دکوراسیون اتاق خوابطراحی دکوراسیون داخلی

18 سبک دکوراسیون اتاق خواب جذاب و پرطرفدار

سبک دکوراسیون اتاق خواب یکی از مهم ترین عوامل برای چیدمان و انتخاب رنگ بندی وسایل موجود در اتاق است که متناسب با فرهنگ و سلیقه باید انتخاب شود. آیا برای شما هم پیش آمده است که پا به یک اتاق خواب بگذارید و از سبک متناقض و عجیب چیدمان آن تعجب کنید؟ هر چند قانون قطعی در این مورد وجود ندارد اما سبک های دکوراسیون داخلی استانداردها و المان های خاص برای چیدمان دارند. در این مطلب از سایت دکونیوز قصد داریم تا انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب را معرفی کرده و در مورد هر کدام از آنها توضیحاتی ارایه دهیم.

انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب

انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب جایی است که همه ما روزانه بخش زیادی از ساعات زندگی خود را در آن می گذرانیم. گر چه اتاق خواب با خواب ما پیوند خورده است اما در اغلب مواقع به عنوان اتاق مطالعه و کار نیز استفاده میشود. بنابراین این اتاق را باید یکی از مهمترین بخش های هر خانه دانست. شکی نیست که دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب می تواند بر کیفیت زندگی افراد تاثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد. به این منظور سبک های مختلفی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد. از جمله سبک های دکوراسیون اتاق خواب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- سبک چیدمان معاصر اتاق خواب

این سبک به اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یک بر می گردد و به همین دلیل به نام معاصر شناخته می شود. معاصر را می توان نوعی طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن با تلفیق عناصر طبیعی دانست. در چیدمان معاصر اتاق خواب تلاش می شود تا از پنجره های نورگیر بزرگ برای دریافت بیشترین نور طبیعی استفاده شود. در انتخاب رنگ نیز علاوه بر رنگ های مدرن و خنثی به طور معمول از رنگ هایی طبیعی مثل قهوه ای، بژ، برنز، کرم و… نیز استفاده می گردد.

سبک چیدمان معاصر اتاق خواب

2- سبک آرت دکو برای دکوراسیون اتاق خواب

سبک آرت دکو متعلق به دهه 1920 و 1930 میلادی است. در این سبک تلاش می شود تا از اشکال هندسی در دکوراسیون اتاق خواب استفاده شود. با توجه به اینکه این سبک بین دو جنگ جهانی ایجاد شده است، استفاده از رنگ های پر رنگ، ایجاد ظاهر پر زرق و برق و در کنار لوازم دکوری جایگاه ویژه ای دارد. همچنین بعضا از وسایل جلا خورده و براق در این سبک طراحی اتاق خواب استفاده می شود.

سبک آرت دکو برای دکوراسیون اتاق خواب

3- سبک مدرن دکوراسیون اتاق خواب

یکی از پرطرفدارترین انواع سبک های دکوراسیون اتاق خواب، سبک مدرن است. مدرن سبکی ساده و بدون تجملات در عین حال زیبا محسوب می شود. این طراحی ساده شاید به کیفیت خواب شما نیز کمک کند. استفاده از رنگ های سفید و طوسی و همچنین پرده های یک رنگ از نمادهای این سبک است. در این سبک پیچیدگی ها جایگاهی ندارند و تلاش می شود از خطوط ساده و رنگ های خنثی استفاده شود. این اصول حتی برای انتخاب یا طراحی کوسن ها، روتختی، دکور مبلمان اتاق خواب و فرش ها نیز باید مد نظر قرار بگیرد.

سبک مدرن دکوراسیون اتاق خواب

50 مدل اتاق خواب رویایی

4- اتاق خواب سبک شابی شیک

سبک شابی شیک از انتخاب های عالی برای افرادیست که به دنبال فضایی آرام، زیبا، بدور از تجملات هستند. در این سبک می توانید از روتختی های گلدار با رنگ های روشن در کنار پرده های نخی استفاده کنید. اکسسوری و وسایل تزئینی که در این اتاق خواب استفاده می کنید بهتر است ظاهر آنتیک داشته و تا حد امکان براق و تجملاتی نباشد.
رنگ های ملایم و پاستلی جذابیت فوق العاده ای را در این اتاق ایجاد می کنند. علاوه براین، این رنگ ها فضای داخل اتاق خواب را بزرگتر نشان می دهند و به همین دلیل سبکی ایده آل برای اتاق خواب های کوچک به شمار می رود.

اتاق خواب سبک شابی شیک

5- مینیمال؛ جذاب ترین سبک دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از این سبک دکوراسیون اتاق خواب در سال های اخیر بسیار پر طرفدار شده است. مینیمال به طور خلاصه نمادی از سادگی، نظافت و عدم تکلف و پیچیدگی است. استفاده از رنگ های روشن و به خصوص سفید نیز دیگر نماد این سبک است. برای سبک دکوراسیون مینیمال باید از طرح های ساده استفاده کنید. طراحی های پیچیده، خطوط شکسته و در هم، استفاده از رنگ های مختلف در این سبک جایگاهی ندارد. ضمنا نور نیز در این طراحی باید به حد کافی در نظر گرفته شود.

مینیمال؛ جذاب ترین سبک دکوراسیون اتاق خواب

6- سبک دکوراسیون اتاق خواب بوهو

یکی از بهترین انواع سبک های دکوراسیون اتاق خواب، سبک بوهو است. این سبک مربوط به دهه 1970 میلادی است. در این سبک می توانید از الگوهای سنتی و صنایع دستی به اندازه کافی استفاده کنید. استفاده از ترکیب رنگ های شاد، روشن و خنثی در این سبک رواج زیادی دارد. در اتاق خواب سبک بوهو برای انتخاب وسایل کاملا دستتان باز است و می توانید از وسایل طبیعی با طرح و رنگ طبیعت استفاده کنید.

سبک دکوراسیون اتاق خواب بوهو

7- سبک روستیک دکوراسیون اتاق خواب

یکی دیگر از انواع سبک های دکوراسیون اتاق خواب، روستیک است. سبک دکوراسیون روستیک از طبیعت خانه های روستایی الهام گرفته است. استفاده از عناصر طبیعی مثل چوب، سنگ، چرم و… در این سبک بسیار مهم است. استفاده از رنگ های طبیعی موجود در طبیعت به همراه متریال و بافت هایی نظیر پشم، چرم، خز نیز در سبک روستیک اتاق خواب اهمیت به سزایی دارد. شما می توانید از لحاف چهل تکه به همراه پتوی پشمی، بالشت های خز دار، تخت و میز با طرح چوب ساده و فرش های سنتی ایرانی در این سبک استفاده کنید.

سبک روستیک دکوراسیون اتاق خواب

8- سبک دکوراسیون اتاق خواب گرمسیری

گرمسیری انتخاب جذاب بعدی برای اتاق خواب است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و شباهت زیادی به سبک ساحلی دارد. همان طور که احتمالا پیش بینی می کنید، استفاده از الگوهای مناطق گرمسیری و استوایی در این سبک جایگاه ویژه ای دارد. استفاده زیاد از رنگ سبز، طرح برگ های بزرگ، گیاهان زنده استوایی، مبلمان و تخت چوبی، رنگ های سفید، کرم، قهوه ای، تناژهای مختلف رنگ سبز و… از ویژگی های این سبک از چیدمان اتاق خواب است.

سبک دکوراسیون اتاق خواب گرمسیری

9- دکوراسیون صنعتی اتاق خواب

سبک صنعتی را نیز باید یکی از انواع سبک های دکوراسیون اتاق خواب دانست. این سبک که از کشور آمریکا نشات گرفته است برای کاهش هزینه های ساخت و ساز ایجاد شد. عنصرهای فلزی خام، لوله های روکار، کف سیمانی، عناصر مختلف چوبی فلزی، دیوارهای آجری، مبلمان و تخت خواب تیره رنگ، رنگ های خنثی یا رنگ هایی مثل مسی، نقره ای، برنزی، کرومی و… از ویژگی های شاخص این سبک هستند. یک ویژگی خاص دیگر این سبک استفاده از المان هایی و الگوهایی است که توسط سبک های دیگر کنار گذاشته می شوند.

دکوراسیون صنعتی اتاق خواب

10- سبک میدسنتری برای دکوراسیون اتاق خواب

همانطور که از نام آن پیداست سبک هنری و دکوراسیون میانه قرن مربوط به میانه قرن بیستم یعنی حد فاصل سال های 1950 تا 1970 است که کمی شبیه به سبک اسکاندیناوی است. در چیدمان اتاق خواب سبک مید سنتری از نمادها و الگوهایی مثل آثار هنری انتزاعی به رنگ روشن، خطوط ساده، منظم و روشن، قطعات رنگارنگ بر روی دیوار، صندلی گرد، دوری از هرج و مرج، راحتی و کارایی، استفاده از گیاهان طبیعی، بافت و جنس پلاستیک و… اشاره کرد.

سبک میدسنتری برای دکوراسیون اتاق خواب

11- سبک وینتیج برای اتاق خواب

وینتیج یکی دیگر از انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب است. سبک دکوراسیون وینتیج در برخی مواقع روستایی نیز نامیده می شود تلاش می کند از المان های قدیمی و روستایی استفاده بیشتری کند. استفاده از رنگ های سفید، صورتی، آبی و سبز در اولویت این سبک اتاق خواب است. استفاده از کاغذ دیواری های گل دار یا طرح دار، استفاده از وسایل دکوری عتیقه، استفاده از روتختی بافته شده، مبل های چوبی براق و… از ویژگی های اتاق خواب سبک وینتیج است.

سبک وینتیج برای اتاق خواب

12- سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون اتاق خواب

سبک اسکاندیناوی با نام سبک زمستانی نیز شناخته می شود و از منطقه جغرافیایی اسکاندیناوی نشات گرفته است. بنابراین قابل پیش بینی است که المان های استفاده شده در آن مخصوص مناطق سرد است. کف پوش های چوبی، رنگ سفید اتاق، پتوهای ضخیم، استفاده از رنگ های خاکستری، سفید، قهوه ای، خطوط منحنی، تناژهای رنگی کرم و… از ویژگی های اتاق خواب سبک اسکاندیناوی است.

سبک اسکاندیناوی برای اتاق خواب

13- سبک کلاسیک در چینش اتاق خواب

یکی دیگر از انواع سبک های چینش اتاق خواب، کلاسیک است. این سبک درست در مقابل سبک مدرن قرار می گیرد. در سبک دکوراسیون کلاسیک از رنگ های روشن، مبل های بافت دار، وسایل تزئیناتی تجملی، نورپردازی های متمرکز، رعایت اصل تقارن در طراحی، طراحی پر از جزئیات، تخت و مبلمان کلاسیک، استفاده از المان هایی نظیر آباژور و… استفاده می شود. این سبک البته کمی شلوغ به نظر می رسد؛ هر چند بهتر است از کنتراست رنگ بالا استفاده نشود.

سبک کلاسیک در چینش اتاق خواب

14- اتاق خواب سبک وسترن یا غربی

یکی دیگر از انواع سبک های طراحی دکوراسیون اتاق خواب سبک وسترن یا غربی است. همانطور که حدس می زنید در اتاق خواب وسترن باید الگوهایی شبیه به فیلم های وسترن را مشاهده کنید. رنگ بندی این سبک دکوراسیون اتاق خواب شامل رنگ های ملایم است. بافت چوب و آهن رنگ و رو رفته در این سبک جذاب به نظر می رسد. سرویس خواب سنگین و بزرگ نیز بهتر است برای این سبک انتخاب شود. استفاده از سردیس های حیوانات، گیاه کاکتوس، گلدان های سفالی و… نیز در اتاق خواب توصیه می شود.

اتاق خواب سبک وسترن یا غربی

15- سبک فرانسوی دکوراسیون اتاق خواب

سبک دکوراسیون فرانسوی با نام پاریسی هم شناخته می شود. به طور خلاصه این سبک ترکیب سبک سنتی و مدرن است. اما در این روش باید المان ها با یکدیگر همخوانی داشته باشند. معمولا از پارچه ها و دیوارهای براق در این سبک استفاده می شود. در عین حال که رنگ های سرد در این سبک غالب هستند اما از رنگ های گرم نیز به شکل هماهنگ اما با درصد کمتر استفاده می شود.

سبک فرانسوی دکوراسیون اتاق خواب

16- سبک انگلیسی برای اتاق خواب

یکی از سبک های کمتر شناخته شده در انواع سبک های دکوراسیون اتاق خواب، سبک انگلیسی است. در این سبک علاوه بر استفاده از رنگ های روشن تلاش می شود از طرح گل ها در بخش های مختلف اتاق استفاده شود. برای مثال پرده های گلدار، روتختی گل دار، کوسن های مبلمان گل دار، کاغذ دیواری گلدار و… نمونه ای از طرح های مناسب برای این سبک هستند. سبک انگلیش هوم برای اتاق خواب مناسب افرادی است که روحیه لطیفی داشته و به دنبال سبکی متفاوت و خودمانی می گردند.

سبک انگلیسی برای اتاق خواب

17- سبک دکوراسیون اتاق خواب ژاپنی

همانطور که قابل پیش بینی است سبک طراحی دکوراسیون اتاق خواب ژاپنی از نمادها و الگوهای ژاپنی الهام گرفته است. برای مثال استفاده از درهای شوجی، پارتیشن های ژاپنی، تخت خواب به شکل سکو (بسیار کم ارتفاع)، پنجره های مستطیلی شکل، درها یا پنجره های کشویی، حصیرها و چوب های بامبو از واجبات دکوراسیون اتاق خواب ژاپنی است. بد نیست از کف پوش های چوبی برای کف اتاق خواب استفاده شود. حتی استفاده از پانل های چوبی در دیوارها نیز توصیه می شود. معمولا از رنگ های طبیعی و خنثی در این سبک از اتاق خواب بیشتر استفاده می شود.

سبک دکوراسیون اتاق خواب ژاپنی

18- روش چیدمان رمانتیک اتاق خواب

این سبک از چیدمان اتاق خواب برای تازه عروس ها از جذابیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که سبکی آرامبخش و گرم است. بالشت های و ملحفه گرم، پرده و دیوار سفید، استفاده از گل های طبیعی، استفاده از نور آباژور یا ریسه های کوچک نوری، طرح ها و بافت ها با گل های ریز و… از مشخصه های این سبک است.

روش چیدمان رمانتیک اتاق خواب

منبع: mydomaine.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا