طراحی دکوراسیون داخلی

بهترین رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن (18 رنگ خانه های مدرن)

با توجه به تنوع زیاد رنگ‌ها و ترکیباتشان، انتخاب بهترین رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. خانه‌ای که با اصول دکوراسیون مدرن طراحی شده باشد، همیشه دلنشین و آرامشبخش است. انتخاب بهترین رنگ مدرن مناسب خانه های مدرن یا ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد برای دیوارها یا سایر لوازم دکوراتیو، می‌تواند حس‌وحال خوشایندی در شما ایجاد کند. برای اینکه از بین انواع رنگ‌ها، بهترین رنگ مناسب دکوراسیون خانه مدرن را راحت‌تر انتخاب کنید، در این بخش از مطالب دکوراسیون داخلی دکونیوز با ما همراه شوید.

سبک مدرن به چه سبکی می‌گویند؟

برای انتخاب بهترین رنگ خانه مدرن، ابتدا بایستی سبک مدرن را به طور کامل بشناسید. کلمه مدرن در فرهنگ لغت به معنای نو، جدید و تازه است. سبک مدرن،یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی است که در آن از رنگ‌های روشن و خنثی بیشتر استفاده می‌شود. این ویژگی در خانه‌های کوچک بسیار حائز اهمیت است، چرا که فضا را بزرگتر و دلبازتر به تصویر می‌کشد.

رنگ مناسب دکوراسیون مدرن

پرطرفدارترین رنگ های دکوراسیون مدرن

رنگ‌های محبوب سبک مدرن بیشتر رنگ‌‌های گرم و خنثی مانند سفید، خاکستری، طوسی و کرم هستند. این رنگ‌ها به راحتی با هر رنگی ست می‌شوند و از این نظر محبوب و پرطرفدار شده‌اند. در ادامه به معرفی انواع ترکیب رنگ مناسب در دکوراسیون مدرن می‌پردازیم.

1- رنگ مشکی؛ مدرن و امروزی

مشکی، ذاتاً رنگ مدرنی است و در دکوراسیون‌های امروزی بیشتر به چشم می‌آید. مهمترین مزیت این رنگ، قدرت تطبیق‌پذیری آن است که به آسانی با هر رنگی خصوصاً سفید و طوسی ترکیب می‌شود و هارمونی شیکی را به شما تحویل می‌دهد.

رنگ مشکی؛ مدرن و امروزی

9 قانون انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

2- طراوت طبیعت سبز در قلب خانه مدرن

با انتخاب رنگ سبز به عنوان بهترین رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن، انگار طبیعت را به خانه آورده‌اید. این رنگ، خستگی را از بین می‌برد و انرژی مثبت به شما تزریق می‌کند. در این عکس به وضوح می‌بینید که چگونه رنگ طوسی اجاق گاز و لباسشویی، فضا را از یکنواختی خارج کرده و توانسته با رنگ سبز هماهنگ شود.

طراوت طبیعت سبز در قلب خانه مدرن

3- آبی؛ رنگ آرامشبخش

آبی، رنگی مثبت و ملایمی است. اما زیاده‌روی در استفاده از آن، اثر معکوس ایجاد می‌کند. رنگ‌هایی که به خوبی با این رنگ تطبیق‌پذیر هستند، سبز، قهوه‌ای، سفید و خاکستری تیره هستند. این طیف رنگی در کنار تم طوسی، فضای مدرن و آرامشبخشی خلق کرده است. کابینت‌‌ها نیز با رنگ آبی، آرامش فضا را دوچندان کرده‌اند.

رنگ آبی در دکوراسیون مدرن

4- دکوراسیون سفید خانه های مدرن

در این تصویر، رنگ سفید، رنگ غالبی است که فضا را بزرگ‌تر، روشن‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد و رنگ طلایی در جزیی‌ترین قسمت‌های پذیرایی به کار رفته است. اصرار بر استفاده بیش از حد از رنگ سفید، احتمال دارد از این سبک زود دل‌زده و خسته شوید. برای همین انتخاب رنگ سفید با طلایی، ترکیب باشکوه و مدرنی است که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

دکوراسیون سفید خانه های مدرن

5- رنگ طوسی؛ خنثی و دوست‌داشتنی

طوسی یکی از رنگ‌های خنثی و آرامشبخش در دکوراسیون داخلی است که به آسانی با هر رنگی به ویژه سفید جور می‌شود. این رنگ نور را به خوبی بازتاب می‌دهد و برای پذیرایی‌های کوچک مناسب است. در این تصویر، رنگ طوسی رنگ غالب است و رنگ کف پذیرایی، دیوارها و میز وسط با رنگ سفید، محیط را از یکنواختی و کسلی درآورده است.

رنگ طوسی؛ خنثی و دوست‌داشتنی

بهترین رنگ دیوار خانه های کوچک

6- دکوراسیون مدرن با رنگ آبی روشن

رنگ آبی به خوبی با رنگ پاستیلی و دیگر رنگ‌ها همراه می‌شود تا فضای مدرنی خلق کند. این رنگ، از رنگ‌‌های سرد و پرطرفداری است که با نارنجی، سبز و سفید به راحتی هماهنگ می‌شود. آبی و نارنجی، دو رنگ متضاد هم هستند که اگر در کنار هم به کار برده شوند، هارمونی بی‌نظیری خلق می‌کنند. می‌توانید از رنگ آبی برای مبلمان‌ها و دیوارها استفاده کنید و رنگ نارنجی، انتخاب خوبی برای کوسن مبل باشد.

دکوراسیون مدرن با رنگ آبی روشن

7- رنگ کرم؛ رنگ مناسب برای دیوار خانه های مدرن

اگر به تصویر بالا دقت کنید، می‌بینید که از طیف‌های مختف رنگ کرم استفاده شده است. به همین خاطر، رنگ‌ کرم، ظاهر شیک و جذابی به پذیرایی داده است. این رنگ اگر با تناژ قهوه‌ای به کار رود، جذابیت فضای داخلی دوچندان می‌شود. برای مثال، در مبلمان‌‌های قهوه‌ای، از چوب روشن‌تر در قسمت پایه استفاده کرده است که مبل های شکلاتی تیره در نقطه توجه قرار گیرند. همچنین می‌توانید از میزی بزرگ با رنگ قهوه‌ای سوخته در وسط پذیرایی استفاده کنید. با این کار، دکوراسیون چندین برابر جذاب خواهد شد.

رنگ کرم؛ رنگ مناسب برای دیوار خانه های مدرن

مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون

8- رنگ آبی کلاسیک؛ بهترین و آرامبخش‌ترین رنگ اتاق مدرن

رنگ آبی، به طور خاص رنگی است که به انسان حس آرامش می‌دهد. به همین دلیل در اکثر اتاق‌خواب‌ها از این رنگ استفاده می‌شود. این رنگ محبوب همه افرادی است که دوست دارند، زیبایی اتاق و آرامش را با همدیگر داشته باشند. در این عکس طیفی از رنگ‌های روشن تا تیره دیده می‌شود که با رنگ آبی هماهنگی آرامی دارند. رنگ دیوارها، پایه آباژور، کوسنی که روی صندلی قرار دارد و رنگ پاف همگی گویای این مطلب است.

رنگ آبی کلاسیک؛ بهترین و آرامبخش‌ترین رنگ اتاق مدرن

9- رنگ صورتی با سبز

رنگ صورتی، رنگ قوی و آرامشبخشی است که استفاده از آن در کنار سبز، هارمونی جذابی به وجود می‌آورد. به همین دلیل، استرس و اضطراب را از بین می‌برد و فضای دلنشین و صمیمی را در اتاق خواب ایجاد می‌کند. در این عکس، رنگ سبز، رنگ غالب است و از سبز به عنوان رنگ مکمل استفاده شده است. انتخاب عروسک با رنگ صورتی، آباژور و پرده، شادابی فضا را بیشتر می‌کند.

رنگ صورتی با سبز

10- انتخاب قرمز؛ جسارت، شور و اشتیاق

قبل از آن که تصمیم به انتخاب رنگ اتاق پسرانه بگیرید، بهتر است ابتدا مشخص کنید که برای چه رده سنی رنگ می‌شود. رنگ‌های روشن و ملایم، فضای اتاق خواب کودکان را دلنشین می‌کند. در مقابل، رنگ‌های تند برای گروه‌های سنی بزگسال استفاده می‌شود.
قرمز، رنگ گرم و جسورانه‌ای است که از آن در دنیای دکوراسیون داخلی اتاق خواب پسرانه نوجوان، زیاد استفاده می‌شود. استفاده از این رنگ، حس اعتماد به نفس را در او تقویت می‌کند. رنگ قرمز قابلیت ترکیب با هر رنگی دارد. برای اینکه این رنگ چشمگیرتر شود، می‌توانید ماشین، پرده و کمد یا دیوار را قرمز کنید.

11- دیزاین خانه مدرن با ترکیب رنگ طوسی و زرد

یکی دیگر از رنگ‌ های دکوراسیون مدرن که بیشتر برای اتاق خواب استفاده می‌شود، رنگ طوسی است. این رنگ از آن دسته رنگ‌هایی است که خیلی راحت با دیگر رنگ‌ها ست می‌شود، اما عیب بزرگی که دارد، خیلی زود کسل‌کننده و بی‌روح می‌شود. یکی از راه‌حل‌هایی که این کسلی و یکنواختی را از بین می‌برد، استفاده از لوازم و اکسسوری‌های است که به عنوان رنگ مکمل برای اتاق خواب به کار می‌روند. طوسی به آسانی با رنگ‌هایی مثل زرد، قرمز، پاستیلی، بنفش و صورتی کنار می‌آید.

دیزاین خانه مدرن با ترکیب رنگ طوسی و زرد

12- رنگ‌های پاستیلی؛ ظریف و زیبا

رنگ‌های پاستیلی، طیف روشن‌تر و ملایم‌تری دارند و فضای آرامی را برای شما خلق می‌کنند. این رنگ‌ها، نور را به خوبی بازتاب می‌دهند، به دلیل همین ویژگی برای اتاق‌های تاریک و کم‌نور بسیار مناسب هستند. رنگ پاستیلی را می‌توانید برای دیوارها یا سقف استفاده کنید. انتخاب این رنگ برای کمد لباس، تخت خواب، کوسن و بالش و سایر اکسسوری‌ها نیز ایده جذابی است که زمینه خواب راحت و آرامی را برایتان فراهم می‌کند.

رنگ‌های پاستیلی؛ ظریف و زیبا

ترکیب رنگ‌های محبوب در دکوراسیون داخلی مدرن

ترکیب رنگ‌ها در چرخه رنگ خیلی مهم است. هر رنگی خصوصیت متفاوتی دارد. برخی رنگ‌ها مثل آبی که رنگ ملایمی است با سبز یا بنفش ترکیب شگفت‌انگیزی خلق می‌کند. اگر رنگ‌های مکمل و متضاد را بشناسید، راحت‌تر می‌توانید بهترین رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن را انتخاب کنید. در ادامه لیستی از ترکیب رنگ‌هایی که خیلی پرطرفدار هستند را برای شما معرفی می‌کنیم.

13- ترکیب آبی و سفید

رنگ آبی به سکوت و آرامش مشهور است. برای این‌که ترکیب جدید و مدرنی به اتاق خواب بدهید، می‌توانید دیوارهای اتاق را آبی کنید. این رنگ در کنار سفید با رگه‌هایی از رنگ سبز تیره جلوه مدرن به اتاق می‌دهد.

ترکیب آبی و سفید

14- ترکیب سبز و زرد

دو رنگ سبز و زرد، در حالی که هیچ نقطه مشترکی از نظر طیف گرمی و سردی ندارند، به راحتی با هم ترکیب می‌شوند. در این تصویر می‌بینید که رنگ سبز مبلمان با رنگ متضاد زرد، به خوبی با هم متعادل شده‌اند.

ترکیب سبز و زرد

15- ترکیب زرد و بنفش

بنفش از جمله رنگ‌هایی است که بسیار تماشایی و طبیعی است. هنگامی که این رنگ با رنگ‌ دیگری مانند زرد ترکیب می‌شود، الگوی رنگی جالبی به وجود می‌آید. ستون‌های سفید در این عکس با رنگ بنفش صندلی ترکیب جالب و جدیدی را خلق کرده و استفاده از رنگ متضاد در دیوارهای کرم، باعث تقویت الگوی رنگی بنفش و زرد شده است.

ترکیب زرد و بنفش

16- ترکیب خاکستری و سبز

یکی دیگر از زیباترین دکوراسیون‌های داخلی مدرن، دکوراسیون سبز و طوسی است. با ترکیب این دو رنگ، آرامش و طبیعت درکنار هم به تعادل بیشتر فضا کمک می‌کنند. در این عکس رنگ طوسی صندلی‌های غذاخوری و مبلمان حس تحرک و نشاط را در شما به جریان می‌اندازد. در مقابل، رنگ طوسی که رنگ خنثی است، تعادل را به فضا بازمی‌گرداند.

ترکیب خاکستری و سبز

17- ترکیب صورتی، سفید و خاکستری

در دنیای ترکیب رنگ‌ها، دو رنگ صورتی و خاکستری به خوبی با هم جفت‌وجور می‌شوند. ترکیبی که در نتیجه این آمیختگی به دست می‌آید، زیباترین دکوراسیون مدرن را برای شما رقم می‌زند. ترکیب این دو با رنگ سفید، آرامش و سکون فوق‌العاده‌ای را به فضا می‌بخشد.

ترکیب صورتی، سفید و خاکستری

18- ترکیب آبی، طوسی و قهوه‌ای

آشپزخانه همیشه هم نباید پر از انرژی و حرارت باشد. در اینجا یک آشپزخانه آبی با چوب روشن، به کار رفته که همراه با کابینت‌های طوسی، محیط آرامی برای کدبانوها فراهم می‌کند.

ترکیب آبی، طوسی و قهوه‌ای

بهترین رنگ‌ها برای آشپزخانه مدرن

آشپزخانه، مکانی است که بر روحیه و حالات فرد بسیار تأثیر دارد. اگر امکان تغییر کل دکوراسیون آن را ندارید، با تنوعی از رنگ‌ها به سراغ بهترین دکور رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن بروید. کابینت‌ها و کانتینرهای قدیمی یا سفید بودند یا طوسی. اما در سبک مدرن دیگر خبری از این رنگ‌ها نیست. رنگ هایی از قبیل مشکی، سبز، آبی، خاکستری، زرد، کرم از جمله انتخاب های مناسب برای آشپزخانه های مدرن به شمار می روند.

رنگ‌ مناسب برای پذیرایی مدرن چه رنگی است؟

پذیرایی محل برگزاری دورهمی‌ها و وقت‌گذراندن اعضای خانواده است. برای همین بسیاری از افراد وقت بیشتری را برای انتخاب رنگ آن صرف می‌کنند. این‌ که محیط پذیرایی بیشتر به چشم بیاید، باید وقت و هزینه بیشتری صرف کرد تا یک تم رنگی جذابی ایجاد شود. بهترین رنگ برای پذیرایی، انتخاب رنگ‌های روشن است. این رنگ را می‌توانید به عنوان رنگ پایه در نظر بگیرید و ترکیبی از رنگ‌های زرد و مشکی را در اکسسوری‌ها به کار ببرید.
رنگ‌های خنثی و مجموعه‌ای از رنگ‌های سرد از بهترین رنگ‌های دکوراسیون مدرن برای پذیرایی محسوب می‌شوند.

بهترین رنگ خانه های مدرن

طراحی اتاق خواب با انواع رنگ های دکوراسیون مدرن

اتاق خواب محل آرامش و استراحت است، بنابراین باید رنگی را برای آن در نظر بگیرید که این آرامش را مختل نکند. در اغلب اتاق خواب‌ها، ترکیبی از رنگ‌های نزدیک به هم استفاده می‌شود تا این آرامش بیشتر احساس شود. هماهنگی پرده، تخت‌خواب و دیگر اکسسوری‌‌ها نیز در ایجاد این حس، نقش مهمی است. اگر اتاق خواب‌ شما، فضای کمتری دارد و قصد دارید آن را بزرگتر جلوه دهید، رنگ‌های روشن و پاستیلی مناسب هستند.

70 ترکیب رنگ اتاق خواب بزرگسالان

سخن پایانی

اکنون که با ویژگی‌ها و کاربردهای رنگ‌های گرم و سرد و ترکیب رنگ‌های مختلف آشنا شدید، می‌توانید بهترین رنگ دکور در دکوراسیون داخلی مدرن را انتخاب کنید. تنها باید ویژگی‌های نورپردازی و اینکه هر فضا به چه تم رنگی نیاز دارد، را دقیقاً بررسی کنید. در این صورت، انتخاب بهترین رنگ خانه مدرن را که با سلیقه و نیازهای دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد، آسان‌تر خواهد بود.

علیرضا تبلانی

به نام عشق می‌نویسم🌱 علیرضا تبلانی هستم. با انگشتام میلیون‌ها کیلومتر اسکرول کردم تا به جایی که هستم برسم؛ همچنان این داستان ادامه داره...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا