تبلیغات

موکت تایل چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

موکت همواره به عنوان یکی از قدیمی­‌ترین و باکیفیت­‌ترین نوع کفپوش، برای پوشش کف فضاهای مختلف جزو اولین انتخاب­ هاست. یکی از دلایلی که باعث حفظ محبوبیت موکت­‌ها در طی سال­های طولانی شده است تنوع موکت­‌ها می­باشد. موکت‌­ها روز به روز در انواع جدیدتری روانه بازار شده و به همین دلیل هیچ وقت قدیمی و از مد رفته محسوب نمی­شوند. یکی از انواع موکت‌­های جدید و مدرن، موکت تایل است. اگر شما نیز مایلید بدانید که موکت تایل چیست؟ توصیه می­کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در این مطلب به طور کامل در مورد موکت تایل و دلایل محبوبیت آن صحبت خواهیم نمود:

موکت تایل چیست. اجرا شده در فدراسیون کشتی ایران

موکت تایل چیست؟

موکت تایل یا موکت تایل مدولار را می­توان نسل جدید کفپوش­‌های موکتی دانست که در واقع متشکل از تایل و قطعات جداگانه است و این موضوع باعث شده موکت‌­های تایل متفاوت­ از نمونه‌­های رولی باشد. ساختار موکت تایل به این شکل است که قطعاتی به شکل مربع، مستطیل، مثلث، چندضلعی و… همچون قطعات پازل در کنار هم قرار می­گیرند و به این شکل کاملاً کف فضای موردنظر را خواهند پوشاند.

شکل خاص و مدرن موکت­‌های تایل باعث شده که این روزها برای پوشش کف فضاهای مختلف از جمله منازل از این موکت استفاده شود. حتی زیبایی و جذابیتی که این نوع موکت به فضا بخشیده باعث خواهد شد که افرادی که قصد خرید موکت تایل اداری دارند نیز در اولین قدم به سراغ این موکت آیند.

چرا موکت تایل محبوب است؟

موکت­‌های تایل توانسته به دلیل مزایایی که داشته خیلی زود به یک موکت محبوب و پرطرفدار تبدیل شوند. این روزها در بسیاری از خانه‌­ها و ادارات این کفپوش مورد استفاده قرار می­گیرد. در ادامه با هم مزایای این کفپوش و در واقع دلایل محبوبیت آن­ را بررسی خواهیم نمود:

خرید موکت تایل اداری

1. برای هر شکل از مکان قابل نصب است

خیلی از اوقات فرم و شکل نامتناسب یک فضا استفاده از موکت‌­های رولی را بسیار دشوار خواهد نمود. در واقع برای این کار باید موکت برش­های زیادی خورده و گاهی برای برخی از بخش‌­ها، موکت به صورت تکه شده استفاده شود. اما ساختار تکه­‌ای و پازلی موکت‌­های تایل سبب شده که به راحتی بتوان از آن برای پوشش فضاهای خاصی که به راحتی امکان موکت کردن آن­ها وجود ندارد کمک گرفت.

2. به راحتی قابل نصب است

نصب آسان یکی از مواردی است که باعث شده خیلی از افراد موکت تایل را انتخاب کنند. به دلیل پازلی بودن موکت­‌های تایل، شما حتی خود این امکان را داشته تا بعد از خرید موکت، به تنهایی اقدام به نصب موکت تایل به سلیقه خود نمایید. این در حالی است که موکت رولی حتماً نیاز به تکنسین نصب خواهد داشت.

3. نظافت و نگهداری موکت تایل آسان است

معمولاً یکی از دلایل فرسودگی موکت­‌ها، نفوذ گرد و غبار، لکه‌­ها و آلودگی­‌ها به بافت موکت است. در مورد موکت‌­های رولی، تمیزکاری دشوار است و خیلی از اوقات به دلیل عمق زیاد نفوذ خاک نیاز است که کل موکت بیرون آورده شده و تمیز شود. این در حالی است که برای موکت رولی تنها کافی است تایل موردنظر را جدا کرده و بعد از نظافت در سر جای خود قرار دهید.

حتی در صورت آسیب­ دیدگی شما این امکان را داشته تا تنها یک ماژول جدید خریداری کرده و بر سرجای قبلی قرار دهید و نیازی به تعویض کل تکه‌­ها نیست. اما در مورد موکت‌­های رولی شما باید هزینه زیادی را پرداخت نمایید.

به راحتی قابل حرکت است

موکت­‌های رولی به دلیل وزن و اندازه­ای که داشته هم برای نصب و هم برای انتقال به مکانی دیگر، بسیار مشکل آفرین هستند. اما موکت‌­های تایلی به دلیل ساختار مستقلی که داشته شما می­توانید خیلی راحت آن­ها را برای نصب یا انتقال به مکانی دیگر بلند کرده و جابجا کنید. این ویژگی باعث شده حتی شما بتوانید خیلی ساده گاهی موکتی را از بخشی بلند کرده و در فضایی دیگر از آن استفاده کنید.

برای نوع استفاده از آن محدودیتی نیست

در صورت استفاده از موکت رولی شما به ناچار باید تمامی بخش­های فضای موردنظر را با این موکت بپوشانید و نمی­توان صرفاً برای قسمتی از یک اتاق استفاده نمود. اما در مورد موکت­‌های تایلی شما قادر هستید تنها بخشی از فضا را با چندین تکه از موکت تایل بپوشانید.

موکت تایل اداری رنگ تیره اجر ا شده در شرکت سرمایه گذاری گل گهر

طرح موکت تایل قابل تغییر است

یکی دیگر از مواردی که باعث شده موکت‌­های تایل محبوبیت زیادی داشته باشند امکان تغییر طرح این موکت‌­هاست. اگر چه در انتخاب طرح موکت­‌های رولی دست شما باز است اما در نهایت شما می­توانید یک طرح را انتخاب نموده و برای همیشه از همین یک طرح استفاده کنید. اما موکت‌­های تایل را می­توان هر بار به سلیقه خود تغییر داد و با جابجایی تایل‌­ها، یک طرح جدید ایجاد نمود.

قیمت موکت تایل

یکی از مواردی که در رابطه با خرید موکت تایل مطرح می­شود قیمت آن است. به طور معمول موکت تایل در مقایسه با دیگر موکت‌­ها دارای قیمت بیشتری است. البته تنوع قیمت در بین موکت­‌های تایل باعث شده افراد به راحتی این امکان را داشته تا متناسب با بودجه خود دست به انتخاب بزنند. از این رو دست شما برای خرید موکت تایل با قیمتی مناسب کاملآً باز خواهد بود.

در مورد قیمت موکت تایل عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند و هر یک از این فاکتورها به نوعی در افزایش یا کاهش قیمت این نوع از موکت­ها نقش خواهند داشت. از بین این عوامل موثر می­توان به اندازه، وزن، نوع الیاف، کیفیت بافت، ضخامت، تراکم و روش تولید اشاره نمود.

البته این را باید در نظر داشت که با انتخاب یک موکت تایل با کیفیتی عالی ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت. چرا که این انتخاب تا مدت­ها خیال شما را از دوام و زیبایی کفپوش خانه، اداره، هتل یا هر فضای دیگری راحت خواهد نمود. برای همین این کار را می­توان یک خرید مقرون به صرفه و هوشمندانه به شمار آورد.

حرف آخر

در این مطلب با هم به طور کامل در مورد موکت تایل و دلایلی که باعث شده از آن استفاده نمود، پرداختیم. این موکت‌­ها به دلیل ساختار تکه­‌ای که داشته دارای بیشترین تنوع هستند و این موضوع همچنین به قابلیت­‌های هر چه بیشتر این نوع موکت افزوده است.

برای خرید موکت تایل اداری با کیفیتی عالی و قیمتی بسیار مناسب شما می­توانید فروشگاه گامان تزیین جاوید را انتخاب کنید. در این فروشگاه شما می­توانید بیشترین تنوع موکت تایل را در آدرس اینترنتی gamantj.com/carpet-tile مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا