تبلیغات

خرید پرده زبرا با خانه پرده

در این مقاله می ‌خواهیم به طور مفصل پرده زبرا را مورد بررسی قرار دهیم. پرده‌های زبرا از جدیدترین انواع موجود در بازار پرده و پارچه محسوب می‌‌شوند.
اگر می‌خواهید یک دکوراسیون لوکس و لاکچری داشته باشید، باید بدانید که پرده یک عنصر بسیار مهم در این زمینه به حساب می آید.
در سال های اخیر پرده‌های زبرا طرفدار بسیار زیادی میان مردم ایران پیدا کرده ‌اند؛ که در ادامه به مهم ترین دلایل آن خواهیم پرداخت.

خرید پرده زبرا

دلایل محبوبیت و مزایای پرده زبرا

پرده زبرا از مزایای بسیاری برخوردار بوده که تمامی آن ها به محبوبیت این نوع پرده می ‌افزایند. برای مثال داشتن طیف گسترده ای از پارچه ها، همه کاره بودن، تنظیم عالی میزان نور ورودی، داشتن کنترل از راه دور، محافظت بسیار مناسب در برابر انواع اشعه های مضر همچون فرابنفش، و… از مزایای خرید پرده زبرا برای محیط‌های اداری می‌باشند.
شما با خرید پرده زبرا قادر خواهید بود تمامی ویژگی های مثبت یک پرده را در اختیار داشته باشید.
مدرن بودن یکی دیگه از محاسن پرده های زبرا محسوب می شود. اگر دکوراسیون داخلی منزلتان در سبک مدرن طراحی شده است، خرید پرده بهترین گزینه برای شما می باشد.
پرده‌های زبرا معمولاً در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی دوخته می شوند؛ که همین امر موجب محبوبیت فراوان آن ها میان تمامی رده های سنی خردسال، نوجوان و بزرگسال شده است.
جالب است بدانید که برای پرده های زبرا قابلیت اجرا در طرح دلخواه به صورت چاپی وجود دارد.
از دیگر مزایای پرده های زبرا می‌ توان به دوام بسیار بالای آن ها و داشتن عمری طولانی مدت، امکان نصب بسیار ساده و آسان، کاربردی بودن و مورد استفاده قرار گرفتن در مکان های مختلف، وزن بسیار پایین، قابل استفاده بودن به دو صورت دستی و برقی، در دسترس بودن طرح ها و رنگ های بسیار متفاوت و… اشاره داشت.
به خاطر داشته باشید که قیمت پرده زبرا به قدری مناسب و خوب هستند که هر کسی ترغیب به خرید آن می شود.

انواع پرده زبرا

به طور کلی پرده های زبرا در 6 نوع مختلف عرضه می شوند. پرده های زبرا ساده، ترکیبی، طرح دار، پلیسه، سیلوئت و کودک از انواع گوناگون پرده ‌زبرا به شمار می ‌روند.
پرده های زبرا ساده معمولا انتخاب بسیار مناسبی برای آشپزخانه، اتاق خواب و سالن تلقی می شوند.
اگر قصد دارید از پردهای زبرا برای هتل ‌ها، اتاق های اداری، و یا حتی سالن پذیرایی منزلتان استفاده کنید، به شما پرده زبرا ترکیبی را پیشنهاد می دهیم.
پرده طرح دار زبرا خود به دسته های مختلف طبقه بندی می شود. مثلاً رومن، مخمل، گلدار و… مدل های گوناگون پرده های زبرا طرح دار می باشند.
اگر دکوراسیون داخلی خانه تان از سبک کلاسیک پیروی می کند، پرده پلیسه ای زبرا می تواند جلوه منحصر به فردی به منزل شما هدیه دهد. پرده های زبرا پلیسه در طرح‌ها و رنگ های متعدد دوخته می ‌شوند؛ که شامل مدل هایی نظیر تک رنگ، گلدار و… است.
پرده های سیلوئت زبرا یک گزینه محشر برای اتاق خواب می باشند؛ چراکه قابلیت تنظیم دقیق نور روز و شب را دارند.
ناگفته نماند که پرده های زبرا در طرح ها و رنگ های بسیار شاد و یا حتی کارتونی نیز تولید می ‌شوند که مناسب کودکان هستند.

انواع پرده زبرا

انواع پرده زبرا از نظر مکانیزم

یکی دیگر از ویژگی ‌های مثبت پرده زبرا، دو مکانیزمه بودن آن می باشد. به طور کلی کنترل پرده های زبرا از طریق دو مکانیزم قابل اجرا است.
اولین مکانیزم به صورت دستی بوده و شما با کمک زنجیری که در کنار پرده قرار گرفته است آن را حرکت می دهید. با حرکت پرده زبرا و تنظیم زاویه آن، شما قادر به مدیریت میزان نور ورودی به محیط خواهید بود.
دومین مکانیزمی که در پرده های زبرا مورد استفاده قرار گرفته است، شیوه موتوری می باشد. در این روش یک موتور تقریباً کوچک و ظریف در پرده قرار گرفته است که شما می توانید با ریموت کنترل پرده را به حرکت در بیاورید. این مکانیزم بیشتر برای کنترل میزان نور از راه دور مناسب می باشد.

شستشوی پرده زبرا

از آن جایی که پرده های زبرا دارای بافتی لطیف هستند، لازم است حین شستشوی آن ها دقت کافی داشته باشید.
از بهترین روش های شستشوی پرده زبرا استفاده از بخارشوی و و وکیوم می باشد. البته برای برخی از انواع پرده های زبرا، همچون پرده ‌های روزنه ‌ای (سلولی) زبرا، استفاده از یک اسفنج و مقداری مایع ظرفشویی نیز می تواند راهکار خوبی برای تمیز کردن آن واقع گردد.
اگر پرده زبرای شما از جنس حریر دوخته شده است، باید بسیار آهسته آن را تمیز کنید؛ چون این پرده ها معمولاً از ظرافت بیشتری برخوردار بوده و نیاز به تمیز شدن با براش وکیوم، در کم ترین مکش، دارند.
لازم به ذکر است که شستشوی پرده های زبرا به صورت هفتگی سبب پاک شدن کامل آن ها از هر گونه آلودگی و گرد و غبار خواهد شد؛ در نتیجه احتمال بروز انواع حساسیت های دستگاه تنفسی و یا پوستی به کم ترین میزان خود خواهد رسید.
برای شستشوی پرده های زبرا به صورت هفتگی می ‌توانید از بخارشوی و یا شامپو فرش استفاده کنید.
هنگام خشک شدن پرده بهتر است آن را به صورت نمدار آویزان کرده تا از چروک شدن آن جلوگیری نمایید.

خرید پرده زبرا خانه پرده

نکات مهم هنگام نصب پرده زبرا

برای داشتن یک خرید پرده موفق لازم است نکته های گوناگونی را مد نظر قرار دهید.
در وهله توجه داشته باشید که نصب پرده زبرا به دو صورت دیواری و سقفی امکان پذیر می باشد؛ و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود یکی از این دو مدل را انتخاب نمایید.
نصب پرده کار بسیار دشواری نبوده و هر کسی می تواند آن را انجام دهد؛ با این حال به شما پیشنهاد می کنیم برای اطمینان از نصب دقیق و درست پرده زبرای خود، از افراد ماهر در این حوزه و نصاب های پرده کمک بگیرید.
در صورتی که بخواهید پرده را بر روی سقف نصب نمایید، به تعدادی پیچ، پیچ گوشتی، دریل، دو عدد پای دیواری و متر جهت اندازه گیری دقیق نیاز پیدا خواهید کرد.
پس از تهیه کردن لوازم گفته شده باید پایه های دیواری را به فاصله عرض میله پرده بر روی سقف پیچ و رول پلاک کنید.
پس از آن که این مرحله را به درستی انجام دادید، سعی کنید میله پرده را با کمی فشار در بین بست ها بگذارید.
اگر ترجیح می ‌دهید پرده زبرا خریداری شده را بر روی دیوار نصب کنید، علاوه بر پایه های دیواری، پیچ و پیچ گوشتی، به پایه سقفی هم نیاز پیدا خواهید کرد.
حال با استفاده از پیچ و رول پلاک پایه دیواری را به دیوار متصل نمایید. در مرحله بعدی لازم است پایه سقفی ال مانند را به عنوان بست دیواری قرار دهید. با انجام مراحل ذکر شده می ‌توانید میله پرده را با کمی فشار ملایم در این مکان شکل گرفته قرار دهید.
طبق دستور گفته شده برای نصب پرده های زبرا، در نگاه اول احساس خواهید کرد که این کار بسیار آسان است؛ اما فراموش نکنید که با کوچک ترین خطا در اندازه گیری احتمال کج شدن پرده وجود داشته که باعث کاسته شدن از زیبایی آن خواهد شد. بنابراین لازم است قبل از شروع این کار از دقت اندازه گیری های به دست آمده اطمینان حاصل فرمایید.

نحوه اندازه گیری برای خرید پرده زبرا

برای اندازه گیری جهت خرید پرده زبرا لازم است به محل قرار گیری آن دقت کنید. به طور کلی اندازه گیری پرده زبرا برای داخل چارچوب و بیرون چارچوب انجام می شود؛ که انتخاب یکی از آن ها بستگی به نظر شخصی شما دارد.
برای اندازه گیری ابعاد پنجره جهت نصب پرده زبرا به صورت داخل چهارچوب لازم است ابتدا ابعاد پنجره را در سه نقطه بالایی و پایینی و میانی اندازه گیری کرده و کم ترین آن را در نظر بگیرید.
سپس از این مقدار کمینه، یک سانتی متر نیز برای باد خور کم کنید. اکنون برای اندازه گیری بلندای پرده لازم است سایز قسمت راست، چپ و وسط را به دست بیاورید. توجه داشته باشید که در این مرحله نیازی به کم کردن یک سانتی ‌متر بادخور نداریم.
اگر تصمیم دارید پرده زبرای خود را به صورت خارج از چارچوب نصب نمایید، باید مراحل گفته شده در قسمت قبل را تکرار نمایید؛ با این تفاوت که حال باید به جای کم ترین مقدار، بیشترین آن را انتخاب کرده و از هر طرف ۱۰ سانتی متر به آن بیفزایید.

پرده زبرا

کلام آخر

قیمت پرده زبرا بسیار مناسب بوده و با انتخاب آن قادر خواهید بود طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود را تکمیل نموده و آرامشی بی نظیر را برای خانواده خود به ارمغان آورید.
پرده های زبرا قابلیت استفاده در هر مکانی اعم از آشپزخانه، سالن پذیرایی، اتاق خواب و… را دارند. همچنین با استفاده از پرده های زبرا دیگر دغدغه و اضطرابی بابت به خطر افتادن حریم خصوصی وجود نخواهد داشت.
پرده های زبرا معمولا در جنس های مختلف دوخته می شوند و شما می توانید حین سفارش، علاوه بر طرح و رنگ، جنس آن را نیز انتخاب نمایید.
امیدواریم مطالب گفته شده به شما در انتخاب و خرید پرده زبرا مورد علاقه یاری کرده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا