اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

بهترین کفپوش اتاق کودک چیست؟

انتخاب کفپوش اتاق کودک از مهم ترین بخش های چیدمان اتاق می باشد که باید زیبایی و امنیت را در کنار هم حفظ کند. تنوع بسیار بالا در کفپوش برای اتاق کودک به همان اندازه که می توانند راهی برای انتخاب بهتر باشند، نوعی سردرگمی را برای والدین به همراه دارند. به همین منظور در ادامه قصد داریم سوالاتی از قبیل بهترین کفپوش اتاق کودک چیست؟ کفپوش تاتامی اتاق کودک بخریم یا فرش؟ برای اتاق کودک فرش بهتر است یا موکت؟ کدام رنگ کفپوش اتاق کودک بهتر است؟ چطور زیبایی، امنیت و تعادل دما را با انتخاب بهترین کفپوش های اتاق کودک در کنار هم حفظ کنیم؟ را پاسخ دهیم. در ادامه با این بخش از مطالب دکوراسیون اتاق کودک دکونیوز همراه باشید.

انواع کفپوش اتاق کودک کدام است؟

صنعت طراحی دکوراسیون داخلی و تولید کفپوش در چند سال اخیر با تغییر و تحول بسیار زیادی روبرو شده است. به طوریکه در حال حاضر با دنیایی از تنوع در این گروه از محصولات روبرو هستیم. این تفاوت نه تنها در رنگ و طرح به چشم میخورد، بلکه در بافت کفپوش اتاق کودک و سایر محیط ها براحتی احساس میشود. پرطرفدارترین انواع کفپوش برای اتاق کودک شامل موارد زیر می باشد:

فرش؛ امن ترین کفپوش اتاق خواب کودک

یکی از اصلی ترین عناصر در فرهنگ چیدمان خانه ایرانی، فرش می باشد که خوشبختانه یکی از بهترین کشورها در حوزه تولید آن هستیم. برخلاف سالهای نه چندان دور که صنعت فرش به طرح هایی با زمینه قرمز با گل و تاج های پیچ در پیچ و اسلیمی خلاصه میشد، در حال حاضر طرح های فانتزی و بسیار زیبا نیز در این صنعت تولید میشود. به طوریکه فرش اتاق کودک بخش خاصی را در فروشگاه های بزرگ فرش به خود اختصاص داده است. تنوع بسیار بالا در طرح، رنگ و بافت در کنار نرمی بافت آن همگی باعث شده اند تا بتوان فرش را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای کفپوش اتاق کودک در نظر گرفت. به طوریکه با انتخاب آن خیالتان بابت زمین خوردن کودکتان راحت است و علاوه براین، تعادل دمای مناسبی را در محیط ایجاد خواهد کرد.

کفپوش اتاق کودک

موکت برای اتاق کودک

برخلاف تصوری که اغلب افراد از موکت دارند، در مدل های جدید این گروه از کفپوش دیگر خبری از بافت خشن در آن ها نیست. تولید موکت هایی با پرزهای بلند در رنگ های جذاب باعث شده اند تا از این نوع کفپوش نه تنها در اتاق کودک، بلکه برای اتاق نشیمن و اتاق خواب نیز استفاده شود. یکی از مزایای انتخاب موکت برای اتاق کودک، شستشوی آسان و حمل و جا به جایی راحت آن می باشد.

  مدل مبل اتاق نوجوان (راهنمای خرید مبلمان اتاق نوجوان)

موکت تایل که در چند سال اخیر استفاده از آن رونق زیادی پیدا کرده است از بهترین نوع موکت برای اتاق کودک می باشد که تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد. البته لازم به ذکر است که موکت تایل با تاتامی متفاوت است. این تفاوت در جنس و متریال به کار رفته در آنها می باشد، به طوریکه تاتامی نرم تر از موکت های تایل هستند.

کامل ترین راهنمای انتخاب موکت تایل را بخوانید

موکت برای اتاق کودک

کفپوش تاتامی اتاق کودک

تاتامی و کفشپوش پازلی اتاق کودک از دیگر انتخاب های بسیار عالی می باشند که استفاده از آن به شدت رو به رشد می باشد. دلایل زیادی برای انتخاب کفپوش تاتامی اتاق کودک وجود دارد که از اصلی ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ
  • شستشو و نصب آسان
  • بافت نرم و مناسب برای بازی کردن و خوبیدن و نشستن کودک و نوزاد
  • تعویض آسان بخش های آسیب دیده
  • مقاومت بالا در برابر خش شدن و پارگی
  • قیمت مناسب و ارزان
  • ایجاد تناسب و هارمونی با دکوراسیون داخلی منزل

این گروه از کفپوش های اتاق خواب کودک از تایل های نرم با ضخامت زیاد از جنس فوم تشکیل شده اند که هر یک دارای طرح و رنگ های جذابی می باشند. در نهایت از قرار گرفتن آنها بر روی زمین و نصب آسان در کنار سایر قطعه ها به کفپوش مناسبی تبدیل میشود که در واقع نوعی پازل را تشکیل می دهد. استفاده از کفپوش پازلی اتاق کودک نه تنها در زیبایی اتاق موثر است، بلکه می تواند انتخابی مناسب برای آشنایی کودک با رنگ ها به شمار رود.

کفپوش تاتامی اتاق کودک

پارکت لمینت اتاق کودک

پارکت لمینت از دیگر گزینه های کاربردی به عنوان بهترین کفپوش اتاق خواب کودک می باشد که زیبایی منحصر به فردی را به محیط می بخشد. از این نوع کفپوش در محیط های اداری و دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن نیز استفاده میشود. از جمله مزایای پارکت های لمینت که باعث میشوند تا انتخاب عالی برای کفپوش اتاق کودک باشند، می توان به مقاومت بالای آنها در حفظ دما و جلوگیری از زمین خوردن کودکان اشاره نمود. علاوه براین، این نوع کفپوش را می توان کفپوش های پازلی و حتی فرش و موکت به خوبی ست کرد و طرح مناسبی را در اتاق ایجاد نمود. پارکت اتاق کودک با توجه به کیفیت و میزان نرمی که با قدم گذاشتن بر روی آنها احساس میشود دارای قیمت های متفاوتی هستند.

از مزایای این کفپوش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمنی زیادی در برابر سر خوردن و لغزندگی دارند.
  • نظافت آن بسیار آسان می باشد و با تی و دستمال نم دار به راحتی تمام لک و کثیفی های آن برطرف می شود.
  • قطعات و تایل های آن قابلیت جمع شدن داشته و در صورت جابجایی به اتاق جدید می توان به راحتی دوباره آنها را پهن و نصب کرد.
  • دوام بالا در برابر فرسودگی دارد.
  • تنوع زیاد در رنگ و طرح و ابعاد
  راهنمای خرید موکت تایل (مزایا، معایب، ابعاد، نصب،شستشو و قیمت)

پارکت اتاق کودک

کفپوش چوبی

چوب پرطرفدارترین متریال در معماری بوده و به خاطر ظاهر شیک، جذاب، تنوع بالا در طرح و رنگ و ابعاد محبوبیت زیادی دارند. این عنصر طبیعی برای اتاق کودک بسیار مناسب می باشد زیرا از نظر روانشناسی بر روی روحیه و خلقیات آنها تاثیرات مثبت زیادی ایجاد می کند. از دیگر مزایایی که باعث میشود تا در لیست بهترین کفپوش اتاق کودک قرار گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان رشد قارچ و کپک در آن وجود ندارد.
  • ضد آلرژی بوده و بو را در خود نگه نمی دارد.
  • اگر لکه و کثیفی روی آن ایجاد شود به راحتی تمیز می شود.
  • امکان لغزندگی و سر خوردن روی آن کم می باشد.
  • دوام بسیار بالایی دارد.
  • حس طبیعت و گرما را به فضای اتاق القا می کند.
  • عایق صدا و حرارت می باشد.
  • سازگار با سبک های مختلف دکوراسیون دارد.
  • روی تمام سطوح قابل نصب می باشد.
  • سالمترین کفپوش از نظر بهداشت و سلامت می باشد.
  • امکان خرابی یا لب پر شدن در اثر ضربه ندارد و اگر به هر دلیلی قطعه ای فرسوده شود می توان به راحتی همان تایل را از جای خود جدا کرده و آن را جایگزین کرد.

برای اتاق کودک فرش بهتر است یا موکت؟

لازمه پاسخ دادن به این سوال که برای اتاق کودک فرش بهتر است یا موکت، مرور اصول مهم در انتخاب کفپوش اتاق کودک می باشد. در انتخاب کفپوش مناسب برای اتاق کودک بهتر است چند مساله مهم را مد نظر داشته باشید تا در نهایت از انتخابتان راضی باشید این اصول عبارتند از:

سن کودک

کودکان در گروه های سنی مختلف دارای روحیات و ویژگی های اخلاقی خاصی هستند که در تمام مراحل چیدمان اتاق آنها باید مد نظر قرار داده شود. انتخاب کفپوش اتاق نوزاد با کودک ده ساله تفاوت هایی دارد و دلیل آن وضعیت جسمی و نوع شیطنت های آنها می باشد. کفپوش مناسب برای اتاق نوزاد باید در مرحله اول نرمی و لطافت خوبی داشته باشد و براحتی شسته شود. در نتیجه می توان گفت فرش و تاتامی می تواند گزینه مناسبی در این شرایط به شمار رود. در مقابل، برای اتاق کودکان بزرگتر لازم است به مقاومت کفپوش در برابر خش شدن و پارگی توجه شود. موکت تایل و تاتامی از بهترین گزینه ها برای اتاق کودکان می باشد، چون براحتی قابل شستشو هستند و مقاومت خوبی داشته و می توان بخش های آسیب دیده را با هزینه کم تعویض نمود.

کفپوش برای اتاق کودک

آلرژی و تنفس کودک

برخی از کفپوش ها ممکن است به مرور در کودکان نوعی آلرژی ایجاد نموده و تنفس آنها را با اختلال مواجه کنند. متریال به کار رفته در کفپوش از مهم ترین اصولی می باشد که در انتخاب کفپوش اتاق کودک باید در زمان خرید در نظر گرفته شود. علاوه براین، بهتر است بعد از خرید فرش یا موکت و یا نصب هرگونه کفپوش دیگر در اتاق کودکان، چند روز در و پنجره را باز بگذارید تا بو و پرزهای اضافه از بین بروند تا تنفس آنها را با مشکل مواجه نکند.

  کفپوش چوب پلاست چیست؟ مزایا، معایب، نحوه نصب چوب پلاستیک

رنگ کفپوش اتاق کودک

علاوه بر در نظر گرفتن مسائل مهم بهداشتی و امنیت، نباید از بُعد زیبایی کفپوش ها غافل شد. به همین منظور، بهتر است با توجه به سبک کلی به کار رفته در اتاق کودک و رنگ دیوار و وسایل موجود در آن، گزینه های مناسبی را در میان کفپوش ها انتخاب و خریداری نمایید. خوشبختانه برای انتخاب فرش اتاق کودک یا موکت تایل و تاتامی و غیره محدودیتی در رنگ و طرح نیست و حق انتخاب بالایی خواهید داشت.

رنگ کفپوش اتاق کودک

کدام کفپوش اتاق کودک استحکام بیشتری در مقابل خراش دارد؟

کفپوش های چوبی دوام بسیار خوبی در برابر ضربه و خش شدگی داشته و خیلی دیر فرسوده می شوند. کف پوش های چوبی و لمینت عمر حدود سی سال دارند و نسبت به تاتامی و فرش ماندگاریشان بیشتر است.

کدام کفپوش اتاق کودک در مقابل شستشو و رطوبت دوام بیشتری دارد؟

تاتامی ها بیشترین دوام را در مقابل رطوبت دارند. برای تمیز کردن کفپوش های لمینت و چوب باید از دستمال نم دار استفاده کرده و سپس محیط را به خوبی خشک کنید. اگر شستشو با آب زیاد باشد باعث ایجاد فرسودگی و باد کردن پارکت می شود، زیرا آب از درزهای بین قطعات در آنها نفوذ می کند.

کفپوش های نامناسب برای اتاق خواب کودک

برخی از کفپوش ها به دلیل استفاده از مواد مضر برای سلامتی یا داشتن سطح لغزنده بهتر است در اتاق بچه ها استفاده نشوند. از جمله کفپوش های نامناسب برای اتاق بچه ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • کف پوش پی وی سی به علت وجود برخی مواد شیمیایی مضر، برای اتاق کودکان ممنوع می باشد.
  • کفپوش های اپوکسی سطح لغزنده ای داشته و بچه ها براحتی نمی توانند روی آنها قدم گذاشته و بدوند.
  • کفپوش شیشه ای در صورت وجود نم و رطوبت روی آنها بسیار لغزنده بوده و بهتر است در اتاق کودک استفاده نشود.
  • کفپوش بتنی بیشتر در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. این کفپوش ها لطافت نداشته و درکودک در صورت زمین خوردن آسیب میبیند.
  • سرامیک در حالت کلی طبیعت سردی داشته قدم گذاشتن روی آن در زمستان احساس خوشایندی را در کودک ایجاد نمی کند. علاوه براین، به سلامتی پاها نیز آسیب وارد می کند. علاوه براین، سرامیک لغزنده بوده و با سر خوردن بچه ها به دست و پای آنها آسیب وارد میشود. سرامیک بهتر است در کنار فرش استفاده شود.

مدل های جدید کفپوش اتاق کودک

مدل کفپوش اتاق کودک

عکس کفپوش اتاق کودک

فرش برای اتاق کودک

موکت برای اتاق کودک

کفپوش جدید برای اتاق کودک

کفپوش اتاق کودک دخترانه

بهترین کفپوش اتاق نوزاد

در این مطلب با ویژگی های مهم در انتخاب کفپوش اتاق کودک، انواع کفپوش های پرطرفدار برای اتاق نوزاد و کودک و جدیدترین مدل های آنها آشنا شدید. دکوراسیون اتاق کودک شامل بخش های مختلفی می باشد که کفپوش تنها جز کوچکی از آن است. برای آشنایی با سایر عوامل مهم در زیباسازی اتاق نوزاد و کودک می توانید مطالب ما در مجله دکونیوز را مرور کنید. این مجله مجموعه ای از نکات، اصول و مدل های جدید در حوزه دکوراسیون داخلی، مبلمان و سرویس چوب و طراحی فضاهای بیرونی و محیط کار می باشد.

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بنظرم بهتره هر نوع کفپوشی که برای اتاق بچه انتخاب میکنین، حتما از فرض یا تشک کوچیک در کنارش استفاده بشه. بچه ها ترجیح میدن روی سطح نرم بازی و استراحت کنن

    1. ضرورتی به استفاده از براق کننده برای لمینت نیست؛ مخصوصا در اتاق کودکان و با تمیز کردن معمولی می توین جلوه کفپوش رو حفظ کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا