مبلمان و سرویس چوب

کامل ترین راهنمای خرید مبلمان منزل

راهنمای خرید مبلمان منزل در واقع لیست کاملی از فاکتورهای مهمی می باشد که باید در حین خرید در نظر داشته باشید. این فاکتورها می توانند راهنمای خرید مبلمان سلطنتی، مبلمان راحتی و غیره باشد و مخصوص سبک و نوع خاصی از مبلمان نیست. ما در مجله مبلمان دکونیوز تمام آنچه که باید برای انتخاب مبلمان منزل بدانید را در ادامه شرح خواهیم داد تا انتخابی عالی داشته باشید.

راهنمای خرید مبل برای منزل

دلایل اهمیت راهنمای خرید مبلمان منزل

شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که مطالعه راهنمای خرید مبلمان سلطنتی، راحتی و غیره چه ضرورتی دارد و با مراجعه به فروشگاه و نمایشگاه های مختلف می توان گزینه ای مناسب را انتخاب کرد. اما مساله مهم این است که آیا تمام مبلمان های موجود در بازار برای تمام خانه ها با هر سبک دکوراسیون و میزان بزرگی آن مناسب است؟ قطعا جواب منفی خواهد بود و این دلیل اصلی اهمیت راهنمای خرید مبلمان برای خانه می باشد و اطلاع از فاکتورهای مهم آن باعث میشود تا انتخابی بهتر و هوشمندانه تر داشته باشید.

انتخاب مبلمان برای منزل

فاکتورهای مهم در راهنمای خرید مبلمان منزل

انتخاب مبلمان منزل بر اساس سبک دکوراسیون داخلی

هر یک از افراد با توجه به روحیات و سلایق خود سبک های مختلفی از طراحی دکوراسیون داخلی را انتخاب می کنند. عده ای دکوراسیون داخلی مینیمال را میپسندند و برخی سبک های آسیایی و عده ای هم خانه های مدرن را ترجیح می دهند. در انتخاب مبلمان منزل باید دقت داشته باشید که برای چه سبک دکوراسیون قصد خرید دارید؟ با در نظر گرفتن این فاکتور تا حد زیادی انتخاب برایتان آسان تر خواهد شد و براحتی می توانید مبلمان های مورد نظر را دسته بندی کنید.

  کوسن برای مبل چرمی با چه رنگی ست میشه؟ (50 مدل جدید)

انتخاب مبلمان برای منزل

رنگ در خرید مبلمان منزل

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در راهنمای خرید مبلمان منزل نقش و جایگاه ویژه ای دارد، رنگ می باشد. رنگ مبل ها را در اغلب مواقع باید بر اساس رنگ پرده ها و هارمونی کلی دکوراسیون انتخاب کرد. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است در انتخاب مبلمان منزل دچار شوید، ست کردن رنگ آن با توجه به رنگ دیوار اتاق می باشد. همیشه سعی کنید رنگ پرده های اتاق را ملاک تعیین رنگ مبل در نظر بگیرید نه دیوارها را!

یکی از بهترین انتخاب ها برای داشتن خانه های شیک و مرتب، مبلمان با روکش تک رنگ می باشد. در این شرایط با توجه به سایر رنگ های موجود در طراحی دکوراسیون منزل می توانید از کوسن های رنگی استفاده کنید تا هارمونی خوبی را بوجود آورید.

انتخاب مبلمان سلطنتی

ابعاد مبلمان را جدی بگیرید

با توجه به اینکه مبلمان را در چه فضایی می خواهید قرار دهید و میزان بزرگ و کوچکی محیط آن به چه صورت است باید گزینه های مختلفی را بررسی کنید. به عنوان مثال خرید مبلمان سلطنتی برای فضاهای کوچک گزینه خوبی نخواهند بود و به جای آن بهتر است از مبلمان های راحتی تخت خوابشو استفاده کنید.

علاوه بر ابعاد مبلمان، بهتر است تعداد را در حین انتخاب مبلمان خانه در نظر داشته باشید. تعداد یکی از مهم ترین فاکتورها در راهنمای خرید مبلمان منزل می باشد و قطعا برای خانه های کوچک بهتر است بجای مبلمان هفت نفره، نیم ست انتخاب کنید.

انتخاب مبلمان کلاسیک

قیمت مبلمان برای منزل

با کمی جستجو برای انتخاب مبلمان برای منزل، کاملا متوجه تنوع بسیار بالای آنها از نظر رنگ، جنس، ابعاد و قیمت خواهید شد. به همین خاطر لازم است ابتدا میزان بودجه مورد نظر را در نظر داشته باشید و بر همین اساس انتخاب کنید. به عنوان مثال در شرایطی که بودجه محدودی دارید، بهتر است به جای خرید مبلمان استیل، به خرید مبلمان راحتی فکر کنید.

  بالش بالستر Bolster چیست و چه کاربردی دارد؟ + 20 مدل

انتخاب مبلمان مدرن

انتخاب جنس مبلمان برای منزل

به همان اندازه که تنوع در نوع و مدل مبلمان وجود دارد، در جنس روکش آنها نیز تفاوت هایی دیده میشود. مبلمان چرم، پارچه ای و مخمل و غیره هر یک دارای مزایا و معایب خاصی می باشند که باید در حین خرید در نظر داشته باشید. برای خانه هایی که کودکان خردسال در آن زندگی می کنند، انتخاب مبلمان چرم گزینه مناسبی نخواهد بود، چون ممکن است خراش و پارگی در آن ایجاد شود.

پیشنهاد می کنیم آموزش تعمیر مبل چرمی در منزل را از دست ندهید.

علاوه بر کیفیت و میزان ماندگاری و دوام روکش مبلمان، لازم است به طرح روکش و میزان تناسب آن با فضا نیز توجه شود. برای مثال، مبلمان پارچه ای طرح دار برای خانه های کوچک انتخاب خوبی نخواهند بود، چون باعث میشوند تا اتاق و فضای خانه شلوغ و نامرتب و همچنین کوچکتر به نظر برسد.

انتخاب مبلمان راحتی

از دیگر فاکتورهای مهم در راهنمای خرید مبلمان منزل می توان به میزان راحت بودن آن، کیفیت، جنس قاب داخلی و میزان دوام آن و همچنین جنس الیاف به کار رفته در بالشتک های آن اشاره نمود. در برخی از مواقع ممکن است مبلمانی را انتخاب کنید که از نظر ظاهر تمام استانداردهای لازم را داشته باشد، اما در مدت زمان کوتاه حجم بالشتک های آن کاهش پیدا کند. در این صورت نه تنها ظاهر مبلمان زیبایی روز اول را نخواهد داشت، بلکه طول عمر آن نیز بسیار کم خواهد شد.

راهنمای خرید مبلمان شیک

مواردی که در این مطلب به عنوان راهنمای خرید مبلمان منزل به آن اشاره شد تنها استانداردهای لازم برای انتخاب و خرید می باشند. بدون شک موارد دیگری نیز مانند خلاقیت و ایده پردازی در طرح کلی و چند منظوره بودن آنها نیز می توانند گزینه های مهمی در انتخاب مبلمان منزل محسوب شوند. برای آشنایی با سایر اصول چیدمان و خرید لوازم مورد نیاز آن و هر آنچه که باید در این باره بدانید با دکونیوز همراه باشید. جدیدترین ایده های ارائه شده در دکوراسیون و تجزیه و تحلیل موارد مهم در انتخاب و خرید هر یک از لوازم و تجهیزات در این حوزه را در دکونیوز بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا