اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

جذاب ترین و بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک

انتخاب رنگ پارکت برای خانه های کوچک می‌تواند نقش مهمی در ایجاد حس بزرگی و فضای بازتر داشته باشد. رنگ پارکت از جمله عواملی است که باید با دقت و با در نظر گرفتن چند اصل مهم، انتخاب شود تا فضای داخلی خانه کوچک شما زیباتر و بزرگ تر به نظر برسد و در اغلب مواقع نادیده گرفته میشود. از این رو، در این مقاله تصمیم داریم تا بهترین رنگ پارکت برای خانه‌ کوچک را بر اساس استانداردها مورد بررسی قرار ‌دهیم و به شما کمک‌ کنیم تا کفپوش مناسبی را با دقت انتخاب کنید. همراه ما باشید.

رنگ پارکت برای منازل کوچک مدرن

بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک

همانطور که در ابتدا بیان شد، انتخاب رنگ پارکت مناسب برای خانه ‌های کوچک می‌ تواند به طراحی دکوراسیون داخلی خانه کمک کند و فضای را بزرگتر از اندازه واقعی نشان دهد. از رنگ های مناسب برای پارکت منازل کوچک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ سفید

رنگ پارکت سفید، یکی از بهترین گزینه ‌ها و زیباترین رنگ پارکت برای خانه‌ های کوچک به شمار می رود. چون سفید باعث می شود فضای خانه بسیار بزرگتر و بازتر به نظر برسد در انواع کفپوش از آن استفاده می شود. علاوه بر آن، رنگ پارکت سفید به دلیل روشن بودن، می ‌تواند نور بیشتری را در خانه منتشر کرده و فضای روشن و پرنوری را به شما ارائه دهد. این رنگ نیز برای خانه هایی که دارای دیوارهای تیره هستند، مناسب بوده و همچنین می تواند با اغلب سبک های دکوراسیون داخلی نیز هماهنگی خوبی را ایجاد کند.

پارکت سفید برای خانه های کوچک

پارکت سبز روشن برای خانه های کوچک

رنگ پارکت سبز روشن، یکی از بهترین رنگ های روشن پارکت برای منازل کوچک است. این رنگ، به دلیل طبیعی و آرامش ‌بخش بودنش، می ‌تواند به شما احساس آرامش و نزدیکی به طبیعت را القا کند و فضای خانه را زیبا و دلنشین کند. همچنین، رنگ پارکت سبز روشن با دیوارهای روشن و تیره هماهنگی خوبی داشته و به فضای داخلی خانه شما زیبایی بیشتری می بخشد. در کل، رنگ پارکت سبز روشن یکی از بهترین گزینه ‌ها برای ایجاد فضای آرام و دلنشین در خانه ‌های کوچک است.

پارکت سبز روشن برای خانه های کوچک

رنگ پارکت خاکستری

رنگ خاکستری، یکی از رنگ های پارکت جدید است که توانسته در خانه های کوچک جایگاه ویژه ای پیدا کند. به علاوه، این رنگ، از رنگ های مدرن و شیکی است که می تواند همچون رنگ سفید، فضای خانه شما را بسیار بزرگتر نشان دهد. پارکت رنگ خاکستری، می تواند هم با دیوارهای رنگ تیره و هم با دیوارهای رنگ روشن نیز هماهنگی بسیار خوبی را ایجاد نماید.

پارکت خاکستری خانه کوچک

کلیک کنید و بهترین کفپوش برای خانه های کوچک آشنا شوید

پارکت بژ برای منازل کوچک مدرن

رنگ دیگری که جزء رنگ های روشن است و می توانید برای رنگ پارکت منزل کوچک خود انتخاب نمائید، رنگ بژ می باشد. بژ، یکی از رنگ های طبیعی و زیباست که می تواند با دیوارهای روشن و تیره هماهنگی داشته باشد. این رنگ می تواند فضای اطراف شما را گرم کند و به دلیل طبیعی بودنش، به راحتی با دکوراسیون منزل هماهنگ می شود.

پارکت بژ برای منازل کوچک مدرن

رنگ نارنجی روشن

نارنجی روشن، یکی از رنگ های پرانرژی و شاد محسوب می‌ شود که می ‌تواند به شما حس شادابی و انرژی بخشد. این رنگ با دیوارهای روشن و تیره هماهنگی داشته و به دلیل اثر شاد کننده ‌اش، فضای داخلی منزل شما را زیباتر و جذاب ‌تر نمایان می ‌کند.

پارکت نارنجی

رنگ قهوه ای تیره برای خانه های کوچک کلاسیک

قهوه‌ای تیره، یکی از رنگ‌ های پرطرفدار و شیک برای پارکت است و در خانه های کوچک مدرن و کلاسیک بسیاری مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این رنگ می‌ تواند به فضای داخلی خانه شما حس گرما و دوست‌ داشتنی بیشتری بدهد، اما برای خانه‌ های کوچک، انتخاب درست الگو و طرح ‌ها بسیار مهم است تا این رنگ را بهتر به کار ببرید.
برای اینکه از رنگ قهوه‌ای تیره در خانه ‌های کوچک به بهترین شکل استفاده کنید، بهتر است پارکتی با طرح ساده، یکنواخت و بدون تزئینات انتخاب کنید که بتواند جلوه‌ ای زیبا و هماهنگ در خانه ایجاد کند. همچنین، در انتخاب رنگ دیوارها و تزئینات دیگر، بهتر است از رنگ ‌های روشن و متفاوت با رنگ قهوه‌ای تیره استفاده کنید تا فضای داخلی خانه شما را بزرگ ‌تر و شاداب ‌تر نمایان کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ دیوار خانه های کوچک

رنگ قهوه ای تیره برای خانه های کوچک کلاسیک

خاکستری مایل به قهوه ای

رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای برای پارکت خانه ‌های کوچک مناسب است، زیرا این رنگ به عنوان یک رنگ تیره و هماهنگ، به خوبی با فضای کوچک و محدود هماهنگ می ‌شود و احساس عمق و بزرگی را به فضای داخلی خانه شما اضافه می ‌کند. همچنین، برای انتخاب رنگ دیوارها و تزئینات دیگر، بهتر است از رنگ‌ های سبز روشن، آبی، صورتی و سفید استفاده کنید تا با خاکستری مایل به قهوه‌ای پارکت خود هماهنگ شوند و فضای داخلی خانه شما را بزرگ ‌تر و شاداب ‌تر نمایان کنند.

خاکستری مایل به قهوه ای

چه رنگ پارکتی برای خانه های کوچک مناسب است؟ تیره یا روشن؟

انتخاب بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک ممکن است چالش برانگیز باشد و شما نیز با سوالی مانند “رنگ پارکت تیره یا روشن برای خانه کوچک مناسب است؟” مواجه شوید. در این مورد، برای پاسخ به این سوال باید بدانید که برای خانه‌ های کوچک، استفاده از پارکت با رنگ روشن معمولاً مناسب تر است تا رنگ پارکت تیره. به دلیل اینکه رنگ پارکت روشن می ‌تواند به نحوی احساس فضای بزرگتری را به شما دهد. همچنین، رنگ پارکت روشن بهترین گزینه برای ایجاد تضاد با دیوارهای تیره و طرح های داخلی پیچیده می‌ باشد.

پارکت تیره برای منزل کوچک
اگر رنگ دیوارهای خانه شما تیره هستند، می ‌توانید از پارکت با رنگ روشن استفاده کنید تا تعادلی بین رنگ و تضاد ایجاد کنید. اما اگر دیوارهای خانه شما رنگ روشن دارند، می ‌توانید از پارکت با رنگ تیره استفاده کنید تا یک تناسب و هماهنگی کلی بین رنگ ‌ها نیز ایجاد کنید. بنابراین، برای انتخاب رنگ پارکت برای خانه کوچک، باید به سلیقه و همچنین نورپردازی داخلی خانه خود توجه نمائید.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ کفپوش برای پذیرایی

رنگ پارکت برای خانه های کوچک مات بهتر است یا براق؟

می‌ توان گفت که پارکت با روکش رنگ مات برای خانه ‌های کوچک بهتر است. روکش رنگ مات باعث می ‌شود سطح پارکت خیره کننده نباشد و نور به آن برخورد نکند، در نتیجه فضای داخلی کوچک ‌تر به نظر نمی‌آید. همچنین، روکش مات در مقابل خطوط روی دیوارها و یا سقف و همچنین جعبه‌ های نور به خوبی عمل می‌کند و این مسئله در خانه‌ های کوچک بسیار مهم است. به علاوه، پارکت با روکش مات برای پوشش دادن خطوط و جزئیات کوچک تر در سطح پارکت مناسب ‌تر است. بنابراین، رنگ پارکت برای خانه‌ های کوچک، بهتر است مات باشد تا بتواند در فضای خانه باعث جلوه ‌ای هماهنگ و زیبا ‌شود.

رنگ پارکت برای خانه های کوچک مات بهتر است یا براق

پارکت با چه اندازه ای برای خانه های کوچک مناسب است؟

در انتخاب ابعاد مناسب پارکت برای خانه های کوچک، می بایست به ابعاد فضای داخلی و همچنین نیاز های خود توجه کنید. از این رو، باید بدانید که اندازه پارکت برای خانه های کوچک، می بایست به صورتی باشد که بتواند فضای داخلی خانه را بزرگ تر و باز تر نشان دهد و همچنین با اجزای دکوراسیون خانه نیز به خوبی هماهنگ باشد.
به طور کلی، در خانه‌ های کوچک، پارکت با اندازه کوچک تر و عرض باریک تر بهتر است. انتخاب پارکت با عرض باریک، به شما این امکان را می دهد که بتوانید طول اتاق را تا حداکثر بکشید و این امر به نوعی به بزرگنمایی فضای داخلی کمک می ‌کند. همچنین، استفاده از پارکت با اندازه کوچک تر، به شما اجازه می ‌دهد که بتوانید این پارکت را به شکل متناوب و مدل‌ های مختلف در فضای داخلی استفاده کنید و این امر به نوعی به زیبایی محیط کمک می ‌کند.
معمولاً پارکت با عرض 10 تا 12 سانتی ‌متر برای فضاهای کوچک مناسب است، اما با در نظر گرفتن نوع پارکت و سبک دکوراسیون، ممکن است بهتر باشد از اندازه پارکت دیگری استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر سبک دکوراسیون داخلی شما مدرن است، ممکن است انتخاب پارکت با عرض باریک تر و طول بلندتر بهتر باشد. همچنین، اگر فضای داخلی شما تاریک است، پارکت با عرض کوچک تر و رنگ روشن تر می ‌تواند به نورپردازی فضا کمک کند.

رنگ مناسب پارکت خانه کوچک

اصول استفاده از رنگ مناسب پارکت برای خانه های کوچک

در طراحی داخلی خانه‌ های کوچک، استفاده از رنگ‌ های مناسب برای پارکت می‌ تواند نقش مهمی در ایجاد حس بزرگی و فضای بازتر داشته باشد. در اینجا پنج اصل برای انتخاب رنگ پارکت مناسب در خانه ‌های کوچک آورده شده است:

  • سعی کنید از پارکتی که قصد خرید آن را دارید، دارای عرض کم و طول زیادی باشد.
  • پارکت رنگ روشن اگر دچار آسیب شود، به راحتی قابل رویت است. بنابراین باید در نگهداری از آن نهایت دقت را بکار ببرید.
  • رنگ پارکت باید با رنگ دیوارها و سقف هماهنگ باشد. انتخاب رنگ پارکت باید با توجه به رنگ دیوار و سقف انجام شود تا فضای داخلی کامل و هماهنگ به نظر برسد.
  • در خانه های کوچک بهتر است از الگو های ساده مانند خطوط عمودی یا افقی استفاده کرد تا فضای داخلی کمی بزرگ تر به نظر برسد.
  • برای بزرگ نشان دادن فضا در اتاق های کوچک، بهتر است پارکت را در جهت طولی قرار دهید تا طول اتاق بیشتر به نظر برسد.
  • رنگ های داغ مانند قهوه ای و قرمز می ‌توانند به فضای داخلی گرما و راحتی بیشتری بدهند، اما باید از آن ها به میزان کمتری نسبت به رنگ های روشن استفاده کنید تا فضای داخلی را تاریک نکنند.

رنگ پارکت برای اتاق کوچک

سخن آخر

داشتن یک رنگ پارکت مناسب می ‌تواند تاثیر زیادی به ظاهر و احساس فضای داخلی خانه داشته باشد، به طوری که همچنین باعث بهبود زیبایی و بزرگ نمایی محیط خانه شود. با انتخاب رنگ پارکت صحیح، می ‌توان به راحتی احساس بزرگتر شدن فضا را ایجاد کرد. در نهایت، برای انتخاب بهترین رنگ پارکت برای خانه کوچک خود، از اصول طراحی داخلی مانند تعادل رنگی و هماهنگی با دکوراسیون دیگر در فضای داخلی استفاده کنید. همچنین، بهتر است قبل از خرید، مدل های مختلف رنگ پارکت را مقایسه کرده و با در نظر گرفتن دکوراسیون، رنگ مناسب برای خانه کوچک خود را انتخاب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد، از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، سپاسگزاریم…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا