اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

انواع دیوارپوش برای پشت تلویزیون (دیوارپوش پشت تی وی)

دیوارپوش برای پشت تلویزیون یکی از مهم ترین انواع دیوارپوش می باشد که بیشترین جلوه را در هر محیط دارد. چون در اغلب مواقع پشت تلویزیون دیوار شاخص در نظر گرفته شده و به محض ورود افراد جلب توجه می کند. در نتیجه باید دیوارپوش را به گونه ای انتخاب کرد که زیبا، مقاوم و ماندگار بوده و با دکوراسیون داخلی تناسب داشته باشد. در ادامه انواع دیوارپوش پشت تلویزیون یا تی وی ال از قبیل سه بعدی، تاپشیت، پی وی سی و چوبی و غیره را معرفی خواهیم کرد. با دکونیوز همراه باشید.

بهترین دیواروش پشت تلویزیون

تاپشیت پشت تلویزیون

استفاده از سنگ های مصنوعی یا دیوارپوش ماربل شیت برای پشت تلویزیون بسیار مناسب می باشد، زیرا دارای تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ بوده و جلوه منحصر به فرد دارد. این تاپشیت پشت تلویزیون ظاهری شبیه سنگ های طبیعی داشته و بسیار مقاوم است اما از نظر قیمت در سطح ارزان تری قرار دارد. سنگ های مصنوعی با زیبایی خیره کننده ای که دارند می توانند این دیوار را به نقطه ای کانونی تبدیل کنند.

تاپشیت پشت تلویزیون

دیوارپوش فومی پشت تلویزیون

دیوار پوش فومی دارای تنوع در طرح و رنگ می باشد و معمولا طرح چوب، سنگ و آجر این دیوارپوش برای پشت تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. پوشش های فومی قیمت مناسبی داشته و نصب بسیار راحت دارند و می توانید بدون نیاز به نصاب آن را روی سطح مورد نظر اجرا کنید. در صورت تمایل به تغییر به راحتی نیز می توان این دیوارپوش را از دیوار جدا کرده و جای دیگری نصب کرد و نمای پشت تلویزیون را با طرح دیگری اجرا کرد.
قابلیت شستشو و نظافت آسان، تنوع بالا در طرح و رنگ، قیمت ارزان و نصب آسان همگی از دلایلی هستند که باعث میشوند تا فوم پشت چسبدار برای پشت تلویزیون مورد استفاده قرار گیرد.

دیوارپوش فومی پشت تلویزیون

بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون چیست؟

دیوارپوش سه بعدی پشت تلویزیون

از دیوارپوش سه بعدی برای نمای پشت تلویزیون می توان استفاده کرد و فضایی با جلوه بسیار عالی و خاص را ایجاد نمود. طرح های سه بعدی در جنس های مختلفی از جمله چرم، فوم، سنگ و چوب اجرا میشوند و متناسب با شرایط محیط می توان آنها را انتخاب کرد. به چند دلیل دیوارپوش سه بعدی برای پشت تلویزیون یک انتخاب بسیار عالی می باشند که عبارتند از:

  • جلوه ظاهری منحصر به فرد و ایجاد برجستگی های خیره کننده پشت تی وی
  • مقاومت بالا در برابر نور و نوسانات دمای داخل اتاق
  • قابلیت شستشوی آسان با دستمال مرطوب
  • تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ

دیوارپوش سه بعدی پشت تلویزیون

دیوارپوش چرمی پشت تلویزیون

یکی دیگر از دیوارپوش های بسیار لوکس و مناسب برای فضاهای خاص دیوارپوش چرمی است که برای پشت تلویزیون مناسب می باشد. این دیوارپوش لاکچری دارای تنوع در طرح و رنگ بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است. برای نظافت چرم نیاز به مواد شوینده ندارید و کافیست یک دستمال مرطوب را روی سطح آن بکشید، تا مثل روز اول زیبا و براق شود.

دیوارپوش چرمی پشت تلویزیون

دیوارپوش پی وی سی

بهترین دیوارپوش برای پشت تلویزیون، پی وی سی می باشد. این دیوارپوش علاوه بر داشتن قیمت مناسب دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ بوده و نصب بسیار آسانی نیز دارند. برای نصب این دیوارپوش نیاز به هیچگونه تخریب نداشته و بر روی تمام سطوح براحتی اجرا می گردد. تنوع در طرح و رنگ دیوارپوش پی وی سی برای پشت تلویزیون بسیار زیاد است، اما طرح های آجری و چوبی و سنگی بیشترین کاربرد را دارد.

بهترین دیوارپوش برای پشت تلویزیون

دیوارپوش بتنی برای پشت تلویزیون

دیوارپوش بتنی به خاطر همخوانی با تمام سبک های دکوراسیون می تواند گزینه ای عالی برای پشت تلویزیون باشد. این دیوارپوش مقاوم، زیبا و جذاب فضای پشت تی وی را به نقطه ای کانونی و خیره کننده تبدیل می کند. از مزایای آن می توان به قابلیت رنگ آمیزی و اجرای طرح های مورد نظر بر اساس سبک دکوراسیون داخلی اشاره کرد. اما بهترین رنگی که برای دیوارپوش پشت تی وی می توانید انتخاب کنید، بتن خاکستری می باشد.
نظافت دیوار بتن بسیار کار راحتی بوده و تنها با یک دستمال مرطوب امکان پذیر می باشد. علاوه براین، به خراشیدگی و ضربه مقاوم بوده و شکل ظاهری آن تا سالها بدون آسیب و سالم باقی می ماند.

دیوارپوش بتنی برای پشت تلویزیون

دیوارپوش چوبی برای پشت تلویزیون

چوب از انرژی و زیبایی فوق العاده ای برخوردار بوده و در هر محیطی که قرار بگیرد این انرژی را به خوبی منتقل می کند. این عنصر شفابخش مورد تایید زیبایی شناسی و روانشناسی بوده و نگاه ها را مجذوب خود می کند. اجرای دیوار پشت تلویزیون با چوب از جذابیت توصیف نشدنی برخوردار بوده و با سبک های کلاسیک، روستیک، مدرن کاملا سازگار است.
البته توجه داشته باشید که دیوارپوش چوبی را مرتبا باید نظافت کنید تا ظاهر و زیبایی آن را از دست نرود. باقی ماندن گرد و غبار روی چوب باعث کاهش جذابیت آن شده و بهتر است در نگهداری از آن دقت بیشتری داشته باشید.

دیوارپوش چوبی برای پشت تلویزیون

دیوارپوش آجری

یکی دیگر از دیوارپوش های بسیار زیبا که انرژی بالایی داشته و به خاطر نوستالژی بودن محبوبیت زیادی بین افراد دارد، دیوارپوش آجری می باشد. این دیوارپوش زیبا دارای تنوع در رنگ می باشد اما رنگ قرمز آن برای دیوار پشت تلویزیون بیشتر توصیه شده و مورد استفاده قرار می گیرد. آجر مقاوم به ضربه و ساییدگی بوده و تمیز کردن آن باید مرتبا و با دستمال نم دار انجام شود.

دیوارپوش آجری برای پشت تلویزیون

کاغذ دیواری

یکی دیگر از انتخاب های همیشگی که از گذشته برای پشت تلویزیون و سایر بخش ها کاربرد داشته، کاغذ دیواری می باشد. کاغذ دیواری ها نه تنها از نظر رنگ و طرح، بلکه از نظر جنس نیز متنوع بوده و متناسب با شرایط محیط می توان گزینه های متعددی را انتخاب کرد. یکی از گزینه های بسیار عالی، کاغذ دیواری سه بعدی می باشد و می تواند زیبایی تی وی وال را بیشتر نشان دهد.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون

نکات مهم در انتخاب دیوارپوش پشت تلویزیون

خوشبختانه تنوع در پوشش هایی که می توان برای زیباتر شدن دیوار پشت تلویزیون به کار برد بسیار زیاد است. اما همین تنوع بالا باعث میشود تا انتخاب را با چالش هایی مواجه کند. پیشنهاد می کنیم چند نکته مهم را در انتخاب مد نظر قرار دهید که عبارتند از:

  • استفاده از طرح های بیش از اندازه شلوغ برای پشت تلویزیون پیشنهاد نمیشود. چون تمرکز افراد در زمان تماشای فیلم کاهش پیدا می کند. سعی کنید تا حد امکان دیوارپوش های ساده را انتخاب کنید.
  • رنگی را برای دیوارپوش دیوار تلویزیون انتخاب کنید که با سایر بخش ها تناسب داشته و در عین حال جلوه بیشتری داشته باشد.
  • اگر دیوار ارتفاع کمی دارد، طرح های عمودی گزینه ایده آل تری خواهند بود
  • دوام و استحکام دیوارپوش پشت تی وی در برابر تماس با اشیای نوک تیز باید در سطح خوبی باشد. چون کودکان نیز در این فضا حضور دارند و ممکن است به دیوار آسیب بزنند.

بر این اساس می توان گفت، پوشش های پی وی سی، آجری و بتنی و چوبی از گزینه های بسیار مناسب به عنوان دیوارپوش برای پشت تلویزیون محسوب میشوند.

منبع:homedesign

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا