طراحی دکوراسیون دفتر کارطراحی دکوراسیون محیط کار

دفتر کار نئوکلاسیک (20 مدل،معرفی اصول،رنگ بندی، عکس)

دفتر کار نئوکلاسیک یکی از بهترین انتخاب ها برای داشتن محیطی لوکس می باشد که طرفداران خاص خودش را دارد. نئوکلاسیک به روز شده کلاسیک می باشد به طوری که با حفظ ویژگی های آن یعنی تجملاتی، سلطنتی و گران قیمتی با تلفیقی از سبک مدرن احساس راحتی بیشتری به فرد می دهد. امکان استفاده از عناصر ساده و امروزی در طراحی اتاق از ویژگی این نوع دکوراسیون است که طرفداران این سبک را مجذوب خود کرده است. مجله دکوراسیون دکونیوز در ادامه هر آنچه که باید درباره رنگ بندی، نورپردازی، کفپوش و وسایل مورد نیاز برای طراحی دفتر مدریت نئوکلاسیک بدانید را ارائه خواهد داد.

دفتر مدیریت نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک برای دفتر کار کوچک بهتر است یا بزرگ؟

اگر قصد دارید دفتر کار خود را به این سبک چیدمان نمایید، بهتر است محل بزرگی را برای این کار اختصاص دهید. زیرا یکی از اصول طراحی دکوراسیون دفتر کار در این سبک رعایت سادگی در چیدمان و پرهیز از شلوغی است و با توجه به اینکه استفاده از وسایل دکوری و اکسسوری های لوکس، لوستر و گلدان های شیشه ای مدرن و مبلمان و پرده های مجلل از نکات اساسی در این نوع طراحی است. در صورت کوچک بودن فضا امکان چیدمان اجزا حول یک نقطه کانونی امکان پذیر نمی باشد.

دفتر نئوکلاسیک کوچک

رنگ دفتر کار نئوکلاسیک

اولین اقدام برای شروع طراحی به این سبک، انتخاب رنگ دیوارها می باشد. بیشترین رنگ مورد استفاده در این سبک رنگ های روشن مثل خاکستری، کرم، سفید، زرد، سبز و آبی روشن می باشد. توجه به فاصله میان کنتراست پس زمینه مثل دیوار و رنگ وسایل میانه مثل مبلمان، میز و وسایل اداری و تزئینی از نکات اساسی در این سبک است.

  مهم ترین اصول دکوراسیون مغازه مرغ فروشی+ عکس و مدل

رنگبندی سبک نئوکلاسیک

بیشتر طراحان در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک استفاده از رنگ روشن و خنثی در دیوارها و پرده ها و استفاده از رنگ تیره تر در مبلمان مهمان، کتابخانه و میز و صندلی مدیریت را همراه با یک رنگ ترکیبی شاخص  در وسایل اداری یا تابلو ادغام نموده و فضای زیبایی را خلق می کنند. مثلا استفاده از رنگ های گرم در تابلو یا استفاده از مجسمه ها و وسایل اداری طلایی برای جلوه بیشتر فضا و یا استفاده از گیاهان سبز تزئینی بسیار مناسب برای این گونه فضاها می باشد.

رنگ مناسب دفتر مدیریت نئوکلاسیک

استفاده بیشتر از رنگ های سفید یا خاکستری روشن و همچنین استفاده از خطوط افقی و عمودی به صورت گچکاری یا نقاشی روی دیوار که در این سبک همواره مورد توجه طراحان بوده است، به بزرگ تر نشان دادن فضای دفتر کار کمک شایانی می کند. اما برای کسانی که فضای زیادی دارند استفاده از رنگ تیره تر همراه با نورپردازی با انواع لوسترهای لوکس تزئینی یا نورپردازی در دیوارها میتواند ایده بسیار خیره کننده ای باشد.

دنگ دفتر مدیریت نئوکلاسیک

استفاده زیاد از رنگ ترکیبی شاخص در طراحی فضای مورد نظر برای دفترکار باعث از عدم جلوه رنگ ترکیبی، از بین رفتن حس سلطنتی و مجللی این سبک و در نهایت باعث ایجاد شلوغی و آشفتگی در محیط کار می شود. بنابر این در استفاده از رنگ ترکیبی برای دفتر کار خود توجه لازم را به کار گیرید.

رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری برای دفتر کار نئوکلاسیک

با توجه به اینکه در طراحی این سبک، استفاده از عناصر مدرن و امروزی بلامانع است، کاغذ دیواری نیز می تواند یکی از گزینه های انتخابی باشد. البته در صورتی که در انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری، پایبندی به اصول این سبک در نظر گرفته شود!.

  12 تا از مهم ترین اصول طراحی دفتر کار

همانطور که پیشتر گفتیم، در طراحی این سبک استفاده از رنگ های روشن و خنثی در دیوار ها بیشتر مورد توجه طراحان است. با توجه به رعایت اصل سادگی و پرهیز از شلوغی در این سبک، استفاده از کاغذ دیواری های ساده به رنگ روشن خنثی یا دارای طرح های تکرار شونده گزینه مناسبی خواهد بود. به شرط اینکه، رنگ این طرح ها نباید فاصله رنگی زیادی با زمینه داشته باشد. می توان در ابعاد کوچک از کاغذ دیواری هایی با خط های افقی برای دیوارها استفاده نمود.

استفاده از پوستر های فاخر نیز می تواند کمک شایانی در نشان دادن فضای سلطنتی دفتر داشته باشد اما رعایت تونالیته رنگی در انتخاب پوستر اهمیت بالایی دارد.

گچکاری و آینه کاری دفتر کار در سبک نئوکلاسیک

بر هیچ کس پوشیده نیست که گچ کاری و آینه کاری یکی از زیباترین و لوکس ترین و در عین حال پرهزینه ترین ابزارهای طراحی داخلی ساختمان می باشند. بنابراین بسته به مقدار هزینه ای که می خواهید برای دکوراسیون دفتر کار خود بکار ببرید، می توان آینه کاری یا گچکاری استفاده نمود.

گچبری دیوار دفتر کار نئوکلاسیک

کفپوش مناسب دفتر کار نئوکلاسیک

اولین و مهمترین ویژگی این سبک استفاده از متریال های لوکس، سلطنتی و البته گران قیمت است. استفاده از کفپوش های سنگی براق و یا کفپوش های چوب طبیعی بهترین گزینه برای استفاده در این سبک از دفتر کار خصوصا برای اتاق مدیریت است.

کفپوش دفتر مدیریت نئوکلاسیک

استفاده از فرش شاید در دفتر کار مرسوم به نظر نرسد، اما ویژگی مجلل واشرافی گونه ای که در این سبک وجود دارد طراحان را به استفاده از فرش هایی با هارمونی طوسی یا کرم با طرح های ساده ویا دارای خطوط شکسته سوق داده است. در ایران در بیشتر دفاتر مدیریتی هتل ها می توان نمونه این دکوراسیون را مشاهده کرد.

  6 اصل طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه (40 مدل دکوراسیون سالن زیبایی شیک و ساده)

نورپردازی دفتر کار نئوکلاسیک

استفاده از هالوژن ها و لوسترهای فاخر و باشکوه در این سبک جای ویژه ای دارد. در دفتر کارهایی که از رنگ تیره برای دکوراسیون آن استفاده شده، نورپردازی جلوه ویژه ای دارد و می توان با نورپردازی روی تابلوها یا قفسه های کتابخانه یا تزیینی روی دیوار توجه همگان را لحظه ورود به آن نقطه معطوف کرد.

نورپردازی دفترکاری نئوکلاسیک

در صورتی که فضای شما و یا وسایل دفتر کار شما ساده و همگی یکرنگ هستند جهت ایجاد فضایی با زرق و برق بیشتر و تجمل بخشیدن به فضا می توانید از لوستری بزرگ که جلوه زیادی به اتاق می دهد استفاده نمایید. این در صورتی امکان پذیر است که دفتر کار شما از سقف بلندی برخوردار باشد.

در صورتی که ارتفاع دفتر کار شما کم است، می توانید از هالوژن ها یا لوسترهای سقفی بدون آویز جهت نورپردازی استفاده نمایید که فضای اتاق بزرگتر جلوه کند.

وسایل دفتر کار نئوکلاسیک

در طراحی دفتر کار به سبک نئوکلاسیک با حفظ لوکس و سلطنتی بودن ظاهر اتاق با قرار دادن وسایل مدرن امروزی می توان احساس راحتی بیشتری کرد. سادگی و امروزی بودن این طراحی از مزایای این دکوراسیون در طراحی دفاتر کار مدیریتی می باشد.

سبک نئوکلاسیک برای دفتر کار

وسایل اتاق باید با توجه به رنگ غالب در نظر گرفته شده و دارای متریال های با کیفیت مرغوب باشند. استفاده از وسایل کهنه و نامرغوب در این سبک جایی ندارد، پس در صورتی که از این سبک برای طراحی دفتر کار خود استفاده می کنید فکر صرفه جویی را کنار بگذارید.

وسایل دفتر مدیر نئوکلاسیک

استفاده از میزهای بزرگ مدیریتی، صندلی لوکس، مبلمان جلو میز مدیریتی، کتابخانه و ادوات اداری با تمام وسایل لوکس تزئینی از جمله مجسمه ها، لوسترها، آباژورها، فرشها و تابلوها محیط فوق العاده ای را برای یک اتاق مدیریتی به سبک نئوکلاسیک فراهم می کند.

جدیدترین مدل دفاتر کار مدیریتی به سبک نئوکلاسیک

مدل دفتر مدیریت سبک نئوکلاسیک

عکس دفتر کار نئوکلاسیک

مدل جدید دفتر کار نئوکلاسیک

عکس دفتر مدیر نئوکلاسیک

دفتر کاری نئوکلاسیک شیک

دفتر کار لوکس نئوکلاسیک

 

 

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. فوق العاده لاکچری و خاص هستن و حتما خیل عالی برای دفتر کارهای تجاری و تجارت خونه ها و دفاتر ریاست کارخونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا