طراحی دکوراسیون اتاق کودکطراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دوقلو + 50 مدل و اصول چیدمان

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دوقلو باید طبق سلیقه هر دو فرزند شما انجام شود. این دکوراسیون می تواند همچنین برای اتاق دو دختر با اختلاف سنی هم مفید واقع شود. اتاق دو قلوها باید به گونه ای طراحی شود که حریم خصوصی فرزندان شما رعایت گردد تا احساس استقلال در آنان سرکوب نشود. علاوه براین، این فضا نباید چیدمان شلوغی داشته باشد و از نظر روانشناسی نیز بر روی رفتار و رشد شخصیتی و خلاقیت فرزندان اثر منفی ایجاد نکند. در ابتدا شما باید با در نظر گرفتن یک خط تقارن اتاق را به دو قسمت تقسیم کنید تا اگر اختلاف سلیقه ای بود بتوانید آن را به راحتی اجرا کنید. اگر برحسب صلاحدید تصمیم به اتاق مشترک برای دختران دوقلو گرفتید در این بخش از مطالب دکوراسیون اتاق کودک دکونیوز همراه ما باشید. جدیدترین ایده و مدل و عکس اتاق دوقلو دختر را در ادامه به همراه ترفندها و نکات مهم در چیدمان ارائه خواهیم داد.

دکوراسیون اتاق دوقلو دختر

رنگ اتاق خواب دخترانه دوقلو

برای رنگ و تم اتاق دوقلوها اگر به سنی رسیده اند که قدرت انتخاب داشته باشند، ابتدا از فرزندانتان کمک بگیرید. در غیر این صورت باید رنگهایی را انتخاب کنید که ملیح و دخترانه بوده تا بتواند آرامش و گرما را به محیط القا کند. اگر انتخاب فرزندان شما دو رنگ متفاوت بود، برای جلوگیری از شلوغی چیدمان و دکوراسیون داخلی ابتدا یک رنگ خنثی را برای کل فضا در نظر بگیرید تا با رنگ های انتخابی آنها ست شود. استفاده از ترکیب رنگهای روشن و تیره می تواند فضای را مدرن نشان بدهد از این رو برای اتاق دخترانه بسیار مناسب می باشد و طرفداران زیادی دارد.

  دکوراسیون اتاق کودک بدون تخت؛ 30 ایده شیک و جدید

رنگ اتاق دوقلو دختر

رنگ اتاق خواب دخترانه دوقلو

اگر درباره نحوه انتخاب رنگ ها تجربه کافی ندارید، در مطالب قبل بهترین رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی را توضیح داده ایم. با مطالعه این مطلب می توانید بهترین ترکیب رنگ ها را انتخاب کنید.

انتخاب تخت مناسب برای اتاق خواب دخترانه دوقلو

تخت ها تنوع زیادی دارند و هیچ اجباری نیست که تخت خواب دختران دو قلوی شما یک شکل باشد. با توجه به سلیقه فرزندانتان و همچنین شرایط موجود در اتاق در نهایت می توانید بهترین مدل را انتخاب کنید.
اگر اتاق دختران دوقلو کوچک است بهترین کار استفاده از تخت های دو طبقه می باشد. تخت های دو طبقه علاوه بر اینکه فضای کمتری را اشغال می کنند، می توانند در زمینه های دیگر نیز به شما کمک کنند. شما می توانید پله های این تخت را تبدیل به کشو و قفسه کرده تا هم به استحکام و امنیت آنها افزوده و هم از این قفسه ها برای قرار دادن وسایل شخصی فرزندانتان استفاده کنید. تخت های دو طبقه به راحتی مکان استراحت فرزندان شما را خصوصی می کند و کاربردی تر محسوب می شوند. اگر چاره ای جز مشترک شدن اتاق دو قلوها با سایر فرزندانتان ندارید، پیشنهاد می کنیم ایده های دکوراسیون اتاق دخترانه 3 نفره را ببینید.

تخت دوطبقه اتاق دوقلو دخترانهتخت اتاق خواب دوقلو دختر
اگر انتخاب شما از بین تخت های جدا از یکدیگر بود، باید در نحوه ی چیدمان اصولی رفتار کنید. می توانید تخت ها را در امتداد یا کنار یکدیگر قرار داده و به عنوان خصوصی سازی فضای خواب بین دو خط دیواره چوبی بلند تعبیه کنید. علاوه براین استفاده از کمدهای کوچک که کاربردی تر نیز می باشند نیز گزینه ایده آلی می باشد.

اتاق دخترانه دوقلو با دو تخت جدا
مدل دیگر قرار دادن تخت ها این است که آنها را در کنار دیوار و در امتداد یکدیگر قرار دهید.

مدل چیدمان تخت اتاق دوقلو دختران
تخت های تاشو یکی از گزینه های مناسب برای اتاق های دوقلو ها می باشد زیرا این تخت ها را در زمان استراحت می توان جمع کرد و فضای باز و خالی بیشتری به اتاق داد که به راحتی بتوانند در آن فعالیت داشته باشند. بیش از 50 مدل تخت کودک و نوجوان را در مطالب قبل ارائه داده ایم و پیشنهاد می کنیم از دست ندهید.

  30 مدل تزیین و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت جذاب و شیک

استفاده از تخت تاشو برای اتاق دوقلو دختر

عکس اتاق دوقلو دخترانه

کمد برای اتاق دوقلوهای دختر

قطعا در یک اتاق دونفره وسایل دو برابر می شود و برای نظم و ترتیب و جلوگیری از به هم ریختگی احتیاج به جاهای بیشتری دارید و کمدها باید بیشتر و بزرگتر باشند. شما می توانید از یک دیوار کامل برای نصب کمد استفاده کنید تا برای لباس ها و کتابها و دیگر وسایل شخصی جا داشته باشید.

استفاده از کمد در اتاق خواب دخترانه دوقلو
باید به فکر استفاده از دیوارها باشید و با قرار دادن شلف ها و طبقه های زیبا برای فرزندانتان یک کتابخانه با جایی برای دیگر وسایلشان بوجود بیاورید.

دیوار اتاق دوقلو دختر

انتخاب اکسسوری برای اتاق خواب دخترانه دوقلو

یک فضای مینیمال هرگز مناسب کودکان نمی باشد، مینیمال برای کودک و نوجوانان یک فضای کسل کننده و خسته کننده بوده و از نظر روانشناسی نیز توصیه نمی شود. شما می توانید از وسایل بازی و عروسک های دختران به عنوان اکسسوری و تزیینات اتاق استفاده کرده و لزومی به خرید اکسسوری های متفرقه ندارید. در انتخاب اکسسوری و وسایل تزیینی بهتر است کمی به اصول دکوراسیون اتاق دختر ایرانی توجه داشته باشید. چون هر اندازه اکسسوری ها با فرهنگ ایران تناسب داشته باشند، بدون شک با روحیات فرزندتان نیز سازگارتر خواهند بود.

انتخاب اکسسوری برای اتاق خواب دخترانه دوقلو

انتخاب اکسسوری برای اتاق خواب دخترانه دوقلو

فضای بازی برای اتاق دخترانه دوقلو

در یک اتاق دو نفره باید به فکر فضایی برای بازی های مشترک و فعالیت های هنری یا مکانی برای گذراندن وقت با خواهر یا دوستان نیز در نظر داشته باشید. گذراندن وقت بیشتر در یک اتاق با خواهر و داشتن اتاق مشترک باعث می شود که حس همدلی و معاشرت تقویت شده و مهر و محبت بین آنها عمیق تر شود و سازش پذیری بیشتری را بیاموزند. همچنین در کنار یکدیگر حس امنیت بیشتری دارند.

  13 مدل مطبخ در حیاط خلوت (آشپزخانه مخفی در حیاط خلوت)

فضای بازی برای اتاق خواب دخترانه دوقلو
فضای خالی و بازی بهتر است در وسط اتاق قرار بگیرد و به این ترتیب به بزرگتر نشان دادن محیط کمک کند. برای ایجاد این فضا شما باید چیدمان وسایل را در کنار دیوارها انجام دهید و برای وسط اتاق از یک فرش نرم استفاده کنید تا حس خوبی به فرزندانتان منتقل کرده و اتاق برایشان یک فضای دوست داشتنی باشد.
برای فضای سرگرمی شما می توانید از یک میز و صندلی نیز استفاده کنید تا در هنگام بازی برای پذیرایی مورد استفاده دختران و مهمانشان واقع شود.

فضای بازی در اتاق دوقلوهای دختر

میز تحریر برای دکوراسیون اتاق دخترانه دوقلو

استفاده از میز تحریرهایی که دو طرفه هستند و در قسمت وسط دارای یک دیواره ی جداکننده می باشند تا فرزندان شما در زمان مطالعه و انجام تکالیف نیز دارای یک فضای خصوصی و راحت باشند می تواند از بهترین انتخاب ها باشد.

میز تحریر برای دکوراسیون اتاق دخترانه دوقلو

میز برای اتاق دوقلو دختر

شما همچنین می توانید در کنار دیوار کمدهایی را قرار دهید که دارای طبقات خالی می باشد و می توانند به عنوان میز تحریر مورد استفاده قرار گیرند.

میز تحریر برای دکوراسیون اتاق دوقلو
نور مناسب برای اتاق دخترانه باید از بین نورهای ملایم انتخاب شود و فضای اتاق را کاملا روشن کند. چراغ های مطالعه نیز می توانند فانتزی انتخاب شده و جزء اکسسوری ها محسوب می شوند.

صندلی های مناسب برای اتاق دختران دوقلو

استفاده از نیمکت هایی که در آنها کشو تعبیه می شود از دیگر گزینه های بسیار کاربردی برای اتاق دوقلوهای دختر هستند. این نیمکت هم نقش صندلی دارد و هم به عنوان یک نظم دهنده برای وسایل کودکان می تواند استفاده شود.

صندلی اتاق دوقلو دخترانه
همچنین می توان میز تحریر را به گونه ای انتخاب کرد تا صندلی در زمانی که مورد استفاده قرار نمی گیرد در میز جا خورده و فضایی را اشغال نکند.

عکس و مدل اتاق دوقلو دخترانه

عکس اتاق دوقلو دختر

عکس اتاق دوقلو دخترانه

مدل جدید اتاق دوقلو دختر

ایده طراحی اتاق خواب دخترانه دوقلو

ایده طراحی اتاق خواب دوقلو دختر

دکوراسیون اتاق دوقلو دخترانه

طراحی اتاق دوقلوهای دختر

عکس اتاق دختر دوقلو

اتاق خواب دختر دوقلو

اتاق دوقلو دختر جدید

اتاق دختر دوقلو شیک

ایده اتاق جدید دوقلو دختر

چیدمان اتاق دختر دوقلو

اتاق دوقلو دختر بزرگ

اتاق دختر دوقلو با تخت دو طبقه

اتاق دختر دوقلو ساده

مدل اتاق دخترانه دوقلو ساده

عکس اتاق دختر دوقلو ساده

چیدمان اتاق شیک دوقلو دخترانه

اتاق شیک دوقلو برای دختر

تزئین اتاق دوقلو دخترانه

چیدمان اتاق دوقلو دخترانه جدید

مدل اتاق خواب دوقلوهای دختر

مدل اتاق خواب دوقلوهای دختر با تخت دوطبقه

مدل اتاق خواب دوقلوهای دختر ساده

عکس اتاق خواب دوقلو دختر

تزئین اتاق دختر دوقلو نوزاد

عکس اتاق خواب دوقلو دختر لوکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا