طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون سبک فرانسوی چیست؟(ویژگی ها و 50 مدل خانه های فرانسوی)

دکوراسیون سبک فرانسوی از گذشته تا امروز یکی از پرطرفدارترین شیوه ها برای چیدمان منزلمی باشد.این سبک به علت پایبندی اصول و گذشته فرهنگی و داشتن اصالت فرانسوی مورد توجه افرادی است که علاقه زیادی به فرهنگ فرانسه و روحیه اشرافی و تجملی دارند . در این مطلب از دکوراسیون داخلی دکونیوز ویژگی ها، رنگ بندی، نورپردازی، استانداردها و اصول مهم در چیدمان اتاق خواب، سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی و آشپزخانه سبک خانه های فرانسوی را بررسی خواهد نود. علاوه براین، عکس و مدل های متنوع از دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی نیز در طول متن ارائه خواهد شد.

چیدمان سبک فرانسوی

دکوراسیون سبک فرانسوی چیست؟

اصول دکوراسیون به سبک فرانسوی بر پایه اصالت و شکوه است. در این سبک که جزو پرهزینه ترین سبک های دکوراسیون می باشد، تمامی وسایل و اکسسوری ها باید لوکس اشرافی باشند. استفاده از وسایل قدیمی عتیقه خود نمایان اصالت این سبک از طراحی می باشد.

استفاده از مبلمان های باشکوه ، لوسترهای مجلل ، آینه و شمعدان های فلزی با آویز های کریستالی باشکوه و همچنین بهره از انواع دکوری های لوکس در چیدمان منزل به سبک فرانسوی همگان را عاشق و شیفته این نوع می کند.

خانه سبک فرانسوی

تشخیص این استایل شاید برای افراد سخت باشد، ولی چیزی که در نگاه اول تمام بینندگان را در آن مجذوب خود میکند شکوه و اشرافیت این خانه هاست.

کلیک کنید و با دکوراسیون سبک شابی شیک آشنا شوید.

ویژگی های دکوراسیون فرانسوی

اگر شما قصد دارید از سبک فرانسوی در دکوراسیون منزل خود بهره ببرید بهتر است ویژگی های آن را بدانید:

  • بارزترین ویژگی دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی اشرافیت و تجملاتی بودن آن است که مستلزم صرف هزینه زیادی برای شماست.  پس قبل از شروع کار بودجه ای که برای این کار در نظر گرفتید را به طراح خود اطلاع دهید.
  • در انتخاب این سبک باید توجه داشت که ویژگی های آن با نقشه ساختمان مدنظر هماهنگی داشته باشد.  بلندی سقف ها، وجود پنجره های بزرگ و پرنور، گچبری های باشکوه و اصیل و شومینه های زیبا از الزامات این سبک به شمار میروند. شاید بتوان طراحی شومینه و  گچبری را در این مرحله به فضای داخلی ساختمان اضافه نمود؛ ولی ارتفاع سقف ها و جود پنجره ها باید جزو خصوصیات ساختمان باشد .
  • در دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی توجه به جزئیات بسیار مهم است.  رعایت ترکیب رنگی اجزا، تهیه مبلمان، فرش، میز و دیگر وسایل منزل مطابق با این سبک ( که در همین مقاله راجب خصوصیات هر کدام توضیح داده شده ) و تکمیل شدن آن با اکسسوری های لوکس و فاخر از دیگر ویژگی های چیدمان فرانسوی می باشند.

دکور منزل فرانسوی

رنگ بندی دکوراسیون فرانسوی

در دکوراسیون خانه های سبک فرانسوی استفاده از محدوده خاصی از رنگ ها مرسوم است .

استفاده از رنگ های ملایم و روشن که بیشتر تسکین دهنده هستند؛ مانند رنگ های یاسی، سبز زمردی، سبز ، خاکستری، آبی، آبی روشن و نقره ای که همگی نقش مهمی را ایفا میکنند. این طیف رنگی که اغلب خنثی هستند، در کنار یک رنگ براق دور قاب ها و آینه ها و درخشش لوسترها، شمعدان ها و دکوری ها و خطوط گل های برجسته روی پارچه های فاخر پرده ها، مبل و روتختی ها بیش از پیش نمایان می شود و زرق و برق فضا را دوچندان می نماید.

رنگبندی خانه سبک فرانسوی

رنگ دکوراسیون فرانسوی

رنگ خانه فرانسوی

دکوراسیون سبک مینیمال چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کفپوش، دیوارها و سقف در سبک فرانسوی

همانطور که قبلاً گفتیم جزئیات در این سبک طراحی بسیار مهم است پس قبل از چیدمان هر گونه وسیله در محیط باید به شکوه فضای داخلی ساختمان پرداخته شود. استفاده از رنگ های خنثی در دیوارها بهترین گزینه است. این دیوارها میتواند پوشیده از طرح ها و الگوهای تکرار شونده باشد، اما بهترین پیشنهاد طراحان در ساده بودن دیوار و استفاده از طرح های زیبا در سقف است که فضای فوق العاده ای را به وجود می آورد.

انجام گچبری های زیبا و آینه کاری و نصب قاب های نقره ای، طلایی یا برنزی بسته به ترکیب رنگ انتخابی در دیوارها بسیار مناسب این سبک است.

تزئین دیوار سبک فرانسوی

از مناسب ترین انواع کفپوش برای طراحی سبک خانه های فرانسوی می توان به لمینت، پارکت، گرانیت سرامیکی براق یا سنگ های براق اشاره کرد. توجه به پنجره ها و درها نیز در این مرحله مهم است چون باید با بقیه اتاق چه از نظر رنگ چه از نظر طرح همخوانی داشته باشد. زیرا در این سبک از طراحی استفاده از وسایل بی کیفیت هیچ جایگاهی ندارد و جلوه کار نهایی را از بین خواهد برد .

کفپوش منزل فرانسوی

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک چیست؟

فرش و مبل سبک فرانسوی

مبل های مناسب برای این نوع دکوراسیون باید اشرافیت این سبک را به رخ بیننده بکشد. مبل های گران قیمت سلطنتی با پایه های باریک دارای انحنا و منبت کاری از بهترین نوع مبل ها برای استفاده در این نوع دکوراسیون هستند. پارچه این مدل مبلمان ها اکثرا ساده هستند اما از بهترین جنسها انتخاب می شوند.

مبلمان فرانسوی

در چیدمان منزل به سبک فرانسوی مبل مخمل یا ابریشم با گل های برجسته با ترکیب پرده های شیفون و ارگانزا  زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، ولی پارچه های بدون طرح  امروزه بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفته است .

پرده فرانسوی

با توجه به استفاده از بهترین کفپوش ها در این سبک بسته به اندازه محیط که می تواند سالن بزرگ یا اتاق خواب کوچکی باشد می توان از فرش یا قالیچه با طیف رنگی متناسب با رنگ انتخابی خود با طرح های گل و گیاه استفاده کرد.

فرش منزل فرانسوی

دکوراسیون سبک ایران باستان چیست؟

نورپردازی دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی

در این چیدمان خانه فرانسوی با توجه به سقف بلند خانه ها، استفاده از رنگ های روشن و خنثی و وجود پنجره های بزرگ نورگیر فضای زنده و آرامی را می توان تجربه کرد و وجود نور شومینه طراحی شده می تواند آرامش فضا در شب را به ارمغان بیاورد.

طراحان در دکوراسیون به سبک فرانسوی بیشتر از لوسترهای برنزی با کریستال های آویزان یا لامپ های کف با سایه ای از آویزها و پارچه ها استفاده می کنند و همچنین استفاده از شمعدان های عتیقه روی دیوار ها یا روی شومینه در این سبک رایج است .

در این سبک از طراحی استفاده از نور زیاد برای فضاهای رسمی تر و  نشان دادن جلوه و شکوه فضا و در فضاهای شخصی با نور ملایم تر جهت حفظ حریم شخصی اعمال می شود.

نورپردازی سبک فرانسوی

اکسسوری سبک دکوراسیون فرانسوی

در چیدمان منزل به سبک فرانسوی اکسسوری ها جایگاه ویژه ای دارند و استفاده از وسایل مدرن در تزئینات و دکوراسیون از شاخصه های این سبک است. استفاده از عتیقه جات در صورت هماهنگ کردن با فضا بسیار مناسب این دکوراسیون بوده و قرار گرفتن شمع ها و جاشمعی های فلزی براق بر روی دیوار، فضاهای رمانتیکی را برای ما می آفریند.

اکسسوری فرانسوی

در دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی می توان از اکسسوری های متعددی با توجه به کاربرد فضا و هماهنگی جنس و رنگ اکسسوری ها با وسایل اتاق بهره برد. مثلا در اتاق خوابی که تخت و پاتختی آن از چوب است، قرار دادن اکسسوری های چوبی مانند قاب عکس ها ، فقسه ها با تلفیقی از عروسک های تزئینی دارای مهره و توری بسیار جذاب است که در هر قسمت به آن اشاره خواهد شد .

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی را از دست ندهید

سالن پذیرایی سبک فرانسوی

امروزه دکوراسیون سالن پذیرایی و اتاق نشیمن که در اغلب خانه ها در یک محیط نهایتا یا تفکیک دو دست مبل انجام میگیرد جزو پرهزینه ترین مخارج خانه است. با توجه به رسمی تر بودن محیط پذیرایی نسبت به اتاق های دیگر در منزل استفاده دکوراسیون سبک فرانسوی در آن بسیار متناسب با سلیقه ایرانی ها می باشد.

سالن پذیرایی سبک فرانسوی

انتخاب وسایل مختصر ولی گران قیمت، چیدمان زیبای مبل ها با توجه به نقطه کانونی شومینه، میزهای شیشه ای گرد با انواع کریستال ها و چینی های دکوری روی آن، لوستر هایی با آویزه های کریستالی براق، آینه ها و شمعدان های اشرافی کنار آن، عتیقه جات فلزی و وسایل چوبی بازسازی شده ارزشمند، فرش ها و پرده های فاخر و در آخر وجود اکسسوری های کریستالی با نورپردازی جذاب روی شومینه می تواند یک فضای اشرافی منطبق با این سبک باشد.

تجسم این حد از اشرافیت و زیبایی فقط میتواند با دیدن عکس های این نوع چیدمان میسر باشد. در زیر تعدادی عکس از چیدمان های فاخر مربوط به سبک فرانسوی آمده تا شما را بیشتر مجذوب این سبک نماید.

دکور سالن پذیرایی فرانسوی

دکوراسیون اتاق خواب سبک فرانسوی

در چیدمان اتاق خواب به سبک فرانسوی نیز مانند سالن پذیرایی باید به اصل خودداری از شلوغی و استفاده از وسایل کم ولی لوکس، زیبا و گران قیمت باز هم توجه شود. وجود پنجره یا پنجره های بزرگ باز هم در این سبک حرف اول را می زند که در اکثر موارد رو به یک بالکن باز میگردد .

استفاده از تخت خواب چوبی با منبت کاری های زیبا، یا تخت هایی با پارچه دوزی سلطنتی با روتختی حریر با گل های طلایی یا طرح های اشرافی با سایبانی از تور روی تخت که می تواند دارای گل هایی همسان با روتختی باشد یا دارای لبه های طلایی باشد بسیار مناسب دکوراسیون سبک فرانسوی است.

اتاق خواب سبک فرانسوی

استفاده از وسایل تزئینی و آباژورهای لوکس در کنار تخت خواب و روی پاتختی به ذرق و برق فضا می افزاید و میز آرایش با انواع اکسسوری های تزئینی همراه با آینه ای بزرگ مناسب گوشه اتاق است.

در صورتی که فضای زیادی در اتاق خواب موجود است استفاده از یک مبل یا حتی یک نیم ست در اتاق خواب برای خلوت کردن بسیار مناسب است. وجود گل های زیبا متناسب با رنگ اتاق ویا ست شده با کوسن های تخت جلوه اتاق را لطیف و معطوف شدن نورپردازی روی دیوار اتاق خواب توسط شمعدان های دیواری فضا را رمانتیک میکند.

چیدمان اتاق خواب فرانسوی

اتاق کودک فرانسوی

یکی از بهترین سبک دکوراسیون اتاق کودک، سبک فرانسوی است چون وجود انواع وسایل با جزئیات زیاد که همگی باید در دید باشد خصوصا برای چیدن سیسمونی وجود دارند.

وسایل چوبی کودک یا نوزاد باید از بهترین ها با رعایت تمام نکاتی که گفته شد از بابت شکل پایه ها، رنگ بندی ، سایبان بالای تخت که بسار مناسب برای کودک است و مثل پشه بند عمل می نماید، تهیه گردد.

اتاق کودک فرانسوی

استفاده از فرش یا قالیچه با رنگ محدود و خنثی و پرهیز از انتخاب طرح های کارتونی با رنگ های تند برای کف اتاق و قراردادن انواع قفسه ها برای قرار دادن عروسک ها یا دیگر اسباب بازی ها یا کتاب های کودک و وجود انواع آباژورها و سبدهای چوبی برای نگهداری لباسها میتواند از آیتم های اتاق کودک در این سبک باشد که با کمک عکس بیشتر می توانید با این نوع دکوراسیون آشنا شوید .

آشپزخانه سبک فرانسوی

در سبک فرانسوی اغلب آشپزخانه ها حالت جزیره ای دارند و جدا از خانه نمی باشند. استفاده از بهترین چوب ها در تهیه کابینت ها و یا بازسازی کابینت های چوبی قدیمی ارزشمند به بهترین نحو می تواند نشان دهنده این سبک از دکوراسیون باشد. رنگ روشن و خنثی این دکوراسیون با رعایت نور زیاد در آشپزخانه به واسطه وجود پنجره یا بالکن در آشپزخانه محیط راحتی برای آشپزی فراهم می کند.

آشپزخانه سبک فرانسوی

تمیز کردن این آشپزخانه ها کار راحتی نیست زیرا اکسسوری ها در آشپزخانه به سبک فرانسوی شامل ظروف و وسایل آشپزخانه است که در قفسه های باز یا حتی روی کابینت ها به شکل زیبایی چیده شده است. استفاده از قفسه ها و ویترین های فراوان همراه با چینی ها و کریستال های زیبا از شاخصه های این سبک است که با گل آرایی تکمیل می گردد که می تواند با نورپردازی ویترین ها  جلوه ای منحصر به فرد پیدا کند.

چیدمان آشپزخانه فرانسوی

سرویس بهداشتی و حمام سبک فرانسوی

در سبک دکوراسیون فرانسوی اشرافیت به داخل حمام و سرویس بهداشتی هم رخنه کرده و جایی از خانه را خالی از زرق و برق باقی نگذاشته است. همانطور که در عکس ها مشخص است لوسترهای آویزدار همراه با آینه و شمعدان و شیرآلات طلایی براق و کمد ها و قفسه های شکیل همراه با برق سنگ کف وان حمام همگی حاکی از روح اشرافی این سبک است .

سرویس بهداشتی و حمام سبک فرانسوی

حمام فرانسوی

دفتر کار سبک فرانسوی

این نوع سبک دکوراسیون بیشتر در دفتر کار داخل خانه ها استفاده می گردد زیرا بسیار پر هزینه و بسیار مدیریتی است و با جزئیات زیادی که دارد مناسب برای ادارات معمولی حتی برای اتاق مدیریت نمی باشد.

دکوراسیون دفتر کار فرانسوی مدرن

با توجه به توضیحات کافی که راجع به انتخاب وسایل در این سبک دادیم  میتوانید در عکس ها به راحتی مشاهده کنید که وسایل همگی با کیفیت و گرانقیمت انتخاب گردیده و ویژگی مشترکی که در همه این دفاتر دیده می شود استفاده از قفسه های کتاب شکیل است که می تواند با دکوری های مختلفی ادغام شود.

دفترکار سبک فرانسوی

بالکن و حیاط به سبک فرانسوی

در این مقاله نیز لازم دیدیم بعد از پرداختن به دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی نگاه کوتاهی به دکوراسیون بالکن و حیاط به این سبک داشته باشیم.

ویژگی های دکوراسیون محیط حیاط یا بالکن در این سبک دارای ویژگی هایی است:

  • مشخص کردن محدوده باغچه و وجود راهروها در میان گیاهان
  • دیوارکشی های گیاهی توسط انواع کاج یا شمشاد
  • نظم در چیدمان گیاهان و قرارگیری آنها
  • هرس و توپیاری گیاهان
  • قراردادن انواع گلدان های سنگی یا آبنماهای زیبا و لوکس
  • قراردادن انواع نیمکت ها یا مبلمان با رعایت شرایط توضیح داده در قسمت مبلمان های مناسب این سبک

در این قسمت سعی شده با نشان دادن عکس ها نظم موجود در این سبک در رویش گیاهان را به شما نشان دهیم.

چیدمان حیاط سبک فرانسوی

بالکن سبک فرانسوی

مدل سبک دکوراسیون فرانسوی مدرن و کلاسیک

دکوراسیون فرانسوی مدرن

عکس منزل فرانسوی مدرن

چیدمان خانه با سبک مدرن فرانسوی

مدل اتاق خواب فرانسوی کلاسیک

سالن پذیرایی لوکس فرانسوی

عکس اتاق کودک مدرن فرانسوی

آشپزخانه فرانسوی مدرن جدید

اتاق نشیمن سبک فرانسوی

دکور اتاق نشیمن فرانسوی

عکس اتاق بچه مدرن فرانسوی

عکس بالکن فرانسوی

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. استفاده بیش از اندازه از رنگ خنثی در این سبک باعث خستگی ذهن نمیشه؟ میتونیم ترکیبی از رنگ های خنثی و گرم رو استفاده کنیم؟

  2. برای خونه های کوچیک خوب نیست شلوغ میشه و زیبایی خودشو نمیتونه نشون بده. برعکس برای خونه های بزرگ این سبک بی نظیره

    1. بله با توجه به اینکه فرانسوی یکی از سبک های تجملاتی محسوب میشه می تونین از لوسترهای بلند و آویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا