تبلیغات

با نرده شیشه ای مدرن محل زندگی خود را متحول کنید

نرده شیشه‌ای از نمادهای طراحی دکوراسیون مدرن می‌باشد که جهت تکمیل زیبایی ملک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرده‌ها امروزه جزو قوی‌ترین سیستم‌های ایمنی محسوب می‌گردند. در نرده‌های شیشه‌ای از قطعات و یراق آلات فلزی همانند آلومینیوم و یا صفحات شیشه‌ای بهره می‌برند. این نوع نرده‌ها را می‌توان به جهت افزایش ایمنی در بالکن‌ها، پله‌ها، جان پناه‌ها و یا نگهداری استخر‌ها استفاده کرد. ترکیب آلومینیوم و شیشه در نرده‌های شیشه‌ای نمادی از امنیت و زیبایی محسوب می‌شود.

نرده‌های شیشه‌ای یکی از پرکاربردترین سازه‌ها در صنعت ساختمان سازی امروزه است. علاوه بر مدرن سازی و زیباسازی محیط، نرده‌های شیشه‌ای از استحکام و دوام بالایی برخوردار می‌باشند. در ادامه، برای اجرای نرده شیشه ای یا هندریل شیشه ای مدرن می‌توانید از کمک متخصصین حرفه ای این زمینه کمک بگیرید.

اجرای نرده شیشه ای

چرا از نرده شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود؟

در هر خانه‌ای به جهت افزایش ایمنی راه پله‌ها نیاز به نرده خواهد بود. جدا از بحث ایمن بودن، زیبایی نیز می‌تواند در این زمینه اهمیت داشته باشد. به همین علت، راه پله و نرده‌ها در طراحی داخلی خانه بسیار مهم می‌باشند. انواع نرده‌ها همانند نرده چوبی، نرده فلزی، نرده شیشه‌ای و نرده‌های استیلی طرفداران مخصوص به خود را دارند. اما یکی از پر‌طرفدارترین نرده‌ها، نرده شیشه‌ای می‌باشد. زیرا در عین شیک و زیبایی، بسیار استحکام و ایمنی بالایی دارد.

مزایای استفاده از نرده شیشه‌ای در ساختمان

از مزایای نرده شیشه‌ای می‌توانیم به شفافیت بالای شیشه که در نهایت منجر به بزرگ‌تر و دلباز‌تر جلوه دادن محیط می‌گردد، اشاره کنیم. نرده‌های شیشه‌ای دوام بالایی دارند و به نسبت آن عمر طولانی‌تری می‌نمایند. در طول زمان این نرده‌ها اکسید نمی‌شوند. در صورتی که از نرده‌های شیشه‌ای استفاده کنید، به علت این که محیط با نرده‌ها محصور نمی‌شود، می‌توانید لذت بیشتری از محیط ببرید. این نرده‌ها می‌توانند یک بوم نقاشی ساده برای کودکان محسوب شوند، زیرا به راحتی می‌توان سطح شیشه را تمیز کرد.

مزایای استفاده از نرده شیشه ای

نسبت به طراحی محیط دکوراسیون می‌توان جنس و سیستم چفت و بست آن را تغییر داد. نگهداری این نرده‌ها بسیار ساده و آسان می‌باشد و یک چشم انداز بدون مانع را برای شما ایجاد می‌کند. نور طبیعی به راحتی می‌تواند در محیط جریان یابد که در نهایت، باعث می‌شود که کمتر از انرژی‌های گرمایشی استفاده کنید. نرده‌های شیشه‌ای در برابر طوفان، سقوط، آب و هوای نامساعد استقامت و مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهند. این نوع نرده‌ها اجرای آسانی دارند، زیرا از قابلیت تطبیق پذیری سریع و انعطاف پذیری بالایی برخوردار می‌باشند.

طراحی‌های مختلف نرده شیشه‌ای

انواع نرده‌های شیشه‌ای از لحاظ طراحی می‌تواند به سه نوع دسته بندی شود. در نوع قاب‌دار نرده‌های شیشه‌ای در واقع، صفحات شیشه‌ای را درون چارچوب کامل قرار می‌دهند. صفحات را توسط ستون‌های فلزی از هم جدا می‌کنند و به زمین متصل می‌نمایند. در نوع دوم نرده‌های شیشه‌ای که به نوع فریم لس یا بدون قاب مشهور می‌باشد، صفحات شیشه بدون چهارچوب صرفاً با استفاده از نوعی پایه با دقت بر روی زمین و یا به کنار دیوار ثابت می‌کنند. در نوع نیم قاب که نوع سوم از طرح نرده‌های شیشه‌ای است، صفحات شیشه‌ای توسط ستون از یکدیگر تفکیک و همچنین به واسطه آن‌ها بر روی زمین نصب می‌گردد. از مهمترین این موارد می‌توان به انواع نرده شیشه‌ای راه‌پله اشاره کرد.

مواد اولیه استفاده شده در نرده شیشه‌ای

نرده‌های شیشه‌ای را با استفاده از بهترین مواد اولیه شیشه سکوریت و شیشه لمینت می‌سازند. این نوع شیشه‌ها به علت مواد اولیه با کیفیت و همچنین به علت این که در درجه حرارت بالایی قرار می‌گیرند، از ایمنی بالایی نیز برخوردار می‌باشند. در نرده‌های شیشه‌ای از یراق آلات و اتصالاتی که از جنس استیل ضد آب هستند، استفاده می‌کنند. این نوع از اتصالات در اثر برخورد با آب تغییر رنگ نمی‌دهند، در برخی از انواع نرده‌های شیشه‌ای از آلومینیوم آنادایز شده به صورت توکار نیز بهره می‌برند.

روش‌های نصب نرده شیشه‌ای

روش‌های نصب نرده شیشه‌ای نسبت به نوع نرده شیشه‌ای می‌تواند متفاوت باشد. اما در حالت کلی در مرحله اول اکثر روش‌ها، جهت نصب نرده شیشه‌ای، محل نرده شیشه‌ای را آماده می‌نمایند. سپس طول و عرض نرده‌ها را با دقت اندازه گیری کرده و آن را آماده نصب می‌کنند.

در تمامی روش‌های نصب نرده‌های شیشه‌ای حتماً باید تمامی لوازم جانبی نصب را همراه داشته باشید. سپس باید چهارچوب‌ها را که نرده‌های شیشه‌ای در داخل آن‌ها بر روی زمین محکم می‌شوند را نصب کنید و در نهایت، نسبت به نوع نرده شیشه‌ای، شیشه‌های مورد استفاده را در جای خود قرار دهید.

نکاتی که در نصب نرده شیشه‌ای باید رعایت شود

باید دقت کنید که تمامی روش‌های نصب نرده‌های شیشه‌ای باید با دقت انجام بگیرد. به همین علت بهتر است که نصب این نوع نرده‌ها را افراد با تجربه انجام بدهند. در صورتی که این نرده‌ها درست نصب نشوند، می‌توانند برای افراد خطر آفرین باشند. در هنگام نصب نرده‌های شیشه‌ای حتماً از ابزار‌های ایمنی مانند دستکش استفاده کنید. حتماً اندازه‌گیری‌ها را به صورت دقیق انجام بدهید.

استفاده از نرده شیشه‌ای در محیط‌های خارجی

در صورتی که مایل باشید، نرده شیشه‌ای را در محیط‌های خارجی استفاده کنید. نکته اولی که باید مد نظر قرار بدهید، معماری فضا خود می‌باشد. این نرده‌ها مقاومت و امنیت بالایی دارند و برای محیط‌های خارجی نیز می‌توانند به صورت مناسبی عمل کنند. علاوه بر آن به نگهداری کمتری نیز احتیاج دارند. فرآیند نصب آن‌ها در محیط‌های خارجی به اندازه‌گیری دقیق و ابزارهای تخصصی احتیاج دارد.

نقش نرده شیشه‌ای در مدرن سازی ساختمان

متریال شیشه به یکی از المان‌های بسیار پرکاربرد در دکوراسیون‌های امروزه تبدیل شده است. استفاده کردن از نرده‌های شیشه‌ای می‌تواند زیبایی چشمگیری را به محیط بدهد. نرده‌های شیشه‌ای نمای مدرن را به وجود می‌آورند که در نهایت باعث افزایش ارزش ملک و همچنین پتانسیل فروش آن می‌گردد.

تعمیر، نگهداری و شستن نرده شیشه‌ای

به جهت نگهداری نرده‌های شیشه‌ای بهتر است، بلافاصله پس از ایجاد کثیفی بر روی آن به پاکسازی اقدام کنید. در صورتی که شیشه را با آب فراوان بشویید، گرد و غبار به صورت کامل حذف می‌شوند. پاکسازی نرده‌های شیشه ای با استفاده از آب و یک دستمال تمیز به راحتی انجام می‌گیرد. در صورتی که قسمتی از نرده‌های شیشه‌ای آسیب ببیند، به جهت پیشگیری از آسیب‌های بعدی، بلافاصله به تعمیر آن باید اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا