طراحی دکوراسیون داخلی

بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون، 12 ایده رنگ دیوار پشت تلویزیون

رنگ برای دیوار پشت تلویزیون تاثیر بسیار زیادی بر میزان تمرکز شما در زمان تماشای فیلم دارد و دکوراسیون را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل طراحان حرفه ای قوانین و محدودیت هایی را در انتخاب رنگ مناسب پشت تلویزیون به کار می گیرند. اگر به دنبال این هستید که رنگ دیوار پشت تلویزیون را چگونه طراحی کنیم، در ادامه با دکونیوز همراه باشید. جدیدترین مدل و ایده رنگ آمیزی تی وی وال را در ادامه ارائه خواهیم داد.

رنگ دیوار پشت تلویزیون را چگونه طراحی کنیم؟

در اجرای نمای پشت تلویزیون مدرن استفاده از دیوارپوش ها رواج زیادی دارد اما می توان آنها را با رنگ های جذاب جایگزین کردو با رنگ آمیزی تا حد زیادی هزینه ها کاهش پیدا می کند و اجرا نیز سریع تر خواهد بود. به همین دلیل افراد زیادی هستند که رنگ را به هر یک از انواع دیوارپوش برای پشت تلویزیون ترجیج می دهند. در این شرایط لازم است چند قانون مهم را مد نظر قرار دهید:

  • رنگ های بسیار تند و شاد و زننده نباید به تنهایی برای پشت تلویزیون استفاده شوند. چون این رنگ ها چشم را خسته کرده و تمرکز افراد را کاهش می دهند.
  • رنگ هایی را استفاده کنید که تا حد امکان بازتاب نور نداشته باشند. به عبارت دیگر، رنگ های مات و نیمه براق گزینه مناسبی برای تی وی وال هستند.
  • رنگ هایی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون داخلی اتاق تناسب داشته باشد.
  • رنگی که برای پشت تلویزیون انتخاب می کنید تا حد امکان باید با سایر دیوارها تفاوت داشته باشد. با این انتخاب می توانید آن را به دیوار شاخص تبدیل کنید که در دکوراسیون اهمیت بالایی دارد.
  • اگر اتاق تلویزیون کوچک و تاریک است، تا حد امکان رنگ های روشن را در اولویت قرار دهید. رنگ های تیره در این شرایط بهتر است به صورت ترکیبی با رنگ های روشن استفاده شوند.
  • مدل رنگ آمیزی دیوار پشت تلویزیون باید متناسب با میزان ارتفاع سقف و متراژ داخلی اتاق باشد. اگر سقف کوتاه است سعی کنید خطوط عمودی روی دیوار ایجاد کنید. اگر متراژ داخلی اتاق کم است با خطوط افقی خطای دید ایجاد کرده و فضا را بزرگتر نشان دهید.

مدل رنگ دیوار پشت تلویزیون

رنگ های تیره؛ مناسب ترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون

در یک مقایسه کلی می توان گفت رنگ های تیره بیشترین طرفدار را میان طراحان داخلی دارند. چون این رنگ ها کنتراست بسیار خوبی با رنگ سایر دیوارها ایجاد می کنند. بهترین رنگ های تیره که می توانید برای این دیوار استفاده کنید عبارتند از:

1- خاکستری تیره

خاکستری یکی از رنگ های خنثی بسیار پرطرفدار در دکوراسیون مدرن است که به خوبی با سایر رنگ ها سازگار می شود. از این رنگ می توانید برای پشت تلویزیون استفاده کنید و در کنار آن نور خطی نیز به کار ببرید. ترکیب نور خطی و رنگ تیره زغالی یا همان خاکستری با فضای مدرن کاملا تناسب دارد.
اگر اتاق تاریک و کوچکی دارید، سعی کنید خاکستری را با وسواس بیشتری انتخاب کنید. چون این رنگ فضا را تاریک تر نشان می دهد. به همین دلیل این رنگ را بیشتر برای رنگ آمیزی دیوار پشت تلویزیون اتاق های بزرگ با ارتفاع زیاد پیشنهاد می دهیم.

خاکستری تیره برای دیوار پشت تلویزیون

2- آبی کلاسیک

در دکوراسیون داخلی منزل سبک های مدرن نمی توان از آبی کلاسیک و زیبایی های آن چشم پوشی کرد. این رنگ جذاب در کنار پانل های چوبی یا میز تلویزیون قهوه ای ترکیبی بی نظیر را ایجاد می کند. همچنین می توانید با قرار دادن یک گلدان گل با برگ های پهن کنار میز تلویزیون این زیبایی را چند برابر کرد.

آبی کلاسیک برای دیوار پشت تلویزیون

30 مدل چیدمان گل طبیعی کنار تلویزیون

3- رنگ مشکی برای دیوار پشت تلویزیون مدرن

یکی دیگر از رنگ های تیره که البته برای دیوارهای داخلی ساختمان باید به ندرت استفاده شود، مشکی است. مشکی رنگ بسیار جذابیست که حس شیک و لوکس بودن را در محیط ایجاد می کند اما استفاده زیاد از آن فضا را تاریک و دلگیر خواهد کرد. به همین دلیل تنها برای دیوار پشت تی وی می توان از آن استفاده کرد. اگر این رنگ در کنار سفید، طلایی و قرمز به کار رود قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت. از این رنگ در خانه های مدرن استفاده شده و با سبک دکوراسیون کلاسیک تناسب ندارد.

رنگ مشکی برای دیوار پشت تلویزیون مدرن

4- سبز تیره؛ جذاب و لوکس

سبز از جمله رنگ های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی است که حس آرامش را به خوبی در افراد القا می کند. اگر رنگ های تیره را برای پشت تلویزیون ترجیح می دهید، پیشنهاد می کنیم سبز را از دست ندهید. این رنگ در کنار میزهای چوبی نتیجه بی نظیری دارد. با اجرای یک یا چند لاین نور خطی روی این دیوار زیبایی آن چند برابر می شود.

رنگ سبز تیره برای دیوار پشت تلویزیون مدرن

5- رنگ قهوه ای تی وی وال

از دیگر انواع رنگ مناسب دیوار پشت تلویزیون می توان به قهوه ای اشاره کرد. اصلی ترین ویژگی این رنگ، ایجاد حس آرامش و امنیت است. علاوه براین، در کنار رنگ های روشن سایر دیوارها ترکیب بسیار خوبی را برای فضاهای مدرن و کلاسیک ایجاد می کند. رنگ قهوه ای گزینه مناسبی برای دکور پشت تلویزیون با چوب در خانه های مدرن، کلاسیک، و سبک روستیک به شمار می رود.

رنگ قهوه ای تی وی وال

رنگ های خنثی برای دیوار پشت تلویزیون

در چند سال اخیر استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون رواج زیادی پیدا کرده است و گزینه ای مناسب برای خانه های بزرگ و کوچک به شمار می رود. برای دیوار پشت تلویزیون نیز می توان این طیف رنگی را به کار برد. البته دقت داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از رنگ های خنثی در دیوارها به مرور حس افسردگی را ایجاد می کند. در نتیجه بهتر است دیوار شاخص یا تی وی وال را با این رنگ ها رنگ آمیزی کنید. بهترین این رنگ ها عبارتند از:

6- رنگ طوسی دیوار پشت تلویزیون

طوسی از جذاب ترین و پرطرفدارترین رنگ های خنثی در دکوراسیون مینیمال و مدرن است که برای دیوار، مبلمان، فرش و غیره استفاده می شود. اگر اتاق تلویزیون کوچکی دارید بهتر است دیوار پشت تی وی را با طوسی روشن رنگ آمیزی کنید. برای اتاق های بزرگ و پرنور می توانید طوسی را کمی تیره تر نیز انتخاب کنید.

رنگ طوسی دیوار پشت تلویزیون

کنار میز تلویزیون چی بزاریم؟

7- رنگ بژ

برای ایجاد محیطی گرم و صمیمی می توانید از رنگ بژ برای تی وی ال استفاده کنید. این رنگ در کاغذ دیواری و انواع دیوارپوش برای پشت تلویزیون استفاده زیادی دارد و حق انتخاب بالایی در این زمینه خواهید داشت. از رنگ بژ می توانید در کنار مشکی نیز استفاده کنید.

رنگ بژ دیوار پشت تلویزیون

بهترین رنگ های ترکیبی دیوار پشت تلویزیون

علاوه بر دیوارهای تک رنگ، مدل های چند رنگ نیز می توانند جلوه خوبی به تی وی وال بدهند. برخی از رنگ های ترکیبی مناسب برای این دیوار عبارتند از:

8- آبی و سفید

ترکیب آبی و سفید در تی وی وال فضا را روشن و بزرگ تر از واقعیت نشان می دهد. به همین دلیل در منازل آپارتمانی کوچک این رنگ طرفداران زیادی دارد. نه تنها می توان از آبی روشن به تنهایی برای این دیوار استفاده کنید، بلکه ایجاد خطوط عمودی یا افقی و مورب سفید روی آن نیز جذابیت خاصی دارد.

رنگ آبی سفید دیوار پشت تلویزیون

9- سبز و سفید

انتخاب بعدی برای این دیوار می تواند ترکیب سبز و سفید باشد. سفید در کنار تمام طیف های رنگ سبز زیبا و جذاب است، اما جلوه آن با سبز تیره قطعا بیشتر خواهد بود. به دو روش می توان این دو رنگ را با هم ترکیب کرد: رنگ اصلی را سبز تیره در نظر گرفته و از سفید به مقدار کمتر استفاده کنید و بالعکس.

رنگ سبز سفید برای دیوار پشت تلویزیون

10- طوسی و قرمز

طوسی و خاکستری در کنار قرمز نیز می تواند جلوه خوبی به دیوار پشت تلویزیون ببخشد. دفت داشته باشید که قرمز برای این دیوار بهتر است به مقدار بسیار کم به کار رود. چون این رنگ ها تمرکز افراد را کاهش داده و به مرور خسته کننده خواهند شد. به عنوان مثال می توانید خطوط مورب یا افقی و عمودی با عرض کم را روی زمینه خاکستری و طوسی ایجاد کنید.

رنگ طوسی قرمز دیوار پشت تلویزیون

11- قهوه ای و طلایی

از این ترکیب رنگ به روش های مختلفی می توان استفاده کرد. به عنوان مثال پانل های چوبی قهوه ای در کنار رنگ طلایی را به کار ببرید. اما در حالت کلی بهتر است طلایی را براق انتخاب نکنید، چون بازتاب نور خسته کننده می شود. این ترکیب رنگ برای خانه های سبک کلاسیک انتخاب مناسبی است و لوکس و تجملاتی بودن را به خوبی نشان می دهد.

رنگ قهوه ای طلایی دیوار پشت تلویزیون

12- مشکی و قهوه ای

ترکیب مشکی و قهوه ای برای دیوارهایی که دارای پنل چوبی هستند کاربرد زیادی دارد. در این روش می توانید رنگ دیوار را قهوه ای روشن انتخاب کنید و فضای مستطیلی یا مربعی کوچک تر که اطراف تلویزیون را مشکی کنید. عکس این ترکیب نیز مناسب است و به رنگ مشکی تلویزیون تناسب خوبی دارد. این ترکیب برای منازل مدرن و کلاسیک مناسب است.

رنگ مشکی قهوه ای دیوار پشت تلویزیون

طرح رنگ دیوار پشت تلویزیون با رنگ های سرد

انتخاب دیگری که می توانید برای رنگ تی وی وال داشته باشید، رنگ های سرد هستند. این رنگ ها در کنار دیوارهای کرم و صدفی جلوه بسیار خوبی دارند. از جمله رنگ های سرد مناسب دیوار پشت تلویزیون می توان به آبی روشن و سبز نعنایی اشاره کرد. این دو رنگ برای خانه های مدرن و مینیمال کاربرد بیشتری دارند.

رنگ سبز نعنایی دیوار پشت تلویزیون

مدل طراحی دیوار پشت تلویزیون با رنگ

علاوه بر انتخاب رنگ مناسب برای دیوار پشت تلویزیون، نحوه رنگ آمیزی نیز اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب طرح و مدل رنگ آمیزی این دیوار باید به ارتفاع سقف و متراژ فضای داخلی توجه داشت. بر همین اساس چند مدل می توان انتخاب کرد که عبارتند از:

رنگ آمیزی عمودی

این مدل برای اتاق های دارای سقف کوتاه مناسب است. با ایجاد چند خط عمودی با رنگ های روشن یا تیره تر از رنگ اصلی دیوار می توان خطای دید ایجاد کرد. به عنوان مثال می توان روی زمینه قهوه ای یک یا چند خط قهوه ای قرار داد.

رنگ آمیزی عمودی تی وی وال

رنگ آمیزی افقی

برای اجرای این روش توصیه می شود بالا یا پایین دیوار خط افقی با رنگ متفاوت از اصلی ایجاد کنید. کاغذ دیواری و دیوارپوش های طرح دار افقی نیز گزینه مناسبی در این شرایط هستند.

رنگ آمیزی افقی دیوار پشت تی وی

رنگ آمیزی مورب

ایجاد خطوط مورب به تعداد کم نیز می توانند جلوه دیوار پشت تلویزیون را زیبا کنند. این خطوط نباید بیش از اندازه تکرار شوند و باعث شلوغی طرح شوند.

رنگ آمیزی با طرح مورب برای دیوار پشت تلویزیون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا