دکوراسیون اتاق خوابطراحی دکوراسیون داخلی

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب مدرن و کلاسیک جدید 2024

انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب با توجه به تاثیر آن بر کیفیت خواب، آرامش، خلاقیت و احساسات افراد یکی از گام های بسیار مهم در دکوراسیون داخلی به شمار می رود. به طوریکه می توان با انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب فضا را بزرگ و روشن یا کوچک و تاریک نشان داد. در انتخاب این رنگ ها فاکتورهای مختلفی از قبیل تناسب با رنگ روتختی، اکسسوری ها، کفپوش و فرش، پرده، گروه سنی افراد، سبک دکوراسیون، میزان روشنایی و متراژ اتاق و ارتفاع دیوار باید مدنظر قرار گیرند. در این بخش از مطالب مجله دکوراسیون دکونیوز به معرفی بهترین رنگ برای دیوار اتاق خواب مدرن، کلاسیک و سایر سبک ها و ایده و مدل های جدید در این زمینه می پردازیم.

ایده برای رنگ دیوار اتاق خواب

اتاق خواب تاثیرگذارترین مکان بر احساسات و انرژی افراد در هر خانه است و می توان بعد از ساعت ها دغدغه فکری و استرس روزانه در آن به آرامش رسید. اما در شرایطی می توان به این هدف رسید که جزئیات موجود در اتاق از قبیل رنگ دیوارها با اصول روانشناسی تناسب داشته باشند. چون رنگ ها دارای انرژی هستند و به طور مستقیم احساسات افراد و میزان انرژی و آرامش آنها را تحت تاثیر قرار می دهند.
با در نظر گرفتن تاثیر روانشناسی رنگ ها، برای دیوار اتاق خواب چند رنگ بیشترین کاربرد را دارند که عبارتند از:

1- سفید؛ پرطرفدارترین رنگ دیوار اتاق خواب

اگر به دنبال رنگ مناسبی برای دیوار اتاق خواب کوچک و کم نور هستید، یکی از گزینه های مناسب سفید است. سفید مات به دلیل ویژگی‌های مینیمال و خنثی، انتخابی عالی برای اتاق خواب است و فضایی روشن و باز ایجاد می‌کند و به راحتی با هر سبک دکوراسیون اتاق خواب ترکیب می‌شود. این رنگ حس آرامش و پاکیزگی را در اتاق ایجاد کرده و به افزایش روشنایی کمک می‌کند.

سفید؛ پرطرفدارترین رنگ دیوار اتاق خواب
رنگ دیوار سفید در اتاق خواب به عنوان یک بوم خنثی و روشن، با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها در روتختی، کفپوش و وسایل اتاق به زیبایی ست می‌شود. برای روتختی، رنگ‌های ملایم مانند خاکستری روشن، بژ، یا آبی ملایم می‌توانند فضایی آرام و دلپذیر ایجاد کنند، در حالی که رنگ‌های پررنگ‌تر مانند سرمه‌ای یا زرد خردلی می‌توانند به اتاق انرژی و جذابیت بیشتری ببخشند.
کفپوش‌های چوبی به رنگ‌های قهوه‌ای طبیعی یا تیره، تضاد زیبایی با دیوارهای سفید ایجاد کرده و حس گرما و عمق به فضا می‌دهند. وسایل و دکوراسیون اتاق خواب نیز می‌توانند در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، یا حتی طلایی انتخاب شوند تا جلوه‌ای شیک و مدرن یا لوکس به اتاق ببخشند.

2- رنگ زرد دیوار اتاق خواب

زرد روشن و لیمویی انتخاب بعدی برای رنگ دیوار اتاق خواب است که به دلیل ایجاد حس گرما، شادی و انرژی پیشنهاد می شود. زرد می‌تواند فضایی روشن ایجاد کند و به خصوص در اتاق‌های کم‌نور یا کوچک، حس بزرگ‌تر و روشن‌تر بودن را تقویت می‌کند. ترکیب زرد با رنگ‌های خنثی یا ملایم، فضایی متعادل و دلپذیر برای استراحت فراهم می‌آورد.

رنگ زرد دیوار اتاق خوابرنگ دیوار زرد در اتاق خواب با رنگ‌های خنثی و ملایم در وسایل اطراف از قبیل روتختی و پرده ست می‌شود. برای روتختی، انتخاب رنگ‌های سفید، خاکستری روشن، یا بژ می‌تواند حس تعادل و آرامش را ایجاد کرده و در عین حال گرمای زرد را متعادل کند.

رنگ زرد برای دیوار اتاق خواب

3- رنگ دیوار اتاق خواب طوسی

خاکستری روشن یا طوسی به عنوان یک رنگ خنثی و آرام‌بخش، گزینه‌ای عالی برای دیوار اتاق خواب است. این رنگ فضایی مدرن و شیک ایجاد می‌کند و به راحتی با سایر رنگ‌ها و دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ می‌شود. خاکستری روشن به کاهش هیجانات و کمک به خواب آرام کمک می‌کند.

رنگ دیوار اتاق خواب طوسی
دقت داشته باشید که اگر رنگ دیوار اتاق خواب طوسی انتخاب می شود، برای روتختی رنگ‌های سفید، نقره‌ای، یا صورتی ملایم می‌توانند به ایجاد حس آرامش و تعادل کمک کنند. علاوه براین، می توانید روتختی را در این اتاق از رنگ های زرد خردلی و سرمه ای انتخاب کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشند.

جدیترین تکنیک های طراحی رنگ دیوار را از دست ندهید!

اتاق خواب طوسی تیره
کفپوش‌های چوبی در تناژهای قهوه‌ای تیره یا روشن، تضاد زیبایی با دیوارهای طوسی اتاق خواب ایجاد کرده و حس گرما به فضا می‌آورند. وسایل و دکوراسیون اتاق نیز می‌توانند در رنگ‌های مشکی، طلایی یا مسی انتخاب شوند.

4- رنگ دیوار اتاق خواب سبز

سبز زیتونی به خاطر ارتباطش با طبیعت، حس تازگی و آرامش را به اتاق خواب می‌آورد. این رنگ ذهن را آرام می‌کند و باعث ایجاد محیطی متعادل و آرامش‌بخش می‌شود. سبز زیتونی به راحتی با رنگ‌های طبیعی و چوبی ترکیب می‌شود و فضایی دلپذیر ایجاد می‌کند.

رنگ دیوار اتاق خواب سبز

اتاق خواب با دیوار سبز نعنایی

دیوار اتاق خواب سبز تیره

5- رنگ دیوار اتاق خواب بنفش

یاسی یا بنفش روشن به دلیل داشتن ویژگی‌های آرامش‌بخش، گزینه‌ای مناسب برای دیوار اتاق خواب است. این رنگ به کاهش اضطراب کمک کرده و فضایی رویایی و رمانتیک ایجاد می‌کند. بنفش ملایم به راحتی با رنگ‌های سفید و خاکستری ترکیب می‌شود و جلوه‌ای زیبا به اتاق می‌بخشد. این رنگ را می توانید برای یکی از دیوارهای اتاق خواب در کنار سفید یا طوسی استفاده کنید.

رنگ دیوار اتاق خواب بنفش
اگر رنگ دیوار اتاق خواب بنفش روشن است، برای روتختی، کفپوش و سایر وسایل موجود در محیط اطراف بهتر است رنگ های خنثی و ملایم انتخاب شوند. به عنوان مثال، این رنگ در کنار اکسسوری های طلایی و نقره ای و روتختی سفید یا خاکستری و کفپوش قهوه ای تیره ترکیب ایده آلی ایجاد می کند.

6- رنگ آبی برای دیوار اتاق خواب

آبی روشن به دلیل ایجاد حس آرامش و کاهش استرس یکی از بهترین رنگ‌ها برای دیوار اتاق خواب است. این رنگ باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود و فضایی خنک و مطبوع ایجاد می‌کند. رنگ دیوار آبی اتاق خواب به خوبی با روتختی‌ سفید، خاکستری یا نقره‌ای ست می‌شود و ترکیب آن با کفپوش‌های چوبی به رنگ‌های قهوه‌ای روشن یا بژ می‌توانند به ایجاد تعادل در محیط کمک کند.

رنگ آبی برای دیوار اتاق خواب
برای جلوه بهتر دیوارهای آبی می توانید از اکسسوری و وسایل تزئینی با رنگ‌های نقره‌ای، سفید، خاکستری، طلایی یا برنزی استفاده کنید. ترکیب رنگ‌های طبیعی و خنثی با آبی، فضایی آرام و دلپذیر ایجاد می‌کند که برای استراحت و خواب مناسب است.

رنگ آبی دیوار اتاق خواب

7- دیوار اتاق خواب صورتی روشن

صورتی روشن و ملیح به عنوان رنگی آرام و دلپذیر، حس نرمی و آرامش را به اتاق خواب می‌آورد. این رنگ به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و فضایی گرم و دوستانه ایجاد می‌کند. اگر قصد دارید دیوار اتاق خواب دو رنگ باشد، ترکیب طوسی و صورتی و سفید و صورتی انتخاب های خوبی هستند.

دیوار اتاق خواب صورتی روشن
رنگ دیوار صورتی دیوار اتاق خواب به خوبی با رنگ‌های خنثی و ملایم در روتختی و سایر وسایل اتاق ست می‌شود. برای روتختی، انتخاب رنگ‌های سفید، خاکستری روشن، یا کرم می‌تواند به ایجاد حس تعادل و آرامش کمک کند و در عین حال فضای اتاق را دلپذیر و نرم نگه دارد. وسایل و دکوراسیون اتاق نیز می‌توانند در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای یا رزگلد انتخاب شوند.

دیوار اتاق خواب صورتی

8- رنگ بژ یا کرم

بژ یا کرم در اتاق خواب های کوچک با نور کم کاربرد زیادی دارد و با آن می توان فضایی بسیار شیک طراحی کرد. روتختی با رنگ‌های سفید، بژ یا قهوه‌ای روشن می‌تواند به ایجاد حس هماهنگی و گرما کمک کند و در کنار کفپوش‌های چوبی قهوه‌ای تیره یا روشن با رنگ کرم دیوار هماهنگ می‌شوند. وسایل و دکوراسیون نیز می‌توانند در رنگ‌های طلایی، برنزی، یا سبز زیتونی انتخاب شوند تا جلوه‌ای کلاسیک و شیک به اتاق ببخشند.

دیوار اتاق خواب بژ

رنگ دیوار اتاق خواب مدرن

برای اتاق خواب مدرن می توانید رنگ های خنثی را در کنار طیف های رنگی سرد و گرم به کار ببرید. با توجه به ویژگی های این سبک، رنگ های زیر برای دیوار اتاق خواب مدرن مناسب هستند:

  • اتاق خواب خاکستری تیره

دیوار اتاق خواب مدرن خاکستری

  • اتاق خواب سبز زیتونی

دیوار اتاق خواب مدرن سبز زیتونی

  • اتاق خواب خاکستری روشن

اتاق خواب خاکستری روشن

 

  • اتاق خواب مدرن با دیوار کرم

دیوار اتاق خواب کرم

  • اتاق خواب مدرن با دیوار سرمه‌ای

دیوار اتاق خواب سرمه ای

  • دیوار اتاق خواب مدرن آبی نفتی

دیوار اتاق خواب مدرن آبی نفتی

علاوه بر موارد بالا، رنگ های زیر نیز برای اتاق خواب های مدرن کاربرد دارند:

  • آبی طوسی
  • نقره‌ای
  • سفید براق
  • مشکی مات
  • بژ
  • رنگ‌های خنثی با تناژ خاکی

کافیست رنگ سایر وسایل موجود در اتاق را با دیوارها ست کنید تا ترکیبی مدرن، شیک و جذاب بدست آورید. دقت داشته باشید که در این اتاق خواب ها نباید تنوع زیادی در رنگ بندی دیوار و غیره وجود داشته باشد و تا حد امکان به سمت سادگی گرایش وجود دارد.

رنگ دیوار اتاق خواب کلاسیک

در سبک دکوراسیون کلاسیک اصالت و تجملات اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل رنگ های گرم در اولویت هستند. برای دیوار اتاق خواب کلاسیک از رنگ های زیر می توانید استفاده کنید:

  • کرم
  • بژ
  • قهوه‌ای روشن
  • سبز زیتونی
  • آبی روشن
  • سفید عاجی
  • صورتی کمرنگ
  • بنفش یاسی

رنگ دیوار اتاق خواب کلاسیک

رنگ دیوار اتاق خواب کلاسیک کرم

اتاق خواب مدرن با دیوار قهوه ای

رنگ دیوار اتاق خواب دخترانه

برای دیوار اتاق خواب دخترانه، رنگ‌های نرم و ملایم مثل صورتی روشن، یاسی، سفید یا آبی آسمانی می‌تواند فضایی آرام و دلپذیر ایجاد کند. علاوه براین، ترکیب رنگ های خنثی مانند طوسی با زرد، صورتی، سفید و سرمه ای همگی انتخاب های ایده آلی برای دیوار اتاق هستند. این رنگ‌ها به خوبی با دکوراسیون‌های دخترانه هماهنگ شده و محیطی گرم، دوست‌داشتنی و امن را برای استراحت و بازی فراهم می‌کنند. ترکیب این رنگ‌ها با عناصر دکوری مانند روتختی‌های گلدار، پرده‌های نازک فضایی شاد و پرانرژی ایجاد کرده و اتاقی رویایی و جذاب برای یک دختر فراهم می‌سازد.

رنگ دیوار اتاق خواب دخترانه

رنگ دیوار اتاق خواب پسرانه

برای دیوار اتاق خواب پسرانه رنگ‌های پرانرژی مانند آبی تیره، خاکستری، سبز زیتونی، یا سرمه‌ای می‌تواند فضایی مدرن و جذاب ایجاد کند. این رنگ‌ها با ایجاد حس ماجراجویی و پویایی، محیطی مناسب برای بازی، مطالعه و استراحت فراهم می‌کنند. ترکیب این رنگ‌ها با دکوراسیون‌هایی مانند روتختی‌های ساده یا با الگوهای گرافیکی، مبلمان چوبی یا فلزی، فضایی شیک و در عین حال راحت برای یک پسر ایجاد می‌کند.

رنگ دیوار اتاق خواب پسرانه

رنگ دیوار اتاق خواب زن و شوهر

در انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب زن و شوهر یکی از مهم ترین اصول، ایجاد حس آرامش و رمانتیک بودن محیط است. به همین دلیل برای دیوار می توانید از رنگ های صورتی ملایم، کرم، بژ، سفید، سبز زیتونی، طوسی استفاده کنید. مهم این است که در این محیط رنگ اتاق خواب زوجین از نظر رنگ بندی روتختی و سایر وسایل موجود در آن با دیوارها تناسب باشد و همگی در جهت ایجاد آرامش انتخاب شوند.

رنگ دیوار اتاق خواب زن و شوهر

رنگ دیوار اتاق خواب کودک

برای دیوار اتاق کودک، رنگ‌های ملایم و شاداب مانند آبی آسمانی، سبز نعناعی، صورتی روشن، یا زرد پاستلی مناسب هستند. این رنگ‌ها با ایجاد فضایی آرام و دلپذیر، به تحریک خلاقیت و شادی کودک کمک می‌کنند. در ادامه چند ایده رنگ دیوار اتاق خواب کودک را می توانید مشاهده کنید.

رنگ دیوار اتاق خواب کودک

رنگ دیوار اتاق خواب بچه

اتاق کودک با دیوار آبی سفید

ایده رنگ دیوار اتاق خواب دو رنگ

ایده رنگ دیوار اتاق خواب دو رنگ طوسی صورتی

رنگ دیوار اتاق خواب صورتی سفید

رنگ دیوار اتاق خواب دو رنگ سفید سبز

دیوار اتاق خواب سفید صورتی

دیوار اتاق خواب طوسی سبز

دیوار اتاق خواب کرم سفید

دیوار اتاق خواب سبز صورتی

دیوار اتاق قهوه ای روشن سفید

دیوار اتاق خواب سفید طوسی

دیوار اتاق خواب طوسی نارنجی

اتاق خواب دو رنگ صورتی سبز

اتاق خواب دو رنگ سبز سفید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!