طراحی دکوراسیون ورودی و راهروطراحی دکوراسیون داخلی

بهترین ایده ها برای طراحی دکوراسیون راهرو خانه

طراحی دکوراسیون راهرو خانه از مهم ترین بخش ها در زیباسازی منازل می باشد که در اغلب مواقع نادیده گرفته میشود. طراحی راهرو شیک و مدرن باعث می شود تا نه تنها از این بخش های منزل به خوبی استفاده کنید، بلکه حس خوبی را در مهمانان نیز ایجاد می کند. طراحی راهرو اتاق خواب و ورودی منزل و سایر بخش ها با کمی خلاقیت و ایده پردازی می توانند انسجام بهتری را در طراحی دکوراسیون منزل ایجاد کند. در ادامه با ما در مجله دکونیوز همراه باشید تا بهترین ایده ها و اصول مهم در طراحی دکوراسیون راهرو خانه را معرفی کنیم.

طراحی راهرو خانه

دلایل اهمیت طراحی دکوراسیون راهرو خانه

وقتی صحبت از طراحی راهرو خانه می شود شاید در نگاه اول تنها جنبه زیباشناسی آن را مد نظر داشته باشید. واقعیت این است که راهروها و ورودی منزل یکی از مهم ترین بخش ها برای ورود انرژی مثبت به زندگی می باشد. بر اساس علم فنگشویی در طراحی دکوراسیون منزل باید ورودی و راهروها را به گونه ای طراحی کرد که نظم و زیبایی به بهترین شکل در کنار هم گنجانده شوند. علاوه براین، اولین بخشی از منزل که مهمانان قدم به آن می گذاردند، راهروهای ورودی می باشد، در نتیجه نمایانگر سلقه و شخصیت شماست.

طراحی ورودی منزل

برخلاف تصور بسیاری از افراد، طراحی راهرو مدرن و شیک کار سخت و هزینه بری نمی باشد و تنها با چند ایده می توان بهترین خروجی را از طراحی دریافت کرد. در بسیاری از مواقع حتی نیاز به هزینه و خرید وسایل جدید نمی باشد و می توانید تنها با تغییر و نحوه چیدمان راهرو منزل به نتیجه خوبی در این زمینه دست پیدا کرد.

35 مدل آینه کاری راهرو منزل را از دست ندهید!

طراحی دکوراسیون راهرو منزل

چطور طراحی راهرو خانه را انجام دهیم؟

با توجه به اینکه قصد دارید طراحی راهرو اتاق خواب را انجام دهید یا طراحی ورودی منزل لازم است چند اصل مهم را در حین طراحی مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

رنگ مناسب برای طراحی راهرو منزل

راهروهای خانه و منزل در بسیاری از مواقع بسیار باریک و کم عرض می باشند. کم عرض بودن راهروها حس خوشایندی را در افراد بوجود نمی آورد و باید تلاش کرد تا این فضا بزرگتر به نظر برسد. رنگ یکی از مهم ترین المان ها در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد که علاوه بر زیبایی، تاثیر بسیار زیادی بر بزرگ یا کوچک تر بنظر رسیدن محیط دارد. به همین خاطر باید بتوانید از رنگ های روشن برای راهروها استفاده کنید تا محیط بزرگتر دیده شود.

البته دقت داشته باشید که رنگ راهروها نباید تفاوت زیادی با رنگ سایر بخش های منزل داشته باشد. در نتیجه، اگر از رنگ بندی تیره برای سایر بخش های منزل استفاده کرده اید، بهتر است با نورپردازی مناسب و روشن راهروها را بزرگتر نمایش دهید.

کلیک کنید و با بهترین رنگ راهرو منزل آشنا شوید!

طراحی دکوراسیون شیک راهرو خانه

تزئین دیوار راهرو خانه

برخلاف سایر بخش های منزل، راهروها باریک می باشند و فضای زیادی برای تزئین و زیباسازی ندارند. به همین خاطر باید فضای روی دیوار را جدی گرفت. استفاده از تابلوهای هنری و وسایل دکوری بر روی دیوار باعث میشود فضا زیبا و آرامش بخش بنظر برسد.

علاوه بر استفاده از وسایل تزئینی برای راهرو منزل، می توانید با ترکیب رنگ های جذاب طرح های زیبایی را روی دیوار ایجاد کنید. نکته بسیار مهم این است که نوع چیدمان وسایل تزئینی برای راهرو خانه نباید باعث از بین رفتن نظم و ایجاد شلوغی و آشفتگی گردد.

بهترین دیوارپوش راهرو چیست؟

طراحی ورودی راهرو اتاق خواب

یکی از بهترین انتخاب ها برای تزئین و طراحی ورودی راهرو اتاق خواب، استفاده از قاب عکس های کوچک از افراد خانواده می باشد. با این انتخاب در واقع ورودی و راهروهای منزل به گالری هنری و آلبومی زیبا و خاطره انگیز از گذر عمر افراد خانواده به شمار می روند.

تزئین دیوار راهرو خانه

نظم در طراحی دکوراسیون راهرو خانه

فضاهای کوچک و باریک با کوچکترین آشفتگی چهره ی بسیار ناخوشایندی خواهند داشت. در نتیجه باید نظم را در آنها جدی گرفت. این مساله از نظر فنگ شویی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و باید در تمام بخش ها هرگونه به هم ریختگی و آشفتگی را از بین برد. برای بهتر شدن طراحی ورودی منزل بهترین کار استفاده از کمد و جاکفشی می باشد.

استفاده از کمد و جاکفشی باعث میشود تا لباس و کفش افراد خانواده و مهمانان در مکان مناسبی قرار گیرند. بهتر است در انتخاب رنگ و طرح کلی کمد و جاکفشی دقت کنید تا با به زیبایی طراحی ورودی منزل کمک کند.

ایده های جذاب برای دکوراسیون راهرو باریک!

طراحی راهرو منزل شیک

کفپوش راهرو خانه را جدی بگیرید

با توجه به اینکه طراحی دکوراسیون مدرن را انتخاب کرده اید یا سنتی، کفپوش های مختلفی را می توانید برای راهروها انتخاب کنید. اما در حالت کلی یکی از بهترین انتخاب ها برای طراحی راهرو اتاق خواب و ورودی منزل استفاده از قالیچه های جذاب و خوش طرح و رنگ می باشد. متاسفانه اغلب افراد قالیچه های کهنه با شکل نامناسب را در ورودی منزل قرار می دهند. این یکی از بزرگترین اشتباهات در طراحی ورودی خانه می باشد.

طراحی راهرو شیک

نورپردازی راهرو خانه

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم راهروها اغلب باریک می باشند و عبور از آنها مخصوصا برای بچه ها کمی ترسناک است. این مساله در شب اهمیت بیشتری پیدا می کند. با نورپردازی مناسب نه تنها می توان فضای راهرو را بزرگتر نشان داد، بلکه آن را به محیطی دلچسب و دوست داشتنی تبدیل خواهید نمود.

طراحی راهرو مدرن

از دیگر مواردی که می توانند به زیباتر شدن طراحی دکوراسیون راهرو خانه کمک کنند، استفاده از آینه کنسول می باشد. علاوه بر کاربرد بسیار زیاد آینه در لحظه خروج از خانه، استفاده از آن در محیط های کوچک باعث میشود فضا بزرگتر بنظر برسد.

طراحی داخلی راهرو

طراحی ورودی خانه

تزئین دیوار ورودی منزل

طراحی دکوراسیون ورودی منزل

ورودی منزل مدرن

مهم ترین اصول در طراحی دکوراسیون راهرو خانه و هر آنچه که باید برای زیباتر شدن و طراحی ورودی منزل بدانید را در این مطلب معرفی کردیم. برای مرور و آشنایی با اصول طراحی دکوراسیون اتاق کودک، طراحی دکوراسیون اتاق خواب و مبلمان و سرویس چوب و هر آنچه که زیباتر شدن محیط اطرافتان کمک می کند با مجله طراحی دکوراسیون دکونیوز همراه باشید.

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا