طراحی دکوراسیون ورودی و راهروطراحی دکوراسیون داخلی

بهترین رنگ راهرو منزل + اصول انتخاب رنگ ورودی آپارتمان

رنگ راهرو منزل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا این بخش به عنوان اولین قسمتی از یک خانه است که در آن پا می گذاریم. به همین دلیل چیدمان آن علاوه براین که معرف سلیقه شما باشد، باید بتواند برای افراد خانواده یا مهمان حس امنیت، آرامش و صمیمیت را تداعی کنند. برای زنده کردن این حس ها باید به رنگ راهروی ورودی ساختمان و آپارتمان توجه خاصی داشته و با توجه به ابعاد و نور یک فضای عالی و اصولی طراحی کنید. برای آشنایی با بهترین ترکیب رنگ مناسب راهرو منزل در این بخش از مطالب طراحی دکوراسیون راهرو دکونیوز همراه باشید.

رنگ راهرو ورودی آپارتمان

اصول انتخاب رنگ راهرو ورودی

در انتخاب رنگ راهرو ورودی ساختمان و آپارتمان باید به فاکتورهای متعددی توجه داشت و تنها بر حسب سلیقه نمی توان عمل کرد. چند اصل مهم در این زمینه عبارتند از:

  • رنگ راهرو خانه باید بر اساس اندازه و ابعاد آن انتخاب شود. اگر راهرو باریک است، رنگ های روشن می توانند گزینه مناسبی باشند. علاوه براین، بهتر است خطوط افقی نیز روی دیوارها ایجاد شود تا جلوه بهتری در فضا ایجاد گردد.
  • میزان نور و روشنایی در راهرو باید با رنگ آن تناسب داشته باشد؛ برای راهروهای کم نور بهتر است رنگ های زرد و طوسی و صورتی را انتخاب کنید. نمته بسیار مهم اینکه، سفید رنگ مناسبی برای راهرو و ورودی های تاریک نیست، چون فضا را تیره تر نشان می دهد.

رنگ زرد برای راهرو خانه

  • سبک چیدمان را در انتخاب رنگ ورودی خانه در نظر داشته باشید. در هر یک از سبک های دکوراسیون داخلی رنگ بندی های خاصی مورد استفاده قرار میگیرند که در راهرو نیز باید از آنها استفاده کرد.
  • اگر قصد استفاده از چند رنگ در راهرو را دارید، از تکنیک های انتخاب رنگ استفاده کنید. بر اساس این قوانین ترکیب های مختلفی را می توان بر اساس چرخه رنگ در کنار هم استفاده کرد. اگر درباره این تکنیک ها اطلاعات کافی ندارید، ما قبلا در مطلب قوانین رنگ در دکوراسیون به طور کامل در مورد آن صحبت کرده ایم و روش های فوق العاده ای در آن ارائه شده است.

رنگ مناسب راهروها

رنگ آمیزی مناسب راهروها

اگر دنبال یک رنگ آمیزی خاص و متفاوت هستید، می توانید راهروها را با دو یا چند رنگ که مکمل یکدیگر هستند، رنگ آمیزی کنید. با این انتخاب تصویر اولیه ی منحصر به فردی از منزلتان در ذهن مهمان ها به جای بگذارید. رنگ سبز و قهوه ای از جمله رنگ های مکمل هستند که در فضای ایجاد آرامش و دنج بودن را تداعی می کنند و مناسب رنگ آمیزی راهروهای بزرگ هستند. علاوه براین، چنانچه در راهروهای باریک از این دو رنگ استفاده کردید باید به وجود آینه ها و نورپردازی زیاد و اصولی توجه ویژه ای داشته باشید.

آینه کاری راهرو ورودی در کنار رنگ آمیزی استاندارد نتیجه فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت.

رنگ آمیزی مناسب راهرو
استفاده از رنگ آبی در کنار سبز نیز یکی از پیشنهادات عالی می تواند باشد؛ این دو رنگ در کنار یکدیگر علاوه بر جذابیت، مدرن بودن را به فضای راهروهای منزل شما اضافه می کند. اگر منزل شما دارای دکوراسیون داخلی مدرن می باشد از این رنگ برای طراحی راهرو بین اتاق های خواب نیز می توانید استفاده کنید.

راهرو زرد منزل

رنگ کرم برای راهرو خانه

رنگ کرم یک رنگ ساده و خنثی می باشد که برای راهروهای کوچک بسیار مناسب است. این رنگ فضای راهروهای کوچک و باریک را دلبازتر و بزرگتر نشان می دهد. راهروها از پر رفت وآمد ترین مکان های یک خانه می باشند و از این رو بیشتر از سایر بخش ها در معرض کثیفی قرار می گیرند. با استفاده از رنگ کرم برای راهروها شما می توانید به دیرتر کثیف شدن این محیط کمک کنید.

رنگ کرم برای راهرو خانه

رنگ بژ راهرو منزل

رنگ بژ یک رنگ خنثی است که آرامش را به فضا افزوده و همچنین در راهروهای تاریک و کوچک نور و بزرگی اضافه کند. اگر تمایل به رنگ آمیزی منحصر به فرد دارید از رنگ های سفید و قهواه ای در کنار بژ استفاده کنید.

رنگ بژ برای راهرو خانه

رنگ خاکستری برای راهرو منزل

از دیگر رنگ های مناسب برای راهرو منزل می توان به خاکستری یا طوسی اشاره کرد. اگر می خواهید گرمی را به راهروها اضافه کنید، کافی است کمی رنگ قرمز به آن افزوده و با یک خاکستری که تن قرمز دارد فضای گرمی را داشته باشید. اگر به جای قرمز تن سبز به خاکستری بدهید مدرنیته و گرما فضای شما را خواهد پوشاند. خاکستری با تن زرد و نارنجی برای راهروهای تاریک و کم نور مناسب است.

رنگ خاکستری برای راهرو منزل

رنگ طوسی برای راهرو ساختمان

رنگ طوسی راهرو خانه

راهرو با رنگ مرجانی

رنگ مرجانی یک رنگ شاد و قوی می باشد که برای رنگ آمیزی راهروها مناسب است. استفاده از این رنگ باعث شود در لحظه ی ورود و خروج از منزلتان انرژی و هیجان خوب و خاصی به شما منتقل شود. طوسی و خاکستری احساس عشق و صمیمیت را تداعی می کند. اگر در راهروهایتان از این رنگ استفاده کردید از اکسسوری های به رنگ سفید و خاکستری غافل نشوید. خاکستری و سفید به عنوان مکمل در کنار رنگ مرجانی فضایی شگفت انگیز از حس شادی و عشق را بوجود خواهد آورد.

رنگ آمیزی مناسب راهروها

رنگ آبی راهروهای آپارتمان

رنگ آبی نشانه صلح و آرامش است و این حس را به فضا می بخشد و می تواند گزینه خوبی برای رنگ آمیزی راهروهای کوچک و کم نور منازل باشد. شما هرگز از این رنگ خسته نخواهید شد! آبی روشن در عین حال که فضای شما را پر نور می کند، همزمان حس آرامش و امنیت را به اعضا خانواده القا خواهد کرد. راهرو آبی در نگاه شخص تازه وارد یک فضای بدون تنش و اضطراب می باشد. آبی تیره مدرنیته و زیبایی را در فضای راهروهای شما بوجود می آورد. اگر راهروهای بزرگی دارید از این رنگ در کنار یک رنگ گرم می توانید علاوه بر زیبایی و تعادل صمیمیت و گرمی را به راهروی منزلتان اضافه کنید.

رنگ آبی راهروهای آپارتمان

رنگ آبی راهرو

رنگ صورتی راهرو ساختمان

رنگ صورتی در راهرو شما حس سر زندگی، لطافت و شادی را بوجود می آورد و عشق را به جریان می اندازد. راهرو با این رنگ برای یک تازه وارد به معنای صمیمیت، آرامش و امنیت خانه ی شما می باشد.

رنگ صورتی راهرو ساختمان

رنگ های تیره مناسب برای راهرو آپارتمان

اگر به دنبال این هستید که راهروهای آپارتمان را تیره کنید، چند ترکیب رنگ مناسب و پرطرفدار را می توانید در ادامه مشاهده نمایید:

رنگ سرمه ای برای راهروها

سرمه ای در راهروها حس اصالت و شکوه را در بیننده زنده می کند و فضای یک راهرو با عرض کم را بزرگ و بسیار متفاوت و خاص نشان می دهد. از این رنگ ها برای تزیین پله های بیرون ساختمان نیز می توان استفاده کرد و نمای منحصر به فردی را برای بنا ایجاد نمود.

رنگ سرمه ای برای راهروها

آبی کلاسیک برای راهرو خانه

آبی تیره برای راهرو منزل

 

کلیک کنید و بهترین ایده های طراحی دکوراسیون راهرو خانه را ببینید!

راهرو مشکی

رنگ مشکی برای راهروهای بزرگ با نورگیر و نورپردازی های عالی مناسب می باشد، اما هرگز برای رنگ آمیزی سقف ها نباید مورد استفاده قرار بگیرد. در کنار رنگ مشکی برای راهروی منزل می توان از رنگ های طلایی و نقره ای بهره برد. به عنوان مثال، استفاده از اکسسوری طلایی در کنار دیوارهای مشکی فضای راهرو را تبدیل به یک فضای شیک و مدرن می کند.

راهرو مشکی

رنگ مشکی برای راهرو آپارتمان

رنگ آمیزی تیره راهروهای منزل

رنگ سبز راهرو ساختمان

رنگ سبز به وجود آورنده ی حس صلح و نشان گر احساسات واقعی و آرامش است. این رنگ مناسب اهرو باریک می باشد؛ چون حس بزرگی فضا را در نگاه بیننده بوجود می آورد. از رنگ های تیره ی آن می توان در راهروهای در ابعاد بزرگ تر نیز استفاده کرد و با استفاه از اکسسوری هایی همچون آینه و لوسترهای زیبا فضای بسیار مجلل و امن بوجود آورد. رنگ سبز تنوع بالایی دارد و بر طبق سلیقه و سبک معماری و غیره می توان یکی از آنها را انتخاب کرد. همانطور که از قبل اشاره شد، سبز به عنوان رنگ مکمل در کنار رنگ های بسیاری از جمله قهوه ای آبی زرد بنفش و نارنجی نیز می تواند راهروهای شما را تبدیل به یک فضای زیبا و صمیمی کند.

40 ایده طراحی دکوراسیون راهرو باریک را از دست ندهید!

رنگ سبز راهرو ساختمان

راهرو ورودی سبز

رنگ آمیزی سبز راهرو منزل

به عنوان یک جمع بندی کلی می توان گفت، بر اساس شرایط محیط از نظر اندازه و ابعاد، نور طبیعی و مصنوعی و همچنین سبک معماری و چیدمان می توان بهترین رنگ راهرو خانه را انتخاب کرد. به دلیل تاثیر زیاد رنگ بر روحیه افراد پیشنهاد می کنیم حتما ابتدا تمام جوانب کار را بررسی و در نهایت بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید.

مدل رنگ آمیزی راهرو منزل

راهرو ورودی زرد ساختمان

راهرو طوسی سفید

راهرو کرم رنگ

راهرو سفید آبی منزل

راهرو تیره رنگ اتاق ها

راهرو قهوه ای خانه

راهرو سفید منزل

رنگ سبز برای راهرو ورودی

 

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. این همه دیزاین راهرو قشنگ بوده و ما بی تفاوت ول کردیم این گوشه ی خونه رو واقعا راهرومون قشنگ شد بااستفاده از ایده های شما واقعا عالی بود ممنون

  2. سلام. وقت بخیر
    اگه سبک مینیمال برای دکور راهرو داشته باشیم با رنگ های تیره از دلگیری فضا کم می کنه؟ یا باید حتما نور پردازی بیشتر بشه

    1. سلام دوست عزیز. وقت بخیر
      سبک مینیمال برای راهرو باریک و کم نور خوبه چون از شلوغ شدن فضا جلوگیری می کنه اما نورپردازی در کنار آینه ها می تونه تاثیر زیادی روی روشن تر شدن محیط داشته باشه

  3. مطلب بسیار عالی بود و کارایی زیادی داشت. حالا میدونم برای راهرو خونمون و دیوارای راهرو چه کاری انجام بدم که قشنگ بشن واز این لختی دربیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا