تبلیغات

مقایسه درایر تبریدی و جذبی

قبل از مقایسه درایر تبریدی و جذبی باید گفت که شما باید به نکته‌ای مهم‌تر از این موضوع دقت کنید و آن‌ هم چیزی نیست جز انتخاب یک فروشگاه مجهز برای خرید درایر مورد نظر. درایر‌ها کیفیت و مدل‌های مختلفی دارند و شرکت‌های ایرانی و خارجی زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. اما باید در بین آن‌ها بهترین فروشگاه را انتخاب کنید که بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. به طور کلی باید گفت که داریر badro از جمله درایر‌ها معروف موجود در بازار است که به دلیل کیفیت بالایش، همواره مشتریان زیادی را داشته است.

مقایسه درایر تبریدی و جذبی

مقایسه درایر تبریدی و جذبی

به طور کلی باید گفت که درایر‌های جذبی و تبریدی هر دو عملکرد بسیار خوبی را از خود در صنایع مختلف نشان‌ داده‌اند. این دو درایر دارای ویژگی‌های خاص و متمایز به نسبت محصولات مشابه شان هستند و از این رو می‌توان گفت که انتخاب هر کدام از آن‌ها می‌تواند مزیت‌های مختلفی را در اختیارتان قرار دهد. هر کسب و کاری با توجه به نوع فعالیت خود و همچنین با توجه به عملکردشان نیاز به دستگاه‌های مختلفی دارند. درایر جذبی و درایر تبریدی نیز عملکرد شبیه اما مجزا از یکدیگری داشته و به همین دلیل باید هر کسب و کار با توجه به نوع نیاز خود، بهترین آن‌ها را انتخاب کند.

بعد از آن که فروشگاه معتبری را برای خرید درایر انتخاب کردید زمان آن می‌رسد که با مقایسه درایر تبریدی و جذبی بهترین محصول را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. از این رو در ادامه توضیحات را درباره درایر تبریدی و سپس مواردی را نیز برای درایر جذبی به شما ارائه می‌دهیم تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید.

چرا باید از درایر تبریدی استفاده کرد؟

چرا باید از درایر تبریدی استفاده کرد

هوا هنگامی که وارد دستگاه کمپرسور می‌شود علاوه بر آلودگی و ذرات معلق مختلف، مقداری آب و رطوبت را نیز وارد دستگاه می‌کند. از این رو هوا پرفشار با ناخالصی‌های مختلفی به بیرون رانده می‌شود و امکان به وجود آمدن مشکلات مختلف نیز افزایش می‌یابد. درایر تبریدی برای برطرف کردن همین مشکلات به وجود آمده است. این دستگاه مبدلی است که مابین قسمت ورودی هوا به محیط و کمپرسور قرار می‌گیرد و با کاهش دمای هوا خروجی، ذرات آب و رطوبت را به راحتی از هوا جدا می‌کند.

جدای از مقایسه درایر تبریدی و جذبی باید گفت که به طور کلی آب و رطوبت برای لوازم و تجهیزات فلزی مختلف بسیار مضر است و می‌تواند تاثیر زیادی در خرابی آن‌ها داشته باشد. درایر تبریدی با از بین بردن رطوبت از بروز چنین مشکلی جلوگیری می‌کند و می‌تواند انتخاب خوب و مناسبی برای این مسئله باشد.

از طرف دیگر علاوه بر فلزات مواد غذایی مختلف نیز در صورت قرارگیری در محیط‌های مرطوب به راحتی فاسد می‌شوند و خسارات و ضرر‌های مالی زیادی را به وجود می‌آورند. به همین دلیل می‌توان گفت که درایر تبریدی برای صنایع غذایی نیز یکی از مهمترین تجهیزات به حساب می‌آید.

از جمله مهم‌ترین صنایعی که نیاز به درایر تبریدی دارند می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کارخانه تولید مواد غذایی
  • سردخانه ها و انبار های نگهداری مواد غذایی و میوه ها
  • کارخانه های بزرگ صنعتی تولید فلزات
  • کارخانه هایی با دستگاه های فلزی

برای خرید انواع مختلف درایر تبریدی می‌توانید از شرکت badro بهره بگیرید تا علاوه بر خرید باکیفیت از قیمت مناسب انواع درایر‌ها استفاده کنید.

درایر جذبی چیست و چه کاربردی دارد؟

درایر جذبی چیست و چه کاربردی دارد

در مقایسه کمپرسور تبریدی و جذبی باید به این نکته اشاره کرد که دلیل و هدف اصلی استفاده از هر دوی این درایر‌ها یک چیز است و آن هم از بین بردن رطوبت موجود در هوا برای جلوگیری از آسیب‌های مختلف است. اما این دو دستگاه در روش کار با یکدیگر تفاوت دارند و باید با علم به این موضوع بهترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید. در قسمت قبلی در مورد درایر تبریدی توضیحاتی را بیان کردیم و حال نوبت به درایر جذبی می‌رسد.

درایر جذبی نیز برای کسب و کارهایی که با فلز سر وکار دارند بسیار مناسب است و از زنگ زدن فلزات جلوگیری می‌کند و همچنین برای صنایع غذایی نیز می‌تواند برای جلوگیری از فاسد شدن غذا‌ها کمک کننده باشد.

درایر جذبی دو برجک جدا از هم دارد که هردوی آن‌ها به رطوبت گیر‌ها مجهز شده‌اند. در این دستگاه هوا ابتدا وارد برجک اولیه شده و مقداری رطوبت آن گرفته می‌شود و سپس هوا پس از طی مراحلی برای خشک شدن کامل، وارد برجک دوم می‌شود. با توجه به این توضیحات، در مقایسه درایر تبریدی و جذبی می‌توان ساختار و عملکرد آن‌ها را کاملا مجزا از یگدیگر دید.

رطوبت گیر‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای درایر جذبی هستند که برای خشک کردن هوا بسیار لازم و ضروری‌اند. این رطوبت گیر‌ها خلل و خرج بسیار فشرده‌ای دارند که باعث می‌شوند تا رطوبت و آب نتواند از آن عبور کند و در اصطلاح در لابه‌لای آن‌ها قرار می‌گیرد. تعویض رطوبت‌گیر از جمله مواردی است که در هنگام تعمیر درایر جذبی باید انجام شود.

علاوه بر درایر تبریدی در فروشگاه badro با انواع مختلفی از درایر‌های جذبی نیز روبه‌رو می‌شوید که هر کدام از آن‌ها با توجه به ویژگی و امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهند و از این رو می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما هستند.

درایر جذبی بخریم یا درایر تبریدی؟

با مقایسه درایر تبریدی و جذبی به راحتی می‌توانید بهترین انتخاب را از بین انواع درایر badro داشته باشید. از این رو در ادامه این دو درایر را با یگدیگر مقایسه می‌کنیم.

  • درایر جذبی به با کاهش دما و تبدیل آب به یخ، سبب از بین رفتن رطوبت می‌شود. اما درایر جذبی با استفاده از رطوبت گیر‌ها، سبب از بین رفتن رطوبت هوا می‌شود.
  • درایر تبریدی قادر نیست که به دماهای بسیار پایین‌تر از نقطه انجماد برسد و از این رو عملیات جذب رطوبت به خوبی انجام نمی‌شود. اما در مقابل درایر جذبی به دلیل بهره گیری از رطوبت گیر‌ها می‌تواند در این زمینه بهتر از درایر تبریدی عمل کند. از این رو در هنگام مقایسه درایر تبریدی و جذبی به این نکته توجه کنید.
  • نقطه شبنم در دایر تبریدی +3 درجه است، اما در درایر جذبی نقطه شبنمی معادل -40 درجه سانتی گراد دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا