اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

آموزش نصب دیوارپوش بتنی (گام به گام و فیلم)

نصب دیوارپوش بتنی یکی از گزینه های مناسب برای زیبا شدن فضاهای مسکونی و اداری و کاری با این نوع دیوارپوش است. اینکه دیوار خانه یا محل کار شما چه شکلی است، رابطه مستقیمی با ذوق و هنر مالک آن دارد. ممکن است دیوار ساده و رنگی بوده و یا با یکی از انواع دیوارپوش پوشیده شده باشد. طبیعتا دیوارپوش ها زیبایی و جذابیت بیشتری به محیط می بخشند و یکی از بهترین آنها، نوع بتنی است. نصب تایل های بتنی روی دیوار نیاز به پسب و ابزار خاصی داشته و در طی چند مرحله ساده می توان این کار را انجام داد. در ادامه آموزش نصب دیوارپوش بتنی روی سطوح مختلف را ارائه خواهیم داد.

روش نصب دیوارپوش بتنی

دیوار پوش بتنی چیست؟

برای آشنایی با روش نصب دیوارپوش بتنی بد نیست ابتدا کمی با خود دیوارپوش بتنی آشنا شویم. شاید بتن را بیشتر در ساخت و ساز اسکلت و بنای اصلی ساختمان بشناسید اما جالب است بدانید که این متریال برای نما نیز استفاده می شود. استفاده از بتن به عنوان دیوارپوش به صورت سنگ، تایل، روکش های بتنی و بتن اکسپوز است. این دیوار پوش ها در قالب سه مدل در بازار وجود دارند:

  • تایل بتنی دیوار تخت
  • دیوارپوش بتنی تخت
  • دیوارپوش سه بعدی بتنی

دیوارپوش های بتنی پنل هایی هستند که پیش ساخته محسوب می شوند. برای تولید این روان کننده ها از سیمان، شن، ماسه، آب و روان کننده های مخصوص استفاده شده است.

آموزش نصب دیوارپوش ام دی اف

نصب انواع دیوار پوش بتنی سه بعدی

دیوارپوش های بتنی انواع مختلفی دارند و تفاوت های آنها باعث شده است که طریقه نصب دیوارپوش بتنی در هر نوع کمی با دیگر انواع تفاوت داشته باشد. البته که روال کلی نصب مشابه می باشد. انواع این دیوارپوش ها عبارتند از:

  • دیوارپوش های بتن اکسپوز
  • پنل های بتنی چهار سوراخه در ابعاد مختلف
  • پنل های سه بعدی بتنی
  • دیوار پوش بتنی اسنیک
  • دیوار پوش های سمنت برد
  • پنل بتنی GFRC

فیلم آموزش نصب دیوارپوش بتنی

نحوه نصب دیوارپوش بتنی

برای نصب دیوارپوش های بتنی لازم است مراحلی را به ترتیب انجام داده و در حین انجام آن نکاتی را مد نظر قرار دهید. تایل های بتنی دیوارپوش شبیه به تایل های سرامیک و کاشی می باشند. اما طرح و فرم های مختلفی برای آنها وجود دارد. اگر دیوارپوش بتنی شما از نوع تایل است در زمان نصب آن باید دقت ویژه ای به خرج دهید. یک نکته مهم این است که برای چسباندن تایل ها باید حداقل 90 درصد از پشت تایل به چسب آغشته شود. بهتر است سطح تایل بتنی با سیلرها درزگیری شود تا در مقابل لکه گیری پایدارتر شود.

علاوه بر روش نصب با چسب، تایل های بتنی را می توان با ابزار و پیچ های مخصوص نیز نصب کرد. در این صورت ابتدا باید پروفیل های عمودی و افقی روی سطح مورد نظر شود تا اتصال تایل با پیچ به آنها امکان پذیر گردد. همچنین می توان تایل های بتن اکسپوز را مستقیما روی دیوار پیچ کرد. در تمام این روش ها مهم این است که بتوانید سطح را کاملا صاف و یکدست کنید و تایل ها روی دیوار تراز شوند.

آموزش نصب دیوارپوش پی وی سی

چطور دیوارپوش بتنی را نصب کنیم

مراحل نصب دیوارپوش بتنی سه بعدی

اگر بخواهیم طریقه نصب دیوارپوش را به شکل گام به گام ارائه دهیم به طور کلی باید به مراحل زیر اشاره داشته باشیم:

  • آماده سازی دیوار یا بستر کار (زیرسازی)
  • برش تایل ها در صورت نیاز
  • نصب تایل ها با استفاد از چسب مخصوص یا پیچ کردن به زیرساخت
  • پر کردن درزها با استفاده از دوغاب مخصوص
  • پاکسازی و تمیزکاری سطح تایل ها
  • مراقبت و نگهداری

آموزش نصب دیوارپوش ماربل شیت

1- بسترسازی نصب دیوارپوش های بتنی

برای اتصال دیوارپوش به دیوار یکی از اولین و مهم ترین مسائل زیرسازی بستر است. بستر نصب تایل ها باید از لحاظ وضعیت و مواد به کار رفته بررسی شود. ممکن است بستر کار از گچ، سیمان، چوب و… ساخته شده باشد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. بهتر است پیش ار نصب توان و تحمل حمل بار دیوار سنجیده شود. قبل از شروع کار باید بستر کامل صاف و بدون آلودگی باشد. بهتر است درزها یا پستی بلندی های بستر گرفته شود تا دیوارپوش به خوبی روی آن سوار شود.

اگر قصد دارید با ابزار تایل های بتنی به دیوار پیچ شود، در این مرحله باید پروفیل های افقی و عمودی به عنوان زیرساخت نصب شوند.

2- برش تایل های دیوارپوش بتنی

بسیاری از دیوارپوش های بتنی از پیش برش خورده و آماده نصب هستند. با این حال در برخی از موارد نیاز است تا بعضی برش ها در سطح دیوارپوش اعمال شود. در هنگام برش توجه داشته باشید که قسمت های دیگر دچار شکستگی و خراش نشوند.

3- نصب تایل های دیوار پوش بتنی

چسبی که برای چسباندن تایل ها مورد استفاده قرار می گیرد باید برای این کار مناسب باشد. تایل هایی که حالتی سه بعدی و پازلی دارند باید به دقت در کنار یکدیگر قرار گرفته و نصب شوند تا خللی در طرح نهایی ایجاد نشود. نصب باید به دقت انجام شده و در صورت نیاز به شکل دو نفره انجام شود.

4- پر کردن درزهای کار

برای اینکه یک سطح به هم پیوسته و یکنواخت را شاهد باشیم، نیاز است تا با استفاده از دوغاب درزها را پر کنیم. این کار علاوه بر بهبود سیمای ظاهری دیوارپوش باعث ایجاد یک لایه عایق جهت جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به دیوار پوش می شود.

5- پاکسازی و تمیز کاری دیوار

پس از نصب دیوار پوش بتن اکسپوز یا تایلی سه بعدی نیاز است تا سطح کار تمیز شود. بهتر است این کار با استفاده از پارچه تمیز یا اسفنج با کمی رطوبت انجام شود. در تمیزکاری های دوره ای هم استفاده از آب و شوینده های معمول توصیه نمی شود و بهتر است با همان دستمال یا اسفنج این کار انجام شود.

نحوه اجرای دیوارپوش بتن اکسپوز

بتن اکسپوز به بتنی می گویند که بر روی آن هیچ متریال دیگری به عنوان نما یا دیوار پوش نصب نمی شود. نصب دیوارپوش بتن اکسپوز به طور معمول یکپارچه انجام می شود. به شکلی زیرسازی انجام شده و تایل های بتن تر یا خشک بر روی آن با چسب یا پیچ اجرا می شوند. قابلیت این نوع دیوارپوش ها امکان رنگ آمیزی آنها پس از نصب و خشک شدن می باشد. یکی از روش های اجرای دیوارپوش بتنی خشک روش پیش از رو به صفحه فلزی زیر آن است.

نحوه اجرای دیوارپوش بتن اکسپوز

اجرای دیوارپوش بتنی سمنت برد

این دیوار پوش همانطور که از نامش پیداست برجسته بوده و به شکل سه بعدی دیده می شود. این دیوارپوش در شکل های مختلف لوزی، ستاره ای و الماسی اجرا می گردد. این دیوار پوش ها همچنین می توانند از نوع GFRC نیز باشند. نصب این نوع نیز مانند دیگر انواع بتن دیوارپوش می باشد.

نکات نصب دیوارپوش بتنی

  • قبل از نصب حتما باید بستر کار بررسی و نظافت شده و در صورت نیاز اصلاحات لازم بر بستر انجام شود.
  • توجه کنید که از ابزارآلات کافی و مناسب برای برش و نصب و همچنین چسب مناسب استفاده کنید.
  • اگر تجربه و مهارت لازم برای در مراحل نصب دیوارپوش بتنی را را ندارید بهتر است انجام آن را به یک فرد متخصص و با تجربه بسپارید.

منبع

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا