشد، تنوع در وسایل چند منظوره نیز بیشتر شده و می توانید میز و صندلی و غیره را از بین آنها انتخاب نمایید.

طراحی و چیدمان منزل کوچک

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک از دیوارها غافل نشوید

دیوار اتاق و سایر بخش های خانه در اغلب مواقع تنها به عنوان محلی برای نصب تابلو کاربرد دارند، اما می توان با نصب قفسه و شلف های زیبا و هنرمندانه از آنها استفاده مفید کرد. البته دقت داشته باشید که شلف ها را به صورت عمودی روی هم نصب کنید تا دیوار بلندتر بنظر برسد

طراحی دکوراسیون داخلی

کف اتاق را خالی کنید

گاهی اوقات بخاطر کمبود فضا در خانه های کوچک، برخی از لوازم را بر روی کف اتاق ها قرار می گیرند که تاثیر منفی بر دکوراسیون داخلی دارد. در این شرایط بهتر است وسایل اضافه را در قفسه های زیر تخت خواب و یا شلف های نصب شده بر روی دیوار قرار دهید. علاوه براین، بهتر است به هیچ عنوان نورپردازی از کف خانه نباشد و به جای آن روشنایی از سقف را جایگزین کنید.

دکوراسیون خانه کوچک

آینه نصب کنید

آینه با ابعاد ایده ال و تقریبا بزرگ که به صورت عمودی روی دیوار و در مقابل لامپ و سیستم های روشنایی نصب میشوند، به شدت بر بزرگنمایی فضاهای کوچک تاثیر گذار هستند. از دیگر مزایای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منزل کوچک می توان به تقویت نورپردازی محیط و روشن تر شدن آن اشاره نمود. در نتیجه با آینه ها دوست باشید و آن را بخش مهم خانه های کوچک و نقلی تان قرار دهید.

چیدمان خانه های کوچک

رنگ و قد پرده ها را با دقت انتخاب کنید

در حالت کلی بهتر است در رنگبندی خانه های کوچک به سمت رنگ های روشن و خنثی گرایش پیدا کنید. پرده ها که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی محیط دارند، اگر رنگ روشن داشته و قدشان بلند تا روی زمین انتخاب شود، تاثیر بسیار خوبی بر بزرگتر دیده شدن محیط خواهد داشت. اگر پرده های طرحدار انتخاب می کنید، بهتر است طرح هایی عمودی داشته باشند و تا حد امکان بدون شلوغی و تنوع رنگی بالا باشند.

طراحی دکوراسیون خانه های کوچک

فرش های کوچک برای خانه های کوچک

یکی از مهم ترین اصول در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک، انتخاب فرش های کوچک تر از کف اتاق می باشد. برخلاف منازل قدیمی ایرانی ها که فرش ها تمام بخش های فضا را پر می کند، در سبک های جدید و مخصوصا در خانه های کوچک اطراف فرش ها خالی هستند. سرامیک و کفپوش های مختلف باعث میشوند تا ترکیب زیبایی بوجود آید و علاوه براین، فضا بزرگتر بنظر خواهد رسید.

طراحی دکوراسیون منزل ایرانی کوچک

انتخاب میز مربع و مستطیل برای خانه های کوچک

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک باید به دنبال راه هایی باشید تا فضای پرت کمتری ایجاد شود. برای این منظور باید وسایل خانه را با دقت انتخاب نمایید و ابعاد آنها را جدی بگیرید. اغلب آپارتمان های امروزی پلان های مربع و مستطیل دارند، در نتیجه در فضاهای کوچک از میزهای مربع و مستطیل باید استفاده کرد. یکی از بزرگترین اشتباهات در این شرایط، خرید میزهای گرد می باشد که باعث میشود فضای زیاد اشغال شود.

دکوراسیون خانه های کوچک

10 نکته بسیار کاربردی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک در این مطلب اشاره شد و توجه به هر یک می تواند تا حد زیادی در زیبایی و چیدمان خانه های آپارتمانی کوچک موثر باشند. همیشه برای داشتن زندگی ایده آل نباید به دنبال فضاهای بزرگ بود، چون با کمی خلاقیت می توان زیبایی را در هر فضایی دعوت کرد. برای آشانایی با سایر ترفندها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، بازسازی ساختمان، نمای ساختمان و غیره با مجله دکونیوز همراه باشید.

مدل دکوراسیون حانه های کوچک تصاویر جذاب

عکس دکوراسیون خانه های کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک تصاویر

عکس دکوراسیون آپارتمان کوچک

منزل کوچک با طراحی جذاب و کاربردی

عکس آپارتمان کوچک

دکور خانه های کوچک

عکس دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

طراحی خانه های کوچک تصاویر

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

    1. سلام. خیر این سایت یک مجله دکوراسیون هست و خدمات نقشه کشی و فروش محصولات ارائه نمیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا