تبلیغات

مزایای پارکت نسبت به سرامیک

کفپوش ها را می توان یکی از اصلی ترین اجزای دکور هر خانه، شرکت و دفتری دانست و به طور قطع عدم انتخاب صحیح نوع، رنگ و یا جنس آن می ‌تواند یک دیزاین خوب و حتی حرفه ‌ای را به یک فاجعه تبدیل کند. کفپوش ها عمدتا از سنگ طبیعی، سرامیک یا چوب هستند که تهیه و عرضه می ‌شوند. سنگ طبیعی به دلیل قیمت نسبتا بالای آن در بازار داخلی از محبوبیت چندانی برخوردار نیست و پارکت با توجه به زیبایی و مزایای بسیار آن نسبت به سرامیک، همواره از محبوبیت و فروش قابل توجهی برخوردار است. قیمت پارکت چوبی از مواردی است که همواره از جانب خریداران مورد پرسش قرار می گیرد. در بخش به مزایای پارکت ها و قیمت آن ها می پردازیم‌. از مهم‌ ترین مزایای پارکت نسبت به سرامیک می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارکت بهتره یا سرامیک

القای حس خوشایند

با توجه به این که چوب یکی از عناصر طبیعی است حسی گرم و خوشایند برای افراد ایجاد می ‌کند. این حس می ‌تواند حسی مشابه به آرامش بودن در طبیعت باشد. با انتخاب پارکت به عنوان کفپوش دفتر یا شرکت می‌ تواند باعث حس گرمی، آرامش و اعتماد برای کارکنان و مشتریانی که به آن مکان مراجعه می‌ کنند، باشد‌. ویژگی القای حس خوشایند طرح چوب به افراد باعث شده حتی تولیدکنندگان سرامیک ها نیز اقدام به تولید سرامیک هایی با طرح های چوب کنند که به نظر می رسد این نوع سرامیک ها طرفداران بسیاری نسبت به سایر طرح ها دارند.

مزایای پارکت و سرامیک

عایق خوب برای گرما و صدا

پارکت ها به دلیل جنس چوبی که دارند عایقی مناسب برای گرما و صدا هستند. بنابراین با انتخاب پارکت به عنوان کفپوش به حتم در مصرف منابع طبیعی جهت گرمایش صرفه جویی خواهد شد. به طور قطع قیمت پارکت چوبی نسبت به میزان صرفه جویی که در سالیان متمادی در مصرف انرژی می شود، ارزش چندانی نخواهد داشت. ضمن اینکه انتخاب پارکت عنوان کفپوش برای منازل حس دلنشین گرما را برای ساکنین خانه به ارمغان خواهد آورد. افرادی که مشکلاتی مانند رماتیسم دارند چنانچه از کفپوش سرامیکی استفاده کنند در صورت تماس دراز مدت پاها و بدن با سرامیک به صورت مستقیم در درازا می ‌تواند آزار دهنده باشد در حالی که کفپوش های پارکت مشکلی برای این افراد به وجود نخواهند آورد.

پارکت عایق خوب برای گرما و صدا

نرمی بیشتر نسبت به سرامیک

پارکت ها نسبت به سرامیک ها جنسی نرم تر دارند‌. این حسن علاوه بر ایجاد حسی خوشایند برای پاهای افراد، باعث آسیب کمتر به وسایل هنگام ضربه خوردن به زمین باشد. علاوه بر این پارکت ها می توانند بهترین گزینه برای خانواده هایی باشند که افراد مسن یا خردسال در خانواده دارند.

مزایای پارکت نسبت به سرامیک

سبکی پارکت

پارکت ها به دلیل وزن کمی که دارند مورد توجه مهندسین هستند. به همین دلیل است که اغلب در سازه های عظیم از پارکت های چوبی به عنوان کفپوش واحد های مسکونی استفاده می شود. استفاده از پارکت های چوبی علاوه بر تحمیل وزن کمتر (نسبت به سرامیک) به ساختمان، حمل و نقل آسان تری نسبت به سایر کفپوسش ها برای عملیات نصب دارند‌.

سبکی پارکت نسبت به سرامیک

سریع و تمیز بودن عملیات نصب

نصب پارکت های چوبی بسیار سریع تر سرامیک ها انجام می پذیرد. علاوه بر این هیچ گونه مصالح گچی و سیمانی و… در نصب آن مورد استفاده قرار نمی گیرد و سبب کثیف کاری محیط نمی شود. به طوری که می توان پارکت های محیطی با بیش از ۱۰۰ متر مساحت را در عرض یک روز نصب کرد.

نصب سریع پارکت نسبت به سرامیک

نظافت آسان

با توجه به جنس چوبی پارکت ها، نسبت به سرامیک ها نظافت آسان تری دارند و غبار و لکه به راحتی از سطح آن ها پاک می شود. به طور کل می توان گفت پارکت های چوبی لکه پذیری کمتری نسبت به سرامیک ها مخصوصا رنگ های روشن آن دارند‌.

نظافت آسان پارکت نسبت به سرامیک

مطابقت با انواع دیزاین ها

اینکه سبک دیزاین داخلی منزل یا محل کار شما کلاسیک باشد یا مدرن فرقی ندارد. این پارکت ها با توجه به رنگ ها، نقوش و سایزهای متنوع خود با انواع مختلف دیزاین ها و انواع سلیقه ها توانایی تطابق دارند تا رضایت مشتریان عزیز را کسب کنند.

با توجه به مزایای فراوان پارکت های چوبی نسبت به سرامیک ها، این نوع کفپوش ها گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در منازل یا حتی شرکت ها و دفاتر کار در نظر گرفته می شوند. پارکت ها علاوه بر زیبایی و جذابیت بصری، به عنوان روشی عالی برای جلوگیری از مصرف بیشتر انرژی برای گرمایش محیط در فصول سرد سال تلقی می شوند.
پارکت چوبی از آن دسته محصولات لوکس منزل است که کیفیت آن بیشتر از قیمت آن باید برای ما از اهمیت بالاتری برخوردار باشد. مورفلور یکی از مراکز چوبی قدیمی در تهران است که از نظر مشتری مداری و کیفیت پارکت در میان مشتریان خود بسیار محبوب بوده و همین موضوع باعث افزایش فروش این مجموعه شده است. شما عزیزان جهت استعلام قیمت پارکت چوبی با نصب می توانید با شماره های 02177083225 – 02177801530 تماس گرفته یا به وب سایت https://morfloor.ir/ مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا