طراحی دکوراسیون داخلی

15 ترکیب رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ جدید و شیک

رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ یکی از انتخاب های مناسب برای سبک های مدرن، مینیمال و حتی کلاسیک است که باید با دقت زیادی انتخاب شوند. چون هر یک از رنگ ها دارای انرژی و اثر خاصی بر احساسات افراد هستند و ترکیب آنها با هم باید به صورت هوشمندانه انجام شود تا در نهایت به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید. در این بخش از مطالب مجله دکوراسیون دکونیوز به معرفی بهترین ترکیب رنگ ها برای دیوار پذیرایی دو رنگ مدرن و جدید اشاره خواهیم داشت.

نکات مهم در انتخاب رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

پذیرایی یکی از مهم ترین بخش ها در اغلب منازل است و همیشه سعی می کنیم شیک ترین و بهترین انتخاب ها را برای دکوراسیون داخلی آن داشته باشیم. انتخاب رنگ دیوار پذیرایی یکی از گام های مهم در دیزاین این بخش است که به شیوه های مختلفی می توان آن را انجام داد. استفاده از دو رنگ برای دیوار پذیرایی از گذشته تا امروز طرفداران زیادی داشته و با کمی دقت می توان ترکیب های جذاب را برای زیبا شدن محیط و پنهان کردن نواقص موجود در متراژ و نورپردازی پذیرایی انتخاب کرد.
چند نکته و اصل مهم برای انتخاب رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ باید مدنظر قرار داد که عبارتند از:

  • رنگ‌ های انتخابی باید با سبک دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد. مثلاً برای سبک مدرن، ترکیب‌های جسورانه‌تر و برای سبک کلاسیک، ترکیب‌های آرام‌تر مناسب است.
  • هر رنگ تأثیر خاصی بر روحیه افراد دارد. مثلاً رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی، انرژی‌بخش هستند و رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز، آرامش‌بخش. به همین دلیل باید به اثر روانشناسی رنگ ها در زمان استفاده از آنها در کنار هم توجه داشته باشید.
  • برای فضاهای کوچک، بهتر است از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. در فضاهای بزرگ محدودیتی در این زمینه ندارید و دستتان برای انتخاب باز است.
  • اگر پذیرایی شما نورگیر خوبی ندارد، از رنگ‌های روشن و گرم استفاده کنید تا فضا روشن‌تر به نظر برسد.

نکات مهم در انتخاب رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

نحوه ترکیب دو رنگ برای دیوار پذیرایی

قوانین انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی تنوع زیادی دارند و با استفاده از آنها می توانید بهترین ترکیب را اجرا کنید. از بهترین قوانین برای استفاده از دو رنگ در دیوار پذیرایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قاعده ۶۰-۳۰-۱۰: طبق این قاعده، ۶۰ درصد فضا را به رنگ اصلی، ۳۰ درصد را به رنگ مکمل و ۱۰ درصد را به رنگ تأکیدی اختصاص دهید.
  • رنگ‌های مکمل در چرخه رنگ مقابل هم قرار دارند و کنتراست زیبایی ایجاد می‌کنند. استفاده از دو رنگ مکمل می تواند فضا را جذاب و پرانرژی کند.
  • رنگ‌های مشابه در چرخه رنگ کنار هم قرار دارند و حس هماهنگی ایجاد می‌کنند. برای ایجاد هارمونی دلربا استفاده از دو رنگ مشابه گزینه مناسبی خواهد بود.
  • رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و بژ، می توانند به عنوان پایه و رنگ های گرم یا سرد در نقطه کانونی استفاده شوند.

نحوه ترکیب دو رنگ برای دیوار پذیرایی

مدل رنگ آمیزی دیوار پذیرایی با دو رنگ

بعد از انتخاب دو رنگ مناسب، در مرحله بعد باید بتوانید روش مناسبی را برای اجرای آنها روی دیوار انتخاب کنید. روش های زیر هر یک زیبایی های خاص خودشان را دارند و می توانند فضای منزل و بخش پذیرایی را بسیار جذاب کنند:

  • یکی از رایج‌ترین روش‌ها، رنگ کردن نیمه پایین دیوار با یک رنگ و نیمه بالای آن با رنگ دیگری است.
  • می‌توانید یکی از دیوارها را با رنگی متفاوت رنگ کنید تا به عنوان نقطه کانونی فضا عمل کند.
  • ایجاد راه راه‌های افقی یا عمودی با دو رنگ، می‌تواند به فضا عمق و جذابیت ببخشد.
  • می‌توانید روی دیوار با شابلون و غلطک ترکیب دو رنگ را با طرح های مورد نظر اجرا کنید. این روش رنگ آمیزی شبیه به کاغذ دیواری می شود.

جدیدترین انواع طراحی رنگ دیوار را از دست ندهید!

مدل رنگ آمیزی دیوار پذیرایی با دو رنگ

بهترین ترکیب رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

مهم ترین و اصلی ترین بخش از رنگ آمیزی دیوار پذیرایی با دو رنگ، انتخاب دو رنگ است. از بهترین و پرطرفدارترین دو رنگ مناسب دیوار پذیرایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- سفید و طوسی

این ترکیب کلاسیک و مدرن، فضایی آرام و شیک ایجاد می‌کند. سفید نور را بازتاب داده و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و طوسی به عنوان یک رنگ خنثی، به سایر رنگ‌های دکوراسیون اجازه می‌دهد خودنمایی کنند.

سفید طوسی بهترین ترکیب رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

2- سفید و آبی

این ترکیب حس آرامش و طراوت را به فضا می‌بخشد. آبی رنگ آسمان و دریا است و باعث می‌شود احساس کنیم در یک محیط آرام و دلنشین هستیم.

بهترین رنگ در دکوراسیون مدرن

 

دیوار سفید آبی دو رنگ پذیرایی

3- سفید و سبز

این ترکیب حس طبیعت و شادابی را به فضا می‌بخشد. سبز رنگی آرامش‌بخش و نشاط‌آور است و با سفید ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند.

سفید و سبز

4- سفید و زرد

این ترکیب فضایی گرم و شاداب ایجاد می‌کند. زرد رنگی انرژی‌بخش و مثبت است و با سفید ترکیب شده، فضایی دلنشین و پر از نور ایجاد می‌کند.

دیوار پذیرایی سفید زرد

35 ایده رنگ دیوار پذیرایی طرح دار

5- سفید و صورتی

این ترکیب فضایی رمانتیک و دخترانه ایجاد می‌کند. صورتی رنگی لطیف و دوست‌داشتنی است و با سفید ترکیب شده، فضایی آرام و دلنشین ایجاد می‌کند.

سفید و صورتی دیوار پذیرایی

6- طوسی و نارنجی

این ترکیب کنتراست زیبایی ایجاد می‌کند و فضایی پر انرژی و مدرن به وجود می‌آورد. نارنجی رنگی گرم و جذاب است و با طوسی خنثی، تعادل زیبایی برقرار می‌کند.

طوسی و نارنجی

7- سبز و زرد خردلی

این ترکیب فضایی گرم و طبیعی ایجاد می‌کند. سبز زیتونی رنگی آرامش‌بخش و طبیعی است و با زرد خردلی ترکیب شده، فضایی شاداب و پر انرژی ایجاد می‌کند.

دیوار سبز زیتونی و زرد خردلی

8- صورتی و بنفش روشن

صورتی و بنفش هر دو رنگ‌های زنانه و لطیف هستند و با هم ترکیب زیبایی ایجاد می‌کنند.

صورتی ملایم و بنفش روشن

9- مشکی و سفید

مشکی رنگی قوی و پرقدرت است و با سفید ترکیب شده، فضایی پر کنتراست و جذاب ایجاد می‌کند.

دیوار پذیرایی سفید مشکی دو رنگ

10- خاکستری و قرمز

قرمز رنگی پرشور و هیجان‌انگیز است و با خاکستری خنثی، تعادل زیبایی برقرار می‌کند.

خاکستری و قرمز

11- زرد و آبی

زرد و آبی دو رنگ مکمل هستند و با هم ترکیب شده، فضایی پر از حرکت و پویایی ایجاد می‌کنند.

ترکیب زرد و آبی دیوار پذیرایی

12- قهوه‌ای و کرم

قهوه‌ای رنگی طبیعی و گرم است و با کرم ترکیب شده، فضایی آرام و دلنشین ایجاد می‌کند.

قهوه‌ای و کرم دیوار پذیرایی

13- نسکافه ای طلایی

ترکیب نسکافه ای و طلایی برای فضاهای لوکس و تجملاتی کاربرد دارد. پیشنهاد می کنیم در انتخاب این رنگ بندی دقت زیادی داشته باشید و بیش از اندازه طلایی را استفاده نکنید.

14- استخوانی کرم

برای ایجاد فضایی روشن در پذیرایی های کوچک و کم نور، ترکیب استخوانی و کرم گزینه مناسبی خواهد بود. این رنگ بندی براحتی با سایر وسایل موجود در اتاق از قبیل پرده و مبلمان و فرش ست می شود.

12 مکمل رنگ کرم در دکوراسیون

استخوانی کرم برای دیوار پذیرایی

15- سفید و سرمه ای

اگر به دنبال یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ هستید، سفید و سرمه ای را امتحان کنید. دیوار شاخص را می توانید سرمه ای انتخاب کنید و سایر بخش ها با سفید رنگ آمیزی شوند.

سفید و سرمه ای

سخن آخر

با بررسی دقیق چرخه رنگ و به کار گرفتن قوانین ترکیب رنگ در دکوراسیون می توانید انتخاب های بسیار متنوعی داشته باشید. مواردی که در این مطلب اشاره شد تنها بخش کوچکی از رنگ های مناسب برای دیوار پذیرایی دو رنگ هستند. کافیست براساس شرایط محیط، میزان نور، متراژ و سبک کلی معماری و رنگ بندی وسایل ترکیب مورد نظر را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!