اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

کفپوش آشپزخانه (معرفی 11 مدل کفپوش قابل شستشو برای آشپزخانه)

کفپوش آشپزخانه را می توان از میان انواع کفپوش های قابل شستشو و مقاوم در برابر نم و رطوبت که براحتی تمیز میشوند انتخاب کرد. خوشبختانه تنوع در متریال های مورد استفاده برای کف آشپزخانه های جدید و قدیمی بسیار زیاد است و متناسب با دکوراسیون داخلی می توان آنها را انتخاب کرد. اما برخی از این کفپوش ها به مرور ممکن است کارایی خود را از دست بدهند و به همین دلیل باید در انتخاب دقت بالایی داشت. در ادامه کامل ترین لیست از انواع کفپوش آشپزخانه قابل شستشو، چسبی و پلاستیکی و پی وی سی و غیره را معرفی و راهنمای انتخاب نیز ارائه خواهیم داد. با دکونیوز همراه باشید.

کفپوش برای آشپزخانه قابل شستشو

کفپوش آشپزخانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

با توجه به نم و رطوبت آشپزخانه و لکه های روغنی که روی کف ایجاد میشود، متریالی که برای کفپوش آن انتخاب میشود، چند ویژگی مهم را باید داشته باشد. از جمله ویژگی های مهم که در زمان انتخاب آنها باید مد نظر قرار دهید عبارتند از:

  • تنوع طرح و رنگ بالایی داشته باشد تا متناسب با دکوراسیون آشپزخانه بتوان آنها را انتخاب کرد
  • در برابر رطوبت مقاوم باشد.
  • جای لک ناشی از ریختن مواد غذایی و روغن روی آن باقی نماند.
  • نظافت آسانی داشته باشد.
  • قابل شستشو باشد.
  • در برابر فشار و ضربه ناشی از تردد بالا مقاوم باشد.
  • آنتی باکتریال باشد.
  • گازها و مواد سمی از خود متصاعد نکرده و سلامت افراد را به خطر نیندازد.
  • لغزنده نباشد.

کفپوش مناسب آَشپزخانه

چه کفپوش هایی برای آشپزخانه مناسب می باشند؟

با توجه به ویژگی هایی که کفپوش آشپزخانه باید داشته باشد، در ادامه به معرفی چند کفپوش قابل شستشو و مقاوم می پردازیم و از لحاظ مناسب بودن برای این محیط مورد بررسی قرار می دهیم.

1- پی وی سی، ارزان ترین کفپوش چسبی آشپزخانه

کفپوش پی وی سی به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و قابل شستشو بودن آن، یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع کفپوش برای آشپزخانه به شمار می رود. این کفپوش ها که با نام کفپوش آشپزخانه پلاستیکی و وینیل نیز شناخته شده هستند، نصب بسیار آسانی داشته و قابل جا به جایی هستند. علاوه براین، در برابر ضربه، خراشیدگی و تماس با مواد شوینده مقاوم بوده و براحتی نصب و ترمیم میشوند.
نصب آسان کفپوش چسبی آشپزخانه که همان وینیل پشت چسبدار هستند، بسیار آسان بوده و سطح زیرین نیاز به هیچ خرابکاری نداشته و روی سرامیک و سنگ و بتن براحتی محکم میشوند. از دیگر مزایای انتخاب pvc برای کفپوش آشپزخانه می توان به تنوع طرح و رنگ بسیار بالا، قیمت مناسب و مقاومت در برابر نوسانات دمایی اشاره کرد.

نحوه تمیز کردن کفپوش پی وی سی

کفپوش آشپزخانه پی وی سی

2- کفپوش آشپزخانه سه بعدی

کفپوش سه بعدی از سه لایه تشکیل شده است که شامل لایه زیرین اپوکسی است و لایه میانی که تصویری سه بعدی بوده و لایه رویی که رزین اپوکسی می باشد. این کفپوش دارای تنوع در طرح های بسیار زیبا بوده و از مقاومت خوبی در برابر فرسودگی و ساییدن برخوردار است. علاوه براین، آنتی باکتریال و قابل شستشو بوده و در تماس با آب و شوینده ها دچار هیچ تغییری نمی شوند.
پیشنهاد می کنیم برای آشپزخانه طرح های سه بعدی آرامش بخش و خلوت را انتخاب کنید تا خسته کننده نباشند.

کفپوش آشپزخانه سه بعدی

3- کفپوش لینولئوم برای آشپزخانه

کفپوش لینولیوم یا لینولئوم جدیدترین کفپوش آشپزخانه می باشد. این کفپوش متریالی تولید شده از مواد کاملا طبیعی دارد و از این رو برای طرفداران محیط زیست بسیار محبوب می باشد. علاوه براین، چند ویژگی مهم در لینولئوم به چشم میخورد که انتخاب آن را برای آشپزخانه مناسب کرده است از قبیل:

  • قابلیت شستشو
  • مقاومت بالا در برابر تماس با اشیای سنگین و نوک تیز
  • آنتی باکتریال
  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • نصب آسان
  • نرمی و لطفات بافت
  • نصب آسان

کفپوش لینولئوم برای آشپزخانه

4- کفپوش اپوکسی آشپزخانه

کفپوش اپوکسی یکی از جدیدترین پوشش های کف ساختمان است که برای مکان های مختلف از جمله آشپزخانه می توان استفاده کرد. این کفپوش حالت مایع داشته و بعد از ریختن روی سطح مورد نظر به شکل کاملا صاف و عالی شکل محیط را به خود می گیرد. اپوکسی طول عمر بالایی داشته و در برابر ضربه، رطوبت و مواد شوینده مقاومت بالایی دارد. علاوه براین، آنتی باکتریال بوده و نظافت و شستشوی آن آسان است و تنوع رنگ بالایی دارد.

کفپوش اپوکسی آشپزخانه

5- کفپوش بتنی آشپزخانه

از کفپوش بتنی در کنار تمام سبک های دکوراسیون مانند روستیک، مدرن، کلاسیک، مینیمال می توان استفاده کرد. این کفپوش علاوه بر داشتن ظاهری زیبا، دارای مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه بوده و قابل شستشو می باشد. برای شستشوی این کفپوش می توانید از آب و صابون استفاده کنید تا کاملا تمیز و براق بماند. طول عمر بالای بتن خیال شما را از بابت هزینه های تعویض و نگهداری آن آسوده خواهد کرد.

کفپوش بتنی آشپزخانه

6- کفپوش wpc یا چوب پلاست برای آشپزخانه

یکی از مناسب ترین کفپوش ها برای آشپزخانه که به تازگی مورد استقبال قرار گرفته و دارای تنوع خوبی در رنگ می باشد، wpc است.. کفپوش چوب پلاست یا wpc همان طور که از اسمش پیداست از فیبرچوب، پودر خاک اره، ترموپلاست ها، رنگدانه، فوم روان کننده تولید شده است. چوب پلاست از کفپوش های چوبی مقاوم تر بوده و در مجاورت رطوبت دچار پوسیدگی و فرسایش نشده و قابل شستشو است.
این کفپوش نصب آسانی داشته و در برابر ضربه نیز از مقاومت خوبی برخوردار است. از لحاظ قیمت از سنگ و چوب ارزان تر است اما از لمینت گران تر می باشد. علاوه براین، آنتی باکتریال بوده و قارچ و کپک در آن نفوذ نمی کند. کفپوش پروفیل چوب پلاست در برابراسیدها، چربی، نور خورشید و مواد شوینده مقاوم بوده و احتمال سرخوردن روی آن بسیار پایین است.

کفپوش wpc یا چوب پلاست برای آشپزخانه

7- کفپوش spc یا سنگ پلاست برای آشپزخانه

این کفپوش که عنوان برترین کفپوش را به خود اختصاص می دهد از پودرسنگ آهک، پلیمرهای تثبیت شده، دو لایه شفاف به نام های uv و wear ویک لایه فیلم رنگی که مشخص کننده رنگ آن می باشد، تولید شده است. این کفپوش که به نام سنگ پلاست شناخته می شود دارای ویژگی های متعددی می باشد که آن را برای آشپزخانه مناسب ساخته است این ویژگی ها عبارتند از:

  • ضد آب بوده و قابلیت شستشو دارد.
  • ایمنی آتش نشانی داشته و نمی سوزد.
  • در برابر ضربه و خراش مقاوم بوده و آسیبی نمی بیند.
  • قطعات کلیکی بوده و نصب آسانی دارد.
  • نیاز به زیرسازی خاصی نداشته و بر روی تمام سطوح قابل نصب می باشد.
  • این کفپوش دارای تنوع در طرح و رنگ بوده و از این میان طرح چوب، سنگ مرمر و طرح سرامیکی آن بیشترین طرفدار را دارد.

کفپوش spc برای آشپزخانه

8- کفپوش چوب پنبه برای آشپزخانه

کفپوش چوب پنبه ای ظاهری بسیار زیبا داشته و ضدآب می باشد و بافتی نرم دارد که هنگام راه رفتن روی آن حس خوشایندی به فرد منتقل می شود. این کفپوش قابلیت شستشو دارد و از این رو برای آشپزخانه مناسب می باشد. همچنین، دوام بالا و مقاومت در برابر ضربه داشته و رشد قارچ و کپک و پوسیدگی بر روی این کفپوش اتفاق نمی افتد.
کفپوش چوب پنبه ای ظاهری شبیه چوب داشته و انرژی و احساس خوبی را به محیط تزریق می کند. علاقه مندان به سبک های روستیک و طرفداران محیط زیست و چوب می توانند این متریال را برای زیباسازی محیط آشپزخانه استفاده کنند.

9- کفپوش لمینت برای آشپزخانه

کفپوش لمینت جلوه ی خاص و بی نظیری به آشپزخانه می دهد و بسیار جذاب می باشد. کفپوش لمینت قابل شستشو بوده ولی باید با شوینده های خانگی مورد شستشو قرار گیرد تا طول عمر بیشتری داشته باشد. ضخامت بالای این کفپوش باعث شده است تا مقاومت خوبی در برابر فشار و ضربه داشته باشد و در اثر تردد زیاد دچار فرسودگی نمی گردد. این کفپوش دارای تنوع در طرح و رنگ بوده و جایگزین مناسبی برای چوب و سنگ می باشد.

کفپوش لمینت برای آشپزخانه

10- کفپوش سرامیک

یکی از قدیمی ترین گزینه هایی که به عنوان کفپوش آشپزخانه قابل شستشو انتخاب میشود، سرامیک است. سرامیک دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ بوده و لک و کثیفی روی آن نیز براحتی تمیز میشود. البته با توجه به اینکه راه رفتن روی سرامیک کمی سخت بوده و احتمال سر خوردن وجود دارد، در حال حاضر با سایر کفپوش ها جایگزین شده است.

کفپوش سرامیک برای آشپزخانه

11- کفپوش سنگی

سنگ های طبیعی و مصنوعی از گذشته تا امروز در صنعت ساختمان و زیباسازی فضای داخلی و خارجی کاربرد گسترده ای داشته است. برای پوشش کف آشپزخانه ها نیز می توان از سنگ های طبیعی مانند مرمر و ترورتن استفاده نمود که براحتی تمیز شده و قابل شستشو هستند.

کفپوش قابل شستشو آشپزخانه

بر اساس آنچه در طول متن اشاره شد، یکی از مهم ترین ویژگی هایی که کفپوش های آشپزخانه باید داشته باشند، قابلیت شستشوی آنها می باشد. بر همین اساس بهترین کفپوش قابل شستشوی آشپزخانه شامل وینیل یا پی وی سی، بتن، لینولئوم، اپوکسی، چوب پنبه ای، wpc می باشد. همچنین لازم به ذکر است، پارکت نمی تواند در برابر نم و رطوبت مقاومت داشته باشد و به شستشوی آن با آب زیاد منجر به خرابی پارکت میشود. به همین دلیل بهتر است سایر گزینه ها را انتخاب کنید.

منبع: kitchen flooring

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

    1. سلام بله میتونین استفاده کنین اما جلوه ظاهری این کفپوش ها بیشتر مناسب فضاهای باز و سالن ورزشی و بازی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا