اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

دیوارپوش بتنی چیست؟ مزایا، معایب و مدل بتن اکسپوز

دیوارپوش بتنی دکوراتیو یکی از انواع دیوارپوش همیشگی برای دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان ها بوده و برای منازلی با سبک مدرن، روستیک و مینیمال یک انتخاب بسیار عالی می باشد. پوشش های بتنی از مقاومت بالایی در برابر ضربه، خش و رطوبت برخوردار می باشد و به صورت تایل هایی در ابعاد 40*40 و 50*50 و 50*90 و 60*120 در بازار موجود هستند. مزایا، معایب، کاربرد بتن اکسپوز دیوار در طرح های ساده و سه بعدی را در این بخش از مطالب دیوارپوش دکونیوز بررسی خواهیم کرد.

دیوارپوش بتنی دکوراتیو

دیوارپوش بتنی (بتن اکسپوز) چیست؟

دیوارپوش بتنی دکوراتیور یا بتن اکسپوز تایل های تولید شده از ترکیبات بتن به همراه برخی مواد روان کننده برای بالا بردن تراکم و حذف حفرات و منافذ می باشد. وزن این تایل ها به اندازه بتن نیست زیرا مواد دیگری که در آن به کار برده می شوند سبک هستند. این دیوارپوش به رنگ های مشکی، خاکستری، سفید، طرح چوب بوده و قابلیت رنگ شدن دارند. در روند تولید بتن اکسپوز دیواری نیز می توانند تغییراتی در تناژ رنگ آن ایجاد کنند.
بتن اکسپوز دیوار به دو مدل ساده و سه بعدی تولید می شود و به علت مقاومتی بالایی که دیوارپوش بتنی دارد می توان از آن برای مکان های پرتردد و نماهای بیرونی ساختمان نیز استفاده کرد. تایل های بتنی دیواری در ابعاد 40*40 و 50*50 و 50*90 و 60*120 تولید شده و برای نصب آنها باید تخصص و مهارت کافی داشت.

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

دیوارپوش بتنی چیست

برای آشنایی با دیوارپوش سه بعدی کلیک کنید

دیوارپوش بتنی سه بعدی چیست؟

دیوارپوش بتنی سه بعدی تمام ویژگی های بتن ساده را داشته و فقط دارای طرحهای برجسته 3d است. به دلیل منحصر به فرد بودن طرح اجرا شده روی بتن اکسپوز دیوار، به گزینه ای کاربردی برای پوشاندن دیوار هتل ها و رستوران ها تبدیل شده اند.

دیوارپوش بتنی سه بعدی چیست

مزایا دیوارپوش بتنی دکوراتیو

دیوارپوش بتنی کاربرد گسترده ای در دکوراسیون پیدا کرده و دلیل آن، مزایای متعدد این پوشش ها می باشد. این مزایا و نقاط قوت در طرح های ساده بتن اکسپوز و مدل های سه بعدی به چشم میخورد و عبارتند از:

  • جلوه ی ظاهری خوبی داشته و دارای تنوع در رنگ می باشد.
  • قابلیت رنگ پذیری دارد.
  • در برابر تغییرات آب و هوایی فرسوده نمی شود.
  • در برابر ضربه دچار شکستن، خش و ساییدگی نمی شود.
  • در برابر حرارت مقاوم بوده و در تماس با شعله دچار اشتعال و سوختن نشده و تغییر شکل و رنگ نمی دهد.
  • در برابر نم و رطوبت مقاومت داشته و نفوذ آب در آن غیر ممکن است.
  • قابلیت رنگ آمیزی دارد.
  • برای نمای داخلی و خارجی مناسب می باشد.
  • از طول عمر بالایی برخوردار بوده و قیمت بالای آن توجیه اقتصادی دارد.

مزایا دیوارپوش بتنی دکوراتیو

آموزش نصب دیوارپوش بتنی

معایب دیوارپوش بتنی

در کنار تمام مزایا و نقاط مثبتی که پوشش های بتنی دارند، چند عیب و محدودیت نیز در آنها وجود دارد که در زمان انتخاب باید مد نظر قرار داد:

  • قیمت پنل های دیوارپوش بتنی بالا بوده و نصب آن نیز دستمزد بالاتری دارد.
  • نصب این دیوارپوش سخت بوده و باید به افراد ماهری سپرده شود.
  • وزن بالاتری نسبت به اغلب دیوارپوش ها داشته و حمل و نقل آن دشوارتر می باشد.

معایب دیوارپوش بتنی

دیوارپوش شیشه ای چیست؟

کاربرد دیوارپوش بتنی

دیوارپوش بتنی دکوراتیو یا همان بتن اکسپوز دیوار به خاطر داشتن اغلب ویژگی های لازم برای یک دیوارپوش، می تواند برای مکان های گوناگون و زیادی مورد استفاده قرار گیرد. این دیوارپوش برای مکان هایی که از سبک مدرن و فوق مدرن پیروی می کنند کارایی داشته و اصالت و زیبایی خاصی را به محیط تزریق می کند. در ادامه این مطلب به چند مورد از این مکان ها اشاره می کنیم.

تایل بتنی دیوار پذیرایی

بتن اکسپوز برای نمای بیرونی ساختمان

برای نمای ساختمان باید از مصالحی استفاده کرد که علاوه بر زیبایی، در برابر نور خورشید، تغییرات دما و بارش مقاومت داشته باشد. دیوارپوش بتن اکسپوز به علت مقاومت در برابر این موارد می تواند گزینه ای مناسب برای نمای ساختمان باشد. این دیوارپوش در مناطق آب و هوایی مختلف طول عمر بالایی دارد.

دیوارپوش بتن اکسپوز برای حیاط

امروزه به نمای حیاط اهمیت زیادی داده می شود، معماران با توجه به بالا رفتن هزینه ها از مصالحی استفاده می کنند که نیاز به نگهداری و تعمیرات نداشته و طول عمر و مقاومت بالایی داشته باشند. حیاط به عنوان مکانی پرتردد که همواره در معرض برخورد با اشیا بوده و همچنین نور خورشید و گرمای تابستان و یخبندان زمستان را تحمل می کند و نیاز به پوششی دارد که در مقابل این موارد فرسوده نشود. دیوارپوش بتنی با مقاومت بالایی که دارد، انتخابی درست به عنوان دیوارپوش حیاط به شمار می رود.

دیوارپوش بتن اکسپوز برای حیاط

تایل بتنی برای آشپزخانه و بین کابینتی

دیوارهایی آشپزخانه با کابینت پوشیده می شوند و فقط قسمت های کمی مثل پشت سینک و پشت اجاق گاز خالی می مانند. دیوارپوش بتنی پیشنهادی عالی برای دیوارپوش بین کابینتی می باشد زیرا این نسبت به رطوبت مقاومت است. این دیوارپوش برای پشت اجاق گاز نیز مناسب می باشد زیرا در برابر حرارت تغییر رنگ و شکل نداده و دچار حریق نمی شود.

دیوارپوش برای آشپزخانه چی بخریم؟

تایل بتنی برای آشپزخانه و بین کابینتی

دیوارپوش بتنی برای سرویس بهداشتی

دیوارپوش بتنی در برابر رطوبت دچار فرسودگی نمی شود. تغییرات و نوسانات دمای حمام باعث ترک خوردن این دیوارپوش نمی شود. دیوارپوش بتنی می تواند فضایی فوق مدرن را در سرویس بهداشتی به وجود آورده و سالها سالم و پابرجا مثل روز اول خود نمایی کند.
این دیوارپوش برای سرویس بهداشتی های بزرگ و پر نور مناسب تر می باشد. چنانچه برای مکان های کوچک آنها را در نظر گرفتید، باید به نورپردازی اهمیت بسیار زیادی بدهید، تا باعث کوچک و تاریک نشان دادن فضا نشود.

بهترین دیوارپوش سرویس بهداشتی چیه؟

دیوارپوش بتنی برای سرویس بهداشتی

دیوارپوش بتنی اکسپوز برای پذیرایی

اگر منزل شما طبق یکی از سبک های مینیمال، روستیک یا مدرن دیزاین شده باشد، دیوارپوش بتنی دکوراتیو می تواند مکملی برای این سبک ها محسوب شود. اگر یکی از دیوارهای پذیرایی را به صورت پازلی با پنل های بتن اکسپوز و دیوارپوش چوبی بپوشانید، حرکتی جسورانه داشته اید که نتیجه اش خارق العاده خواهد بود.
این ترکیب در مورد دیوارپوش بتن و سنگ نیز بسیار هیجان آور و زیبا خواهد شد و برای سبک روستیک مناسب می باشند. در این فضا نورپردازی اصولی،اکسسوری هایی درخشان به رنگ های سبز، طلایی و بژ می توانند تعادل و زیبایی را به بالاترین حد برسانند.

دیوارپوش بتنی اکسپوز برای پذیرایی

دیوارپوش بتنی برای تی وی روم

این دیوارپوش را برای یکی از دیوارهای تی وی روم انتخاب کنید. مثلا دیوار پشت تلویزیون و برای سایر دیوارها چوب یا طرح چوب انتخاب کنید. برای اینکه فضایی سنگین در اتاق تلویزیون حاکم نشود، از کفپوش چوبی استفاده کنید. بهترین شرایط برای تماشای فیلم در سکوت و آرامش می باشد، این سکوت را با دیوارپوش بتنی که عایق صدا می باشد تامین کنید.

دیوارپوش بتنی برای تی وی روم

دیوارپوش بتنی برای اتاق خواب

بعد از یک روز کاری برای رفع خستگی احتیاج به محیطی دارید که ساکت باشد و آرامش را به شما هدیه بدهد. استفاده از رنگ های خنثی مثل خاکستری برای اتاق خواب می تواند عاملی برای رسیدن به آرامش باشد. دیوارپوش بتن اکسپوز با رنگ خاکستری می تواند نجات بخش شما باشد. این دیوارپوش عایق بوده و مانع تبادل صدا از طریق دیوارها می شود و همچنین به راحتی با رنگ های موجود در اتاق خواب هماهنگ و ست می شود.

کلیک کنید و با بهترین انواع دیوارپوش برای اتاق خواب آشنا شوید

دیوارپوش بتنی برای اتاق خواب

تایل بتنی دیواری برای دفاتر تجاری

دیوارپوش بتنی به فضا اعتبار و اصالت تزریق می کند، از این رو برای این مکان مناسب می باشد. پنل های بتن اکسپوز که ابعاد مربعی دارند برای محیط های تجاری توصیه می شوند. در این دفاتر مابقی تجهیزات را از صنایع چوبی انتخاب کنید تا تعادل برقرار شود.

تایل بتنی دیواری برای دفاتر تجاری

دیوارپوش بتنی برای کافی شاپ

فضای کافی شاپ باید به گونه ای طراحی شود که آرامش در آن موج بزند. رنگ خاکستری از جمله رنگ هایی است که در دکوراسیون برای تزریق آرامش مورد استفاده قرار می گیرد. دیوارپوش بتنی در تناژهای مختلفی از خاکستری تولید می شود و برای دیوارپوش کافی شاپ مناسب باشد. این دیوارپوش عایق صوت بوده و از انتقال صدای بیرون به داخل کافی شاپ جلوگیری کرده و به آرامش این محیط کمک بیشتری می کند. با توجه به اینکه دیوارپوش بتنی قابلیت رنگ آمیزی دارد، گزینه مناسبی برای گالری هنری و تراس نیز به شمار می رود.

دیوارپوش بتنی برای کافی شاپ

مدل دیوارپوش بتنی

مدل های متنوع از کاربردهای مختلف بتن اکسپوز دیوار سه بعدی و ساده را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

مدل دیوارپوش بتنی

مدل بتن اکسپوز دیوار

طرح دیوارپوش بتنی دکوراتیو

مدل بتن اکسپوز سرویس بهداشتی و حمام

مدل تایل بتنی دیوار

مدل دیوارپوش بتنی رنگی

بتن اکسپوز آشپزخانه

بتن اکسپوز کافی شاپ

بتن اکسپوز جدید

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا