طراحی دکوراسیون محیط کار

بهترین رنگ برای سالن زیبایی زنانه کدام است؟

رنگ سالن زیبایی زنانه و علم و آگاهی که در انتخاب آن به کار می‌رود، ارتباط مستقیم با بازخورد از سمت مشتری دارد. این یک واقعیت است که در دنیای پر از رقابت امروز، کسب و کارهایی موفق تر عمل خواهند کرد که بتوانند به تمام جوانب کار توجه کنند. انتخاب رنگ برای آرایشگاه زنانه، نورپردازی، چیدمان دکور و حتی نوع و میزان تناسب لباس کارکنان سالن همگی باید با دقت انجام شود تا نظر مشتری را به سمت خود جذب نمود. بهترین رنگ دیوار سالن زیبایی زنانه، سقف و کف و سایر بخش ها بر اساس اصول روانشناسی و تاثیر هر یک بر ذهن و احساس مشتری را در ادامه بررسی خواهیم کرد. با این بخش از آموزش طراحی دکوراسیون محیط کار دکونیوز همراه باشید.

روانشناسی رنگ برای سالن زیبایی زنانه

برای اینکه بتوانید فردی که برای اولین مرتبه به سالن زیبایی شما وارد میشود را به مشتری دائم تبدیل کنید، در کنار ارائه کار کاملا حرفه ای، لازم است محیط آرام و دلنشینی را برای او فراهم نمایید. چیدمان و دکوراسیون آرایشگاه زنانه مجموعه ای از فعالیت ها از قبیل چیدمان مبل، میز، آینه، نورپردازی، بخش بندی و جداسازی محیط های مختلف و انتخاب رنگ مناسب برای سالن زیبایی می باشد. رنگ ها تاثیر بسیار زیادی بر احساسات و روحیات افراد دارند و باید بتوان با انتخاب درست آنها به اهداف اصلی دست پیدا کرد. برای درک بهتر این مساله، روانشناسی رنگ سالن زیبایی زنانه و تاثیر هر یک از رنگ ها را بر مشتری بررسی می کنیم.

رنگ آرایشگاه زنانه

رنگ سفید برای سالن زیبایی زنانه

سفید رنگ آرامش، پاکی، امنیت و آرامش می باشد و در دکوراسیون داخلی کاربرد بسیار گسترده ای دارد. با توجه به سبک کلی به کار رفته در دکوراسیون محیط، بهتر است ترکیب رنگ مناسبی را با سفید ایجاد کنید تا احساس خستگی را از مشتری دور نمایید.

رنگ سفید برای سالن زیبایی زنانه

رنگ آبی در آرایشگاه زنانه

آبی از نظر علم روانشناسی نوعی حس اعتماد و اطمینان را به همراه دارد. این رنگ بیشتر در طراحی دکوراسیون اتاق کودک و اتاق خواب مورد استفاده قرار میگیرد و برای محیط های کاری کاربرد زیادی ندارد. رنگ سالن زیبایی زنانه در حالت کلی باید نوعی احساس گرمی را در فرد ایجاد کند و به همین خاطر بهتر است رنگ آبی را با مکمل های مناسب استفاده کنید تا احساس سردی آن از بین برود.

رنگ آبی در آرایشگاه زنانه

رنگ زرد در سالن زیبایی

زرد رنگ اعتماد و خوش بینی می باشد و باعث تحریک انرژی مثبت در افراد می گردد. آرامش و گرمای این رنگ می تواند برای سالن زیبایی انتخاب مناسبی باشد. اگر قصد استفاده از این رنگ را در آرایشگاه زنانه دارید، پیشنهاد می کنیم به عنوان رنگ اصلی در نظر نگیرید. در کنار سفید، صورتی و سایر رنگ ها می توانید به مقدار کم از زرد نیز استفاده کنید تا جلوه خوبی داشته باشد.

رنگ زرد در سالن زیبایی

9 قانون انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی را بخوانید

رنگ سبز آرایشگاه زنانه

سبز رنگ آرامش و طراوت و شادابی می باشد. با توجه به اینکه محیط سالن های زیبایی باید با نوعی احساس سرزندگی و شادابی همراه باشد تا مشتری را از نظر روحی در شرایط ایده آل قرار دهد، در نتیجه می توان از ترکیب رنگ سبز با سفید یا زرد و سایر رنگ های مکمل آن برای دیوار، مبلمان و سایر وسایل و تزئینات موجود در سالن استفاده نمود.

رنگ سبز برای دیوار آرایشگاه زنانه

رنگ قرمز سالن زیبایی زنانه

قرمز از نظر روانشناسی رنگ، انرژی، آتش، هیجان و اشتیاق می باشد، اما در صورتی می توان از آن استفاده کرد که ترکیب رنگ مناسبی را برای آن انتخاب نمود. به عنوان مثال، استفاده از مبلمان قرمز در سالن با دیوارهای روشن و گرم می تواند فضایی مناسب و پر از انرژی را ایجاد کند.

رنگ قرمز سالن زیبایی زنانه

صورتی، بنفش، سیاه، نارنجی و بسیاری از رنگ های دیگر اگر با دقت انتخاب شوند، می توانند گزینه مناسبی به عنوان رنگ سالن زیبایی زنانه شناخته شوند. در ادامه چند نکته مهم برای انتخاب هر یک از رنگ ها را در چنین محیط هایی معرفی خواهیم کرد تا در نهایت محیط زیبا، آرامش بخش و جذابی را برای محیط کار خود ایجاد کنید.

رنگ آرایشگاه زنانه

رنگ دیوار سالن زیبایی

یکی از مهم ترین بخش ها در رنگ آمیزی سالن زیبایی، دیوارها است که به شدت جلوه دارند. چون دیوارها اطراف فرد را احاطه می کنند و ناخودآگاه نگاه ها را به سمت خودش جذب می کند. در سالن های زیبایی چون مراجعه کننده ها مدت زیادی را در سالن انتظار و روی صندلی برای دریافت خدماتمورد نظر سپری می کنند، توجه زیادی به دیوارها دارند.

  • در انتخاب رنگ دیوار سالن زیبایی ابتدا باید به ارتفاع آنها توجه کنید. اگر سالن سقف کوتاهی دارد، تا حد امکان رنگ های روشن با طرح های عمودی را انتخاب کنید.
  • اگر نور سالن کم است، تا حد امکان به سراغ رنگ های تیره برای دیوار نروید.
  • اگر متراژ داخلی سالن کم استف از یک یا دو رنگ برای دیوار استفاده کنید و با تنوع بالای رنگ ها فضا را شلوغ و بی نظم نکنید.
  • سعی کنید رنگ دیوار را با سایر وسایل موجود در سالن ست کنید تا هماهنگی و انسجام بوجود آید.
  • از قانون 10، 30، 60 استفاده کنید. 60 درصد از دیوار را با رنگ اصلی رنگ آمیزی و دو رنگ بعدی را برای 30 و 10 درصد دیوار استفاده کنید.
  • دیوار شاخص ایجاد کنید. رنگ یکی از دیوارها را متفاوت با بقیه انتخاب کنید تا جلوه بهتری داشته باشد.

از بهترین رنگ ها برای دیوار اتاق آرایشگاه زنانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ سفید دیوار آرایشگاه زنانه

ترکیب سفید طلایی دیوار آرایشگاه زنانه
ترکیب سفید و صورتی

ترکیب سفید و صورتی دیوار سالن زیبایی

ترکیب سفید خاکستری

ترکیب سفید خاکستری دیوار آرایشگاه زنانه
رنگ طوسی صورتی برای دیوار سالن زیبایی

رنگ طوسی صورتی برای دیوار سالن زیبایی

رنگ سبز سفید دیوار آرایشگاه زنانه

رنگ سبز سفید دیوار آرایشگاه زنانه

چطور بهترین رنگ سالن زیبایی را انتخاب کنیم؟

همان طور که اشاره کردیم، هر یک از رنگ های موجود در محیط اطرافمان تاثیر خاصی بر روحیات و احساسات ما خواهند داشت. در نتیجه در انتخاب آنها باید دقت کافی داشت و بر اساس ویژگی های مورد نظر باید بهترین گزینه را انتخاب نمود. در انتخاب رنگ آرایشگاه زنانه لازم است به چندد مساله توجه داشته باشید که عبارتند از:

توجه به اندازه سالن زیبایی

سالن های زیبایی زنانه و مردانه از نظر ابعاد با هم تفاوت زیادی دارند و افراد فعال در این حوزه، در بسیاری از مواقع با مشکل کوچک بودن سالن مواجه هستند. اگر سالن آرایشگاه کوچک می باشد، بهتر است از رنگ های خنثی و روشن استفاده کنید. رنگ هایی مانند قرمز باعث تحریک چشم شده و باعث میشود تا دیوار اتاق نزدیک تر بنظر برسد و در نتیجه فضا کوچک تر از اندازه واقعی جلوه داده میشود. رنگ های سفید، آبی و رنگ های خنثی میتوانند محیط را بزرگتر نشان دهند. برای میحط هایی با سقف بلند می توانید از رنگ های سبز تیره، قرمز و قهوه ای استفاده کنید تا سقف پایین تر بنظر برسد.

اگر سالن دارای راهروهای باریک و طولانی می باشد، بهتر است رنگ دیوارها روشن و خنثی انتخاب شوند و برای انتهای راهرو از رنگ های قهوه ای، قرمز و سایر رنگ های تیره و گرم استفاده کنید.

انتخاب 2 رنگ برای سالن زیبایی زنانه

پالت های رنگ در اغلب مواقع 4 تا 5 رنگ را برای ست کردن در محیط پیشنهاد می دهند. اما برای فضاهایی مانند سالن زیبایی که خلوت بودن و نظم اهمیت زیادی دارد، بهتر است از دو رنگ استفاده کنید. البته، اگر سالن شما فضای زیادی دارد و با مشکل کمبود فضا مواجه نمی باشید، می توانید تعداد رنگ ها را کاملا با دقت و هوشمندانه افزایش دهید.

رنگ دکور آرایشگاه زنانه

مخاطب را بشناسید

با توجه به خدماتی که سالن زیبایی ارائه می دهد و شهر و منطقه ای که در آن فعالیت دارید، مخاطبان اصلی و هدف شما متفاوت خواهند بود. سعی کنید ابتدا شناخت کلی درباره گروه سنی مخاطبان، فرهنگ و سلیقه آنها بدست آورید و بر همین اساس رنگ ها را انتخاب کنید.

برندینگ را در نظر بگیرید

از مهم ترین نکات در انتخاب رنگ سالن زیبایی، توجه به برندینگ می باشد. هر یک از سالن های زیبایی و سایر کسب و کارها لازم است نشانه های منحصر به فردی داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است شما به عنوان مدیر سالن زیبایی ترکیب رنگ سفید و بنفش را برای برند خود انتخاب کنید. این رنگ در لوگو و تبلیغات شما لازم است به کار رود و در فضای داخلی سالن نیز باید به خوبی نمایش داده شود. در این صورت، اگر فضای داخلی سالن کوچک می باشد و نمی توانید از بنفش برای دیوارها استفاده کنید، بهتر است دیوارها را سفید و مبلمان را بنفش انتخاب نمایید. انتخاب رنگ بر اساس اصول برندینگ می تواند به فضای داخلی سالن شما هویت ببخشد و اعتماد و اعتبار شما را در ذهن مشتری افزایش دهد.

چند ترکیب رنگ برای آرایشگاه زنانه

رنگ برای سالن زیبایی زنانه

رنگ مناسب آرایشگاه

رنگ آرایشگاه زنانه

رنگ سالن زیبایی

رنگ صورتی برای آرایشگاه

رنگ سبز برای آرایشگاه

رنگ سبز آرایشگاه زنانه

رنگ بنفش برای آرایشگاه زنانه

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. سلا
    سالن زیبایی من خیلی کوچیکه و میخوام با تغییر دکور و رنگ آمیزی فضا بازتر دیده بشه. چه ترکیب رنگی واسش مناسبه؟

    1. سلام. سعی کنین تا حد امکان از رنگای روشن مثل ترکیب سفید طلایی استفاده کنین و نورپردازی روی دیوارها رو جدی بگیرین چون به شدت روی بزرگتر جلوه دادن فضا موثر هستن

  2. پیشنهاد میکنم اگه خواستین رنگ قرمز برای سالن زیبایی زنونه انتخاب کنین، از قانون 60 30 10 حتما پیروی کنین. چون استفاده زیاد از این رنگ به تنهایی تاثیر خوبی روی مشتری نداره

    1. سلام لطفا ی رنگ جذاب بهم پیشنهاد بدید برای رنگ صندلی کوپ و سرشور ارایشگاه . مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا