طراحی دکوراسیون اتاق کودکطراحی دکوراسیون داخلی

70 عکس و مدل تخت کودک و نوجوان (دخترانه و پسرانه دو طبقه، کلبه)

مدل تخت کودک و نوجوان از جمله تجهیزاتی می باشد که اغلب والدین به دنبال آن می باشند تا بتوانند با توجه به شرایط روحی و سنی فرزندشان، محیط مناسبی را برای استراحت او فراهم کنند. در انتخاب مدل تخت کودکان دخترانه و پسرانه تفاوت هایی وجود دارد و با توجه به تعداد فرزندان ممکن است برخی به دنبال تخت دوطبقه باشند یا برخی مدل های کلبه ای و اسپرت و غیره را ترجیح دهند. مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز در ادامه بیش از 70 عکس تخت بچه پسر و دختر کمجا، دو طبقه و تاشو و مدل های تک طبقه و چند منظوره را برای اتاق های کوچک و بزرگ ارائه خواهد داد.

مدل تخت کودک

راهنمای انتخاب مدل تخت کودک و نوجوان

تخت خواب یکی از مهم ترین و اصلی ترین وسایل موجود در اتاق می باشد که انتخاب صحیح آن می تواند در ایجاد نظم در محیط و همچنین زیبایی اتاق و آسایش فرزندان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. برای انتخاب این وسایل لازم است به چند نکته مهم توجه شود که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • گروه سنی کودک و نوجوان و شرایط سنی آنها: همان طور که در مطلب مبل کودک اشاره کردیم، روحیات و احساسات هر یک از کودکان منحصر به فرد بوده و شما به عنوان والدین آنها باید بتوانید وسایل را متناسب با شرایط روحی فرزندتان انتخاب کنید.
  • جنسیت کودک: دختران و پسران از ابتدای زندگی گرایش های متفاوتی داشته و علاقه آنها در رنگ و نوع وسایل بازی و تم و عروسک ها همگی با هم فرق دارد.
  • شرایط جسمی کودک: این مساله مخصوصا در انتخاب تخت های طبقه برای اتاق کودک اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است حتما به شرایط جسمی آنها توجه داشته باشد. علاوه براین، انتخاب تخت های دو طبقه برای کودکان بیش فعال گزینه مناسبی نیست و بهتر است تخت یک طبقه برای آنها در نظر گرفته شود.
  جدیدترین مدل طراحی دکوراسیون اتاق کودک پسرانه

مدل تخت خواب ساده نوجوان پسر

  • بزرگ و کوچکی اتاق خواب: با توجه به میزان فضای موجود در اتاق خواب باید بتوانید گزینه های مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال، تخت های کلبه ای بزرگ گزینه مناسبی برای اتاق کوچک نخواهد بود. برای اتاق هایی که با محدودیت در فضا مواجه هستند، مدل تخت کمجا و دوطبقه چند منظوره می تواند گزینه مناسبی باشد.
  • کیفیت و استحکام تخت: کودکان و نوجوانان انرژی بسیار زیادی داشته و به همین دلیل در اغلب مواقع روی تخت خواب بالا و پایین میپرند. به همین دلیل باید تخت هایی را انتخاب کنید که تحمل شیطنت های آنها را داشته باشد.

مدل تخت خواب کودکانه

عکس تخت خواب دخترانه پرنسسی

در انتخاب تخت خواب برای اتاق کودک لازم است به فاکتورهای بسیار زیادی توجه شود که از جمله آنها می توان به جنسیت و روحسات و احساسات آنها اشاره نمود. به عنوان مثال، دختران در سنین کودکی و نوجوانی تمایل بسیار زیادی به رنگ های صورتی داشته و ترجیح می دهند مانند پرنسس های کوچک زندگی کنند. به همین دلیل گرایش زیادی به عروسک های باربی و انیمیشن هایی مانند سیندرلا، سفید برفی دارند. اگر کودک شما نیز چنین روحیاتی دارد، انتخاب تخت های صورتی با تم های عروسکی و پرنسسی می تواند شرایط بسیار مناسبی را برای استراحت و لذت بردن از زندگی در رویاهای کودکانه برای آنها فراهم کند. در ادامه چند مدل تخت خواب دخترانه پرنسسی برای گروه های سنی کودکان و نوجوانان را مشاهده می کنید.

مدل تخت کودک دخترانه

مدل تخت کودک و نوجوان دخترانه

مدل تخت کودکانه دختر

مدل تخت خواب کودکانه دختر

مدل تخت خواب کودک دختر

مدل تخت دخترانه کودک

مدل تخت بچه دختر

عکس تخت خواب کودک پسرانه

برخلاف دخترانه، اغلب پسرها از همان دوران خردسالی به جای عروسک، ترجیح می دهند با هواپیما و ماشین های مختلف بازی کنند. به طوریکه اغلب در بازی ها نقش خلبان یا راننده ماشین های سنگین و حفر کردن زمین و ساختمان سازی را میگیرند. برای اتاق پسرانه نمونه های بسیار خلاقانه از تخت خواب ها را می توانید ببینید که در کاملا با شرایط روحی و علایق آنها سازگار می باشد. در ادامه چند مدل از این تخت ها با تم ماشین و هواپیما را مشاهده می کنید که قطعا انتخاب آنها می تواند پسر بچه ها را حسابی خوشحال کند.

  سبک دکوراسیون گلم glam چیست؟| 25 مدل دکوراسیون داخلی گلم

مدل تخت کودک پسرانه

مدل تخت کودکانه پسر

مدل تخت خواب کودک پسر اسپرت

مدل تخت خواب کودک پسر طرح ماشین

مدل تخت پسرانه طرح ماشین

مدل تخت کودک و نوجوان دو طبقه

در انتخاب تخت کودک برای اتاق کوچک راهکارهای زیادی وجود دارد که بهترین گزینه، تخت های دو طبقه می باشند. این تخت ها به دو گروه تقسیم میشوند، یا در هر دو طبقه تخت در نظر گرفته میشود و در گروه دیگر، از قسمت پایین آن به عنوان کمد و میز تحریر می توان استفاده نمود. تخت های دو طبقه برای خانواده هایی که دو فرزند دارند که اتاق آنها با هم مشترک می باشد، یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. چون برای هر کودک فضای شخصی در نظر گرفته میشود و بر مشکل کمبود فضا نیز به خوبی غلبه خواهید کرد.

مدل تخت کودک و نوجوان دو طبقه

مدل تخت کودک دو طبقه

مدل تخت کودک پسرانه و دخترانه دو طبقه

تخت کودک دو طبقه

تخت کودک دو طبقه برای اتاق کوچک

مدل تخت کودک دو طبقه کمجا

مدل تخت کودک و نوجوان دو طبقه کمجا

مدل تخت کودک و نوجوان دو طبقه ساده

مدل تخت کودک دختر دو طبقه

مدل تخت کودک پسر دو طبقه

مدل تخت خواب کودک دو طبقه

مدل تخت کودک کلبه ای

نوع دیگری از تخت خواب های مورد استفاده در اتاق بچه ها، تخت های کلبه ای می باشند. این تخت ها در دو گروه تک طبقه و دو طبقه و چند منظوره وجود دارند که با توجه به شرایط سنی کودک و میزان فضای موجود در اتاق می توان آنها را انتخاب نمود. برخی از تخت های کلبه ای تک طبقه بوده و با چارچوب بسیار ساده می توان کلبه ای کوچک برای کودک طراحی کرد که نه تنها در آن استراحت می کند، بلکه برای بازی با عروسکها و هم بازی هایش نیز محل مناسبی خواهد بود.

مدل تخت کودک کلبه ای

مدل تخت خوب کودک کلبه ای

مدل تخت خوب کودک کلبه ای ساده

مدل تخت خوب اتاق کودک کلبه ای ساده

مدل تخت خوب اتاق کودک و نوجوان کلبه ای ساده

در گروه دیگری از این تخت خواب ها، کلبه با تمام متعلقات به صورت دو طبقه طراحی و ساخته میشود. تخت کودکانه دخترانه و پسرانه کلبه ای باید از چوب های بسیار مقاوم ساخته شود تا استفاده مداوم از آن موجب شکستگی و ترک در بخش های مختلف آن نشود. با کمی خلاقیت می توان تخت های کودکان طرح کلبه جنگلی را طراحی و ساخت که همزمان بتوان از آن برای استراحت و بازی استفاده نمود و همچنین بخشی از آن به عنوان کمد و میز تحریر در نظر گرفته شود. در ادامه چند مدل از تخت های کلبه ای کودکان را مشاهده می کنید.

  20 ایده و مدل دکوراسیون اتاق خواب با گل و گیاه

مدل تخت کلبه ای دو طبقه

مدل تخت کلبه ای

مدل تخت کودک و نوجوان کلبه ای دو طبقه

عکس تخت خواب کودک و نوجوان برای اتاق دختر و پسر

مدل تخت کودک تاشو

مدل تخت برای اتاق کودک

مدل تخت مدرن اتاق کودک

مدل تخت دو طبقه کودک

مدل تخت بچه دختر

مدل تخت ساده کودک دختر

مدل جدید تخت کودک پسرانه

مدل جدید تخت بچه

مدل تخت کودک ساده دوطبقه

مدل تخت کودک دیواره دار

مدل تخت بچه پسر و دختر

مدل تخت دو طبقه نوجوان پسرانه

مدل تخت یکطبقه نوجوان دخترانه

مدل تخت دو طبقه نوجوان

مدل تخت عروسکی کودکانه

مدل تخت خواب برای کودکان

مدل تخت خواب برای کودکان دختر

مدل تخت خواب برای کودکان طرح کلبه ای

مدل تخت خواب برای کودکان پسر

مدل تخت خواب دوطبقه برای کودکان پسر

مدل تخت خواب دخترانه شیک

مدل تخت خواب دوطبقه ساده کودکان

مدل تخت خواب دوطبقه کودکان

مدل تخت خواب دوطبقه نوجوان پسر

مدل تخت ساده نوجوان

مدل تخت ساده دو طبقه نوجوان

مدل تخت ساده برای اتاق دختر

مدل تخت دوطبقه برای اتاق دختر

نوشته های مشابه

‫10 نظرها

  1. چقدر خوب بودمطالبتون قصد خرید داشتم برای اتاق بچه هام فکر میکنم الان خیلی خرید بهتری میتونم انجام بدم
    فقط میشه مدل هایی که برای اتاق ۲قلو ها باشه و جنسیتشون یکی نباشه مثلا دختر و پسر باشن و دکور اتاق برای هر دو مناسب باشه هم ارائه بدین 😊

    1. ممنون از شما. بله حتما. چند نمونه از مدل های دوقلو رو داخل مطلب قرار میدیم.

    1. سلام
      انتخاب روتختی تا حد زیادی به روحیات کودک بستگی داره و خیلی از دختران و پسران نوجوان روتختی های فانتزی رو ترجیح میدن. اما در حالت کلی روتختی های ساده دخترونه و پسرونه برای تمام گروه های سنی مناسب و مقرون به صرفه هستن

  2. سلام
    این مدلایی که گذاشتین اغلب باید سفارشی ساخته بشن بنظرم. برندای ایرانی ندیدم این مدل تخت بچه بزنن. شما فروشگاهیی سراغ دارین که این مدل تختا رو داشته باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا