اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

دیوارپوش آینه ای چیست؟ مزایا و معایب آینه کاری دیوار

دیوارپوش آینه ای یا آینه های دکوراتیو از لوکس ترین انواع دیوارپوش محسوب میشوند که به دلیل درخشندگی و بازتاب نور فضا را بزرگ نشان داده و باعث زیباتر شدن محیط میشوند. این آینه های دکوراتیو دارای انواع مختلف پازلی، تایلی، گرد و آبشاری و غیره می باشند و بر اساس شرایط محیط و دکوراسیون داخلی می توان از آنها استفاده نمود. برای آشنایی با مزایا، معایب، کاربرد و انواع دیوارپوش های آینه ای دکوراتیو و مزایای آینه کاری دیوار در ادامه با دکونیوز همراه باشید.

دیوارپوش آینه ای دکوراتیو

دیوارپوش آینه ای چیست؟

دیوارپوش آینه ای علاوه بر زیبایی و نور، به بزرگ تر نشان دادن محیط کمک می کند. آینه از قدیم الایام جزو دکوراتیوها بوده و اکنون نیز به عنوان یک عنصر قوی در دکوراسیون جای دارد. از دیوارپوش آینه ای برای مکان هایی که می خواهیم بزرگتر به نظر برسد می توان استفاده کرد. این دیوارپوش را همچنین می توان برای تزریق نور به مکان های تاریک مورد استفاده قرار داد. آینه قیمت مناسبی داشته و نسبت به قیمتی که دارد زیبایی بیشتری را به محیط تقدیم می کند. انتخاب از متریال های درجه یک باید اولین قدم خریداران باشد تا نتیجه ی مطلوب تری را ببینند.

مزایا ✅ بزرگ نشان دادن محیط، نصب آسان، قابلیت جا به جایی، عایق رطوبت، نظافت آسان
معایب✅ احتمال خراشیدگی، مقاومت پایین در تماس با مواد اسیدی، احتمال شکستن
انواع مدل✅ گرد، پازلی، کریستالی، کاشی، آبشاری
کاربرد✅ پذیرایی، مزون و سالن های زیبایی، راهرو، اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی

انواع دیوارپوش آینه ای

دیوارپوش آینه ای از نظر جنس و شکل دارای تنوع بوده که در ادامه آنها را نام می بریم:

آینه های آبشاری

یکی از زیباترین طرح ها در آینه کاری بوده با ظاهری کاملا متفاوت می باشد. این نوع دیوارپوش آینه ای از قطعات هم شکل و یا متفاوت تشکیل شده و بر روی دیوار و ستون به صورت آبشاری و نامنظم نصب می شود.

آینه های دکوراتیو با شکل های مختلف

این نوع از دیوارپوش آینه ای به شکل گل یا پرنده بوده و با این اشکال مختلف و سلیقه ای می تواند بر روی دیوار اتاق خواب یا اتاق کودکان نصب شده و به زیبایی و درخشش اتاق کمک کند.

آینه های دکوراتیو گرد

این آینه ها به عنوان دیوارپوش اتاق خواب و پذیرایی در سایزهای مختلف و تعداد دلخواه انتخاب می شوند. به خاطر شکل دایره ای و نداشتن زاویه مورد تایید فنگ شویی بوده و علاوه بر زیبایی انرژی خاصی به محیط می دهند.

آینه های دکوراتیو پازلی

دیوارپوش آینه ای پازلی دارای شکل های هندسی هستند و در زمان نصب یا به صورت ترکیبی و یا کاملا یکدست و در کنار هم دیوارها را می پوشانند و بیشتر مناسب پذیرایی هستند.

آینه های دکوراتیو کاشی

دیوارپوش آینه ای کاشی مانند تایل های کاشی بوده که معمولا به عنان دیوارپوش بین کابینتی مورد استفاده قرار می گیرند. این تایل های آینه ای دارای رنگ و طرح های متنوع بوده و محیط را کاملا درخشان و نورانی نشان می دهند.

دیوارپوش اینه ای تایلی

آینه های کریستالی

این دیوارپوش از شیشه ی فوق شفاف سوپرکلیر به همراه جیوه ساخته شده است. این دیوارپوش تصویری کاملا واضح و عالی داشته و فضای اطراف خود را درخشان و زیباتر می کند.

مدل نصب دیوارپوش آینه ای

دیوارپوش آینه ای را به مدل های مختلف می توان روی دیوار نصب کرد :

  • به صورت یکدست و کامل روی دیوار را بگیرد.
  • دیوارپوش آینه ای را می توان ترکیب با تم اصلی دیوار به صورت دیوارکوب استفاده کرد و قطعاتی به اشکال مختلف را در کنار یکدیگر قرار داد. منظور از تم اصلی دیوار کاغذ دیواری و یا دیواری گچی که رنگ آمیزی شده می باشد است.
  • قطعات یک شکل مستطیل یا مربع را کنار هم قرار داده و کل دیوار را پوشاند.
  • از مدل های گفته شده، دیوارپوش های آینه ای که به صورت پازلی هستند بیشتر برای منازل و دیوارپوش های یکدست برای مکان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

مدل نصب دیوارپوش اینه ای

مزایای دیوارپوش آینه ای

آینه ها در ابتدا به عنوان یک وسیله ی کاربردی در منازل مورد استفاده قرار می گرفت اما به دلیل مزایای متعدد آن، در حال حاضر کاربد گسترده ای پیدا کرده اند. از جمله ویژگی های مثبت و مزایای دیوارپوش آینه ای می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • این دیوارپوش به عنوان عنصری مهم در علم فنگ شویی می باشد که نشان پاکی بوده و به فضا انرژی می بخشد.
  • آینه فضا را بزرگتر نشان می دهد
  • دیوارپوش آینه ای به روشن تر نشان دادن و تزریق نور به محیط کمک می کند.
  • نسبت به اغلب دیوارپوش ها قیمت مناسبی دارند
  • نصب آسانی دارند.
  • عایق رطوبت بوده و قابلیت شستشو دارند.
  • نظافت آنها بسیار راحت می باشد.
  • حس شادی و آرامش را به محیط تزریق می کنند.
  • علاوه بر نقش دکوراتیوی، کاربردی نیز می باشند.

مزایای دیوارپوش آینه ای

معایب دیوارپوش آینه ای

دیوارپوش آینه ای نیز دارای عیوبی می باشد که در کنار مزیت های بسیار می تواند نادیده گرفته شود. در ادامه مهم ترین معایب آینه کاری دیوار را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • دیوارپوش آینه ای دچار خراشیدگی شده، بنابراین باید مراقب برخورد اشیا نوک تیز با آن بود.
  • جای لک و آلودگی را به سرعت و کامل نشان داده و باید مرتبا مورد نظافت قرار گیرد
  • در برابر شوینده های قوی و اسیدی حساس بوده و دچار فرسودگی می شود
  • در برخورد با اجسام سنگین دچار شکستگی می شود.
  • در صورت نصب آینه در زاویه نامناسب، بازتاب نور باعث خستگی و اذیت چشم میشود

دیوارپوش آینه ای برای چه مکان هایی مناسب می باشد؟

با کنار هم قرار دادن تمام مزایا و معایب آینه، در نهایت می توان کاربردهای متعددی را برای آن ارائه داد. برخی از موارد کاربرد دیوارپوش آینه ای عبارتند از:

دیوارپوش آینه ای برای سرویس بهداشتی

یکی از ملزومات سرویس بهداشتی آینه می باشد تا در زمان شستشو و نظافت مورد استفاده قرار گیرد. اگر دیواری از آینه در سرویس بهداشتی وجود داشته باشد، جذابیت بی نظیری را به این مکان خواهد داد. حتی اگر سرویس بهداشتی بزرگ و پر نور باشد باز هم دیوارپوش آینه ای می تواند برای این محیط نقشی عالی داشته باشد. سرویس بهداشتی کم نور و کوچک را می توان به استفاده از این دیوارپوش بزرگتر و درخشان نشان داد. در زمان انتخاب آینه به دنبال متریال درجه یک باشید، زیرا دیوارپوش های نامرغوب به سرعت دچار فرسودگی شده و پوشش آینه ای که دارد را از دست می دهد.

کلیک کنید و با بهترین دیوارپوش سرویس بداشتی آشنا شوید

دیوارپوش آینه ای برای سرویس بهداشتی

دیوارپوش آینه ای برای اتاق خواب

اتاق خواب به عنوان قسمتی از منزل که قرار است افراد زمان استراحت خود را در آن بگذرانند و باید کاملا مطابق سلیقه ی آنان دیزاین کرد. اتاق خواب باید جذاب و سرشار از آرامش باشد. برای زیباسازی اتاق خواب می توان از آینه استفاده کرد. دیوار پشت تخت مناسب ترین قسمت برای دیوارپوش آینه ای می باشد. توجه داشته باشید، اگر اتاق دارای پنجره است، دیوارپوش آینه ای باید بر روی دیوار کنار پنجره نصب شود.

دیوارپوش اتاق خواب چی بخریم؟

دیوارپوش آینه ای برای اتاق خواب

دیوار راهرو

راهروها قسمت پرتردد منزل هستند که معمولا باریک و کم نور بوده و توجه کمی به آنها می شود. برای زیباسازی این قسمت می توان به دیزاین دیوارها پرداخت. دیوارپوش آینه ای با انعکاس نور می تواند راهرو را بزرگتر نشان داده و به آن نور تزریق کند. برای نصب آینه کاری راهرو باید به مکان آن بسیار دقت کنید. برای راهروهای باریک یکی از دیوارهای طرفین را دیوارپوش نصب کنید. برای راهروهایی با سقف کوتاه آینه را بر روی سقف قرار دهید تا با ایجاد خطای دید این نقص های معماری را رفع کنید.

انواع دیوارپوش راهرو را بیشتر بشناسید!

دیوارپوش آینه ای برای سالن های ورزشی

سالن های ورزشی و باشگاه ها باید دکوراسیونی داشته باشند که هیجان و انگیزه ی بیشتر برای تمرین را در ورزشکاران ایجاد کنند. دیوارپوش آینه ای یکی از مهمترین فاکتورها در ایجاد این احساسات می باشد. این دیوارپوش علاوه بر اینکه فضایی زیبا، درخشان و بزرگتر به وجود می آورد و محرک خوبی برای تمرینات بیشتر در افراد می باشد. آینه ها همچنین به ورزشکاران این امکان را می دهد که به حرکات خود توجه کرده و کیفیت تمرین ها را بالا ببرند. در باشگاه ها و سالن های ورزشی می توان تمام دیوارها و حتی سقف را با آینه پوشاند.

دیوارپوش آینه ای برای پذیرایی و نشیمن

پذیرایی و نشیمن به عنوان قسمت هایی از منزل که همواره مورد استفاده قرار گرفته و در زمان مهمانی و معاشرت جایگاه اصلی محسوب می شود باید انرژی خوبی داشته باشد. به علت کوچک شدن متراژ آپارتمان ها این قسمت از منزل نیز ابعاد کوچک تری داشته که ممکن است باعث دلگیری این فضا شود. دیوارپوش آینه ای برای این قسمت از منزل می تواند مثل یک ناجی باشد. این دیوارپوش نور بیشتری را در فضای منزل منعکس کرده و باعث می شود فضا بسیار بزرگتر از واقعیت دیده شود. با انتخاب این دیوارپوش می توانید پذیرایی را محلی بسیار لوکس و درخشان نشان داده و انرژی خوبی را به ساکنین و مهمانان تزریق کنید.

بهترین دیوارپوش پذیرایی چیست؟

دیوارپوش آینه ای برای پذیرایی و نشیمن

سالن زیبایی

در آرایشگاه ها آینه علاوه بر اینکه نقش کاربردی بسیار مهمی دارد، می تواند به عنوان دکوراتیو نیز محسوب شود. دیوارپوش آینه ای فضای آرایشگاه را جذابت تر کرده و باعث سهولت در کار می شود. اگر در کنار دیوارپوش آینه ای از نورپردازی اصولی نیز کمک گرفته شود، فضایی به مراتب جذاب تر و زیباتر به وجود خواهد آمد.

اتاق کودکان

اتاق کودک باید جلوه ای عالی، سرشار از نور و زیبایی داشته باشد. دیوارپوش آینه ای می تواند به عنوان یک سرگرمی نیز برای کودک محسوب شود. اگر این دیوارپوش در اتاق نوزاد نصب شود، در زمان تعویض لباس یا تنهایی با تصویر خود در آینه سرگرم شده و کمتر بهانه گیری می کند.

دیوارپوش آینه ای برای اتاق کار کوچک و کم نور

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم دیوارپوش آینه ای برای رفع نواقص و عیوب معماری نیز معجزه می کند. اتاق کار برای ایجاد هیجان و شور و شوق کار باید دیزاینی مناسب داشته باشد. اگر اتاق کار کوچک و دلگیر باشد انرژی افراد را کاهش داده و تمایل به ادامه تلاش را کم کرده یا از بین می برد. آینه در کنار یک نور پردازی صحیح می تواند هیجان لازم را به محیط کار تزریق کند. بزرگ و روشن تر کردن این محیط انرژی چندین برابری به فضا افزوده و انگیزه ی بیشتری برای ادامه کار به افراد خواهد داد.

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. ما مستاجریم و تا سه سال دیگه همین خونه هستیم. دیوارپوش آینه ای بزنیم میشه بعدا جداشون کرد و خونه جدید نصب کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا