طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک چیست+اصول چیدمان و 40 مدل

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک گزینه ای عالی برای شماست اگر شخص میانه رویی هستید و می خواهید بخش های مختلف زندگی خود را با این نگرش طراحی کنید. طراحی نئو کلاسیک منزل یکی از سبک های اصلی در طراحی داخلی محسوب می شود که دوستداران زیادی دارد. اما با توجه به اینکه این سبک به دنبال ایجاد تعادل در بین دو سبک کلاسیک و مدرن است، طرفداران بیشتری نسبت به دو سبک دیگر دارد. در این بخش از مطالب دکوراسیون داخلی دکونیوز همراه باشید تا به معرفی سبک نئوکلاسیک، رنگ های مورد استفاده در سبک نئوکلاسیک و چیدمان آن در بخش های مختلف خانه بپردازیم و ویژگی های آن را معرفی کنیم.

نئوکلاسیک در دکوراسیون

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک چیست؟

دکوراسیون نئوکلاسیک سبکی از طراحی است که ما بین سبک مدرن و کلاسیک قرار می گیرد و می توان از رنگ های متنوع تری نسبت به کلاسیک در آن استفاده کرد. این سبک که از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی به شمار می رود، در اواخر قرن 18 میلادی و اوایل قرن 19 در کشورهای انگلیس و فرانسه پدید آمد. این سبک به شدت در چند سال اخیر در معماری و طراحی داخلی مورد توجه قرار گرفته و جلوه منحصر به فردی را در فضای داخلی و خارجی ایجاد کرده است. حتی در طراحی کابینت نیز از این سبک به وفور استفاده می شود. با اینکه قیمت کابینت نئوکلاسیک نسبت به مدل های ساده کمی بیشتر است، اما با پرداخت این هزینه می توان زیبایی فضای آشپزخانه را چند برابر کرد.

دکوراسیون نئوکلاسیک چیست

در یک کلام می توان دکوراسیون نئوکلاسیک را یک سبک کلاسیک اما متنوع تر و با رنگ های بیشتر تعریف کرد؛ یک سبک که در عین استفاده از المان های مدرن، به دنبال بازگشت به سادگی است. مزیت این سبک، نسبت به کلاسیک، عدم وجود محدودیت ها در استفاده از مواد مختلف، مبلمان و یا تزئینات است.

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک

تفاوت کلاسیک و نئوکلاسیک شاید نیاز چندانی به تعریف نداشته باشد و با همان پیشوند نئو بتوان تفاوت این دو را تشخیص داد. این دو سبک در عین نزدیکی با هم، تفاوتی هایی را گاه در بخش جزئیات و گاه در کلیات دارند. می توان دکوراسیون سبک نئوکلاسیک را فرزند سبک کلاسیک دانست. در واقع این سبک پیوند دهنده و نزدیک کننده شیوه کلاسیک به سبک مدرن و امروزی است. نئو کلاسیسم روشی جدیدتر در دکوراسیون منزل است اما همچنان الهام گرفته از دوران باستان محسوب می شود. این سبک هویت کلاسیک خود را حفظ کرده اما امروزی تر و مدرن شده است.

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک

چیدمان نئوکلاسیک و ویژگی های آن

در این سبک، اغلب از تابلوها و قالب ها به همراه اشکال هندسی مختلف استفاده می شود. تزئینات ساده گل آرایی در این سبک وجود دارد. پنجره ها و درها با گچ بری های ساده تزیین می شوند. از ویژگی دکوراسیون سبک نئوکلاسیک در مورد اثاثیه منزل می توان گفت که تنها از لوازم و وسایل ضروری در قسمت های مختلف خانه استفاده می شود. برای مثال در اتاق نشمین، صرفا می توان از چند صندلی، قفسه کتاب و مبل استفاده کرد.

در این سبک از طراحی داخلی، معمولا به جای تابلوهای زیاد و کوچک بر روی دیوار، از تابلوهای بزرگ و با تعداد کم و البته با طرح های ساده استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های سبک نئوکلاسیک پرهیز از شلوغی های غیر ضروری است؛ زیاده روی در استفاده از مبلمان و وسایل تزیینی در این سبک جایی ندارد.

برای آشنایی با دکوراسیون سبک فرانسوی کلیک کنید!

چیدمان نئوکلاسیک

تقارن در خانه های نئوکلاسیک

مانند سبک های کلاسیک، در خانه های نئوکلاسیک نظم و تقارن اهمیت بسیار زیادی دارد. این تقارن در تزئین دیوار، چیدمان مبلمان و اکسسوری ها و هر آنچه که در محیط وجود دارد به چشم میخورد. به همین دلیل برای چنین چیدمانی باید نگاه دقیق و تیزبینی داشته باشید تا بتوانید به خوبی تقارن را برقرار کنید.

رنگ بندی سبک نئوکلاسیک

رنگ های استفاده شده برای دکوراسیون سبک نئوکلاسیک معمولا در دسته رنگ های خنثی قرار می گیرند. هر چند که طراحی هر بخش، نظیر مبلمان، پرده ها، تابلوها، فرش، دیوار و… چینش رنگ مخصوص به خود را دارند و دارای بعضی محدودیت ها نیز هستند. رنگ بندی دکوراسیون نئوکلاسیک بیشتر کرم، بژ، طوسی، سرمه ای، نسکافه ای،طیف خاکستری روشن و سفید هستند. علاوه براین، می توانید در پالت رنگی منزل خود از رنگ های دیگری مثل آبی، سبز و قرمز برای کاناپه، دیوار و… استفاده کنید. البته باید مراقب بود تا در این زمینه زیاده روی نشود و تناسب رنگ ها ازبین نرود.

رنگ بندی سبک نئوکلاسیک

رنگ دکوراسیون نئوکلاسیک

مدل پرده و فرش سبک نئوکلاسیک

در سبک های دکوراسیون مختلف، هر کدام از اثاثیه منزل باید اصول خاصی را رعایت کنند. در مورد استفاده از فرش در سبک نئو کلاسیک بهتر است از فرش های ساده و مدرن استفاده شود؛ فرش های که از دو رنگ در بافت آن استفاده شده است. سایز فرش ها نباید بزرگ باشد و به دلیل استفاده از پارکت، فرش ها نباید فضای زیادی از کف خانه را پوشش دهند؛ چرا که فرش های کوچک ظاهر مدرن تری به خانه می بخشند. برای اتاق خواب نیز فرش های فانتزی پیشنهاد می شود.

فرش سبک نئوکلاسیک

پرده سبک نئوکلاسیک باید ویژگی هایی مثل بافت نازک، ظریف و سادگی را با هم داشته باشند. در این سبک معمولا از پرده های بلند استفاده می شود. اگر تمایل به شیک دیده شدن پرده ها دارید، بهتر است از پرده های مخمل استفاده کنید. برای آشپزخانه نیز بهتر است از پرده هایی با رنگ روشن و با بافت توری استفاده کنید.

پرده سبک نئوکلاسیک

پرده سبک نئوکلاسیک

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی چیست؟

نور در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

روشن بودن یکی از مهم ترین ویژگی ها در سبک نئوکلاسیک دکوراسیون داخلی می باشد. به همین دلیل تا حد امکان بهتر است فضا را روشن و پر نور طراحی کنید و پرده های ضخیم را کنار بگذارید. استفاده از لوسترها فلزی طلایی و لوکس از گزینه های ایده آل در چنین فضایی به شمار می روند.

متریال طبیعی در چیدمان نئوکلاسیک منزل

از دیگر ویژگی های بسیار مهم این سبک می توان به اهمیت بسیار زیاد متریال های طبیعی در بخش های مختلف می باشد. چوب و سنگ های طبیعی و البته لوکس از قبیل مرمر و گرانیت از جمله گزینه هایی هستند که می توان برای دیزاین کف و دیوار و سقف از آنها استفاده کرد. همچنین لازم به ذکر است که شیشه، فلزات و آینه نیز در این سبک کاربرد زیادی داشته و می توانند لوکس و لاکچری بودن را در فضایی با اصالت نشان دهند.

دیزاین دیوار و سقف خانه های نئوکلاسیک

دیوار و سقف از مهم ترین بخش ها در هر محیط می باشند که نوع دیزاین آنها به شدت می تواند بر نتیجه چیدمان تاثیرگذار باشد. سقف و دیوار منزل سبک نئوکلاسیک با گچ بری و همچنین رنگ های مات تزئین میشود و به همین دلیل اصالت را به خوبی در خود حفظ می کنند. علاوه براین، تابلوهای نقاشی شامل اشکال هندسی شیک و ساده و دیوارکوب های فلزی می توانند نتیجه فوق العاده ای داشته باشند. استفاده از شیشه نیز در سقف این خانه ها کاربرد زیادی پیدا کرده و هنر ویترای و میناکاری جلوه بی نظیری خانه های سبک نئوکلاسیک دارند.

کاربرد دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک مانند هر سبک هنری دیگری، ویژگی ها و تعاریف خاص خود را دارد. اما این سبک وقتی برای طراحی داخلی استفاده می شود معنا و هویت خود را در سراسر خانه یا محل کار شما گسترش می دهد. در سبک معماری نئو کلاسیک، دیگر از خطوط تیز و خشن و زاویه ‌دار خبری نیست. معمولا خطوط نرم و مدور در این سبک بیشتر استفاده می‌ شود. شاید به همین دلیل است که طراحی‌ داخلی با استفاده از آن، لطیف و نرم به نظر می رسد و احساس آرامش بیشتری را در بیننده نسبت به سایر سبک ها تداعی می‌ کند. کاربرد دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک را می توان در هر بخشی از خانه مشاهده کرد.

دکوراسیون سالن پذیرایی نئوکلاسیک

دکوراسیون اتاق نشیمن نئوکلاسیک

اتاق نشیمن در سبک نئوکلاسیک باید به شکلی راحت و مدرن به نظر برسد. اتاق نشیمن با توجه به اینکه قلب خانه شناخته می شود، بهتر است بیشترین توجه را به خود جلب کرده و بیشترین همانگی میان اجزا را به نمایش بگذارد. مبلمانی که در اتاق نئوکلاسیک استفاده می شود نباید جزئیات زیادی داشته باشد؛ بنابراین بهتر است این مبلمان فریم چوبی ساده و ظریفی داشته باشند. رنگ و طرح پارچه ی مبلمان نیز باید تک رنگ و بدون نقش و نگار باشد.

دکوراسیون اتاق نشیمن نئوکلاسیک

برای القا حس آرامش نیز بهتر است از کاغذ رنگی هایی با تم مدرن و طرح تکرار شونده در دکوراسیون اتاق نشیمن نئوکلاسیک استفاده شود. نکته ثابتی که در مورد سقف اتاق نشیمن و تمام بخش های خانه در این سبک وجود دارد، رنگ و طرح آن است. معمولا در تمام قسمت های خانه، پیشنهاد می شود که از سقف یک دست سفید استفاده شود. در لبه های سقف اتاق نئوکلاسیک نیز از گچ بری های ساده استفاده می شود.

سالن پذیرایی نئوکلاسیک

پذیرایی

در منازل مدرن برای دست یافتن به تجملات در کنار بروز بودن از دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی استفاده کرد. مبل های استیل در کنار پرده های ساده و اکسسوری های جذاب جلوه خاصی می دهد.

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

دکوراسیون نئوکلاسیک شیک

اتاق خواب سبک نئوکلاسیک

همانطور که گفته شد در این سبک معماری داخلی منزل باید از تکلف و پیچیدگی دوری شود. بنابراین در چیدمان اتاق خواب سبک نئوکلاسیک از تخت خواب، صندلی، قفسه، یک میز تحریر با صندلی و یک کمد استفاده کنید. پیشنهاد می شود که تخت در مرکز اتاق قرار بگیرد و در دو طرف آن نیز از میزهای چوبی استفاه شود. استفاده از کف پوش کرم رنگ می تواند جلوه خوبی به اتاق خواب شما بدهد. برای روی این کف پوش ها، فرش های فانتزی بهترین انتخاب هستند.

برای آشنایی با دفتر کار سبک نئوکلاسیک کلیک کنید

اتاق خواب نئوکلاسیک

اگر قرار است بر روی دیوارها تابلویی نصب کنید، از تابلوهایی استفاده کنید که با فریم ساده، تصاویری از گیاهان و حیوانات را به نمایش می گذارند. اتاق خواب نئوکلاسیک مملو از رنگ های روشن است اما رنگ های تیره نیز می توانند با دقت و هماهنگی با سایر قسمت ها استفاده شوند. برای مثال یک صندلی خاکستری رنگ می تواند مکمل رنگ های روشن اتاق خواب باشد.

دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک

آشپزخانه نئوکلاسیک نیز باید از اصول کلی این سبک بهره ببرد. در این سبک، سنگ مرمر به دلیل مقاوم بودن و زیبایی بسیار پر طرفدار است. علاوه بر سنگ، در بخش های مختلف آشپزخانه می توانید از چوب نیز به عنوان یک المان طبیعی استفاده کنید. کابینت های طرح رومی یا ممبران گزینه خوبی برای آشپزخانه است. کابینت ها در سبک نئو کلاسیک توکار هستند. این موضوع باعث می شود چشم فرصت بیشتری برای دیدن سایر جزئیات داشته باشد.

دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک

اما فرشی که برای کف آشپزخانه در نظر می گیرید، بهتر است سبک کلاسیک داشته باشد. استفاده از فرش های سنتی ایرانی برای دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک، به شدت توصیه می شود. نورپردازی نیز باید حس دلباز و درخشان بودن محیط آشپزخانه را به شما انتقال دهد.

دکوراسیون سبک شابی شیک را از دست ندهید!

دکوراسیون اتاق کودک نئوکلاسیک

شاید به نظر برسد که طراحی دکوراسیون اتاق کودک نئوکلاسیک، کمی در تقابل با روحیات لطیف کوکانه باشد. اما به هیچ عنوان این طور نیست! تنها کافی است اصول کلی را رعایت کنید. برای داشتن یک اتاق کودک در این سبک همان اصول سادگی و رنگ بندی های خاص این سبک را برای اتاق در نظر بگیرید. یک وسیله (مثل تخت کودک) با تم نئوکلاسیک، می تواند مرکز توجه اتاق باشد و وسایل دیگر کودک، مکمل اتاق او نشان داده شوند.

ترکیب رنگ های آبی روشن، سبز روشن و یا صورتی بسیار روشن می تواند کمی فضای اتاق کودک را متفاوت تر از قسمت های دیگر خانه نمایش دهد. به مرور زمان و رشد کودک، فضای اتاق نیز می تواند با آن رشد کند.

دکوراسیون اتاق کودک نئوکلاسیک

اتاق کودک نئوکلاسیک

حمام و سرویس بهداشتی سبک نئوکلاسیک

سرویس و حمام را هم می توان با استفاده از سبک نئوکلاسیک طراحی کرد. برای نتیجه بهتر، ابتدا سرویس و یا حمام خود را طبق اصول کلاسیک طراحی کنید و سپس، آن را با عناصر مدرن تکمیل کنید. برای مثال در سرویس بهداشتی در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک، از کاشی های خاکستری، کرم، نقره ای رنگ یا طرح مرواریدی استفاده کنید و سپس با یک آینه بزرگ بر وسعت آن اضافه کنید. برای روشویی و وان حمام نیز بهتر است از شیرآلات سنتی و کلاسیک استفاده کنید. نورپردازی مدرن در کنار آینه های سرویس، می تواند روحی مدرن به فضای کلاسیک ببخشد.

حمام و سرویس بهداشتی سبک نئوکلاسیک

حمام سبک نئوکلاسیک

سرویس بهداشتی سبک نئوکلاسیک

مزایای سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

با توجه به ویژگی هایی که برای این سبک ارائه شد، می توان چند مزیت مهم را از آنها بدست آورد که عبارتند از:

  • افزایش نظم محیط به دلیل رعایت تقارن و حذف وسایل اضافه
  • حفظ اصالت در عین مدرن بودن
  • ایجاد محیطی آرام و بدور از استرس و تنش و اضطراب
  • حضور بسیار مهم متریال های طبیعی و کمک به احساس خوشایند در افراد
  • بزرگتر جلوه کردن محیط به دلیل نقش بسیر مهم روشنایی و نورپردازی
  • حق انتخاب بالا در استفاده از اکسسوری و وسایل تزئینی

معایب چیدمان خانه های نئوکلاسیک

علیرغم مزایای متعدد این شیوه چیدمان، چند نقطه ضعف نیز در دکوراسیون نئوکلاسیک وجود دارد که مهم ترین آنها، هزینه های زیاد برای خرید وسایل و اکسسوری ها می باشد. در حالت کلی وسایل تزئینی و اکسسوری و حتی مبلمان های مورد ستفاده در این سبک لوکس و شیک می باشند و به همین دلیل گران هستند. علاوه براین، پیاده سازی صحیح و استاندارد این سبک نه تنها زمان بر است، بلکه نیاز به تخصص و دانش دارد. در غیر این صورت نتیجه مطلوبی از چیدمان به سبک نئوکلاسیک در منزل دریافت نخواهید کرد.

عکس دکوراسیون سبک نئوکلاسیک 2023

آشپزخانه سبک نئوکلاسیک

خانه نئوکلاسیک

خانه سبک نئوکلاسیک

دفتر کار نئوکلاسیک

 

منزل نئوکلاسیک

مدل سرویس بهداشتی نئوکلاسیک

عکس دکوراسیون نئوکلاسیک

عکس منزل نئوکلاسیک 2021

خانه لوکس نئوکلاسیک

عکس حمام نئوکلاسیک لوکس

نئوکلاسیک 2021

عکس اتاق نشیمن نئوکلاسیک

عکس آشپزخانه شیک نئوکلاسیک

مدل اتاق نشیمن نئوکلاسیک

نئوکلاسیک

مدل جدید دکوراسیون نئوکلاسیک

مدل جدید چیدمان سبک نئوکلاسیک

 

نوشته های مشابه

‫17 نظرها

  1. سلام
    وقتتون بخیر
    عکسای شیک و عالی
    برای محیط کار هم میشه از سبک نئو کلاسیک استفاده کرد؟
    یا سبک مدرن بیشتر جلوه داره؟

  2. سلام از این سبک برای خونه های مدرن میشه استفاده کرد؟ خونه ما کوچیک و آپارتمانی هست و از نئوکلاسیک خیلی خوشم اومده. نمیدونم میشه اجرا کرد یا شلوغ میشه

  3. سلام لوستر بزرگ برای این سبک کاربرد داره؟ لوستر خونه ما بزرگه و خیلی حیفه بعد از تغییر دیزاین و اجرای این سبک کنار بزارمش

    1. سلام دوست عزیز. بله چون در این سبک تجملات نقش مهمی داره میتونین از لوسترهای بزرگ استفاده کنین اما بهتره سایر وسایل رو کمی ساده تر انتخاب کنین

  4. تقارن در این سبک بی نظیره و نظم خیلی خوبی به محیط میده. نظم و زیبایی در کنار هم فضا رو فوق العاده می کنن

  5. نئوکلاسیک فوق العاده ست. تمام زیبایی های مدرن و شکوه کلاسیک رو در کنار هم داره و نمیشه ازش دل کند. من که عاشقش شدم

    1. تلفیق سبک تجملاتی کلاسیک و ساده مدرن در نهایت میشه نئوکلاسیک. یعنی در عین شیک و تجملاتی بودن ساده ست

  6. سلام مبلمان خونه من کرم رنگ هست و پرده ها بژ. بنظرتون میشه با این وسایل خونه رو به این سبک دیزاین کنم بدون خرید وسایل جدید؟ نمیخوام خیلی هزینه کنم

    1. سلام دوست عزیز. بله این ترکیب رنگ برای نئوکلاسیک بسیار مناسب هست و با اکسسوری های ارزان اما شیک با هزینه کم میتونین این سبک رو اجرا کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا