تبلیغات

3d پانل چیست؟ انواع و کاربرد هرکدام

۳d پنل چیست سوال اکثر افراد در صنعت ساختمان سازی فعالیت دارند بوده است. درواقع این محصول همان دیوار‌های از پیش ساخته شده و از جمله مصالحی است که جایگزینی متناسب برای دیوار بتنی و سنتی خواهد بود. این محصول تأثیر قابل توجهی در کاهش وزن ساختمان دارد و باعث می‌شود بیشترین فضای لازم در اختیار کاربر قرار گیرد.

تری دی پانل چیست ؟

همانطور که می‌دانید تری دی پنل یا پانل دیواری سه بعدی نوعی دیوار پیش ساخته می‌باشد. هر صفحه از این محصول شامل یک هسته از مواد عایق حرارتی است که از دو طرف با یک ورق فلزی پوشانده شده است. ‌تری دی پانل یک مصالح ساختمانی نیست، بلکه نوعی پوشش پرده مانند است و نیرو‌های ساختاری به اسکلت فولادی یا سایر قاب‌های نگهدارنده که‌تری دی پانل به آن متصل است وارد می‌شوند.

به طور کلی پانل‌های سه بعدی از ۳ قسمت اصلی تشکیل می‌شوند که شامل هسته با عایق پلی استایرن نسوز (یونولیت)، قسمت‌های پیش جوش فولادی(Mesh) و یک لایه بتن می‌باشد.

یک لایه یونولیت مابین دو شبکه فلزی به نام مش جای گرفته است که بعداز آن شاتکریت می‌شوند. این دیوار‌های پیش ساخته سه بعدی با ضخامت‌های مختلف و با کمترین وزن ممکن تولید می‌شوند که علت وزن پایین آن‌ها لایه‌های پلاستوفوم است.
این مواد عمدتاً عملکرد بالایی در عایق حرارتی، عایق صدا و مقاومت در برابر آتش دارند. مشخصه بارز این محصول که موجب محبوبیت آن‌ها شده است همین وزن و ضخامت کم و در عین حال مقاومت عالی و عایق بودن است.

انواع ۳d پنل

انواع ۳d پنل

با افزایش جمعیت و ساخت و ساز بیشتر مجمتع‌های مسکونی‌تری دی پانل‌ها در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شوند. هر یک از آن‌ها با قابلیت‌ها و کاربرد‌های متنوعی عرضه می‌شوند که هر کدام نیز در قسمت‌های مختلف ساختمان به کار ‌می‌روند. در شرکت ویلا ۲۰ به عنوان مجری‌ تری دی پانل در تهران دو نمونه اصلی و پرکاربرد این محصول را با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت عرضه می‌کند. برهمین اساس اصلی‌ترین دیوارهای‌تری دی پنل موارد زیر هستند:

دیوار ۳d پنل باربر

کاربرد این نمونه دیوار‌های پیش ساخته از نام آن مشخص است. این نوع از پانل دیواری سه بعدی را درواقع به عنوان یک دیوار جانبی باربر یا دیوار برشی به کار می‌برند‌. این محصول توانایی بالایی برای تحمل بار دارد و قادر است آن را به سازه اصلی منتقل کند. این نمونه دیوار ضخامت بیشتری دارد و دارای قطر مفتول ۳ میلی‌متر است. لازم به ذکر است که یونولیت به‌کار برده شده در این محصول چگالی ۱۵ کیلوگرم بر متر مکعب می‌باشد.

دیوار ۳d پنل غیر باربر

عملکرد و نقش اصلی این نوع دیوار سه بعدی در حقیقت جدا نمودن هریک از بخش‌های ساختمان است که نسبت به مدل باربر ضخامت کمتری نیز دارد. اندازه قطر مفتول در این نوع پنل سه بعدی حداقل ۲ میلی‌متر است که چگالی یونولیت تقریباً ۱۰ کیلوگرمی دارد.

تری دی پنل سقفی

این نوع از پنل‌ها را همانطو که مشخص است برای پوشش سقف‌ها استفاده می‌کنند. این محصول هم مثل فوم‌های سقفی تأثیر قابل توجهی در صرفه‌جویی زمان، هزینه‌ها و مصالح ساختمانی و …دارد. این نمونه پنل را می‌توان به حالت افقی یا شیبدار ولی با شیب کمتر به کار برد. این پنل‌ها می‌توانند به صورت افقی یا شیبدار با شیب کم و به عنوان نمونه‌ی باربر خمشی به کار برده شوند. ضخامت هسته این نوع پنل حداقل ۶۰ میلی‌متر بوده و فاصله شبکه‌های آن از یکدیگر حداقل ۱۰۰ میلیمتر طراحی شده است.

علاوه بر سه نمونه دیوار فوق، امروزه از دو مدل دیوار‌تری دی پنل مانند تری‌دی‌پنل متال فوم و تری‌دی‌پنل دکوراتیو در حوزه ساختمان‌سازی استفاده می‌کنند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند.

چرا از پانل دیواری سه بعدی استفاده می‌کنند؟

پانل‌های دیواری سه بعدی به دلیل مزایای فراوان به ویژه هزینه، بیش از پیش مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. برخی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین مزیت‌های پانل دیواری سه بعدی موارد زیر هستند:

۱. هزینه‌های کمتر

ساخت یک ساختمان در هر نوع فناوری تقریباً به سرمایه مشابهی نیاز دارد. هزینه‌های لازم این نوع فناوری که شامل مصالح ساختمانی، نیروی کار و هزینه حمل و نقل است به طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

۲. زمان ساخت

ساخت یک ساختمان بر اساس فرآیند ساخت و ساز سنتی ممکن است ۶ تا ۷ ماه طول بکشد تا ساخته شود. ساختن ساختمانی با همان حجم با استفاده از پارتیشن‌های سه بعدی و از پیش ساخته شده فقط ۱ ماه طول می‌کشد. زمان ساخت بسیار مهم است. هر چه ساختمان یا پروژه زودتر به بهره‌برداری برسد، بازگشت سرمایه سریعتر خواهد بود.

۳. فرآیند‌های ساخت و ساز

در برخی از بخش‌های صنعت، الزامات ساخت و ساز می‌تواند برای یک پروژه ساختمانی حیاتی باشد. ساخت پارتیشن با‌تری دی پنل یک فرآیند خشک است و نیازی به آب برای مصالح ساختمانی ندارد. یک فرآیند خشک فقط مستلزم اتصال سازه و روکش (در اینجا ساندویچ پانل‌ها) به همراه پیچ است. ساخت و ساز سنتی از “فرایند‌های وابسته به آب” برای ایجاد ملات با آجر، بتن برای ریخته‌گری یا گچ استفاده می‌کند تا مقدار قابل توجهی آب فراهم شود.

کلام پایانی

امروزه یونولیت ها در فرآیند ساخت و ساز‌ها نقش مهم و کاربردی پیدا کرده‌اند اینکه ارتباط یونولیت با 3d پانل چیست؟ این است که این ترکیب در دیوارهای‌تری دی پنل نقش اصلی را دارد و درواقع ترکیب اصلی در ۳d پانل است. عوامل مؤثری در کیفیت و قیمت این محصول دخیل هستند که همه‌ی این موارد در آن‌ها لحاظ شده است.

مجموعه ویلا ۲۰ مفتخر است که به عنوان مجری‌ تری دی پانل در تهران آماده ارائه انواع تری دی پانل در سایز و مشخصات متوع با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ویلا ۲۰ تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا