تبلیغات

آب بندی سقف شیروانی با عایق رطوبتی نانو

آب بندی سقف شیروانی

آب بندی شیروانی یکی از مولفه های بسیار مهم در صنعت ساختمان سازی می باشد. لازم به ذکر است که به دلیل جنس فلزی یا بتنی شیروانی، ساختمان با اتلاف انرژی زیادی رو به رو است و جهت ممانعت از هدر رفتن انرژی و همچنین جلوگیری از آسیب های مخرب، لازم است عایق مناسبی را انتخاب کنید. اگر شما هم قصد دارید علت اهمیت آب بندی سقف شیروانی را بدانید و عایق مناسبی را انتخاب کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

عایق بندی سقف شیروانی

اهمیت آب بندی سقف شیروانی

همان طور که می دانید یکی از اهداف احداث سقف، ایمن بودن افراد در آن ساختمان می باشد؛ به همین سبب، استحکام داشتن سقف بسیار مهم است. سقف های شیروانی در مواجه با بارندگی، دچار پوسیدگی می شوند و ممکن است در برابر رطوبت آسیب ببینند. یکی از پارامترهای مهم در جلوگیری از نفوذ و نشتی آب، عایق بندی شیروانی می باشد که روشی مناسب برای مقاوم سازی ساختمان است. دلیل مهم دیگر، جلوگیری از اتلاف انرژی و هزینه های مکرر برای تعمیرات و نگهداری از شیروانی می باشد؛ بنابراین به این نتیجه می رسیم که عایق کاری شیروانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

دلايل آسیب دیدن سقف شیروانی:

عوامل و شرایط مختلفی می توانند سقف شیروانی را دچار مشکل کنند و خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند. تابش مستقیم نور آفتاب و اشعه فرابنفش، بارندگی، نوسانات جوی و قرار دادن اشیای سنگین از مهم ترین عوامل فرسودگی و پوسیده شدن شیروانی و از دست رفتن ساختار سازه هستند.

انواع عایق رطوبتی برای عایق بندی و آب بندی سقف شیروانی:

1. چسب ماستیک:

چسب های ماستیک قادر هستند شکاف های ایجاد شده بر اثر فشارها و عوامل مختلف را بپوشانند. این نوع چسب ها در برابر تغییرات دمایی مقاوم هستند و برای اجرا به تفنگ های مخصوص نیاز دارند.

2. پوشش های نانو:

عایق هایی که با فناوری نانو فرآوری شده اند، با پوششی نازک و سبک، شیروانی را در برابر رشد قارچ و کپک مقاوم می کنند و به سقف هایی که شیروانی هستند، استحکام فوق العاده ای می بخشند. شایان توجه است که برای آب بندی شیروانی و سقف های شیب دار، عایق های رطوبتی نانو مانند لاستیک مایع نانو از گزینه های مناسب می باشد.

3. ایزوگام:

معمولا شیروانی های فلزی و سقف های شیب دار، دارای ناهمواری هایی به نام سینوسی هستند که با توجه به خاصیت ایزوگام، این عایق می تواند گزینه خوبی برای عایق بندی رطوبتی، حرارتی و صوتی این سقف ها باشد.

بهترین عایق سقف شیروانی:

همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم، لاستیک مایع نانو که یکی از انواع عایق های پشت بام است، بهترین عایق سقف شیروانی است. این محصول با تکنولوژی نانو فرآوری شده است که قابلیت و خاصیت های چشمگیری دارد. از خاصیت های لاستیک مایع می توان به چسبندگی و انعطاف پذیری فوق العاده، دوام بالا و پوشش دهی 100%، آنتی باکتریال و ضد کپک بودن آن اشاره کرد. از این عایق می توان در آب بندی شیروانی، سرویس های بهداشتی، انواع سطوح داخلی و خارجی سازه و استخر استفاده کرد. در ادامه به مزایای بهره گیری از این عایق رطوبتی در شیروانی پرداختیم.

عایق رطوبتی پشت بام - لاستیک مایع نانو

مزایای استفاده از عایق های رطوبتی نانو در سقف شیروانی:

1. افزایش کیفیت سطح و جلا بخشیدن و دو چندان کردن زیبایی ظاهری شیروانی
2. مقرون به صرفه بودن و صرفه جویی در هزینه های مکرر
3. سبک بودن و اضافه نشدن وزن به سقف
4. پوشش دهی 100% و ممانعت از ایجاد شکاف و درز به دلیل خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری بالا
5. سهولت در اجرا
6. دوام بخشیدن به سطوح شیروانی
7. غیرقابل اشتعال و عدم انتقال حرارت به داخل سازه
8. ماندگاری بالا در نوسانات دمایی
9. عدم فرسودگی و پوسته پوسته شدن

آب بندی سقف شیروانی

نحوه آب بندی سقف شیروانی:

1. برای اجرای اصولی، ابتدا باید سطح خود را کاملا از هر گونه آلودگی و مواد اضافی که مانع برخورد عایق با سطح می شود را پاکسازی کنید.
2. پس از خشک شدن سطح، باید تعمیرات لازمه را انجام دهید و نقاط آسب دیده را با عایق بپوشانید و تا خشک شدن آن صبر کنید.
3. در مرحله آخر، عایق لاستیک مایع دکتر نانو را با پیستوله یا غلتک بر روی سطح اعمال کنید. شایان توجه است که برای اعمال لایه دوم، باید تا خشک شدن لایه اول صبر کنید.
اگر قصد دارید تا عایق بندی شیروانی را با روش اصولی انجام دهید، می توانید آن را به مجموعه دکترنانو بسپارید تا به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید.

هزینه و قیمت اجرای عایق بندی سقف شیروانی:

مولفه های بسیاری مانند نوع سطح و میزان آسیب دیدگی آن، متراژ و میزان حجم مورد نیاز در هزینه اجرای عایق کاری شیروانی موثر می باشند. گروه علمی صنعتی دکتر نانو برای اجرای عایق بندی انواع سطوح پشت بام، نمای ساختمان و اجرای آب بندی سقف شیروانی، آماده خدمت رسانی به سراسر کشور می باشد. علاوه بر دریافت خدمات اجرا، شما عزیزان می توانید لاستیک مایع نانو را با قیمتی اقتصادی که با فرمولاسیون ویژه و تکنولوژی توسعه یافته تولید شده است را تهیه کنید و در آب بندی شیروانی از آن بهره بگیرید. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران دکتر نانو تماس حاصل کنید.

در نتیجه:

همانگونه که در توضیحات اشاره کردیم، عایق بندی شیروانی بسیار خائز اهمیت می باشد و برای محافظت از آن باید عایقی متناسب با آن را انتخاب کرد. پس از آن به این نتیجه دست یافتیم که پوشش های نانو گزینه ایده آل برای آب بندی سقف شیروانی می باشند. محصول لاستیک مایع دکتر نانو با فناوری مدرن، طرفداران بسیاری دارد و می تواند به شما در عایق بندی و پوشش دهی کامل آن کمک به سزایی کند. استحکام بخشیدن به شیروانی و افزایش ماندگاری آن، از پارامترهای مهم در عمران و ساختمان سازی می باشد و این عایق نانو می تواند با رعایت اصول، از وارد شدن خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کرده و ظاهر آن را حفظ کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا