طراحی دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون کلاسیک (مزایا، معایب و اصول دکوراسیون داخلی کلاسیک)

سبک دکوراسیون کلاسیک یک سبک گران قیمت و زیبا می باشد که در آن ستون، گچبری های هنرمندانه، فرش های دستباف، مبل های منبت کاری شده با تکیه گاه و دسته های بزرگ که معمولا آنتیک و عتیقه می باشند به چشم می خورد. این چیدمان منظم و متقارن بوده و متریال های طبیعی و ارزشمند مانند صدف، عاج و چوب های گران قیمت در آن جایگاه ویژه ای دارد. طرفداران دکوراسیون داخلی کلاسیک باید بدانند که اجرای آن هزینه بر بوده و استفاده از وسایل بی ارزش را در آن کاملا نادیده بگیرند. در ادامه این مطلب به معرفی بیشتر سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی، ویژگی ها، اصول مهم در طراحی و مزایا و معایب و طراحی کلاسیک منزل و کاربرد آن در بخش های مختلف خواهیم پرداخت. در این بخش از مطالب دکوراسیون داخلی دکونیوز همراه ما باشید.

دکوراسیون سبک کلاسیک

سبک دکوراسیون کلاسیک چیست؟

سبک دکوراسیون کلاسیک برخلاف افکار عمومی که آن را با سبک سنتی یکی می دانند یک روش معماری و دکوراسیون باشکوه می باشد که تلفیقی از اصول معماری یونان باستان، روم و دوران رنسانس است. قدیمی ترین تعریف از سبک کلاسیک که بسیار برازنده و به جا می باشد، شامل سه قانون اصلی این سبک است: استحکام و پایداری، کاربردی بودن و زیبایی. در دکوراسیون داخلی کلاسیک چیدمان متقارن و زیبا انجام می شود. دکوراتیوهای با ارزش، فرش های دستباف، پرده های مخمل والان دار بخشی از المان های این سبک می باشند. به همین دلیل به یکی از بهترین سبک های دکوراسیون تبدیل شده و در دنیای مدرننیز کاربرد گسترده ای دارد.

سبک دکوراسیون کلاسیک چیست

ویژگی های دکوراسیون خانه سبک کلاسیک

تمام سبک ها ویژگی هایی دارند که آنها را به طور کامل از یکدیگر متمایز و قابل شناخت می کند. در مورد دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک نیز مواردی وجود دارد که باید به طور کامل رعایت شوند تا در کنار یکدیگر این سبک را به کامل و زیبا به نمایش درآورند. ویژگی های دیزاین خانه سبک کلاسیک عبارتند از:

استفاده از مبلمان های استیل و منبت کاری شده

در دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک نرده ی پله ها چوبی و دارای حکاکی بوده، از ساعت های بزرگ و اغلب ایستاده که دارای حکاکی هستند استفاده می کنند. مبلمان های آنتیک، با دسته و پشتی های بلند و منبت های زیاد و پیچیده نیز از دیگر ملزومات سبک کلاسیک در دکوراسیون می باشد. در طراحی کلاسیک منزل منبت کاری های ظریف با ریزه کاری های بسیار زیاد را بیشتر می پسندد. چیدمان مبلمان ها باید به صورت قرینه باشد و بزرگترین مبل جلوی بزرگترین دیوار قرار داده شود.

ویژگی های دکوراسیون خانه سبک کلاسیک

برای آشنایی با سبک دکواسیون ایران باستان کلیک کنید.

اکسسوری های گران قیمت در دکوراسیون سبک کلاسیک منزل

دکوراتیوهای با ارزش مورد استفاده این سبک بوده و اغلب آنتیک و عتیقه هستند. استفاده از طبیعت در این سبک جایگاه ویژه ای دارد. به طور مثال اکسسوری ها و وسایلی که با صدف یا عاج فیل ساخته شده باشند در طراحی دکوراسیون منزل با این سبک مورد استفاده قرار گرفته و وسایل چوبی از چوب های گران قیمت می باشند. تابلو فرش های ابریشمی و نفیس و دستباف، ظروف نقره و لوکس با طرح و رنگ های زیبا و ظروف طلاکاری شده در دیزاین خانه کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر اکسسوری هایی که می توان برای تزیین دیوارها در چیدمان سبک کلاسیک مورد استفاده قرار داد، استفاده از تابلوهایی با مضمون نقاشی های دوره کلاسیک هنری می باشد.

طراحی دکوراسیون کلاسیک منزل

هماهنگی بین اجزا در سبک دکوراسیون کلاسیک

هماهنگی بین تک تک اجزا به کار رفته در دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک به چشم می خورد. رعایت فاصله بین اجزا مانند مبلمان و مجسمه ها، استفاده از مبلمان های بزرگ در جاهای بزرگ و بالعکس، قرار دادن اجسام هم اندازه در نزدیکی یکدیگر یا نصب تابلوهای یک اندازه بر روی یک دیوار همگی مهری بر تایید وجود نظم در این سبک می باشند.

رنگ دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

در این سبک استفاده از رنگ های خنثی و باوقار مانند بژ، قهوه ای، شیری و اُکر به عنوان رنگ اصلی برای دیوارها رایج می باشد. علاوه براین، برای سایر بخش ها می توان از رنگ های تیره مانند زرشکی، قرمز تیره، سورمه ای، فیروزه ای و سبز تیره و زیتونی استفاده کرد. لازم به ذکر است که رنگ های سلیقه ای و زننده در این سبک جایگاهی ندارند. رنگ طلایی و نقره ای جایگاهی بسیار ویژه در سبک دکوراسیون کلاسیک منزل داشته و در کنار تمام رنگ های نام برده به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. برای درک بهتر موضوع پیشنهاد می کنیم قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.

رنگ دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

سبک دکوراسیون مینیمال چیه؟

دیوارپوش مناسب سبک کلاسیک

استفاده از کاغذ دیواری با طرح های کلاسیکی برای زیباسازی دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذ دیواری های نفیس و گران بها، دیوارپوش های ابریشمی و پارچه ای نقش زیبایی دادن به دیوارها را برعهده داشته و در این سبک جایگاه ویژه ای دارند. همچنین می توان از گچبری های هنرمندانه برای پوشش دیوارها استفاده کرد.

استفاده از گچبری و ستون های بزرگ

در منازل مجلل با سبک کلاسیک دور تا دور سقف، اطراف لوسترها، بر روی ستون ها یا سرستون ها و دیوارها گچبری هایی اجرا شده که اغلب با رنگ یا ورق طلایی تزیین می شوند. گچبری به صورت قاب دور تا دور دیوارها یا مانند یک تابلو بر روی دیوارها و سقف انجام می شود.

گچبی در دکوراسیون کلاسیک

شومینه در سبک کلاسیک

در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک شومینه به عنوان یک المان اصلی می باشد. شومینه هایی ساخته شده از سنگ های بسیار مرغوب در رنگ های مرتبط با فضای داخلی و یا به رنگ دیوارها فضای مجلل سبک کلاسیک را کامل می کند.

تقارن در سبک کلاسیک

در طراحی دکوراسیون کلاسیک نظم و تقارن بسیار زیادی حاکم است. مبلمان، شمعدان ها، مجسمه و سایر اکسسوری ها در سبک کلاسیک به صورت متقارن و یا جفتی روبروی یکدیگر قرار می گیرند. اگر فضای بزرگی در اختیار دارید چیدمان مبلمان ها را به صورت دایره ای انجام دهید.

پرده کلاسیک

پرده هایی از جنس ابریشم، کتان، ساتن و مخمل، والان دار، دارای نقوش کلاسیک مانند راه راه و طرح های خاص، چند لایه و آستردار مناسب این سبک می باشند. این پرده ها معمولا ضخیم بوده و از ورود نور جلوگیری می کند. به همین سبب منازلی که به سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک دیزاین می شوند نیازمند نورپردازی اصولی هستند.

سبک کلاسیک جدید در دکوراسیون داخلی

کفپوش سبک کلاسیک

سنگ های مرمر و گرانیت مناسب ترین انواع کفپوش برای این سبک می باشند. این کفپوش ها فضایی لوکس را به وجود آورده و دیزاین کلاسیک را بدون نقص می کنند. از کفپوش های پارکت چوبی نیز در این سبک می توان استفاده کرد.

کفپوش برای دیزاین خانه کلاسیک

لوسترهای مناسب سبک کلاسیک

لوسترهای بزرگ برنزی، طلایی و کریستالی که دارای ریزه کاری و پرکار هستند در خانه های کلاسیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. آباژورهای برنزی و چوبی نیز در سایزهای مختلف و با حباب های بزرگ می توانند جلوه منحصر به فردی را در این محیط ایجاد کنند.

نورپردازی سبک کلاسیک منزل

مزایا دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک به دلیل استفاده از رنگ و متریال های طبیعی و همچنین طرح های برگرفته از طبیعت هرگز قدیمی نشده و در تمام دوران ها در کنار سبک های دیگر مورد تایید هستند. این سبک همچنین به دلیل استفاده از رنگ های گرم، فضایی صمیمی داشته و این انرژی را به افراد منتقل می کند. در چنین فضایی افراد خانواده با هم روابط بهتر و صمیمی تری دارند. همچنین فضاهایی که این سبک به وجود می آورد، مانند شومینه و میزهای غذاخوری بزرگ باعث جذب افراد شده و باعث می شود ساکنین و افراد خانواده در آن مکان ها بیشتر قرار گرفته و دور هم جمع شوند.

مزایا دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

کلیک کنید و با دکوراسیون سبک فرانسوی بیشتر آشنا شوید!

معایب دکوراسیون سبک کلاسیک منزل

تنها عیب در دیزاین کلاسیک خانه بالا بودن هزینه ها می باشد. ملزومات و وسایل مورد استفاده در این محیط ها اغلب عتیقه بوده یا به خاطر جنس های لوکس و متریال های با ارزش از قیمت هایی بالایی برخوردار می باشند. نگهداری از این وسایل نیز کار سخت و هزینه بری می باشد. جلا دادن، استفاده از واکس ها و در صورت فرسودگی تعمیرات این وسایل نیز از قیمت بالایی دارند.

معایب دکوراسیون سبک کلاسیک منزل

کاربرد سبک کلاسیک در دکوراسیون

به دلیل اصلات و شکوه بی نظیری که این سبک در محیط القا می کند، از آن در چیدمان محیط های مختلفی استفاده میشود. از جمله موارد کاربرد این سبک می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک

آشپزخانه های سبک کلاسیک قهوه ای رنگ بوده و دارای شیر آلات برنزی و طلایی و لوسترهای کریستالی می باشد. کابینت مناسب برای سبک کلاسیک از جنس چوب بوده و دارای حکاکی های پیچیده یا خطوط صاف می باشد. میزهای غذاخوری بزرگ و چوبی، صندلی هایی با روکش مخمل یا ساتن از دیگر المان های مناسب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه به این سبک می باشند. اگر به رنگ های روشن علاقه دارید آبی، کرم و سبز زیتونی نیز برای این محیط مناسب هستند.

آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک

سرویس بهداشتی با سبک کلاسیک

روشویی های کابینت دار، آینه هایی با قاب چوبی و رنگ های کرم و قهوه ای در این سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. شیرآلات را نیز از رنگ های طلایی، سفید و طلایی، کرم و طلایی یا سفید نصب می کنند.

سرویس بهداشتی با سبک کلاسیک

سالن پذیرایی با سبک دکوراسیون کلاسیک

سالن پذیرایی به عنوان مهم ترین قسمت منزل باید دارای دکوراسیون کامل و زیباتری باشد. در سبک کلاسیک پذیرایی دارای فرش های دستباف و یا ابریشمی با نقوش ریز و پرکار بوده و پرده های مخمل و والان یا کتیبه دار در آن نصب می شود. پارچه مبلمان و پرده ها را در یک جنس انتخاب کرده و طرح های نزدیک یا شبیه به هم دارند.
دیوارپوش چرمی، کفپوش سنگ گرانیت و مرمر برای پذیرایی با سبک کلاسیک فضای بی نقصی را بوجود خواهد آورد. لوستر و آباژورهای برنزی یا کریستالی، تابلو فرش، مجسمه های بزرگ، شمعدان های بزرگ و زیبا از متریال های ارزشمند از دیگر المان های پذیرایی به سبک کلاسیک می باشند.

سالن پذیرایی با سبک دکوراسیون کلاسیک

اتاق خواب با سبک دکوراسیون کلاسیک

برای دیزاین اتاق خواب به سبک کلاسیک نیازمند تختخواب چوبی، بزرگ و دارای منبت کاری هستید. دیوارپوش چرمی، آینه های بزرگ، کمدهای چوبی و کاغذ دیواری هایی با نقوش کلاسیک مناسب اتاق خواب می باشند. در این سبک میز کنار تخت و آباژور چوبی بر روی آن دیده می شود. پرده و مبلمان را از یک جنس انتخاب کنید. دقت داشته باشید که بین طرح کاغذ دیواری، پارچه مبلمان، روتختی و پرده ارتباط تنگاتنگ برقرار باشد. مثلا اگر یکی را راه راه انتخاب کردید همگی راه دار باشند و تفاوت در سایز خطوط و فاصله آنها باشد و برای پارچه های گلدار طرح و رنگ نزدیک به هم یا کاملا شبیه به هم انتخاب شود. این انتخاب به نظم بیشتر در اتاق تاکید کرده که بسیار مورد تایید سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشد.

اتاق خواب با سبک دکوراسیون کلاسیک

دفتر کار سبک کلاسیک

استفاده از چیدمان کلاسیک در دفتر کار رواج بسیار زیادی دارد. این سبک بیشتر برای محیط هایی از قبیل دفتر وکالت و مدیریت مورد استفاده قرار گرفته و با میزهای بزرگ و چوبی قهوه ای جلوه فوق العاده ای ایجاد می کنند. استفاده از اکسسوری های لوکس و طلایی و برنزی، کفپوش و دیوارپوش های قهوه ای و کرم، لوسترهای شاخه ای و کریستالی همگی در این دفتر کار سبک کلاسیک کاربرد دارند.

دفتر کار سبک کلاسیک

مدل و عکس سبک دکوراسیون کلاسیک

طراحی کلاسیک منزل

دکوراسیون منزل کلاسیک

دکوراسیون مدرن کلاسیک

عکس دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک

مدل دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

سبک کلاسیک جدید در دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک جدید در دکوراسیون داخلی شیک

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

طراحی کلاسیک داخلی

منبع

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا